Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ahdinspeksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllä, täytyy kysellä kun saa aikaseks! ensviikola varmaa fin-turbolle korjuuseen ja ottaa kaikki irti noista rs4 turboista

    Comment


      Minkäslaisia pakopaineita olette mittailleet esim. K03, RS4, RS6 turboilla ja sitten uudemmilla...?
      Viimeksi muokannut Joksa_; 21.4.2021, 14:40.

      Comment


        Enpä ole noilla vakioilla mittaillut, olettaisin niillä ne olevan vielä about hallussa mutta esim. rs6 hyrrällä hiukan isommalla kompuralla vajaa 3 bar, seuraavalla koolla 3.5 bar ja esim. TTE ahdin perheen isoilla saanut 5.0 bar eli pakopuoli menee tukkoon about heti, kun kompuraa kasvattaa. Toki Rs4 hyrrässä vielä aikasemmin mutta vaatii aina isomman kompuran.

        Sitten taas Garrett:n versio, missä on esim. suht pieni kompura verrattuna noihin isompiin versioihin eli samankokoinen kuin turbiini, niin saa alle 3 bar vastapainella enemmän kuin esim. tolla TTE hirmulla 5 bar vastapainella samoilla reilulla 2.0 bar ahtopainella.

        Nuo Rs sarjan turbiinit, varsinkin se nielu riittää vain johonkin asti, ei auta vaikka mitä siipeä sinne työntävät.
        Viimeksi muokannut vayne; 22.4.2021, 09:18.

        Comment


          Onko ollut tarvetta isommilla turboilla muuttaa öljynpaluu linjoja ylemmäksi öljypohjaan tai isommiksi vakio paikkaan?

          Comment


            Ahdin valmistaja Master Power oli julkaissut uutta competition line ahdin mallistoa. Mielenkiinnosta pienen tiedustelun jälkeen tulikin tilattua Bitukka coupeen kaksi C124-RB4949-2A ahdistinta. Speksit Imu 49/70mm (7+7), pako 61,5/49,5mm (10lapainen) ja hukkaportillinen pakopesä koossa 8cm2. Keskiö nestejäähdytetty sekä kuulalaakeroitu.Mielenkiinnolla odotan miten heräilee sitten aikanaan, kun saa kiinni.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja holkeri Näytä viesti
              Onko ollut tarvetta isommilla turboilla muuttaa öljynpaluu linjoja ylemmäksi öljypohjaan tai isommiksi vakio paikkaan?
              Ei ole ollut tarvetta.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja settari Näytä viesti
                Ahdin valmistaja Master Power oli julkaissut uutta competition line ahdin mallistoa. Mielenkiinnosta pienen tiedustelun jälkeen tulikin tilattua Bitukka coupeen kaksi C124-RB4949-2A ahdistinta. Speksit Imu 49/70mm (7+7), pako 61,5/49,5mm (10lapainen) ja hukkaportillinen pakopesä koossa 8cm2. Keskiö nestejäähdytetty sekä kuulalaakeroitu.Mielenkiinnolla odotan miten heräilee sitten aikanaan, kun saa kiinni.
                Mielenkiintoiset specsit etenkin pakosiiven otto on todella iso suhteessa jättöön.. trim 65. Mielenkiinnolla odotellaan miten toimii.
                onko noi fyysisesti minkäkokoiset ahtimet jos vertaa RS6 tai GTX28 sarjan ahtimiin?

                Comment


                  Vielä en ole saanut niitä käsiini, mutta catalogin mittojen mukaan kompressorikotelon halkaisija 160mm ja ahtimen kokonaispituus 220mm. Mulla ei ole vakiopaikoilla, että uskon ettei ongelmaa sen puolesta. Kompressorikarttoja ei ollut vielä saatavilla. Liitteenä kuva

                  edit. Kuvassa kompuran jättö virheellinen. 70mm se on
                  Attached Files

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti

                    Ei ole ollut tarvetta.
                    Vaihdoin 80 uuteen koneeseen Bitin oman öljypohjan ja mittatikun vakio paikalle. Samalla vaihtui turbot ja alkoi savutus ongelma 1000-2000rpm alueella. Kävi mielessä jos öljynpaluun muutos vakio paikoille aiheuttaa tulvimista, mutta toisessa turbossa on jotain häikkää.

                    Comment


                      Minkälaisissa tilanteissa savuttaa jos tekee vain tuolla kierrosalueella?

                      Comment


                        Paikoillaan käytettäessä tyhjäkäynnillä ei savuta yli 1000rpm savutus alkaa ja jatkuu isommillakin kierroksilla. Ajaessa on sama alle 2000rpm ajatko tasakaasulla vai vähän kiihdytät tai moottori jarrutat niin savuttaa. Yli 2000rpm ei savuta oli sitten yli/alipaineella tai moottorijarrulla.

                        Comment


                          Jatketaan savutusongelmasta jossain toisessa threadissa.

                          Comment

                          Working...
                          X