Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron SUV

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Kyllä tässä autossa oli mitä kävin koeajamassa oli Drive-select ja ainakin kaikissa Youtube videoissa myös se löytynyt missä e-tronia on koeajettu.
    Jarrut on tosiaan aika tehokkaat mutta ei niitä paljon tarvitse, kun auto ns. "moottori" jarruttaa niin tehokkaasti.

    Comment


    • #92
      Drive Select on e-tronissa vakiona ja sillä on suuri merkitys niin ohjaukseen, alustaan kuin kaasunvasteeseen.

      Effiency -tilassa kaasunvaste on aikalailla "laiska" toinen ääripää on Dynamic -tila, jossa kaasussa ei ole lähes ollenkaan viivettä vs. polttomoottoriset autot joissa pakostakin tulee mekaanista viivettä.

      Itse en e-tronia ajaneena osaa kaivata autolta yhtään enempää, kaikki tuntuu olevan erityisen loppuun asti hiottua. Ohjaus on äärimmäisen tarkka ja alusta osaa Comfort tilassa vaimentaa lähes kaiken värinän mukulakivikadulta. Auton suuri massa on toisaalta myös etu ja 50/50 painojakauma tekee autosta helposti käsiteltävän.

      Ja mitä tulee rangeen niin se on jo nyt vähintäänkin riittävä päivittäisiin ajoihin ja toki sillä ajaa myös Lappiin pari kertaa vuodessa kunhan ottaa matkalle aavistuksen rennomman asenteen ja antaa e-tron reittisuunnittelijan hoitaa tehtävänsä. Itse tykkään ainakin siitä, ettei tarvitse seisoskella normi bensiksellä kädet kohmeessa polttoaineen katkuinen pistooli kädessä vaan auto on tarvittaessa aina "tankki täynnä" yön jäljiltä.

      Tämä ei ollut maksettu mainos vaan ihan omia havaintoja kyseisestä autosta :)

      Comment


        #93
        Kävin kanssa koeajamassa tämän ja olen edellisen kirjoittajan kannalla. Hyvin mietitty audimainen laite, johon on helppo nousta edellisestä audista, eikä ole mikään avaruusalus. Kaikki toimii loogisesti ja hyvin, suorituskyky riittävä ja yllättävän lujaakin taipui tiukkaan ramppiin. Sanoisin peukku :)

        Comment


          #94
          Jossain olikin mainittu että tämä uusi malli on nimeltään pelkkä "e-tron" samalla tavalla kuin tuossa joku aika sitten eräs nelivetoinen auto oli mallinimeltään "Quattro" ilman että se olisi ollut jonkun mallin lisänimi.

          Tästä seurasi että kohta quattro mallinimessä tarkoitti nelivetoa ja samalla logiikalla e-tron tulee tarkoittamaan sähkömoottoria.

          Nyt kun ei minulla ole ihan eniten omissa intresseissä nuo ~100k€ uudet autot, en osaa verrata e-tronin hintaa vaikkapa samalla varustetasolla olevaan bensiini- tai dieselimoottoriseen Q7:aan. Miten tämän hinta asettuu vastaavaan polttikseen verrattuna? Ajattelen tässä jo tulevaisuutta ja sitä, minkä hintainen mahdollisesti tulee olemaan esim A6 e-tron tai A4 e-tron.

          Comment


          • #95
            e-tron nimi on pyhitetty jatkossa ainoastaan täyssähköisille Audeille esim. Genevessä julkaistu Q4 e-tron konseptiauto.

            Tulevat hybridit (A6, Q5...) tottelee mallimerkintää TFSI e.

            Comment


              #96
              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
              Nyt kun ei minulla ole ihan eniten omissa intresseissä nuo ~100k€ uudet autot, en osaa verrata e-tronin hintaa vaikkapa samalla varustetasolla olevaan bensiini- tai dieselimoottoriseen Q7:aan. Miten tämän hinta asettuu vastaavaan polttikseen verrattuna? Ajattelen tässä jo tulevaisuutta ja sitä, minkä hintainen mahdollisesti tulee olemaan esim A6 e-tron tai A4 e-tron.
              Eikö e-tron ole melkolailla Q8:n kanssa identtinen? 127K ja rapiat sillä näyttäisi olevan lähtöhinta...

              Comment


                #97
                Eli about 40 tonnia tai noin kolmanneksen halvempi. Se on aika paljon.

                Comment


                  #98
                  Q8 on isompi. e-tron menee jonnekkin Q5 ja Q7 väliin.

                  Comment


                    #99
                    Eli tää on sitten ur-e-tron?

                    Comment


                      ur e-tron

                      Eli Audi R8 e-tron.

                      Comment


                        Osa tuntuu miettivän sisätilojen kokoa ja osa ulkomittoja.

                        Mulle sanottiin että E-Tron on sisä- ja tavaratiloiltaan isompi kun Q7.
                        Ja olen myöskin käsittänyt että Q8 on coupe versio Q7:sta eli sisältä sitä vähän pienempi.
                        Toki jos joku on oikeasti perehtynyt sisämittoihin niin uskon faktoja, omat silmämääräiset havainnot on nuo.

                        Ulkomitoiltaan sähköautot on yleensä pienempiä kun polttikset kun pyörät voi sijoittaa melkein kulmiin.

                        Comment


                        • Niin mitkä niitä silmämääräisiä havaintoja nyt olikaan? Ei oikein käynyt selväksi.

                          Comment


                            Kyllä Q7 on suurempi joka suunnassa sisältäkin, paitsi ehkä takamatkustajan jalkatilojen ja kontin syvyyden osalta. E-tronissa on lyhyemmät ylitykset, mutta Q7:n akseliväli on silti melkein 7 cm pidempi.

                            https://www.audi.fi/fi/web/fi/models...imensions.html
                            https://www.audi.fi/fi/web/fi/models...imensions.html

                            E-tron osuu kooltaan Q5:n ja Q7:n väliin.

                            Comment


                              K-auto on nyt testannut itse pohjoisessa miten pakkanen vaikuttaa toimintamatkaan.

                              ——
                              Kovalla pakkasella, eli –20 ja –30 asteessa, toimintamatkaksi todettiin noin 240–250 kilometriä.

                              Kun pakkanen lauhtui –10 ja –20 asteen välille, toimintamatkaa oli noin 280–300 kilometriä.

                              Pikkupakkasella, –5 ja –10 asteen välillä, virtaa piisasi 300–320 kilometrin matkalle.
                              ——

                              Kauppalahden koko juttu täältä:
                              https://www.kauppalehti.fi/uutiset/n...6-14ba4f354205

                              Comment


                                Vaikuttaa ihan rehelliselle faktalle kerrankin, hyvä niin.

                                Comment


                                  Olisi kiva saada myös vastaava testi muilta sähköautoilta, vai eikö esim Tesla uskalla sitä tehdä, ettei menetä kasvojaan?

                                  Comment


                                    Se vaatii hurjaa uskallusta mainostaa reaali asioita :) mutta tuota tasoa range oli testiajossakin, toki kovaa kyytiä mutta rehellinen ilmoitus tuo kyllä.

                                    Comment


                                    • Kyllähän se range tuosta venyy kun ajaa sitä kuin sähköautoa eikä dinosaurusautoa. Eli käyttää lämmitystä järkevästi eikä täysillä aina. Ajaa ennakoivasti ja rauhassa eikä täysiä ja dynaamisesti. Ja niin poispäin.

                                      Comment


                                      • Olen huomannut sähköautoilijen keskuudessa puolustelun kun todellinen range onkin sangen pieni. Tosiaan tarvitsisi ottaa toppatakki päälle talvella ja skrapata tuulilasia auki samalla kun motarilla ajetaan 70km/h (näin eräs herra ajaa talvella että pääsee töihin sähköllä ja hienoa on). Jotenkin olen sitä mieltä että moinen ajattelutapa ei oikeen sovi 100ke auton kanssa, 100e ladan kanssa kylläkin. Jos todellinen range ei riitä niin ehkä sitten on parempi ajalella vielä polttomoottoreilla.

                                        Comment


                                          Samaa mieltä kyllä, kyllä tuon hintaluokan autolla pitää saada ajaa mukavuudet päällä lämpöineen, sen kummemmin miettimättä pihistelyjä.

                                          Comment


                                            Onhan se toimintasäde pienempi kuin polttomoottoriautossa mutta onko se sitten suhteessa enemmän pienempi kuin ilmoitettu. Tarkoitan sitä keissiä kun autolle ilmoittaa valmistaja vaikka 4,0L/100km kulutukseksi ja TM mittaa 7,4 litraa.

                                            En ihan äkkiä itekään lähtisi tohon toppatakkihommaan. Siinä on vaan valittu väärät vehkeet käyttöä ajatellen jos noin pitää toimia. Ei se käyttövoimasta riippumatta autosta tai tekniikasta sen huonompaa tee jos on puhdas user error kyseessä.

                                            Comment


                                            • Niin, ei se mitään puolustelua ole. Eri tekniikoilla vaan on erilaiset ominaisuudet ja sitä on vaan osattava muuttaa ajatusmallia. Eihän bensallakaan ajeta niinkuin diiselillä, samalla lailla niissäkin pitää ymmärtää se ero, kuten ettei se diiseli vaan välttämättä lämpene ilman lisälämppäriä talvella niinkuin bensa. Kyllä minullakin ajomalli muuttuu ihan automaattisesti sen mukaan ajanko bensakutosella, sähköllä vai etanolilla. Miksi ne lämmöt esimerkiksi talvella käännetään täysille jos kesälläkin pärjää vähemmissä vaatteissa siinä 19 asteessa? Tottakai se silloin syö rangea ja ihan jokaisen oma valinta se on, se vaan pitää myös sitten osata tiedostaa eikä syyttää tekniikkaa omista valinnoistaan niinkuin mikko sanoi.

                                              jos muiden sähköautojen kulutuksia tosielämässä haluaa tietää niin teslabjörn juutuubissa on testannut todella kattavasti toimintamatkoja ja kulutuksia eri autoista.Esim dual motor tesla on energiatehokkaampi kuin yksimoottorisena, monessako bensanelikossa menee noin päin. E-tron sanoi taas olevan todella hiljainen, mutta janoinen. Viimeisin vaihe on että hänen model x vaihtuu model kolmoseen koska x on kokonsa ja ikänsä vuoksi janoinen, minkä taisi huomata kun ajoi oslosta kakslauttaseen.
                                              Viimeksi muokannut LauriJT; 29.3.2019, 23:15.

                                              Comment


                                              • Fakta on se, että range tippuu pakkasilla niin sähköautossa kuin millä tahansa muulla käyttövoimalla.

                                                Kannattaa muistaa, että noita -20 asteen tai kylmempiä päiviä on vain muutamia vuodessa. Joku voisi kaivaa tuostakin ihan faktaa esiin.

                                                Comment


                                                • Bensalla ja dieselillä siis hikoillaan talvet ja hytistään kesät. Sähköllä pitää vaan opetella paleleen talvet ja hikoileen kesät. Käytännössä sama asia.

                                                  Comment


                                                    Tuli yksi kevyt vertailu aiheeseen sopien netin syövereissä vastaan.

                                                    https://www.autoexpress.co.uk/audi/e...c-car-showdown


                                                    Laadun tuntuun ja voimalinjaan olin itsekin tyytyväinen.

                                                    Comment


                                                      Huonoja uutisia e-tronin tilanneille;
                                                      Reports claim the German automaker is not receiving enough lithium-ion battery cells from its supplier, LG Chem. Apparently, LG Chem is against Volkswagen’s decision to set up battery gigafactories with other suppliers. To turn up the pressure, LG Chem is purposely slowing down production. Instead of running eight hours a day, it’s now working six, and will soon reportedly drop from five weekly working days to four.

                                                      On top of that, there’s a strike currently taking place at Audi’s factory in Hungary that’s responsible for building the electric motors. Internal documents uncovered by Brussels sources claim Audi initially planned to build 55,830 e-tron SUVs in 2019 but now that production forecast has been reduced by 10,000 units.
                                                      https://carbuzz.com/news/tesla-is-la...audi-right-now

                                                      Ei muuten tällä menolla sähköautot tule yleistymään.

                                                      Comment


                                                        Juu liika hype unohtuu vähitellen ja realiteetit iskee. Sen jälkeen toki alkaa homma rullata realiteettien mukaan hissukseen. Vähän kuin koko poliittinen keskustelu.

                                                        Comment


                                                        • No niimpä niin, jotenkin arvasin että lg nysvää tahalleen. No ne menettää sillä vaan asiakkaita. Mulla on myös lg chem akku ja toimitusvaikeuksien takia vaihtoakkua onnpitänyt odottaa jo puoli vuotta. Hyundai kialla taitaa olla sama hidaste. Toivottavasti joutuvat vastuuseen tuosta kiristämisestä

                                                          Comment


                                                          • Tuossa nyt tulee aikalailla selväksi tämä sähköautotuotannon pullonkaula eli se akku. Ja kyllähän jokaisen isoksi tekijäksi sähköautomarkkinoilla aikovan valmistajan on pakko rakentaa oma akkutehdas, eihän tuosta muuten tule mitään.

                                                            Comment


                                                              Samaa mieltä juu, tossa sen näkee heti, että aletaan ohjailemaan autotehtaita heti, kun saadaa tilauskantaa. Vaikea tilanne, kun jääty yhden kortin varaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X