Auto ei nyt enää starttaa ollenkaan tallista, ei anna siis pyörittää starttia. Herjaa virrat kytkettäessä "Fault in ABS brake system" ja vilkuttelee punaisia jarruvaroituksia.
VCDS ilmoittelee
moottorilta; 18034 - Powertrain Data Bus P1626 - 004 - Missing Message from TCU
(lisäksi ennen virheiden pyyhkimistä oli 17887 - Brake Boost Vacuum System P1479 --08 - Mechanical Failure - Intermittent)
ABS:ltä; sama 18034 sekä 18055 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus P1647 - 35-00
ja lisäksi 01826 - Sensor for Steering Angle (G85), Supply VoltageTerminal 30 - 35-00
Akku ladattu
Akun miinuskenkä ollut irti uuden radion asennuksen yhteydessä. Kokeiltu purkaa uuden asennuksen piuhat ja sen jälkeen akun kenkä taas irti pidemmänkin tovin (en ole kokeillut yhdistää akun kaapeleita yhteen).
Nettiä läpi kahlatessa tuli myös tällainen kommentti vastaan, tarkoittaako siis vastaavaa resetointia, mitä tehdään ovet lukossa kaasupoljin pohjassa? * Any time the battery has been disconnected on an automatic transmission vehicle, it will be necessary to reestablish Transmission Control Module (TCM) basic settings using the VAG 1551 Scan Tool (ST). "
Auton ECUn suojakotelo avattu ja tarkistettu sen alla olevat kaksi relettä (219 ja 369) että toimivat kuten pitää (naksuu virrasta, ja virta kulkee toisessa piirissä silloin) + kaksi sulaketta
TCU on vissin automaattilootan sisällä tässä mallissa. Koitettu varmistella liittimien kiinnitykset, mitä on osunut silmään (joku T-liitin keskellä moottoritilaa, johon ei näe eikä ylety kunnolla, lähtee vaihdelaatikon perän liittimestä joku 20-30 cm päästä, hieman öljykuonainen, en ylettynyt avaamaan)
Jos ABS-yksikön liittimen päälle pääsee lorahtamaan pissapojan nestettä siitä vierestä, niin voiko se tehdä tuollaista tuhoa? Ei tuntunut liitin kovin helpolla avautuvan.
Löytyykö esim. Erwinistä VIN-koodin perusteella oikeat kytkentäkaaviot, mistä selviäisi esim. kulkeeko nuo virheitä ilmoittelevat boksit jonkun releen kautta, tai mikä piuha menee mihinkäkin? Jotenkin ei ole osunut silmiin netin tarjokkaista sellaisia kuvia, jossa olisi noin vähän releitä, mitä tuosta autosta löytyy ECUn alta sekä kojelaudan alta (muistaakseni kolme relettä kojalaudan alla, sekä yksi valkoinen oikeassa reunassa, olisko sekin sitten joku rele). Vai voiko niitä olla vielä jossakin "jemmassa"?
Sulakkeet käyty mittarin kanssa läpi kuskin oven pielestä + kojelaudan alta.
Mitähän liittimiä on rivissä jäähdytysnestesäiliön alla? Teoreettisesti mahdollista, että joku olisi kolhiintunut, kun kiinnitin ko. säiliötä takaisin iskaripaketin irroituksen yhteydessä.
Kertaalleen auto jätti ilmoitukset antamatta (en muista tarkalleen, mitä releitä / sulakkeita / liittimiä olin sitä ennen ropeltanut) ja sain auton käynnistettyä. En kuitenkaan tallista autoa pois ajanut, ja hetken päästä kuin koitin uudelleen käynnistää, syttyivät samat varoitukset mittaristoon eikä antanut startata.
VCDS ilmoittelee
moottorilta; 18034 - Powertrain Data Bus P1626 - 004 - Missing Message from TCU
(lisäksi ennen virheiden pyyhkimistä oli 17887 - Brake Boost Vacuum System P1479 --08 - Mechanical Failure - Intermittent)
ABS:ltä; sama 18034 sekä 18055 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus P1647 - 35-00
ja lisäksi 01826 - Sensor for Steering Angle (G85), Supply VoltageTerminal 30 - 35-00
Akku ladattu
Akun miinuskenkä ollut irti uuden radion asennuksen yhteydessä. Kokeiltu purkaa uuden asennuksen piuhat ja sen jälkeen akun kenkä taas irti pidemmänkin tovin (en ole kokeillut yhdistää akun kaapeleita yhteen).
Nettiä läpi kahlatessa tuli myös tällainen kommentti vastaan, tarkoittaako siis vastaavaa resetointia, mitä tehdään ovet lukossa kaasupoljin pohjassa? * Any time the battery has been disconnected on an automatic transmission vehicle, it will be necessary to reestablish Transmission Control Module (TCM) basic settings using the VAG 1551 Scan Tool (ST). "
Auton ECUn suojakotelo avattu ja tarkistettu sen alla olevat kaksi relettä (219 ja 369) että toimivat kuten pitää (naksuu virrasta, ja virta kulkee toisessa piirissä silloin) + kaksi sulaketta
TCU on vissin automaattilootan sisällä tässä mallissa. Koitettu varmistella liittimien kiinnitykset, mitä on osunut silmään (joku T-liitin keskellä moottoritilaa, johon ei näe eikä ylety kunnolla, lähtee vaihdelaatikon perän liittimestä joku 20-30 cm päästä, hieman öljykuonainen, en ylettynyt avaamaan)
Jos ABS-yksikön liittimen päälle pääsee lorahtamaan pissapojan nestettä siitä vierestä, niin voiko se tehdä tuollaista tuhoa? Ei tuntunut liitin kovin helpolla avautuvan.
Löytyykö esim. Erwinistä VIN-koodin perusteella oikeat kytkentäkaaviot, mistä selviäisi esim. kulkeeko nuo virheitä ilmoittelevat boksit jonkun releen kautta, tai mikä piuha menee mihinkäkin? Jotenkin ei ole osunut silmiin netin tarjokkaista sellaisia kuvia, jossa olisi noin vähän releitä, mitä tuosta autosta löytyy ECUn alta sekä kojelaudan alta (muistaakseni kolme relettä kojalaudan alla, sekä yksi valkoinen oikeassa reunassa, olisko sekin sitten joku rele). Vai voiko niitä olla vielä jossakin "jemmassa"?
Sulakkeet käyty mittarin kanssa läpi kuskin oven pielestä + kojelaudan alta.
Mitähän liittimiä on rivissä jäähdytysnestesäiliön alla? Teoreettisesti mahdollista, että joku olisi kolhiintunut, kun kiinnitin ko. säiliötä takaisin iskaripaketin irroituksen yhteydessä.
Kertaalleen auto jätti ilmoitukset antamatta (en muista tarkalleen, mitä releitä / sulakkeita / liittimiä olin sitä ennen ropeltanut) ja sain auton käynnistettyä. En kuitenkaan tallista autoa pois ajanut, ja hetken päästä kuin koitin uudelleen käynnistää, syttyivät samat varoitukset mittaristoon eikä antanut startata.
Comment