Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 Avantin takalasin pyyhin ja pissapoika...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 Avantin takalasin pyyhin ja pissapoika...

    Kysymys: Kuuluko pissapojan suihkun pysyä paikallaan vai
    seurata pyyhkijää lasia pestessä otsikon/profiilin Audissa ?
    ongelmana on katkeileva pyyhintä takalasilla....

    -Kiitos tiedosta-
    ; )

  • #2
    Kuuluu pysyä paikallaan.

    Comment


    • #3
      Ymmärsinkö oikein? Liikkuuko jossain pissapojan suihku pyyhkimien tahdissa? Ei helv-tissä. Onko taas keksitty jotain, joka voi hajota?
      Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 1.4.2007, 11:15.

      Comment


        #4
        Liikkuuhan se suihku pyyhkimen tahdissa, jos se systeemi menee rikki. Sama konstruktio ainakin B5 ja C5-korimallien Avanteissa.

        Comment


        • #5
          Ihmettelinkin tuon pyyhkijän toimintaa mutta näinhän se
          selkisi, tulikin sitten marmoritiskille asiaa...
          Kiitokset nopeista vastauksista !

          :|

          Comment


            #6
            Jaahas, sama vika RS6:ssa. Suihku menee välillä pyyhkijän tahdissa, tyyppivialta tuntuu kun ed. a6:ssa oli joskus sama ongelma. Aloin tuossa purkaa pihalla takaverhoilua irti, mutta kun olin ottanut ruuvin siitä "sisäkahvan" vierestä ja varoituskolmion kotelon sisästä ja irroittanu alapanelin alemmat klipsut, totesin, että se verhoilun osa, joka on juuri moottorin päällä, ei ainakaan pienellä voimalla irtoa. Kurkkimalla verhoilun sisälle siinä kyllä ainakin jokunen klipsu näyttäisi vielä jäljellä olevan.

            Onkohan tuossa joku kikka kuusitoista, enkö ole löysänny kaikkia ruuveja vai vaatiiko tuo vain vähän kovempaa voimaa? Tuossa pihalla nolla-asteen ilmassa ei viittis hirveen kauan paljain näpein tuota tutkiskella :) Harmillisesti kotonta maalle lähtiessä tulostin kyllä itse moottorin purkuohjeet manuaalista, mutta tuo sisustan purku unohtui.


            E: no olihan siellä kaksi klipsua mitä en ensin huomannut, ne kun ruuvimeisselillä varovasti longotti auki, niin johan lähti helposti irti takaverhoilu.
            Viimeksi muokannut salonenm; 7.4.2007, 17:27.

            Comment


            • #7
              Juu, kyllä se ihan klipsuttimilla on kiinni ja perjaatteessa pienellä repäisyllä pitäis lähtee.
              Varovainen kannattaa kuitenkin olla, muovikin taitaa väsyä ajan saatossa.
              Itsellä tuli golfpallon kokoinen reikä muoviosaan kun yksi klipsu päätti jäädä kiinni peltiin ja päästi muovin irti siitä ympäriltä...

              Comment


                #8
                Jaahas pitänee liittyä ketjuun....näyttäis olevan omassa A6:ssa sama "liikkuva" vesisuihku. Siitä johtunee takaverhoilun ajoittainen kosteus:(

                Comment


                • #9
                  Tänään sitten vihdoin sain korjaussetin (8L0 998711 /á 50? marmoritiskiltä) asennettua.
                  Nyt pissapojan "suihku" pysyy paikallaan eikä pyyhinkään pätki enää pestessään takalasia.
                  Homma oli helpohko, suurin vaikeus oli irroittaa jämähtänyt pyyhkijän varsi paikaltaan.
                  Aikaa meni 1.5h lämpöisessä kevätsäässä rassatessa...

                  :)

                  Comment


                    #10
                    Nyt on sama homma esillä Allroadin kanssa. Korjaussarja on ostettuna, ja homma on enää kiinni tuon verhoilun irroituksesta.
                    Voisiko joku homman tehnyt selventää hiukan lisää kuinka tuo irroitetaan ilman vasaraa. Ruuvit poistin, kuten Miikka tuossa mainitsi, kahvan ja ja varoituskolmion luota. Klipsut lähtivät irti sieltä alaosasta oikein hyvin, mutta ne kaikkein ylimmät, jotka ovat siellä verhoillun ja pelkän muovin yhtymäkohdassa eivät inahtaneet mihinkään.
                    Täytyykö tuo ikkunaa kiertävä muovi irroittaa myös, vai väännetäänkö nuo viimeiset kaksi väkisin pois? Lähteekö koko paketti sen jälkeen mihin suuntaan paikoiltaan ja onko siellä vielä piilossa jotain kiinnikkeitä?
                    Jos löytyy ihan ohjetta tuohon purkamiseen, niin kiitollisena otetaan vastaan.

                    Comment


                    • #11
                      Jukka, tuossa omassa ainakin verhoilunyläreunan muovi lähtee samalla kertaa
                      alaosan kanssa. Kiiinni samanlaisilla "klipsuilla" , muistaaksena 4kpl.
                      Ikkunaa kiertävää muovia ei tarvitse irroittaa ainoastaan se moottorin päällä oleva pala.
                      Aloita reunoilta ensin, sen jälkeen raottamalla puoliväkisin näkee ne keskimmäiset klipsut
                      jotka jollain pitkällä meisselillä saa avitettua auki.
                      Se yläosan muovi on "pistesulatettu" alaosaan kiinni, pisteet ainakin minulla
                      olivat osittain antaneet periksi...(korjattu pienillä peltiruuveilla)

                      -Ammattitaito ei vaadi kuin voimaa-
                      ; )

                      Comment


                        #12
                        Näyttäis korjaussarjan listahinta olevan kotimaassa 59e
                        Mun kautta saksasta pari kymppiä vähemmän.

                        Comment


                        • #13
                          Mistä johtuu kun pesen tuulilasia niin rupee myös takalasin pyyhinkin vispaamaan?
                          Viimeksi muokannut Killeri; 9.4.2018, 22:28. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

                          Comment


                            #14
                            Oliko mahdollisesti myös pakki päällä, kun takalasin pyyhin pyyhki?

                            Comment


                            • #15
                              Mulla käyny muutaman kerran niin, että tuulilasia pestessä päästää viiksen ja se napsahtaa keskiasennon yli asentoon jossa takalasin pyyhin tulee päälle.

                              Voi myös olla että pyyhkijöitä ohjaava viiksi on tiensä päässä.

                              Tekeekö joka kerta kun lasia pesee, vai satunnaisesti.

                              Comment


                              • #16
                                Ei oo ollut pakkia päällä ihan normiajossa tekee tuota ja tekee sitä joka kertalasia pestäessä.

                                Comment


                                • #17
                                  Moron,

                                  Takalasinpyyhin on alkanut jumiutumaan satunnaisesti. Saattaa jaksaa liikkua ensimmäiset 5cm ja loppumatka mennäänkin kädellä auttaen. Onko vinkkejä toiminnan herkistämiseksi vai meneekö uuden moottorin hankintaan?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Takalasinpyyhkimen moottoriin saa korjaussarjan, jossa tulee uudet osat jotka menee takalasin läpi. Moottori siellä tuskin miksikään on mennyt, mutta jos on niin sitten menee kyllä vaihtoon koko kapistus.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Saako noita korjaussarjoja muualta (mistä) kuin marmorilta?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hetkonen, onkos tuohon jokin muu kuin pissapojan korjaussarja olemassa?

                                        Pissapoika tulee siis sen pyyhkijänakselin sisällä ulos autosta. Ominaisuutena on se, että ennemmin tai myöhemmin paikat antavat periksi (nestesuihku seuraa pyyhkimen liikettä) ja pissapojanlitkut pääsevät moottorin ja vaihteiston kiusaksi -> jumittaa ja hajoaa.
                                        Olisikohan tässä siitä kenties kyse?

                                        Uusi moottori, sisältäen pissapojan, maksaa noin 120€.
                                        Samalla kannattanee tilata pyyhkijän varsi, koska se on niin tiukasti akselissa kiinni, ettei todennäköisesti irtoa ehjänä. Tämän hinta oli muistaakseni noin 20€.
                                        Alkuperäiset osat saa hieman edukkaammin Tepolta kuin marmorilta, www.speed-autoteile.fi

                                        Comment


                                        • #21
                                          Voipi olla Jari, sillä auton tullessa meille sen pissapoika oli tukossa. Vaihdoin uuden pissapojan suutinputken ja homma pelitti n. vuoden. Sitten alkoi pyyhkijä jumittaa. Kun kädellä auttaa muutaman edestakaisin liikkeen, niin sitten moottori jaksaa toimia taas hetken. Taidanpa vaihtaa koko roskan...

                                          Comment


                                          • #22
                                            A6 C5 takalasin pyyhin

                                            Elikkä takalasin pyyhin ei toimi. Neljä piuhaa ja yhteen tulee 12v mut mitä kolme muuta johtoa tekee? Yleismittarin piippi huutaa jotta maa linjassa kaikki??? Wooot onko kellään kytkentäkaaviosta hajuja?? En äkkiseltään löytäny mistä saa takapahvin pois kokonaan kun se takaverho tuntuu olevan pultatttu jotenkin näkymättömillä pulteilla ;) raottamalla pääsi liittimeen käsiks ja sai mitattua mut moottorille ei taivu sormet että syöttäis virtaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se on melko jippojipponen se takaverhouksen irrotus
                                              Siinä on vain melko tiukat nastat/lukot, takareuna eka irti, vähän ulospäin veättää ja tempasee loputkin tapit pois. Ihtee joka kerta vähän jännittää sen irrotus ettei kiinnikkeet hajoa.

                                              E: Unohdinkin nuo alla mainitut ruuvit, omasta ne on jo säretty.
                                              Viimeksi muokannut pykiz; 20.3.2014, 20:02.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Suosittelen pientä voitelua

                                                Kun se pahvi on irti, niin niihin klemmareihin voi ruiskuttaa kuivavaseliinia (Dry lube) ennen pahvin takaisinlaittoa.
                                                Irtoaa seuraavalla kerralla melkoisesti helpommin, mutta pysyy kyllä hyvin kiinni.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sen pahvin saa irti, kun irrottaa ruuvin sisäkahvasta ja hätäkolmion alta. Sitten vain vetää suoraan ulospäin sitä. Se on kovassa ja ekalla kerralla hirvittää. Alakulma irtoaa helpommin ja siitä kun kurkit sisään niin näet millaisia ne metalli klipsit on. Sitten vain lisää voimaa. Pitkällä talttapäisellä ruuvimeisselillä voi koittaa avittaa klipsejä.

                                                  Itselläni oli moottori jumiutunut kun ostin auton ja purkamalla, putsaamalla ja öljyllä lähti toimimaan. Tosin olen jo myöhemmin vaihtanut uuteen kun alkoi se pesurikin vuotamaan. Suomessa aika suolasen hintaisia uudet moottorit, mutta ebaystä tarvikkeena ~50e.

                                                  Toinne paikka on että sieltä luukun kumihaitarin sisältä on ne johdon katkenneet. Tähän ehkä viittaisi toi jos näyttää maata kaikki.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Toinne paikka on että sieltä luukun kumihaitarin sisältä on ne johdon katkenneet. Tähän ehkä viittaisi toi jos näyttää maata kaikki.
                                                    Täältä minäkin aloittaisin etsinnät. Pienet nirheet menee kuitenkin vaikka vaan sähköteipillä umpeen. Ei tarvii turhaan tinailla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mitä niihin liittimen piuhoihin pitäis tulla??

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Takalasinpyyhin on ollut hetken jumissa ja olen veikannut sen johtuvan rikkoutuneesta moottorista. Eilen sain veikkaukselleni vahvistuksen ja moottorihan se on kaput.

                                                        Nyt pitäisi hommata uusi moottori ja sainkin käsiini listauksen "oikeasta" osakoodista.

                                                        8E9955711A Audi
                                                        8E9955711B Audi
                                                        8E9955711C Audi
                                                        8E9955711D Audi
                                                        8E9955711E Audi

                                                        Onko noilla eri aakkosilla jotain eroa ja miksi ihmeessä noita on noin monta?
                                                        Onko siis mitään merkitystä, minkä aakkosen tonne auton perään vaihdan?

                                                        Kiitokset etukäteen.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Plan_b
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            eBaysta kuraa

                                                            Tosin olen jo myöhemmin vaihtanut uuteen kun alkoi se pesurikin vuotamaan. Suomessa aika suolasen hintaisia uudet moottorit, mutta ebaystä tarvikkeena ~50e.
                                                            Oli hitusen erilainen sisuskaluistaan tuo eBayn moottori. Myyjä vielä vinkkaa, että jos ei toimi, niin vaihda kytkentälevy vanhasta. Siitä siis lähdin liikkeelle, enkä edes kokeillut mitä se "pakasta vedettynä" olisi tehnyt.

                                                            Toimihan se sen aikaa, että sen sai testattua, mutta sitten kuoli. Vika löytyi moottorista: toinen hiili jumissa. Eipä siitä tarvikkeesta lopulta jäänyt jäljelle kuin runko ja akseli, kun otin vanhasta moottorinkin tuohon.

                                                            Dokumentoidaan nyt se liitinkin: 15, WW, INT ja 31.
                                                            Se siis kaipaa koko ajan 12V ja maan, jotta pystyy palauttamaan pyyhkijän lepoasentoon. Arvatenkin nuo 2 muuta ovat jatkuva pyyhintä ja tihkuasento.
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X