Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
    Mites Diexsel:llä on GT2871R pelannut? Mikäs se on tän hetken suosikki T25 laipallinen budjettiahdin? Ja suuttimet, joku 300 - 350 heppaa e85:sella haussa
    Ihan hyvin toiminut. Uudet n.1000cc suuttimet ostin finjectorilta. Asennusvaiheessa ilmeisesti hukkaportin preload jäänyt säätämättä, mutta vihdoinkin talvilomalla sain säädettyä. Nyt vielä Terhon pajalle loppusäätöihin ja sen jälkeen varaamaan uutta tehonmittausaikaa Porvooseen. Eiköhän se tästä. Peukut ja isot kiitokset kyllä Porkkikselle ja Terholle!!

    Comment


    • Sellasen huomion tein tuossa et tasesti kiihyttäessä ahdot jää 0.5bar.
      Rivakampaa ku kiihdyttää ja paineet nousee yli 0.5bar ni alkaa tuo pätkiminen ja rauhoittuu ku paineet laskee alle 0.5.
      Mikäköhän siellä on nyt vituillaan?

      Comment


      • Pistoke nyt irti n75 ni mittarin mukaan ahtaa 0.2bar. eikös se pitäs tuonne 0.5bar nousta ahdot.
        Turbossa häikkää??

        Comment


          Mikäs on AEB:n stroker mäntä/kanki setti mitä nyt suositaan?

          Comment


            Mulla ei noista stroker kangista ole oikein tietoa, mutta https://prorace-engineering.co.uk/pr...nnecting-rods/ myy ainakin asiallisia kankia ja sieltä saattaisi löytyä sopivat.

            Comment


              Kangethan on perus 144mm oli strokeri tai ei. Männissä sitten tappi vaan eri kohdassa.

              Comment


                Hyllytavarana stroker-männät noihin rakennelmiin on tehty tavalisesti tehdaspituiselle 144mm veiville. Männäntappi on vastaavasti nostettu. Ite oon käyttänyt sekä CP että Wössner. CP saattaa kalista.

                AEB-lohkoon pitää vinguttaa tilaa aika tavalla ja apuakselin ratasta pitää kaventaa. Ei ole ihan vaan läiskiä kiinni -homma AEB:n stroukkaus. Tosin valittu veivi vaikuttaa paljon siihen minkä verran tilaa pitää tehdä.

                Comment


                • Saa nähä mahtuuko TeeTeehen. G25-550 on onneksi aikasta pieni.

                  Comment


                  • Painetesti tehty ja vuotoja ei löytynyt.
                    N75 vaihettu varmuudeks uuteen.
                    Vikakoodeja ei löytynyt muuta ku missfirejä sylintereiltä.
                    Sen verran seurasin tuossa vcds et ahtoja pyytää kiihdytyksessä 2400mbar ja actual charge value nousee 1500mbar
                    Air mass drawn in 2.0-4.5g/s laatikossa grammat nousee 80g/s eikä oikeestaan sen yli

                    Mistä vikaa lähtis seuraavaksi ettimään.
                    Viime katsastuksessa päästöt oli hilkulla mittauspaikassa sano et lambda olis tulossa tien päähän. Aiheuttaako viallinen lambda tuollasia oireita?

                    Mittarin mukaan ku ahdot nousee tuonne 0.5bar alkaa nyhtäminen ja sytyttelee moottorinvikavaloa. N75 pistoke ku on irti ni ahtaa sen 0.5bar nätisti eikä aiheuta mitään ongelmaa.

                    1.8t bertta vitonen siis potilaana

                    Comment


                    • Onko jollakin vinkkejä miten kannattaisi lähteä sellaista projektia viemään eteenpäin, kun hauisin moottorin käyvän vähän viilempänä siis korostaa ilmanvaihtoa yms.vetoja on todella hienosti hetken aikaa mutta melko nopeasti lämpö tekee tehtävänsä ja koneen teho rajottuu huomattavasti.

                      Olen nähnyt pari juttua aiheesta, jossa sieltä tuulilasin ja konepellin saumasta poistetaan sitä tiivisetetta niin, että kuuma ilma pääsee poistumaan paremmin sieltä. Onko tästä kellään kokemusta? Entäs onko kuinka hyvä juttu laittaa öljynjäähdytin?

                      Settinä on tällä hetkellä lämpökilvillä oleva bsr kaartiosuodatin, apr välijäähdytin keulilla.

                      Ymmärrän, että tuo heat soak kuuluu tietyllä tavalla valitettavasti asiaan mutta kiinnostaisi kuulla mitä kikkoja porukka on käyttänyt lämmön poistamiseen.

                      Comment


                        Paa se käymään viinalla, se on varmaan helpoin ratkaisu. Konepellin takareuna on varmaan aika huono paikka poistaa ilmaa, koska siinä taitaa olla semmonen positiivisen paineen kohta, eli imua ei oikein tule konehuoneeseen.

                        Comment


                        • Joo toi E85 tulee olemaan hetken päästä ratkaisu. Onko jollain ihan mitattuja esimerkki lämpöjä ennen ja jälkeen viina muutoksen?

                          Comment


                            Eikö kannata nyt lähteä etenemään kunnollisella välijäähdyttimellä? Imuilman kuumuus on se syy eikä mikään konehuoneen lämpö. Kone lämmittää konehuonetta sillä kuumuudella mitä käyntilämmöstä tulee.

                            Comment


                              Se kartiosuodatin ei todellakaan siellä auta asiaa. Vakio kotelo ja sinne parempi putki tuomaan ilmaa jostain lokarin välistä, on paljon parempi ratkaisu.
                              Itse testannut molempia ja erot imuilmassa on melkoisia vaikka kuinka on kartiolla hienot lämpöpellit ja tiivisteet tulee konepeltiin asti estämässä lämmintä ilmaa.

                              Comment


                                Saa sen kartionkin tehtyä niin, että toimii. Erot testattu, eikä niitä ollut. Joutuu tietysti itse askartelemaan, mutta ei se mahdotonta ole. Toinen vahtoehto on käyttää esim. ITG Maxogen pönttöä, senkin olen kokeillut ja todennut toimivaksi. Maffin kanssa ei kyllä ITG:n suodatin toimi, koska on öljyttävää mallia. AEM dryflow on oikeasti hyvä suodatin, jos alkuperäinen on jo siirretty pois konehuoneesta ja maffi on paikoillaan.
                                Viimeksi muokannut JM; 15.9.2021, 17:24.

                                Comment


                                  Mulla on AEM dryflow ollut käytössä joitakin vuosia ja sanoisin että on se suodatusteholtaan parhaasta päästä noista öljyttömistä kartiosuodattimista. Kyllähän sekin ihan hienoa pölyä laskee vähän läpi, joten jatkuvaan soratieajoon en välttämättä laittaisi. Mutta harrastekulkineessa on toiminut kyllä ihan kiitettävästi.

                                  Comment


                                    Siitähän on erikseen vielä se offroad malli (musta) ja sen päälle saa vielä jotain hienoa verkkoa olevan sukan. Katuautossa tuskin tarvetta näille, mutta suodatustehon saa kyllä hyväksi noilla tuotteilla.

                                    Comment


                                      Ei suodatusteho, vaan se että paljonko sinne saadaan ilmaa ja mikä sen lämpötila on, muovi on kuitenkin parempi eriste kuin metalli mikä lämpenee helpommin ja luovuttaa lämpöä. Näissä harvemmin saadaan ilmavirtaa suoraan konehuoneeseen auton ulkopuolelta.

                                      Comment


                                        Kyllä sekin onnistuu. Kuin IAT on ulkoilman kanssa samoissa jo kävelyvauhdissa, ongelma on kaiketi aika hyvin ratkaistu. Sen metallinkin voi eristää tai sitten teipata lämpöä heijastavalla kalvolla. Näiden kanssa on tullut jonkinverran touhuttua, niin on ihan tuttua juttua. Se on kyllä totta, että se vakiokotelo on hyvää matskua siinä mielessä, että se sitoo huonosti lämpöä itseensä. Usein isommilla turboilla ne alkuperäiset osat muuttuvat vaan käyttökelvottomiksi, kun senmmosen ison turbon heräämistä hieroo parhaaksi mahdolliseksi ja haluaa ilman kulkevan mahdollisimman helposti sieltä läpi. Yks vuosien takainen nikkarointi oli tällainen:

                                        https://www.instagram.com/p/-WOdecMy..._web_copy_link

                                        Oli ihan toimiva setti. Suht paksusta alumiinista oli tehty lämpökilpi suodattimen peittävälle levylle. Ei IAT ongelmia. Alumiini saattoi olla aika kuumakin, mutta tuo musta peltilevy ei sitten enää juuri lämmennyt.
                                        Viimeksi muokannut JM; 16.9.2021, 13:33.

                                        Comment


                                          Olikos hyvää vinkkiä miten voi AEB:ssä pyöritellä öljynpaineet koneeseen? Kun ottaa tulpan ja käyttöpyörän pois niin pumpun akseli näkyisi mutta 13mm monikulma hylsy on liian pieni ja 14mm liian iso. Akselin päässä on tiuhan näköinen hammastus

                                          Comment


                                            Itse uhrasin yhden rattaan ja hitsasin siihen jatkomutterin, jota pyörittää. Sellainen varoituksen paikka sitten, että akselia pitkin tulee myös öljynpaine ylös ja sotku voi olla sen mukainen.

                                            Comment


                                              Mä pyörittelin apuakselin hihnapyörän pultista. Hitsasin hylsyn päähän pätkän tankoa ja laitoin porakoneeseen kii. Siitä sai kätevästi pyöriteltyä.

                                              Edit:
                                              Nii juu, eihän tommoseen perus aakkoseen mitään poraa saa koneen ja syylärin väliin :D
                                              Viimeksi muokannut JM; 29.12.2021, 19:24.

                                              Comment


                                              • Näin vähän kaukaa haettuna, tällä hetkellä on aeb:ssä erikoismoottorin lastu, mutta muutoin vakio niin seuraava sellainen steppi viritykselle? K04-015 ahdin, suuttimet, cooleri ja bensapumppu varmaan. Minkälaisia muilla on/on ollut? Tätä ketjua kun alkaa kahlaamaan läpi niin kerkeää pari kertaa pudota kärryiltä missä mentiin.

                                                Comment


                                                • Ois tossa kolmekin kappaletta audi 1.8t AEB B5 autoja ja tarttis näille softaa. kysyny jo kolmesta eri paikasta
                                                  (erikoismoottori: ei kuulemma enää löydy noin vanhaan)
                                                  (motorbit: sama homma, käskivät kysymään erikoismoottorilta)
                                                  (harinen: ei ikinä vastausta)
                                                  Ja toki ettiny netistä monesta paikasta mutta ei tekisi mieli 500€ maksaa kun varmasti halvemmallakin löytyy.
                                                  Ja kai näihinkin joku yksityinenkin tekee softia kuten saabbeihinkin nappe 100€ hinnalla ja vieläpä E85/98 sopivia ja open sid. On todella laadukkaita ja halpoja noi napen softat niin tietää joku kuka tekee näihin vanhoihin B5 1.8t softia halvalla?

                                                  Comment


                                                    Kyllä erikoismoottori (eli minä) tekee, mutta sellaisella rajoituksella että ei edustajaverkostossa vaan pelkästään Lpr.

                                                    Tosin sanottakoon samalla, että se viiden liittimen 95-96 boksi aiheuttaa näppylöitä ja hengenahdistusta eli varsinkin rakennettuihin autoihin pitäisi boksi ensin vaihtaa 97-malliin. Ei ole kummoinen kustannus, koska näitä bokseja ja johtosarjoja on maailma täynnä.

                                                    Comment


                                                    • No hyvä tietää että edes joku tekee, vähän on ehkä paha matka hämeenlinnasta kyllä mutta ainakin on vaihtoehto. Tosiaan muistaakseni kaikki on 97vm ylöspäin eli pitäisi olla tuo "ns" helpompi boksi. Yhteen näistä on jo asennettu k04, isommat suuttimet, 3" putkisto, filtteriä, mutta tuntuu hiukan siltä että siinä olisi väärä ohjelma koska ei tehot tunnu juurikan yli 200hp menevän verrattuna vaikka vakio 150\180hp vehkeeseen. Kuitenkin tuo B5 FWD sen verran kevyt on että pitäisi jossain tuntua. Edellinenkin omistaja oli vähän mitä oli kun hänen asennuttama ohjelma siinä on ja sen tarkempaa en tiedä, joten epäilen että ohjelma ei ole ihan tuohon sopiva. Tuntuu että käy todella rikkaalla välillä.

                                                      Comment


                                                      • Mutta tekeekö kukaan lähempänä Eteläsuomea näitä softia, tampere, helsinki tms?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X