Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukko / sisävalo / ikkunat ongelmaa A4 B6 2002 *korjattu*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Keskuslukko / sisävalo / ikkunat ongelmaa A4 B6 2002 *korjattu*

    Morejnsta!


    Auto on siis 2002 a4 b6 nelikko.
    Koitin haeskelle vähän ja jotain juttua jo löysinkin mutta tämmöstä ongelmakomboa ei tullut vastaan vielä

    Ongelma:
    Keskuslukko tomii muuten mutta oikea takaovi ei mene lukkoon.
    Takaluukku ei aikea kytkimestä panamalla vaan se pitää avata avaimella. Kaukosäätimen takaluukkunappi ei tee mitään.
    Sisävalot ei syty ovia avatessa, eikä nappeja painamalla. ovien allaolevat lätäkkövalot toimii ja punaiset varotusvalot kaikissa muissa ovissa PAITSI oikeanpuolen takaovessa joka ei siis mene lukkoon.
    Ikkunat ei aukene/mene kiinni namiskoista vaan elävätä ihan omaa elämäänsä.

    Mitä haku tuotti tulosta niin ovien haitareissa olevat johdot olisi yksi syylinen vissiin. Koitin purkaa tuota oikean takaoven haitaria ja sain aikaan sen että ku sopivasti heiluttelee tuota johtonivaskaa heti oven avauksen jälkeen, syttyy ilmastointilaitteeseen valot hetkeksi. Sisävalot eivät välkähtäneet samaan aikaan.

    Kaikki muut sähkölelut toimii kuiten pitääkin.

    Mutta jos jollain sattuu olemaan valistuneita arvauksia mistä etsiä syylisiä näihin nii saa ehdotella! Koodeja en ole pääsyt lukemaan mutta suunittelin tuommosta kiinamallista lite kaapelin homaamista ensihätään että saisi koodit lukuun.
    Viimeksi muokannut teemurri; 20.12.2012, 00:10. Perustelu: otsikon muutos

    #2
    Ovien johdot poikki. Tyyppvika ainakin B6-sessa.

    Minulla on piuha lauttasaaressa.

    Varmaan jotain tuollaista löytyy sitten;
    Koodi:
    01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
                49-00 - No Communications
    01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
                80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
    .

    Comment


      #3
      Joo, näin se toivottavasti olisi ja kaikki outoudet katoisi tuon johtosarjan korjaamisella, mutta pitääpä nuo koodit silti tsekata ensiksi. Akkukin oli viimeyönä tyhjentynyt vaikka varmasti se 100km ajon jälkeen täysi oli kun sen talliin jätin...

      Semmonen unohtu mainita tuossa ekassa viestissä että ajaessa keskuslukko pitää ihmeellistä "napsumista", ei lukitusääntä vaan semmosta vaimeampaa napusutasta ovissa. Tämmönen tapaus tälläkertaa.

      Vissiin helpoimmalla pääsee jos hakee tiskiltä kokonaan uuden johtosarjan jos vika sielä ilmenee? Missä kohdalla se liitin on mistä tuo oven johdotus irtoaa? Takaoven pahvien purku ei ilmeisesti mikään paha rasti sentään ole?

      Comment


        #4
        Tuossa on se edellinen ketju;

        http://www.audiclub.fi/forum/showthr...highlight=j393

        J393 haulla löytää lisää.

        Ja tuossa on ne koodit mitä sain mittaristosta;

        Koodi:
        Thursday,06,December,2012,21:39:32:60804
        VCDS Version: Release 908.0
        
                        Address 17: Instruments       Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl
        Control Module Part Number: 8E0 920 900 HX
          Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26
                   Software Coding: 01000
                    Work Shop Code: WSC 00006  
                   Additional Info: WAUZZZ8E92A052965     AUZ6Z0A0158702
                   Additional Info: WAUZZZ8E72A177138
        4 Faults Found:
        
        00668 - Supply Voltage Terminal 30  
                53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
        01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 
                49-10 - No Communications - Intermittent
        01304 - Radio 
                49-10 - No Communications - Intermittent
        01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401) 
                49-10 - No Communications - Intermittent
        Sisävalo räpsyy siis tässä autossa, lukot venkslaa koko ajan kiinni ja auki. J393 moduuliin Central Convenience ei pääse kiinni ollenkaan. Neuvoin että ensin ovien johtosarjat irti liittimistään yksi kerrallaan kunnes tuo räpsyntä loppuu, jos ei sekään auta pitänee kaivaa se J393 maton alta. Menikö metsään?
        Attached Files

        Comment


          #5
          Jeps, näillä ohejsituksilla lähdetään tuota lukkomekkalaa taltuttamaan, eiköhän se tästä selviä kun pääse purkamaan kunnolla.

          Raportoin tänne vaikka kun rakasua alkaa löytymään jos tästä jollekkin vastaavien ongelmakombojen kanssa painivalle ois iloa sitten :)

          Kiitoksia vielä haraldh:lle hyvistä neuvoista ja kaapeliavuista!!

          Comment


            #6
            Jees, sieltähän löyty katkenneita johotoja sieltä täältä. Melkein kaikissa ovissa useita johtoja oikkarissa tai valmiina menemään oikkariin, ihme että edes tuon verran toimi.

            Mukavuusboksissa oli myöskin hajonneita komponentteja ja uusi boksi tuli tilalle ja kaikki alkaa olemaan kunnossa,valot toimii ja lukot ei ruksuta enään ja ovet aukee normaalisti, melkein.

            Nyt ei keskuslukko toimi kaukosäätimestä ollenkaan. Kaikennäkösiä eri variaatoita avaimen uudelleen opetuksesta on yritetty mutta ei ole vielä onnistanut, saa ehdotella eri variaatioita tuon avaimen opetukseen. Varashälytin myöskin alkaa elämöimään ovien lukituksen jälkeen aikas herkästi.

            Onko tässä jossainpäin erikseen jokin "keskuslukkoboksi" tai joku vastaava jota pääsisi tutkimaan onko sieläkin hajonneita komponentteja tms, vai onko kaikki keskuslukkoon liittyvä tuola mukavuusboksissa?

            Tämän kun saa valmiiksi niin voi käydä hieman vinoilemassa myyjäliikkelle kyllä... Ja sillä ei myyjäpuljun kanssa tätä alettu korjaamaan koska oli sen olonen puulaaki jotta ei olisi auto ajossa ensi kesänäkään jos ois tästä alkanut tappelemaan niiden kanssa.

            Comment


              #7
              Tällä ohjeella ainakin oma -03 oppii kauko-ohjauksen:
              • Lock and unlock vehicle within 30 seconds using driver-side lock with the door closed.
              • Open the door and insert the key in the ignition turning it to the On position.
              • Remove the key from the ignition.
              • Press any button on remote control.
              • Now check function of synchronized remote control.

              Comment


                #8
                Nyt on kiesi kasassa taas. Loppuyhteenvetona;
                -Takaluukkua myöten johtoja yksi tai useampi poikki/melkein poikki ovissa -> kolvia, tinaa ja kutistesukkaa
                -Oikean takaoven lukkomoduulin liittimen tehdasrasvamöhnät näytti lähinnä elävältä organismilta -> puhistus liittimille
                -Mukavuusboksissa 3 diodia ja kide sökönä, vaihto ei auttanut vaivaan -> uusi boksi
                -Kake ei toiminut boksin vaihdon jälkeen-> koodaus ja paritus niin jo toimii.

                Avaimet joutui vissiin siksi koodaamaan kun tuo mukavuusboksi vaihtui kokonaan uuteen ja avaimet ja boksi eivät ilman apuja oppineet toisiaan tuntemaan. Vähän sama tilanne mistä täälä luin, että avaimeen vaihtaa uuden lähetinosan niin joutuu koodaamaan parituksen normaalien konstien sijaan. Tahkoa odotellessa!
                Viimeksi muokannut teemurri; 19.12.2012, 15:19.

                Comment


                • #9
                  Eli auto on A4 b6 vm.-02. Osaiskohan kukaan sanoa mistä johtuu kun ei mene kumpikaan etuovi lukkoon kauko-ohjauksella. Avaimella saa lukkoon kuskinovesta tietty kaikki muut paitsi vänkärin oven. Eikä ne myöskään aukea kauko-ohjauksella nuo etuovet. Onkohan tää joku mikrokytkinvika vai jopa ovien johtosarjoista johtuvaa? Tämä ongelma tuli nyt yli 20 asteen pakkasilla. Monesti on myös näillä pakkasilla jäätyneet etuovien kahvat niin ettei sisään pääse kuin takaovien kautta ja sieltä etuovien sisävivuista avaamalla.

                  --Pete
                  Viimeksi muokannut petekoo; 26.12.2012, 19:34.

                  Comment


                    #10
                    Vankalla parinviikon kokemuksella b6 korisesta, myöskin -02 mallisesta, veikkaan johtoja; oma tarina
                    Tuntuu olevan aika kuraa nuo johdot, kesällä lämpösellä jos innostuisi kolvin kanssa suhaamaan voisi tehdä ite silikonijohdosta kokonaan uudet johot oviin, eipähän tarvis niitä roplata enään sen jälkeen.

                    Comment


                    • #11
                      Johtoja kanssa veikkaan oven saranakohdan läpiviennissä -ovat tosiaan kyllä suorastaan ala-arvoista laatua tuolla kohtaa jossa pitäisi olla notkeata ja hienosäikeistä niin ovat laittaneet aika jäykkää tavaraa joka ei voi kestää kuten ei sitten kestäkkään.

                      Comment


                        #12
                        Ja etenkin kun on pakkasta niin laukeaa. Minun autossa oli pakkasessa ovet auki muutaman tunnin kun asensin jotain hifejä, big mistake.

                        Comment


                        • #13
                          No joo, nuo johtosarjat kyllä aina epäilyttää tuon kaltaisissa vioissa, mut tuo vähän ihmetyttää et kumpikin etuovi menee yhtäaikaa tuolla lailla. Luulisin et tuo keskuslukon yksikkö ohjaa kaikki nuo lukot kiinni, et ei kait tän ikäisissä ole enää niin sanottua ohjaavaa keskuslukon moottoria?

                          Se voipi olla et kevveemmällä pitää tehdä nuo johtosarjat uusiksi paremmista johdoista, kun ei ole nyt tarjolla tuota lämmintä tallia. On muuten ollut näillä pakkasilla noissa meidän Audeissa monenmoisia "sähkövikoja", varsinkin tossa vanhemmassa(A4 Avant -98), yleensä nuo kyllä korjaantuu kun lauhtuu kelit :).

                          Comment


                          • #14
                            Tänään lauhtui keli -5 asteeseen, ja kas kummaa, yhtäkkiä ovet taas lukittuu ja aukeaa normaalisti. Oiskohan tuolla ollut joku/jotkut mikrokytkimet lukossa tai kahvassa jäätyneenä väärään asentoon. No aikapa tuo näyttää sitten että uusiintuuko tuo vika.

                            Kiitos kaikille vastaajille.

                            Comment


                              #15
                              Vikakoodeja kannattaisi kuikuilla.

                              Comment


                              • #16
                                Omassa -02 A4 kulkineessa oli kuskin puolen takaovessa sama ongelma. Loppujen lopuksi en tiedä, oliko vika sähköissä vai alipaineletkussa, kun korjaamon apupoika auton minulle kunnossa luovutti.

                                Nyt sama jumppa on todennäköisesti edessä myös vänkärin puolen takaoven kanssa. Oireilu on alkanut sillä, että sisätilan valo ei syty, kun oven avaa.

                                Sitä tässä vain, että kyllä ne johdot nyt kumminkin kannattaa tarkistaa, vaikka se ovi välillä toimisikin...

                                Comment


                                  #17
                                  Samaa mieltä. Ovien johdotusten tarkastaminen vaikeutuu nimittäin huolella kun ovi on lukossa eikä sitä saa enää auki. Vaihtoehtoina on sitten pistosaha sisä- tai ulkopuolelta, leka, sorkkarauta tai paaliin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mikäli kyseessä on B6 niin eikait siellä mikään alipaineella toimi vaan ihan sähköllä. Ja mikrokytkinhän tuolta on rikki jos on noita valo-ongelmia, mullakin pitäis just toi vänkärin takaovi korjata. Mikrokytkimiä ostin ebaysta kun sieltä niitä edukkaasti saa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla -02 A4 B6 sedan ja tuli semmoinen vika, että keskuslukko toimii satunnaisesti kaukosäätimellä, ajoittain ei tapahdu mitään vaik painelee mitä nappeja. Avaimella kuskin ovesta kun kääntää, niin kaikki ovet saa kyllä lukkoon, mutta ainoastaan kuskin ovi aukeaa kun kääntää toiseen suuntaan. Sama kun napsuttelee sitä katkasijaa siinä kuskin ovessa. Ovet menee kiinni, mut ei aukea. Suurin ropleema on se, että bensatankin luukku on nyt sitten "lukossa" asennossa ja tarttis kohta tankata... Toivottavasti se taas herää kun aikansa ronklaa niitä nappuloita, että sais edes tankattua!

                                      Mistä mikrokytkimistä työ puhutte?

                                      Tämä ropleema ilmentyi nyt, kun oli akku pärähtäny ihan tyhjäks (Ostakaa exide ja kärsikää...) ja kun latasin akun ja käynnistin, niin ensin ei bensamittari näyttäny ku nollaa (sit seki lähti pelittämään) mutta oisko tuo voinu sekottaa jotain kun jännitteet meni alas?

                                      Comment


                                        #20
                                        Ainakin bensatankin saa auki kontista. Oikella puolella on verhoilussa tulppa lampun korkeudella jonka nappasee auki niin sielä on oranssi syteemi jota kiskomalla se vetää manuaalisesti tankinlukon auki. Samasta reijästä kun ruuvaa ruuvin irti, irtoaa takalamppu, jos joskus joudut polttimoa vaihtamaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Keskuslukitus onkelma A4 B6

                                          Ongelmana siis että keskuslukitus toimii kaikissa muissa ovissa paitsi hantin puolella. Eli kaukosäädin aukaisee kaikki muut ovet mutta vänkärin puoli jää lukkoon. Tästä ihmeellisen tekee se että kun laittaa avaimet virtalukkoon ja laittaa virrat päälle niin silloin aukee viimeistään myös vänkärin puolen ovikin. Välillä saattaa olla että kaukosäätimestä aukee kaikki ovet kerralla. Mistäköhän tämmönen vois johtua? Hapristunut johtosarja kenties?

                                          Comment


                                            #22
                                            Johtosarjan tarkistaminen maksaa vain hieman työtä, niin sillä aloittaisin. Tarvittaessa sitten lukon korjaus/vaihto.

                                            Comment


                                            • #23
                                              A4 B6 Kesluslukko & Mukavuuslaitevikavyyhti

                                              Moro.

                                              Olen pläräinnyt Audifinnsiä ja Googlea läpi aiheen tiimoilta ja pistänyt merkille, etten ole ainut moisten ongelmien kanssa paininut. Ei vaan omat ongelmat meinaa ratketa, vaikka kuinka ropeltaa.

                                              Tässäpä tämä oma tarinani kulkineen kanssa:

                                              [SIZE=2]Kaikki alkoi kovilla pakkasilla kun eräänä aamuna töihin startatessa keskuslukon kaukosäätö ei reagoinutkaan. Sain kuitenkin ovet auki manuaalisesti kuskin ovesta. Välittömästi tämän jälkeen alkoi sellainen sisävalojen ja keskuslukkojen show, etten ollut uskoa silmiäni. Lukot räpsyi epäsäännöllisen säännöllisesti jatkuvasti ja sisävalot välkkyi, vilkkujen tahdittamana. Pääsin työpaikan pihaan ja kaukosäätö oli edelleen mykkä. Sain kuitenkin lukittua manuaalisesti ovet ja välkkeetkin loppui siihen paikkaan.

                                              Pakkaset rauhoittui ja oletin kaiken palaavan ennalleen vaan ei. Pois pelistä oli niin kaukosäätö, sisävalot, sähkölasit, kuskin oven lukitusnapit, aika-ajoin apukuskin oven lukko ja takaovien lukitus. Itsekseen kuitenkin apukuskin ovi alkoi reagoida keskuslukkoon ja sähkölasitkin palasi elävien kirjoihin, toki automaatio-ominaisuudet hävinneenä. Kaukosäätö oli edelleen kaput.

                                              Aloinpa sitten vikaa ensimmäiseksi metsästelemään avaimien synkkauksella, joka ei vaan toiminut, ei sitten millään tavoin. Tämän jälkeen rupesin nypläillä haitarikumeja ja kuskin oven kumien sisästä löytyi johtoja, eristeet vaurioituneena. Pitelin karvoja erillään ja totesin, ettei mitään hyötyä. Silloin en vielä isommin alkanut niitä korjailemaan. Myöhemmin ohjekirjaa tutkiessa huomasin, että takakontissakin oli lukkopesä, jota en ollut edes huomannut. Uteliaisuuttani kävin räpläämässä ja ihmetyksekseni huomasin, että kaikki ovet aukesi takakontin lukkopesän kautta. Myös keskuslukon kaukosäätö ja muut hävinneet ominaisuudet palasi samalla hetkellä. Tuntui käsittämättömältä, mutta näin se vaan toimi. Ja toimi seuraavanakin päivänä. Silloin yritin opiskella, kuinka varkaudenestolukituksen olisi saanut koodattua pois päältä, mutta aikataulut ei antanut riittävästi väljää tehdä sitä. Kuinka ollakaan seuraavana päivänä kaikki ongelmat palasi, eikä enää palautunut ennalleen takakontin lukkoa ränkkäämällä. Nyt oli siis taas takaovet takalukossa ja vain etuovet ja takakontti reagoi manuaalisesti keskuslukkoon. Aikaa myöten ominaisuuksia palasi itsekseen elävien kirjoihin, mutta takaovet ne vaan pysyi jumissa. Ei aukea sisältä, saati ulkoa.

                                              Männä viikkoina sitten vihdoin ottanut isosti asiakseni räpläillä sähköjä läpi ja nyt on korjattuna kaikkien ovien ja takaluukun haitarikumien alta löytämäni eristevauriot + 1kpl katkennut, ruskea-keltainen johto kuskinpuolen takaovesta. Mukavuusboksinkin kaivoin esille. Matot oli hitusen kosteat altapäin, etenkin lähempää keskikonsolia, mutta poterot lattiassa olivat täysin kuivat. Myös boksi itsessään oli ulkoisesti virheettömän näköinen. Boksista lähtevissä johtosarjoissa ei ollut silminhavaittavia vekkejä/pykimiä. Vikakoodeja lukiessa huomasin kuitenkin mukavuusboksin koodauksen muuttuneen #00000:ksi. Onneksi tallessa oli vielä vuodentakaiset logit, joista sain vanhan koodauksen kopioitua ja syötettyä taas boksille. Hyväksyi ja lukkojen avauksen vilkkuvahvistus palasi peliin. Ovet edelleen mykät. Jatkoin koodaamalla sopeuttamalla keskuslukon kaukosäädön läppärin kanssa ja kaukosäätö palasi peliin. Lasien automatiikan sain palautettua opettamalla rajakytkimet uudestaan. Boksi myös suostuu kytkemään ihan mukisematta lisätoimintoja, kuten safe moden poiston, mutta takaovet ne vaan ei aukea.

                                              Mistähän tässä pitäisi lähteä liikkeelle? Allekirjoittaneella alkaa pikkuhiljaa olla huuli pyöreänä.

                                              Olisin erittäin kiitollinen, mikäli joku osaisi ohjata oikeaan suuntaan taistoni kanssa. Alkaa usko loppua. :)

                                              Mukavuusboksistako seuraavaksi vikaa etsimään vai mistä? Millä bokseilla voin korvata/kokeilla, kun tuntuu noita varaosakoodeja olevan melkoinen liuta moiselle boksille? Nykyinen on mallia 8E0 959 433 AM.

                                              Kiitos ja anteeksi.
                                              [/SIZE]

                                              Address 16 -------------------------------------------------------
                                              Controller: 8E0 953 549 L
                                              Component: Lenksáulenmodul 0306
                                              Coding: 02041
                                              Shop #: WSC 33000
                                              3 Faults Found:
                                              01304 - Radio
                                              49-10 - No Communications - Intermittent
                                              01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
                                              49-00 - No Communications
                                              01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
                                              49-00 - No Communications

                                              Address 17 -------------------------------------------------------
                                              Controller: 8E0 920 900 F
                                              Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D14
                                              Coding: 00000
                                              Shop #: WSC 00186
                                              WAUZZZ8E52A014651 AUZ6Z0A0094840
                                              2 Faults Found:
                                              01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
                                              49-00 - No Communications
                                              01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
                                              49-00 - No Communications

                                              Address 46 -------------------------------------------------------
                                              Controller: 8E0 959 433 AP
                                              Component: Komfortgerát T01 0200
                                              Coding: 00000
                                              Shop #: WSC 00000
                                              3 Faults Found:
                                              01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
                                              49-00 - No Communications
                                              01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
                                              49-00 - No Communications
                                              01560 - Passenger Door
                                              61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
                                              Viimeksi muokannut tiresome; 10.5.2018, 12:09.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ratkaisu: Ongelmani syypääksi paljastui kyrvähtänyt mukavuusboksi. Korvaava osanumero boksille oli 8E0 959 433 AJ.

                                                Kaikki rokkaa taas.
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 31.5.2018, 11:29. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  A4 B6 avant

                                                  Keskuslukko ei lukitse takaovia, etuovet ja peräluukku lukittuu. Vikakoodit luettu mutta ei mitään aiheeseen liittyvää. Onko vihjeitä mikä yhdistää molemmat takaovet ? Boksi tarkastettu silmämääräisesti, kuiva ja puhdas. Ikkunat tottelee kaikissa ovissa kauko-ohjainta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko tuorekin hankinta? Onhan liittimet kiinni haitarien sisällä..?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hajosiko takaovien keskuslukitus yhtä aikaa, vai eri aikaan?

                                                      Jos eri aikaan, niin silloin epäilisin syyksi mekaanista vikaa molempien lukkojen käyttömekanismeissa. - Näin siksi, että juuri pari viikkoa sitten korjasin rouvan kauppakassista kuljettajan oven keskuslukituksen pelkästään lukkomekanismin (sisältää siis tuon keskuslukituksen sähkömoottorikäytön) vaihtamalla.

                                                      Jos takaovien keskuslukitus pimeni yhtäaikaisesti molemmista ovista, niin tuolloin arvelisin vian syyn löytyvän mahdollisesti mukavuusboksista tai johtosarjasta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Päivitystä tilanteeseen: vikakoodeja kaksi: takaovien ohjausmodulit ei käyttöjännitettä.
                                                        Mittaamalla jännitteet löytyy ja sähköikkuna liikkuu normaalisti.
                                                        Kuskin maton alla oleva mukavuusboksi vaihdettu, ei muutosta tilanteeseen.
                                                        Haitarin sisältä purettu johtosarja esille, kaikki ok.
                                                        Ei historia tietoja milloin on vikaantunut.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onko sinulla kytkentäkaavio käytettävissä?
                                                          Onko takaovien lukkojen sulake 223 ehjä? -siltä pitäis tulla sähköt takaovien 0,5mm2 ro/ge = puna- keltaisiin johtoihin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kytkentäkaaviota ei ole käytettävissä, tarkoitit ilmeisesti 22 ja 23 ?

                                                            Tähän päivitys:
                                                            Oikealla sulakekaaviolla vika selvisi, sulake 23 puuttui kokonaan ja kohdassa luki "parking an side marker lights", eipä tullut mieleen että keskuslukko...

                                                            Kiitos Jukka
                                                            Viimeksi muokannut evinrude; 30.11.2018, 13:51. Perustelu: päivitystä tilanteeseen

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X