Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Siis vesipumppu vai polttoaineen annostelupumppu? Pumpun syöttövirtaa se elektroniikka vissiin valvoo. Pyörii, mutta vie enemmän virtaa kuin kuuluisi eli vika oikeasti siinä pumpussa tai sen johdotuksessa?

    Comment


    • Lainataan tätä keskustelua ja kysytään seuraavaa.
      Asensin webaston A3 8V 2014 1,8tfsi vehkeeseen. Kysymys koskee lähinnä sisäpuhaltimen ohjausta.
      Pitääkö automaatti-ilmastointi aina kääntää käsin lämpöselle (yli 28c) jotta sisätilat lämpiää kunnolla? Nyt pakkasten tullen huomaa, että webasto pöhisee ja ikkunat on jäässä jos lämpötila on n.21c säädettynä.
      Ohjemoinnin tein OBDelevenillä. En löytänyt long codingistä kyseistä bittiä mikä olisi pitänyt webaston ohjeen mukaan muuttaa. Mutta "sopeuttaminen" valikon kautta kävin laittamaan "polttoainelisämittin asennettu" kohtaan täpän.
      Sisäpuhallin kytkeytyy kyllä päälle.
      Golf 7 osasi tehdaswebaston kanssa huolehtia sisätilojen oikeasta lämmittämisestä kyllä omatoimisesti :D

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
        Siis vesipumppu vai polttoaineen annostelupumppu? Pumpun syöttövirtaa se elektroniikka vissiin valvoo. Pyörii, mutta vie enemmän virtaa kuin kuuluisi eli vika oikeasti siinä pumpussa tai sen johdotuksessa?
        Polttoaine pumppu. Sinne antaa vikakoodinkin mutta kolmella pumpulla koitettu ja vikakoodi short with ground pukkaa päälle eli olisko sitten johtovika et ottaa jostain maihin,.

        Comment


        • Mikähän mahtaa olla vikana a6 4f bensa webastossa. Ei pyöri puhallin eikä vesipumppu eikä mikään muukaan. Bensaa on tankki täynnä. Olishan tuo kiva saada toimimaan kun sellainen kerran on. Eikä tuossa ole mitään muutakaan lämmitintä.

          E: välillä kaukosäätimessä lukee error, mutta ei kuitenkaan joka kerta. Kojelaudassa olevasta napistakaan ei tapahdu mitään.
          Viimeksi muokannut jünther; 17.1.2021, 19:41.

          Comment


            Vikakoodeja ulos ja diagnostiikalla voi erikseen testata pyöriikö pumput jne.

            Comment


              Siellä voi olla vikamuisti ns täynnä, jolloin disabloi ittensä. Mulla on Caddyssä just semmonen ongelma, että kaukosäätimestä ei suostu toimimaan. Liekkivahti tai hehku varmaan vikakoodin mukaan. Diagnostiikan kautta kaikki komponentit pelaa ja lähtee lämmittään. Kaukarilla saa aika nopeeta vikamuistin täyteen, jolloin ei siis edes yritä.

              Comment


              • Jatkan tähän ketjuun. A4 B7 2007 diesel alkuperäinen lämmitin ja NO FLAME vikaa pukkaa. Oli siellä ensin myös intermittent vikaa kiertovesipumpusta mutta liitin irti ja putsaus & takaisin niin nyt on vain tuo NO FLAME vikakoodi.

                Lähtee komennosta yrittämään päälle, puhallin puhaltaa hetken ja sitten parin minuutin päästä sammuu eikä lähde pöhisemään. Mitähän tuolle kannattaisi tehdä?

                ohessa koodi mikä ehkä kertoo minkälainen kapine kyseessä mutta logi jossa tarkka No Flame vikakoodi jäi toiselle koneelle...

                Pystyykö tuon liekkivahdin ja hehkun ehkä puhdistamaan tms. koska tuo luultavasti nokinen lyhyen käytön takia. Yleensä lämmitän auton sähkölämmittimellä +sisätilalämmittimellä koska autokatoksessa on lämpötila ja aika ohjattu pistoke tuolle... eli webastolle on ollut vähän käyttöä ja sekin näköjään nyt lopahti.

                Address 18: Aux. Heat Labels: 8E0-265-105.lbl
                Part No: 8E0 265 105 K
                Component: Standheizung Diesel 0416
                Coding: 00011
                Shop #: WSC 06335
                VCID: 2B5F65F5D92EF666EE-5102

                Comment


                  Eroaako jälkiasenteiset eberlämmitimet toisistaan jotenkin älyllisesti, jos on samaa mallia (d4ws hydronic) sekä ulkoisesti ja liittimeltään samanlaiset mutta eri autosta?
                  Purkaamoilta löytyisi d4ws-lämmitintä vw pakusta ym.
                  Viimeksi muokannut vV8m5; 19.1.2021, 18:37.

                  Comment


                  • Webastossa liekkivahti ja hehku on sama asia. Yleismittarilla muutaman ohmin vastus hehkussa niin vielä toimii, vastuksen noustessa tietysti hehkutus on jo vähäisempää. Webaston purku ja osien puhdistus on helppo homma, kunahna kasaa sen sitten oikein eikä riko mitään. Netistä löytyy paljon ohjeita joiden mukaan voi lähes kaikki osat mitata.

                    Comment


                    • Jep, tuo purku ja kasaus vaan vähän ahtaasta raosta harmittaa, ajattelin kokeilla saisko tuon hehkun nätisti irti ja putsattua, vois päästä sen osalta helpolla jos onnistuu irrotus paikallaan moottoritilassa, ei tarvisi tehdä 20mm putken pätkästä mitään ohitus putkea vesikierrolle.

                      Comment


                        Mahtaako onnistua letkuja irrottamatta ja ottamatta sitä pöydälle. Itsekkin olen siirtänyt putsauskokeilua jo varmaa 2 vuotta kun webasto toimii aina paitsi kovilla pakkasilla, eli siis sillon kun sitä just tarttis.
                        En tajua tota Caddyn oirehtivaa webastoa miksi se webaston diagnostiikkasoftalla aina pelaa ongelmitta, mutta kaukosäätimestä se on epävarmaa lähteekö tulille. Ei ole vika kaukosäädössä, se pelaa kyllä.
                        Eilenkin se lämmitti puolitoista tuntia ongelmitta kun sen vain sai taas herätettyä henkiin. On se siellä 16 vuotta hyvin aktiivisella käytöllä ollutkin, yksi vesipumppu on vain mennyt toistaiseksi.

                        Comment


                        • Minkälainen jännite kuuluu tulla webasto thermo top v evossa sisäpuhaltimen käynnistävään valkovihreään johtoon.? Rouvan Honda Cr.vehen asennutin kyseisen lämmittimen ja sisäpuhaltinen kytkeminen jäi itselle, mutta ongelma on ettei valkovihreästä johdosta tule, kun 9.0v joka ei ilmeisti jaksa ohjata päälle sisäpuhallinta käynnistävää relettä.
                          Itse puhaltimen asennus on oikein, koska alkulta suoraan relettä ohjatessa kaikki toimii niin ,kun pitääkin.
                          Viimeksi muokannut helmut; 25.1.2021, 22:33.

                          Comment


                          • Eikös se ole ihan ok jännite? kyllä se ipcu releelle riittää (ohjelmoitava rele) vai oliko se minkäikäinen honda?

                            Comment


                            • Eli 2007 vm . Paikallisesta webasto liikkeestä olin ostamassa ipcu relettä, mut sitä tilatessa myyjä sanoi ettei ipcu relettä tarvii ja anto tilalle normi releen ja asennusohjeen.

                              Comment


                              • Aijaa oliko siinä sitten manuaali ilmastointi? Yleensä nuissa on ipcu?

                                Comment


                                • Automaatti siinä on, mut jostais syystä heidän joku ohjelma näyttää ettei siihen ipcu.ta tarvii laittaa.. Soitin vielä äsken sinne ja uudestaan tarkistivat sen. Kysyin heidän asentajalta ,et eikös ilman ohjelmoitavaa relettä joudu ilmastoinin aina asettaamaan joka kerta oikeille asetuksille valmiiksi, mutta asentaja sanoi et ipculla joutuu myös, mut eikös se olen just tuon releen idea, että kaikki on valmiiksi siihen ohjemoitu?

                                  Comment


                                  • Ei ipcu ohjaa vain puhaltimen nopeutta eli sitä säädetään hertseillä ja jännitettä muuttamalla.

                                    Comment


                                    • hyvää iltaa! Löytyykö osaavia henkilöitä avuksi pirkanmaalta.
                                      a4 8k 2.0 tdi, jälkiasennus webasto thermo top evo kaukosäätimellä. Viime KEVÄÄNÄ loppui patterit, sain vihdoin vaihdettua sen, ja ilmeisesti sain myös laiteparin koodattua. (Kake sanoo OK, ja rupee aika juoksemaan alaspäin) Mutta ongelma on ettei auton päässä tapahdu mitään, ei inahdustakaan. Kokeilin sulakkeet, otin akun navan irti, vcds ei anna yhteyttä. Kaukosäädin näyttää sisätilaan lämpötilaa(en tiedä pitääkö se paikkaansa)
                                      ei mitään akuuttia kiirettä kun autossa myös lohko, ja sisälämppäri. Ois kiva saada toimintaan reissuhommiin.

                                      Oliko täällä korjaavilla pirkanmaalla tehtynä valmiina tuota WTT ohjelmaa, vcds:ään jos siitä olisi itselle apua? tietysti korvausta vastaan. paikalliset huoltamot oli estyneitä tällä hetkellä, ja 3h purkutyöt pajalla vikakoodin lukuun ei houkuttele.

                                      Comment


                                        C5 Allroadin Webasto (4D0 265 105 J =D52) kuolee alijännitteeseen. Toimii ok, kun auto käy ja laturi lataa yli 14 voltin jännitteellä. Säädin Webaston alijänniterajan samaan kuin toisessakin C5 Audissani (4B0 265 105 E =D49) eli siksi Coding on 00012.
                                        Missähän on se todennäköisin paikka, josta löytyy se hapettunut liitos? Aloittaisin etsimisen Webaston kyljestä X2 liittimestä, mutta mistä kannattaisi alkaa etsiä vikaa ennen kuin saan auton nosturille?
                                        (Workaroundina voisi virittää jännitekatkaisun vieläkin alemmaksi, mutta tapanani on korjata ensisjaisesti vika eikä seuraus...)

                                        Koodi:
                                        VCDS-Lite Version: Release 1.2
                                        Saturday, 06 February 2021, 17:52:38.
                                        Control Module Part Number: 4D0 265 105 J
                                        Component and/or Version: Standheizung Diesel D52ˆ
                                        Software Coding: 00012
                                        Work Shop Code: WSC 02325
                                        VCID: 253D7297ACF9
                                        1 Fault Found:
                                        01408 - Under-Voltage Shut-Off (fixed Value)
                                        35-00 - -
                                        Ilman labeleita ei ihan kaikki measuring blocksien arvot selviä, mutta jännite putoaa selvästi, kun webaston käynnistää moottori sammutettuna.
                                        Jännite kävi alle 11 voltissa ennen kuin tuli vikakoodi.
                                        Click image for larger version

Name:	Webasto_Engine_Off.PNG
Views:	1663
Size:	47,1 Kt
ID:	1911028

                                        Comment


                                        • Mikä mahtaa olla syynä, kun Audin oma ”webasto” ei lämmitä? Kaukosäätimestä lähtee kyllä päälle, mutta ihan kuin olisi vain tuuletustoiminto päällä? Tyhjentää kovilla pakkasilla vaan akun. Audi-huollossa sanovat, että pitäisi toimia lämpötilan mukaan automaattisesti. Ei viitsisi viedä sinne kalliiseen ”valohoitoon”, jos täältä
                                          löytyisi vinkkejä? Auto on Audi A3 8P facelift (-12).
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 8.12.2021, 15:33. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                                          Comment


                                            Saako kasipekassa(kin) MMI:stä valittua lämmityksen ja tuuletuksen väliltä?

                                            Comment


                                              Näissä vanhemmissa (A6 4B C5 Diesel, Webaston firmis D49 ja D52) kake käynnistää sen toiminnon mitä FISin kautta on viimeksi käytetty.

                                              Comment


                                              • Webaston TT Evo (jälkiasennettu, B6 1.9TDI ) vesikierrossa ilmaa?? (pumppua vaihtaessa pienehkö määrä nestettä valunut tietty pihalle, samoin pieni määrä jakopäärempan yhteydessä samoihin aikoihin)

                                                Kiertovesipumppu rikki, käynnistyy ja toimii normaalisti moottorin käydessä. -Muutoin ei. Vikakoodina kiertovesipumppu. -> Viallinen kiertovesipumppu vaihdettu uuteen (webaston alkuperäinen), mutta nyt webasto ei ole aina lähtenyt tulille laisinkaan. Webaston - pumpun välisen johdon mittasin, ja vaikuttaisi sekin olevan kunnossa.

                                                Ideoita?

                                                Comment


                                                  Täältä löytyy montakin ideaa.
                                                  Jos välität meille yhdenkin Webaston kertoman vikakoodin, niin se edesauttaa avun antamista.

                                                  Comment


                                                  • Vesipumppuvika epäily syntyi nimenomaan vikakoodin perusteella. -Ei muita vikakoodeja kuin vesipumppu. (Vanhan pumpun mittasin mittarilla myös varoiksi, pumppu rikki.)
                                                    -> uusi original pumppu asenneltu, tämän jälkeen lähti käymään useamman käynnistysyrityksen jälkeen, ja toimi jokusen kerran normaalisti. -> Vika taas päällä. -Varmuuden vuoksi, tsekkasin vikakoodit, ja vikamuistin nollaus. Taas lähti tulille normaaliin tapaan, ja toimi useammankin kerran. -Kunnes meni taas mykäksi.

                                                    Tänään pientä lisätutkailua.. ilmausasia lienee tässä vaiheessa poissuljettu.

                                                    Tsekkasin vikamuistin, ei koodeja. Remucin kanssa keskustellessa selvisi webaston vastanneen käynnistyskäskyyn "komentokoodi ei käytössä" -Vikamuistin nollaus varmuuden vuoksi, taas toimi.

                                                    = "ohjainkortti vika?) -No, hitusen toki erikoista tuokin olisi, jos vesipumpun vaihdon yhteydessä ilmaantuisi.

                                                    TT Evoissa vissiin ei ohjainkorttiongelmia ole suuremmin ollut.. Muita ideoita?


                                                    TT EVO + Remuc ohjaus. (ei kelloa eikä muita käyttökytkimiä remucin nappulaa lukuunottamatta)
                                                    Viimeksi muokannut Möhkö; 5.1.2022, 16:38.

                                                    Comment


                                                      Mittaappa webaston virtajohdoista jännite, onko hapettumaa liittimissä tai sulakkeessa. Vastaavilla oireilla on korjaantunut joskus auton akun vaihdolla.

                                                      Comment


                                                      • A4 B7:aan vaihdettu takuukorjattu Webasto vanhan tilalle...samalla numerolla mutta vielä ei pelitä ja antaa tuon koodin. Jokin lukitukseen liittyvä on?

                                                        Vaatiiko nyt VCDS:n että pääsee käsiksi? Ennen löysin Delphilläkin yhteyden lämmittimeen ja pääsin avaamaan lukituksen ym. nyt ei saa yhteyttä.

                                                        CAN-väylässähän tuon on.

                                                        Kiitoksia!
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 14.1.2022, 09:33. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Möhkö Näytä viesti
                                                          Vesipumppuvika epäily syntyi nimenomaan vikakoodin perusteella. -Ei muita vikakoodeja kuin vesipumppu. (Vanhan pumpun mittasin mittarilla myös varoiksi, pumppu rikki.)
                                                          -> uusi original pumppu asenneltu, tämän jälkeen lähti käymään useamman käynnistysyrityksen jälkeen, ja toimi jokusen kerran normaalisti. -> Vika taas päällä. -Varmuuden vuoksi, tsekkasin vikakoodit, ja vikamuistin nollaus. Taas lähti tulille normaaliin tapaan, ja toimi useammankin kerran. -Kunnes meni taas mykäksi.

                                                          Tänään pientä lisätutkailua.. ilmausasia lienee tässä vaiheessa poissuljettu.

                                                          Tsekkasin vikamuistin, ei koodeja. Remucin kanssa keskustellessa selvisi webaston vastanneen käynnistyskäskyyn "komentokoodi ei käytössä" -Vikamuistin nollaus varmuuden vuoksi, taas toimi.

                                                          = "ohjainkortti vika?) -No, hitusen toki erikoista tuokin olisi, jos vesipumpun vaihdon yhteydessä ilmaantuisi.

                                                          TT Evoissa vissiin ei ohjainkorttiongelmia ole suuremmin ollut.. Muita ideoita?


                                                          TT EVO + Remuc ohjaus. (ei kelloa eikä muita käyttökytkimiä remucin nappulaa lukuunottamatta)
                                                          Jos oletan oikein, että kyseessä on kattokaiteeton ja punainen nelivetoinen B6 Avant, niin se laite on asennettu 2014 uutena ko. autoon. Ekan vuoden aikana kerran vesipumppu oireili eikä käynnistynyt, silloin asennusliike kuittasi vikakoodit ja jotain räpläsi johtosarjasta. Sittemmin toimi oman omistusajan loppuun. Nyt kun Webasto oireilee ja "on mykkä", niin yrittääkö se edes käyntiin, kuuluuko laitteesta mitään ääniä? Jos vesipumppu oireilisi edelleen, niin eikö se yrittäisi kuitenkin käyntiin ja sammuisi lyhyen ajan jälkeen, kun neste kuumenee tarpeeksi?

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja TT74 Näytä viesti
                                                            A4 B7:aan vaihdettu takuukorjattu Webasto vanhan tilalle...samalla numerolla mutta vielä ei pelitä ja antaa tuon koodin. Jokin lukitukseen liittyvä on?

                                                            Vaatiiko nyt VCDS:n että pääsee käsiksi? Ennen löysin Delphilläkin yhteyden lämmittimeen ja pääsin avaamaan lukituksen ym. nyt ei saa yhteyttä.

                                                            CAN-väylässähän tuon on.

                                                            Kiitoksia!
                                                            Mistä koodista kyse? Millä luettu?

                                                            Comment


                                                            • Onko tietoa minkälaisen välipalikan eber tarvii väliin, että ThermoConnectin saa toimimaan? Autona Audi A6 Avant vm. 2015 3.0TDI BiTurbo Competition.

                                                              Kaukosta (jolla saa ohjelmoitua myös ajastuksen) kuva alla.

                                                              Click image for larger version

Name:	20220309_150412.jpg
Views:	1790
Size:	81,4 Kt
ID:	1937213

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X