Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B8 asiaa (varusteista ym)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kysytääs täällä että kuinka syvälle kuoppaan joutuu jos tommoseen ~200tkm ajettuu s4:een sekaantuu? Varsinni jos on vaihettu pienempää hihnapyörää yms. tehoa lisäävää modausta. Sen verta akuutti autokuume ja tommoset kummittelee kovasti yöunissa

    Comment


      Osta ihmeessa, on oikein mukava moottori ajella. Tuon ajan S-Tronic saattaa tietty olla riski ja ahtimen jaahdytys on riittamaton kun virittamaan aletaan. Mutta manuaalina ja kun katsoo ettei vetele liian isoille lammoille, niin on varmasti hyva peli.

      Comment


        Manuaalit vaan on harvemmassa kuin hampaat kanoilla.

        Comment


          Tyhmä kysymys, näin tuoreena ässän omistajana.. Kannattaako/oisko suositeltavaa huollattaa sportti diffi? Äkkiseltään en kuiteista yms auton dokkareista löytänyt mainintaa että ois tehty mitään.


          Viimeksi muokannut RistoEe; 28.3.2021, 18:02. Perustelu: Poistettu tapatalk allekirjotus

          Comment


            Suunnittelin, että huollan omani lähiaikoina ihan varmuuden vuoksi. Ajeltu nyt 156tkm eikä tietoa onko huollettu. Vajaan satasen tuohon nuo öljyt maksanee, kun pitää toinen purkki tilata / hakea marmorilta

            Comment


              Käsittääkseni sportdiff on täysin sama kikkare kaikissa malleissa(paitsi A8 tdi:ssä järeämpi), mutta vain RS malleissa on 60tkm vaihtoväli sen atf liemillä. Eli kannattanee niitä vaihdella ainakin joskus.

              Comment


                Kiitoksia vastauksista, Pistetäänpä to-do-listalle.

                Comment


                  Ja lisää kysymyksiä kun on nyt tullut kahlattua ulkomaisia foorumeja. Omassa yksilössä on se 75tkm mittarissa ja putkistosta heräsi kysymys noin yleensä. Lukeman perusteella näistä tuppaa catit menemään ihan vakionakin, saatika jos on softaa yms.

                  Mikäs on se paras tapa toteuttaa putkisto, jos suolestaa nuo orkkiskatit downpipesta? Tähän on sakemanni jostain syystä vaihtanut etummaiset pöntöt S6:sta ja ne on jotenkin modatut. Muuten täysin vakio putkisto. Ääntä en tarvi lisää tuosta omasta, eli täysin suorat putket voi jättää suosiolla pois, mutta hakusessa ois se fiksuin tapa toteuttaa putkisto ilman pelkoa kattien tukkeutumisesta ja sen myötä moottoririkosta. Mutta kuitenkin pitemmän ajan suunnitelmissa on ottaa tuosta tehoa enempi ulos, eli tämänkin puolesta ne katit ois käsittääkseni hyvä tyhjätä ja modata loppu putkisto sen mukaan.

                  Comment


                    Katit kestänee sen mitä ne kestää, odotusarvona on että ne pääsee seuraavaksi tekemään. Itelläkin täytyy tätä alkaa suunnittelemaan, nyt 3tkm ajeltu molemmat hihnapyörät kiinni, yhteensä 156, joista 142 täysin vakiona. Ei vielä ole ollut ongelmia.

                    Youtube täynnä nuita test pipe asennuksia, projektiosiosta löytyy yks versio jossa 200cel katit on alkuperäisellä paikalla. https://www.luisusgarage.com/p/audi-...lysaattorilla/

                    Myös tämmönen vaihtoehto tuli vastaan kun katsoin valmiita ratkaisuja: https://jhmotorsports.com/exhaust-do...-4-2l-fsi.html

                    Loppu putkisto varmaan sitten sen mukaan mitä sinne laittaa ja miltä äänet kuulostaa, sillä setupilla mihin päätyy. Paljon on youtubessa on pätkiä erilaisista setupeista ja ratkaisuista ja miltä ne kuulostaa

                    Comment


                      S4 b8 (-09) pomppasi ei e-merkittyjen kisakattien takia. Lieneekö kaikki katsurit kovin tarkkoja noiden e-merkkien kanssa ja onko tietoa kelpaako kisakatit joissa merkinnät löytyy, vai pittääkö olla jotain tyyppihyväksyttyjä? Alkuperäisten kattien hinta meleko suolanen. Auto pääkaupunkiseudulla tällä hetkellä.

                      Comment


                        Kyllä näin se vaan on että CE-merkintä pitää olla. Jos CE-hyväksytyllä kisakatilla pääsee päästöistä läpi, ei ongelmaa.

                        Comment


                          Niin kuin Killeri sanoi, merkintä pitää olla. Osa katsureista on harrastajaystävällisempiä kuin toiset. Omalla kohdalla katsuria ei kiinnostanut lainkaan leimaamattomat 200 kennoiset jotka laitettu vaihteiston sivuille. Asia voi olla toisin seuraavalla kerralla.

                          Comment


                            Juurikin niin miten Killeri tuossa mainitsi, eli lain mukaan niissä se CE-merkintä varmaan pitäisi olla.
                            Cacce, millä kohtaa sulla ne katit on? On ollu kyllä melkonen tarkastus jos se katsari on alkuperästen kattien kohdan tonkinu...

                            Comment


                              Kyllä ne siinä aika hyvin näkösällä ovat ennen keskipönttöjä. Toisella yrityksellä ei tullu CE-merkeistä puhetta, mutta päästöistähän tuo vielä jäi leimatta. (putki vuotaa)
                              Viimeksi muokannut Cacce; 4.11.2021, 10:51.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Cacce Näytä viesti
                                S4 b8 (-09) pomppasi ei e-merkittyjen kisakattien takia. Lieneekö kaikki katsurit kovin tarkkoja noiden e-merkkien kanssa ja onko tietoa kelpaako kisakatit joissa merkinnät löytyy, vai pittääkö olla jotain tyyppihyväksyttyjä? Alkuperäisten kattien hinta meleko suolanen. Auto pääkaupunkiseudulla tällä hetkellä.
                                Tietääkö kukaan, saako tähän jostain katit sisältävää putkistoa (muualta kuin marmorilta)? Olisi paljon helpompi pistää kerralla kuntoon.

                                Comment

                                Working...
                                X