Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron SUV

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuollanen SSP osui silmään kun noita latureita kuuklettelin: https://electroavtosam.com.ua/doc/Audi-e-tron.pdf

    Comment


      Ssp sivulla 121 kerrottiin seuraavaa compact latauslaitteesta:
      Maximum charging level if connected to AC power:
      > Household socket 1.8 kW (8 A)
      > Industrial socket1) 11 kW (48 A, single-phase or three-phase)

      Tokihan noita compact latauslaitteita on tuosta saatettu muuttaa, jolloin latausteho säädettävissä, kuten villho lla.

      Mhaanpaa: miksi mökille walle 16M latauskaappi, jos pelkkä voimavirtapistorasia riittäisi, kun siihen liittää compact latauslaitteen voimavirtapistokepäällä ?

      Comment


        Kellään kokemusta tuon Etron 50 mallin käyttökelpoisuudesta pitkän matkan ajosta? Pitäis lähimatkojen lisäksi säännöllisen epäsäännöllisesti ajella Vantaa-Kajaani väliä (myös talvisin) ja ei viittis bensaplugaria ostaa kun kulkee maantiellä kuitenkin pelkällä polttomoottorilla. Lähinnä että meneekö ihan täydeksi säädöksi latailujen suhteen. 55 malli on noista huomattavasti hintavampi niin siksi olisi melkeen oltava toi 50

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viesti
          Nämä pistorasiaan liitettävät sisältävät vaadittavat vikavirtasuojat.
          Ainakin omassa Compact-laturissani lukee takapuolen tietolätkässä "AC/DC 30 mA / 6 mA". Luen tätä niin, että itse latauslaitteessa on sekä type A että type B -vikavirtasuojat sisäänrakennettuna. Ja teho on tosiaan säädettävissä 100 % ja 50 % välillä. Sukopäätä käytettäessä nuo prosentit eivät suoranaisesti pidä paikkaansa.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja voihanlol Näytä viesti
            55 malli on noista huomattavasti hintavampi niin siksi olisi melkeen oltava toi 50
            Uudessa hinnastossa ei enää ole tuota 50-mallia. Käytettyjä löytyy vielä. Latausinfran kunnosta ja määrästähän tuo käyttökelpoisuus riippuu. En pysty ottamaan kantaa, kun meillä riittää kotilataus.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja tetk Näytä viesti
              Ssp sivulla 121 kerrottiin seuraavaa compact latauslaitteesta:
              Maximum charging level if connected to AC power:
              > Household socket 1.8 kW (8 A)
              > Industrial socket1) 11 kW (48 A, single-phase or three-phase)

              Tokihan noita compact latauslaitteita on tuosta saatettu muuttaa, jolloin latausteho säädettävissä, kuten villho lla.

              Minulla myös 2-asentoinen Compact-mokkula.

              Mhaanpaa: miksi mökille walle 16M latauskaappi, jos pelkkä voimavirtapistorasia riittäisi, kun siihen liittää compact latauslaitteen voimavirtapistokepäällä ?
              Itse olen tykästynyt kiinteällä piuhalla oleviin latureihin. Sellainen löytyy töistä, kotoa ja mökiltä. Käytettävyys niin paljon vaivattomampaa kun kaivella tuota Audin omaa järeää piuhaa etukontista esille.

              Voit ensin kokeilla pelkästään tuolla 3-vaihe pistorasialla ja kun kyllästyt tuolla irtopiuhalla värkkäämään, niin sitten kiinteällä piuhalla oleva tilalle, tuo Walle on 3-vaihe töpselillä eli käy suoraan pistorasiaan kiinni.



              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viesti
                Ainakin omassa Compact-laturissani lukee takapuolen tietolätkässä "AC/DC 30 mA / 6 mA". Luen tätä niin, että itse latauslaitteessa on sekä type A että type B -vikavirtasuojat sisäänrakennettuna. Ja teho on tosiaan säädettävissä 100 % ja 50 % välillä. Sukopäätä käytettäessä nuo prosentit eivät suoranaisesti pidä paikkaansa.
                Juurikin näin. Pistorasiaan liitettävät sisältävät vikikset.

                Kun taas verkkoon liitettävät latausasemat vaihtelevasti, selviää spekseistä tarviiko vielä erilliset AC- ja/tai DC-vikavirtasuojat.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja voihanlol Näytä viesti
                  Kellään kokemusta tuon Etron 50 mallin käyttökelpoisuudesta pitkän matkan ajosta? Pitäis lähimatkojen lisäksi säännöllisen epäsäännöllisesti ajella Vantaa-Kajaani väliä (myös talvisin) ja ei viittis bensaplugaria ostaa kun kulkee maantiellä kuitenkin pelkällä polttomoottorilla. Lähinnä että meneekö ihan täydeksi säädöksi latailujen suhteen. 55 malli on noista huomattavasti hintavampi niin siksi olisi melkeen oltava toi 50
                  Suoraan ei 50 mallista ole kokemusta mutta 55 mallista 60tkm verran jossa ajettu suurin osa kilometreistä välillä Helsinki-Juva. e-tron on senverran iso auto, että moottoritie on sille aika myrkkyä kulutuksen suhteen, kun nopeus on yli 100km/h. Eli tämä Helsinki-Lusi välillä ei pieniin kulutuksiin pääse, jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja samalla myös akku hupenee nopeasti. 5-Tiellä on kyllä nykyisin hyvin latureita Kajaniin asti, mutta kyllä Vantaa-Kajaani välillä talvella ainakin 3-4 kertaa pitää laturilla käydä, että perille pääsee.

                  Comment


                    Oolrait kiitos tiedosta. Joo varmaan täytyy kallistua sitten plugarin puolelle kun ei oikeen tuommoiset "turhat" extrastopit sovi omaan matkafilosofiaan. Tähän asti menty lähinnä "kahden pysähdyksen taktiikalla".
                    Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2022, 21:04. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment


                      ABRP antaa eTron 50 Vantaa-Kajaani välille 3 latausta, 1h13 min

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viesti
                        ABRP antaa eTron 50 Vantaa-Kajaani välille 3 latausta, 1h13 min
                        Pitänee paikkansa. Ihastuin tutun tällaiseen joulukuussa Köpiksessä. Tuttu ajaa pari kertaa vuodessa CPH- Geneve matkan 1400 km. Oli ladannut e-tronia yhteen suuntaan 7 kertaa ja nukkuneet tauoilla autossa. Eivät edes suomalaisia. Suositteli minulle hybridiä koska meilläkin välillä pidempää reissua tiedossa.

                        Comment

                        Working...
                        X