Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B8 asiaa (varusteista ym)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Hahah, pitaa varmaan pistaa faceen "help the bro beat Subarus" kerays tota varten :)

    Comment


      #62
      Onko toi sportdiffin jälkiasennus mahdollista ja kuinka tyyristä, olettaen että autossa on Drive Select?

      Comment


        #63
        Koska B8 on SWM koodauksen piirissä oleva auto, veikkaan että jälkiasennus on ns.mahdotonta koodauksen kannalta. Eli oikeita koodauksia jotta diffi toimisi oikein, ei saa mistään. Tehdas tietää mutta ei kerro.
        Ja hinnaltaan perä oli jotain 3-4ke jos en väärin muista, ken tietää voi kertoa tarkan hinnan. Yksi sellainen uusittiin mun edellisessä elämässä. Siihen päälle johtoja metreittäin ja melkoisesti työtä, niin fyysisesti kuin tutkintaan mikä johto mihinkin on vedettävä.

        Comment


          #64
          Mikä tuo SWM-koodaus on? VAS ottaa yhteyttä valmistajan serveriin koodattaessa vaiko kryptatut yhteydet?

          Tämä sama jälkiasennusongelma on aika monessa asiassa. Esim. xenon-valot joita saa kyllä jälkiasennettua, mutta savotta on niin iso että ei ehkä jaksa.

          Kannattaa ehkä valita sellainen yksilö jossa on kaikki mitä haluaa. Näitä saa marmorilta muun muuassa :)

          Comment


            #65
            SWM on tehtaan yhteydellä tehtävä koodaus. Ja tässä koodauksessa ei näe mitä koneessa tapahtuu, koodauksella vain saadaan jokin toiminto käyttöön. Ei näe numeroita, ei sitä kuinka monta ohjainlaitetta koodataan, jne jne. Annetaan vain jokin tunnusluku, riippuen mitä tehdään, ja testeri tekee toiminnon.
            Esim. A1 saa jälkikäteen asennettua cruisen, mutta vaatii SWM koodauksen, jotta alkaa toimimaan.
            Aivan kuten MMI 3G kovalevyllä varustetun navin karttapäivitys, avainkoodi tehtaalle, tehdas antaa luvan ladata uudet kartat levyltä, lataus onnistuu.
            Eli kaikki tapahtuu "näkymättömästi".

            8K korissa esim. vetokoukun koodaus pitää tehdä SWM;llä. Tämähän onnistuu myös VCDS;llä, koska tehdas on kertonut, mitä pitää koodata mihinkin, kun koukku on asennettu.
            Tuohon diffiin ei ole moista annettu eikä varmasti anneta. Ainoa joka asian voisi selvittää, on esim. Ross-Tech, heillä kun tuntuu olevan intoa ja tietoa noista koodauksista.

            Comment


            • #66
              Eikös tuo sama ongelma ole myös alkuperäisten leditakavalojen kanssa 8K:ssa? Koodauksen saa tehtyä VCDS:llä jos tietää mitä tekee, mutta tehdas ei tietoa anna ja Kufatec myy vain kallista jälkiasennussarjaansa.

              Toinen vaihtoehto on tietysti apinoida koodaus autosta, jossa diffi on jo tehtaalta.

              Comment


              • #67
                Onkos missään kätevästi listaa prefaceliftin vakiovarusteista. Onko navista useampaa vaihtoehtoa? Mahtaako Euroopan sisällä olla muita eroja vakiovarusteissa kuin tuo sporttidiffi?

                Täytyy kyllä lisätä avantti omalle listalle, vaikka alunperin vain sedania ajattelin. On tuo avanttikin nätti päivitetyllä alustalla ja vanteilla
                esim: http://photography-on-the.net/forum/...php?t=1169498#

                Pienenä huomiona, mielenkiintoista kuinka niukka tarjonta käytetyistä näyttää nostavan hintaa Suomessa verrattuna mitä moinen tulisi kustantamaan tuotuna. Nettiautossa 4kpl. myynnissä ja keskihinta noin 70ke. Hintaeroa tulee aika huimasti.

                Comment


                  #68
                  Vakiovarusteissa on eroja maiden välillä. Lista on maahantuojien valittavissa, eroja myös mallivuosien kohdalla. Muuten autot ovat Euroopassa yhteneviä ominaisuuksiltaan.

                  Vakiot ja lisät löytyy audi.de sivuilta autokohtaisesti käytettyjen palstalla. Kun klikkaa auton ilmoituksen auki, loytyy eri sarakkeista lisä- ja vakiovarusteet.

                  Comment


                    #69
                    Tuolta saa haulla esiin helposti esim S4:sten tiedot, ja kunkin auton kohdalla on välilehdet "Sonderausst." eli lisävarusteet ja "Serienausst." eli vakiovarusteet. http://vtp.audi.com/agwb/controller....arch&v=0&sid=0

                    Itse menen noutamaan sportdiffillä varustettua vm 2010 Avantia loppuviikosta Saksasta, löysin kivasti varustellun yksilön puhtaalla historialla ja tuli vielä takuu ja talvivanteetkin. Vaikeinta oli juuri tuo sportdiff, se kun piti tarkastaa puhelimitse joka autosta, ja myyjät eivät välttämättä tienneet. Audin haulla voi ruksia Drive Select, jolloin on paremmat mahdollisuudet, että autossa on muitakin ajodynamiikan lisävarusteita. Ei se nyt varmaan pakollinen ole, mutta pitkän linjan quattro-miehenä kiinnostaa tuo aktiivinen takalukko ja sen vaikutus.

                    Olisiko kellään vuoden 2009, 2010 tai 2011 S4:n Suomen hinnastoja, kiinnostaisi katsella vähän, mitä varusteet ovat maksaneet?

                    Comment


                    • #70
                      Kiitos Jani linkistä se oli muutenkin hyödyllinen. Varmasti monesta ilmoituksesta esim. mobile.de:n puolella on jäänyt tuo sporttidiffi ilmoittamatta, kun myyjät eivät ole sitä osanneet huomioida.

                      Pikkasen nousee autokuume täällä itselläkin kun tuollasia kerrot, että olet menossa jo hakemaan itse omasi :) Laitahan sitten kuvaa ja tarkempia tietoja tähän topiciin, muualle foorumille tai vaikkapa privaan.

                      Comment


                        #71
                        Täällä olisi yksi S4 B8 halajaava (toisena vaihtoehtona Allroad 3.0 tfsi). Lähinnä S4:ssa kiinnostaa, missä verotustilanteessa mennään tällä hetkellä? Eli kun ihan tuoreita verotuspäätöksiä ei ole, niin kuinka arvokkaaksi tulli näitä 2009-2010 -malleja tällä hetkellä katsoo? Ulkomailtahan tuollaisen saisi tänne n. 30-35 haarukassa ja verot siihen päälle.

                        Tämä ketju on kyllä ollut muuten hyvinkin hyödyllinen. Varsinkin kun tuo drive select / sport diff on omallakin lisävarustelistalla.

                        Comment


                          #72
                          AUDI S4 3.0 5D STW 4WD AUT 245KW N 20120827 20090526 69 55 874,75 € 21 791,15 € 39,0 %
                          Tullin sivuilta olen löytänyt yhden suht tuoreen päätöksen elokuulta, jossa siis 69tkm ajettu 05/2009 Avant oli saatu 21791€ verojen arvoiseksi. Sen mukaan olen myös omani budjetoinut, katsotaan mikä se toteuma sitten on.

                          Veroprosenttihan noissa menee kovaksi, kun CO2 ei ole niin optimoitu kuin tuoreemmissa. Voikin kysyä, onko verotus kotimaassa olevia autoja suosivaa, kun nyt tuotavasta autosta joutuu maksamaan kovemmalla prosentilla veroa kuin mitä aiemmin on joutunut, eli verovalitustahan tuosta sitten taas saa väsätä.

                          Hakuprosessissa oppi taas muistamaan sen, että autot, jotka ovat hämmästyttävän halpoja vrt ikä ja kilsat, ovat sitä jostakin syystä. Jos se on uskomattoman hyvää ollakseen totta, se on sitä :)

                          Comment


                            #73
                            Jani, joko olet siis hakumatkalla ja katsastanut jonkun "liian hyvä ollakseen totta"?

                            Comment


                              #74
                              Nuo liian hyvää ollakseen totta -tapaukset tulivat esiin ennakkokyselyissä (esim kolarihistoria), esimerkiksi uskomattoman edullisia S5 Sportbackeja supermatalilla kilsoilla, merkkiliikkeestä myynnissä. No niissä oli sitten jotain vähän isompaa kylkikolarikorjausta tms taustalla. Sekään ei sinänsä autonostolle olisi mikään este, jos vaan olisi mahdollisuus käydä etukäteen paikanpäällä tarkastamassa auto, ja katsomassa että se on esim yksivärinen ja kaikki sovitukset tip-top.

                              Perjantaina on nouto ja sunnuntaina maihinnousu, toivotaan ettei ole huti.

                              Comment


                              • #75
                                Selvititkö millaisia veroja noihin S5 sportbäkkeihin olisi tullut nykyisellään, itse himoinnut varmaan samoja kolarilinttoja saksanmaalta?

                                Nettiauton S5 pyynnit ihan poskettomia tällä hetkellä ja jotenkin arvaan että liittyy verotukseen kun saksasta saa jo hyvän 40k eurolla?

                                Comment


                                  #76
                                  Katsoin mä niitäkin, ja referenssejä on vähän, mutta tällainen sieltä löytyi, 33 tkm ajettu 03/2010 ja verot tuossa alla boldilla. Tosin matala veroprossa pistää epäilemään, että tämä tuli maahan ennen veromuutosta:
                                  AUDI S5 3.0 4D STW 4WD AUT 245KW N 20120418 20100323 33 74 319,00 € 23 484,80 € 31,6 %
                                  Nyt marraskuussa tuli joku vähän ajettu S5 Sportback, ja siinä verot olivat pysähdyttävät 30k€.
                                  AUDI S5 SPORTBACK 3.0 5D HB 4WD AUT 245KW N 20121105 20101025 11 79646.60 30425.00
                                  Noista alle 40k€ Audi-diilerien S5 SB:stä en löytänyt sportdiffiä ja hyvää historiaa. Paras löytämäni auto jäi 42k€ hintoihin ja oli vielä musta, jota en halua. Toi mulle todennäköisesti päätyvä S4 Avant on hopeanharmaa, eli uppoaa massaan samaan tyyliin, muttei ole ihan yhtä inhottava pitää puhtaana.

                                  Comment


                                    #77
                                    Mielenkiinnosta noita myös katselin ennen omani ostoa. 30ke verot nykyisellä verokannalla helähtää. Tuo halpa on verotettu juuri ennen muutosta.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Joo-o. Taidan jatkaa nykyaikaisen päivitysahtimen metsästystä tähän nykylinttaan :D

                                      Comment


                                        #79
                                        APR teki siihen valmiin 400hv paketin bolt on

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ei oo pitkittäiskoneeseen käypä, tästä saa samalla paketilla (S3 K04) 300hv mikä ei eroa stage 2 lastusta juuri lainkaan :( ,muuten olisi jo kiinni.

                                          Nykyaikaisella ahtimella siis viittasin GTX / EFR ahtimella tehtyyn pakettiin. RAI motorsportilta noita jo saisi mutta kun softaaminen ei onnistu Suomessa kovinkaan uskottavasti niin joutuu vielä epäröimään.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Täällä kovasti jo odotellaan, että joko Janilla olisi tarkempia tietoja ja ensikokemuksia S4:sta.

                                            Comment


                                              #82
                                              Auto ja mies rantautui sunnuntaina. Miellyttävä laite kaikin puolin. Vääntöä on kivasti, ettei dieseliä tule ikävä. Autobaanalla muutaman yrmäytyksen pääsi tekemään, ja toisin kuin dieselissä, sitä vääntöä(=tehoa) on myös yläkierroksilla. Eli kulkee mielestäni vakiona ihan mukavasti, ei nyt mitään RS6-tyylistä overkilliä, mutta oikein sopiva suorituskyky.

                                              Vaihteisto miellyttää, tuossa on siis 7-lovinen S-Tronic. Toisin kuin vaimon DSG Touran, tuo ei mieti liikkeelle lähtiessä, vaan lähtee ryömimään ilman viivettä. Vaihteet vaihtuu rauhallisessa ajossa päättäväiseen tahtiin ja kierrokset pysyy matalalla, nelonen on sisässä hyvin nopeasti liikkeelle lähdettyä. Luonnollisesti vaihtotapahtuma on todella nopea ja veto ei katkea häiritsevästi sporttisessakaan ajotavassa. Moottorin äänet sisään on omaan mieleen mukavat. Ei melua, mutta semmoinen tumma voiman soundi. Kierrättäessä tulee sitten ääntäkin sopivasti.

                                              Alusta on perusmiellyttävä eikä dynamicissakaan ole kivireki. Dynamic-tilaan on koplattu myös vaihteiston S-tila, joka on vähän outo, siinä tilassa kun 7. vaihdetta ei käytetä ollenkaan. Siitä seuraa se, että täytyy säädellä sitä ajotilaa tai käyttää rattiläpysköitä, jos tulee esim ohitustilanne, joka vaatii kickdownia. Dynamic-ohjaus tuo ohjaukseen mielestäni vain lisää vastusta, ei ainakaan tuntoa lisää. Täytyy tutkia, onko se nopeampikin siinä vai vaan raskaampi, eli kannattaako se olla päällä Individual-settingissä vaiko ei.

                                              Käytöstä luiston puolella en ole päässyt havainnoimaan kuin ihan pintaraapaisuna, positiivinen ensikokemus kuitenkin, takapainoista nelipyörälatia tarjosi. Pistän kyllä kokemuksia tuosta sportdiff+takapainoinen torsen -yhdistelmästä, kunhan niitä kertyy. Ensivaikutelma on, että vanhempien quattrojen harrastajilla on jotakin, mitä odottaa tulevilta autoiltaan :)

                                              Ulospäin tuollainen on kesy ja uppoaa hyvin normaalien työsuhdenelosten massaan, joka sopii kyllä mulle ihan hyvin. Eipä aiheuta kateusreaktiota ja jos haluan huomiota, niin se toinen auto on keltainen possu :) Sisällä auto on hedonismia, hienot penkit, MMI pelaa astetta paremmin kuin 5 vuotta vanhemmassa autossa, lasikatosta on kiva katsella pimeää taivasta yms. Suosittelen :)

                                              Comment


                                                #83
                                                takapainoinen torsen
                                                Crown gear, pilk. nus. :)

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Eikös toi crown-gear tullut vasta 2010 RS5:een?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Tuli, nus pilk

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Takapainoista löytyy jo B7 korisesta RS4;stä.
                                                      Mutta kunhan asfaltit paljastuu, pääsee Jani tuntemaan tuon diffin toiminnan. En ole paljoa moisella ajanut, mutta ero on "huomattava". Auto tosiaan tahtoo kääntyä mutkaan. Ainakin omalla kehnolla persdynolla.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Kun vertaan tuota Sport diffin tuomaa lisää parantuneena kääntyvyytenä, on ero hyvin merkittävä. Jo pelkästään takapainotteinen vetojako muuttaa asiaa paljon vrt S6/A6 joista monen vuoden kokemus. Nyt tuolla vitosella kohta kymppi ajettuna eikä hymyilystä ole loppua näkyvissä.
                                                        Mielenkiinnolla odotan jääratapäivää että pääsee tutustumaan miten toimii siellä. Ainakin kutosissa A oli ässää nopeampi ja paremmin ajettava samoin kuin Touareg oli Cayennea parempi jääliukkaalla. Asfaltilla asiat kääntyvät päin vastoin.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Tuossa nyt muutama Samsungin surkealla kameralla otettu fotokin, kun joku niitä kaipaili omaa hakukiimaansa nostamaan. Em. paikalla oleskeluun oikeuttava lupa on muuten ikkunassa, jos joku ei mua tunne :)

                                                          Jos tuosta jotakin haluaisi muuttaa, niin optimipaketti ajodynamiikan puolelta olisi drive select, magnetic ride (iskarit) sekä sportdiff ja ei sitä dynaamista ohjausta. Nyt esim itse en voi suoraan käyttää sitä Drive Selectin dynamic-tilaa, kun se lyö kaikki dynamiciin, jolloin ohjauksesta tulee vastahakoisen ja teennäisen raskas. Turhaa nipotusta tietenkin, ja toivottavasti tuohon tottuu.
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut jpeltopuro; 10.1.2013, 13:51.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kylläpäs se kesy hopeanharmaa näyttää kertaluokkaa houkuttelevammalta, kun autossa on mustaoptiikkapaketti ruksattuna.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Voittajan hopea blackline paketilla, kyllä näyttää hyvältä.

                                                              Voit sinä sen ohjauksen valita sopivaksi individual asetuksella, niin minäkin sen teen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X