Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -06 alhainen latausjännite?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei kai tuo akkumanageri vahdi niitä muita moduleita muuten kuin sammuttelemalla tarvitessa tiettyjä laitteita virrankulutuksesta. Ainakin omassani ne aiheettomat vikakoodit ilmestyy silloin kun akun jännite kyykkää liian alas.
    Mitä tuohon akkuun tulee, ei 12,11V ole kovin kaksinen jännite ajon jälkeen etenkään noin uudella akulla.
    Sitä en tiedä mitä tuo käynnistystehoprosentti tarkoittaa käytännössä, eli omassa akkutestissä oli purkutesti ihan selkeä 300A 10 sekuntia ja jännite 9,9V, ilmeisesti nuo ovat vanhan koulun tuloksia, lähtöjännite oli 12,36V.
    Eli kannattaisi mitata jopa pelkkä jännite webaston päälläollessa ja ihan yön yli seisonnan jälkeenkin ja startissa katsoa kuinka alhaalla jännite käy...
    Luulisin akun viaksi tuollaista oiretta...

    Comment


    • Akku irti autosta, laturilla täyteen, takaisin autoon ja ohjelmointi "uusi akku asennettu", muuttaa vaikka hieman sitä koodia. Kukaan ei ole vielä vahvistanut pitääkö koodia muuttaa vai riittääkö koodaukseen sama koodi.

      Comment


      • Itse olen odotellut tehtaan korjausta ongelmaan.

        Ihmettelen, ettei sitä ole vielä tullut, vaikka ilmeisesti kaikilla on sama ongelma. Varustemäärästä, versiosta ja käytöstä riippuen, miten nopesti ongelmat realisoituvat. Suomen talvessa auto ei yksinkertaisesti toimi.

        Mielestäni tämä on kuluttajansuojan piiriin kuuluva asia.
        Ja autotehtaan vastuulla on hoitaa auton lataus kuntoon.
        Lyijyakun lataus on hallittu +70 vuotta nyt vanhasta tiedosta on menty poikkeamaan ja ongelmia on.

        Asia vaatisi niin paljon julkisuutta ja painetta, että tehtaan olisi pakko reagoida. Voiko AudiClub tehdä jotain asian tiimoilta?

        Comment


        • Väliaikatietoja.
          Neljäs talvi kaksakkulatauksella ja ongelmia tuli jännitetason kanssa. Toinen akku kun on kokoajan auton alhaisessa lataustasossa, niin pilalle menee, vaikka rinnankytkennässä on täysinäinen akku vieressä.

          Hyvä merkki liian alhaisesta jännitteestä on valojen korkeussäädön herja kojetaulussa. Siitä tietää, että kohta kannattaa tehdä jotain... (ladata akkua)

          Periaatteessa molempia akkuja tarvitsisi päästä lataamaan korkeammalla jännitteellä, mutta rakenteesta tulee kertaluokkaa monimutkaisempi.

          Nyt kesän pitäisi toimia, vanhallakin akulla. Kaapelit ja vara akku mukana.

          Ensitalven ratkaisu voisi olla, akku kylmälaukkuun ja sinne riittävä lämmitys jänniteohjatun releen kautta.

          Tehdään akulle kesä, kun latausjännitettä kukaan ei ole saanut nousemaan.

          Comment


          • Nyt on kesä ajettu vanhalla orkkis akulla.
            Toukokuussa jätti kerran starttaamatta, mutta sitten kesän lämpö pelasti. (ilman lisälatausta)

            Suurin ongelma on, että auto purkaa ajon jälkeen akkua n.10 minuuttia, ennen kuin sammuttaa itsensä kokonaan. Jos joku osaa lyhentää sammutusviiveitä, niin tieto on tervetulletta.

            Jos autoon tulee päivän aikana 3-5 sammutus purkua, niin valojen korkeussäätö herjaa... Syy alhainen jännitetaso.

            Nyt viileni jo sen verran, että herja tulee jo ensimmäisen sammutuspurun jälkeen. > Pakko tehdä jotain...

            Korjaus on tässä:
            http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...in-12-V-39763/

            Lämmitin on autossa paikallaan ja se lämmittää akkua aina kun auto on käynnissä.
            Sitten voi laittaa veikkauksia, milloin seuraavan kerran valojen korkeussäätö herjaa alhaisen jännitteen takia tai auto jättää starttaamatta? Tänään akku sai vartin latauksen, mutta muuten mennään auton omalla sähköllä.

            Sattuneesta syystä autossa oli jänniteohjattu rele jo valmiina. Tässä yksi tehdasversio, vastaavan akun lämmittyskytkennän tekemiseen.
            http://www.audiocheck.fi/cubecart/in...&productId=325

            Comment


            • Veikkauskilpailun palkinnot jäi jakamatta.

              Kokemuksia akun lämmittämisestä:
              On yllättävän hyvä. 9vuotias sulfatoitunut akku toimii autossa, vaikka jännitetaso oli niin alhaalla, että valojen korkeussäätö antoi herjaansa.
              Akkuhapon ominaispainon nostoon lämmitys ei riittänyt.
              Sammutuksen jälkeinen purku on kova haaste.

              Luulen että, uudella akulla ja akkulämmittimellä pääsee parempaan lopputulokseen kuin älylatureiden kanssa.

              Nyt on kaksiakkusysteemi ja akkulämmitin kytkettynä. Niin ei tarvitse harrastaa talven pakkasilla. (toivottavasti)

              Comment


              • Ei voi sanoa muuta, kun että kaikenlaisia kötöstyksiä sitä on pitänyt autonvalmistajien rakentaa uusiin autoihin. Vanha typ44 satanen on paljon yksinkertasempi, 90A laturi, latausjännite sen 14,4 volttia ja siinä se :D.

                Jaksaa jopa nykystä lähes 100 Ah jytkyakkuakin ladata ihan ok, eikä oo tullu mitään ongelmia alhaisen varauksen kanssa vaikka ajomatka on sen 10-15 km suuntaansa.

                Comment


                  Mikähän on ollut Audilla kantavana ideana kehittää noin monimutkainen systeemi akun lataukseen ? En usko että ihan kotitarveasentajien kiusaksi olisi laitettu tuotekehitykseen rahaa kiinni. Vaatiiko tuo väyläsysteemi tuollaisen virityksen ?

                  Tuollaista tupakansytkäriin tulevaa "valvontalaitetta" olen käyttänyt omassa autossa kun joskus oli virran vähyyden kanssa ongelmaa :

                  http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-1224-V-43332/

                  näkee heti sisään istuessa akun jännitteen niin tietää alkaa varautua ylimääräiseen lataukseen akkulaturilla. Samaten latausjännitteen näkee ajossa koko ajan.

                  Comment


                  • Mulla kans pari vuotta temppuilut tuo lataus. Kokeeksi jätin avaimen paikoilleen kun latasin akkua, niin heräsi ainakin mmi:n varausnäyttö henkiin. Kannattaa kokeilla.

                    Comment


                    • Luin koko threadin kun nämä ongelma liippaa niin täysin oman A6 / -06 2.7TDi problematiikkaan.
                      Tänä aamuna pakkasessa akku oli täysin kuollut, vaikka tämä 100Ah/800A Schnaizer on tasan 12kk vanha, eikä sen edeltäjäkään Varta 100Ah ollut kahta vuotta vanhempi - luulen että akkuja on vaihdeltu jopa "turhaan", koska syynä on joko 1.) vuotovirrat tai 2.) onneton lataus.

                      1.) Nämä aion mittailla, taikka mittauttaan sikäli kun joku ei kotona olevilla testereillä (Fluken digiyleismittari + autosähkön mittaussalkku, jossa 4x analogista mittaria). Kiitos yo. vinkeistä mm. CD-vaihtaja, MMI, radio, vetokoukku suhteen, sekä tietysti laturin diodin.

                      2.) Nämä mittaan myös. Lupaan raportoida tänne mitää saan tästä potilaasta "diagnosoitua". Onko erityisiä kiinnostuksen kohteita palstalaisilla, vai mittaanko kaiken mitä irti lähtee?

                      Nyt pitäisi mennä auto elvyttämään tuolta pakkasesta kuitenkin. Ottaakohan tuo 100Ah akku yhtään mitään vastaan normaalilla heikolla 4-5A akkulaturilla? Akkua ei uskalla irrottaa autostakaan, se sotkee kuitenkin asiat vielä pahemmin. Vai lämmittäisikö vaan akku & moottoria ja lataisi vara-akun ihan täyteen lämpimässä - vinkkejä??

                      Comment


                      • 4F:ssä akun irroitus autosta ei sotke mitään. Takaisin kytkiessä saattaa muutama ESP ja jarruvikakoodi käydä mittaristossa, mutta ne kyllä häviää automaattisesti. Täten myöskään mitkään ulkoiset virransyötöt akkua vaihdettaessa on turhia. Akku pöydälle ja lataus lämpimässä ja takaisin autoon.

                        Comment


                        • Ennekuin teet autosta atomeja, niin mittaa vielä kerran täydellä akulla. Olen 99%:n varma, että auto toimii täydellä akulla oikein, eikä jätä purkuja päälle.

                          Ensimmäiseen viiteen minuuttiin, pitäisi katketa amppeeriluokan purut ja 20-30 min niin jäljellä on jotain pientä 0,0XX purkua. ei merkitystä.

                          Täällä kävi ihan sama, että 4v vuotta vanhoilla akuilla, mitkä oli aikaisemmin hakkurissa, niin auto ei enää osannut sammuttaa itseään ja auto purki akut tyhjiksi. (juttua ylempänä)

                          Yksi uusi(julkaisematon) havainto latauksen toiminnasta on, että auto lataa aamun/käyttöjakson ensimmäisen kerran "alennetulla" jännitteellä. Ja toisen käynnistyksen jälkeen auton latausjännite nousee 0,2V syystä tai toisesta. Luulen että on ohjelmoitu niin... Vmäinen ominaisuus...

                          Comment


                          • Tietääkö joku millaisen jännitealueen MMI:n varausnäyttö kattaa 0-100%? Itselläni tänään kolmannen käynnistyksen jälkeen (lyhyttä ajoa eri kauppojen parkkiksilla) MMI:n varausnäyttö näytti 10% ja kojetaulussa kävi low battery valo. 10 minuutin ajo nosti varausnäyttämän 50%. Nyt auto lämpimässä tallissa niin huomenna aamulla varausnäyttö on taas 100%

                            Tuon A6:n akku on huonossa paikassa kylmiä ilmoja ajatellen kun ei kabiinin lämpö sitä siellä takalaatikossa lämmitä niin ei se ota virtaakaan juuri vastaan. Nykyinen akku vaihdettu 2011 kevääällä, onkohan se jo väsähtänyt...

                            Comment


                            • Mulla kans audissa samanlaista vaivaa. Apuakku kaapeleilla rinnalle niin webasto jaksaa lämmittää auton aamulla. Vaimokin on oppinut tässä akuista ja niiden latauksesta monenlaista ;) Ostin uuden akun viikko sitten mutta en vielä ole laittanut paikalleen ettei mene pilalle. Auton oman lisäksi "vanha" vara-akkukin löytyy, joten niillä on pärjäilty. Vara akku ladattu muutaman päivän välein. Työmatka 15 min.
                              Latausjännite tässäkin autossa aivan liian matala.
                              Tuo ajovalojen korkeussäätö tai akun varauksen herja mittaristossa on tullut tutuksi..
                              Eikö täällä foorumilla olis joku himonörtti joka tekis tia muokkais akun valvonta/lataussysteemiin ohjelman pohjolaan sopivaksi?

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Zac73 Näytä viesti
                                Luin koko threadin kun nämä ongelma liippaa niin täysin oman A6 / -06 2.7TDi problematiikkaan.
                                Tänä aamuna pakkasessa akku oli täysin kuollut, vaikka tämä 100Ah/800A Schnaizer on tasan 12kk vanha, eikä sen edeltäjäkään Varta 100Ah ollut kahta vuotta vanhempi - luulen että akkuja on vaihdeltu jopa "turhaan", koska syynä on joko 1.) vuotovirrat tai 2.) onneton lataus.
                                Muistutuksena, että autolle pitää sitten kertoa kun uusi akku on vaihdettu. Sama koskee myös jos irroitat akun ja lataat sen muualla.

                                Ja olihan koodaus tehty aikaisempien akunvaihtojen yhteydessä?

                                Tästä asiasta löytyy oma säikeensä: 4F akunvaihto tms.

                                Comment


                                • juu, koodattu _pitäisi_ olla.

                                  Juu, VAG-erikoistuneessa huollossa ainakin väitettiin 1v. sitten että tuo akku olisi sinne oikein koodattu.
                                  Ja sama juttu oli tosiaan toiminta myös aiemmalla (Varta) akulla.
                                  Akun kaapeleita en ole missään vaiheessa irrottanut, koska tiedossa että siitä seuraa probleemia. Eikä se ole myöskään täysin flätiksi mennyt (mikä kaiketi vastaisi "irrottamista").

                                  Hain eilen alkuun tän Bilteman testerin (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-1224-V-43332/ ) jota testasin ensin emännän Fordissa: ajossa näytti 14.3V siinä ja lepojännite 12.3V

                                  Löin sen sitten A6:een ja starttaamaan kykenemätön (noh, -20C...) akku näytti 12.1V, sitten kun kytkin pellin alle apukäynnistysnapoihin Vartan lisäksi (jonka latasin lämpimässä "täyteen" - Einhell näytti ~0A), niin jännitteet nousi 12.5V. Noilla konsteilla (+sähkölämmitys koneelle ja akulle peräkontissa) V6-myllyn sai taas käyntiin. Tyhjäkäyntiä ja 10km normaaliajon lenkki, ja latausta näytti koko ajan 14.0V-14.1V.
                                  Lepojännite lenkin jälkeen oli 12.3V.

                                  Tänään aamulla oli taas akku vajunut 11.9V ennen käynnistystä. Konetta lämmitin niin lähtikin tuolla ilman apukaapeleita. Kattoin battery leveliä ja se näytti yllättäen 100%. Töihin ajellessa näytti latausta 14.0V ja työpaikan pihassa kuitenkin lepojännite yhä 11.9V? Eli ei tainnut kylmä akku juuri 15km:ssa ladata.

                                  Varasin laturin diodille ym. vuotovirraille mittauksen parin viikon päähän, katsotaan josko jotain selviäisi jo ennen sitäkin. Tajusin vasta nyt pakkasilla, että eihän tuo Webaston ketale lämmitä A6:ssa lainkaan moottoria? Se on vaan taukomukavuuslämmitin taksi tms. käyttöön...

                                  Ok, täytyy hakea tuo toinenkin säie lukuun.

                                  Comment


                                  • Ylläpitolaturi-keskustelussa oli juttua akun lepojännitteestä pakkasilla. Esimerkiksi STP:n viesti nro 93. Tuli vaan mieleen, kun siellä itse juuri hämmästelin sitä, että Audi pyöritti kuitenkin ihan hyvin, vaikka akun lepojännite oli vain 11,8V. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3%A4pitolaturi Toki huomioitavaa, että taulukko on lyijyakuista.

                                    Comment


                                      #Tajusin vasta nyt pakkasilla, että eihän tuo Webaston ketale lämmitä A6:ssa lainkaan moottoria? Se on vaan taukomukavuuslämmitin#

                                      saa sen lämmityksen koodattua moottorillekin.
                                      Viimeksi muokannut ari; 27.1.2014, 18:11. Perustelu: lisäys

                                      Comment


                                      • Olen nyt pari viikkoa seurannut akun/latauksen käytöstä ajossa&levossa tuon bilteman simppelin testerin avulla:
                                        - moottoritieajossa (0C) tasaista 13.8V
                                        - lepojännite vaihtee n. 11.8V - 12.2V (-5...0C)
                                        Rasitustestinä:
                                        - penkki&lasi&peililämppärit täysillä, automaatti-ilmast., valot jne. tipauttaa 13.4V:iin
                                        - pudotetaan muut paitsi valot pois, ja laitetaan puhallin pienelle: 13.8V
                                        - sammutetaan valotkin: 13.9V - 14.0V

                                        Onko kenelläkään toimivasta autosta vastaavia lukuja referenssiksi (samalla mittaustavalla = tupakansytytin pr:sta)?
                                        Pitäisi toistaa mittaus suoraan akun navoilta, mutta tuo vaatii vähän johdottamista noiden monien kuorien alle peräkonttiin...

                                        Jos jännitteet ovat "todelliset", matalan puoleisilta vaikuttavat.
                                        Siirsin laturin mittauksen määräaikaishuollon (alle 3 viikon päästä) yhteyteen, vuotovirtoja mittaan sulaketaulusta kun haen tuohon tarkoitetun speciaali mittarin Biltemasta. Pitää vielä huijata systeemiä siten että "kuskin ovi on kiinni" vaikka oikeasti sen täytyy olla auki (sulakkeet on kojetaulun päässä). Tuollain pitäis koko systeemi saada "lepotilaan".

                                        Mutta, kun mahdolliset "oikeat viat" on poistettu, niin mun suunnitelma poistaa tämän järjestelmän "rakenteellista heikkoutta" Pohjolan oloihin on seuraava:

                                        1. CTEK laturi -> tuolle pitää löytää paikka konepellin alta (hemmetin täyttä!) ja liittää sinne apuvirta kontakteihin, moottoritilan kulmassa
                                        2.1 joko verkkovirta Polar Arctic battery heater - joka pitäisi sitten johdottaa ohjaamon läpi:-/ taikka
                                        2.2 12V akkulämmitin, jolloin riittäisi asennuksen peräkontin puoleen...
                                        Ajatushan on hieman pervo: akku lämmittää itse itseään että lataisi n. 4x paremmin...(!) Mutta, jos samalla on aina tuo CTEK virroissa...
                                        Pitäisi löytää nyt tuo TM 11/2013 numero jossa on kiitelty testi aiheesta - joudunkohan käymään... kirjastossa??
                                        3. Niin joo, mun webasto pitää koodata lämmittämään _myös_ moottoria. Olen 95% varma että nyt se ei sitä tee.... Kiitti tuosta vinkistä aiemmin!
                                        Jollei tämä riitä, niin lisäoptioina:
                                        4. Letkulämmittimen (Defan jonkun mallin soveltaminen?) virittely käymään A6:een, säteilylämmitin pitkin hampain, jollei letkul. mitenkään onnistu:-/
                                        5. Aletaan vaihtaan piuhoja paksummiksi yksi kerrallaan, tällä saataisiin jännitehäviöitä pakkasella kuriin....
                                        6. (muuta ei tule enää mieleen?)

                                        PS. pari kinkkistä juttua tuossakin on: esim. CTEKin virransyöttö ja asennuksen paikka, moottoritilaan laitto ei taida olla laillista, eikä ns. kiinteä kytkentä. Ts. pitäisi ehkä asentaa myös Defan sisäpistoke, syöttää CTEKiä siitä sisätilassa, ja vetää johdot konetilaan rintapellin läpi... josta sitten sähkö jatkaa matkaansa paria paukkulankaa pitkin sinne peräkontin syövereihin... (argh!) Voisi olla parempi suosiolla hankkia joku Defan piuhoihin liitettävä boksi, esim. tämä? http://www.defa.com/fi/automotive/wa...icharger_1203/
                                        http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=795.15

                                        Comment


                                        • Älä vedä CTEK sähköjä sisäpistokkeelta konehuoneeseen läpi vaan sisällä apukuskin puolen sulakerasiaan kojetaulun päässä, sinne tulee akulta lataukseen riittävän paksu kaapeli ja tyhjiä rasioita odottamassa amp timer pinnitystä.

                                          Comment


                                          • Kannattaa ottaa isompi malli?
                                            http://www.defa.com/fi/automotive/wa...charger_12101/

                                            Itsellä menee auton suuntaan 15-20A kun laittaa korjaamo virtalähteeseen kiinni. Pienemmän laturin teho hukkuu helposti auton sähkölaitteille ja tuskin jaksaa nostaa jännitettä tyhjällä akulla ylös...
                                            Sitä en tiedä miten nopeasti noi menee ylläpitolataukseen, mutta on noissa lämpötilakompensointi mikä hyvä.

                                            Comment


                                              Olikos täällä jossain juttua siitä,että laturin ja startin välinen johto ois liian ohkanen?

                                              Comment


                                              • Viesti 10.

                                                Comment


                                                • Onkos tässä nyt porukalla unohtunut uuden(/tai tilalle vaihdetun käytetyn) akun opetus? Omien kokemusten mukaan jos akku vaihdetaan toiseen, tai ladataan akunvalvonnan ohi, toteaa akkuvalvonta akun vioittuneen ja alkaa säännöstelemään akun latausta ja purkua.

                                                  Itse en ole jännitteitä mittaillut koska akku ja latausjärjestelmä on toimintu hyvin ilman turhia kikkailuja. Muutaman kerran olen saanut akun varauksen putoamaan melko alas webaston käytöllä, kun tällä hetkellä omassa jälkiasenteisessa webastossa jännitevahtia käytössä. Noiden jälkeen lataus konehuoneen terminaaleista (tai akkun lataus irrallisena + uusi opetus) ja virranvalvonta toimii taas normaalisti.

                                                  Comment


                                                  • Mittaukset vasta tulossa, mutta jos laturi alkaa olla vaihtokunnossa (210tkm), niin onko joku tilannut eBayn kautta tuollaista "[SIZE=3]LICHTMASCHINE Audi A6 4F 4F2 - 2.7 TDI 2.7TDI 180A NEU"?
                                                    [/SIZE]


                                                    http://www.ebay.de/itm/LICHTMASCHINE...item2c5ca08c75

                                                    Vaihtolaturi (A6 C6 180A) Motonetissä on 379e ja tuolta saman saisi 224e + pk...

                                                    Comment


                                                      Ostin ton Arctic Battery Heaterin ja olipas kallis rakennussarja.Tehty vielä kertakäyttöiseksi,kun pitäis liimata akkuun kiinni.Outoa ettei akun alle ollu eristettä,kun alhaalta päin toi akku jäätyy.Ootellaan nyt pakkasia niin näkee oisko apua.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Moro Ari,

                                                        ennen kuin alat asentamaan, vilkaise ketjusta A8:n Kylmä kontti kohdasta #16.

                                                        Ei ole kertakäyttöinen, minulla on pelannut hyvin eikä ainakaan toistaiseksi ole
                                                        mennyt oikosulkuun vaikka asennuksessa hieman poikkesin ohjeesta.

                                                        Comment


                                                          On se luettu.Ohkasta tölkkipeltiä ois arkki ja eriste akun alle valmiina.

                                                          Comment


                                                          • Mittaustulokset, kuten viesteissä #57 ja #63 lupailin:

                                                            Midtronics MDX-335P (V1.0)
                                                            Akkutesti: Hyvä - varaa.
                                                            Jännite: 12.25V
                                                            Mitattu: 645A
                                                            Aseta arvo: 800A
                                                            Akkutyyppi: tavallinen. Akku kiinni jär.
                                                            Käynnistintesti: Normaali
                                                            Jännite: 10.14V
                                                            Lataustesti: ok
                                                            Jännite: 13.71V
                                                            ....
                                                            Arvot olivat aika lailla sitä mitä oletin, testerin hylkyrajoista ei tietoa...
                                                            Yllättävän samat ovat kuin mitä tuo muutaman euron Bilteman testeri näyttää.
                                                            Auto pelittää edelleen hienosti kun pysytään "baijerilaisissa" lukemissa.
                                                            Mutta taas kun oli toissa yönä -15C ja tänä yönä -10C niin alle 50% tippui battery level monitor.
                                                            Ja sehän tarkoittaa että webasto ei lähde päälle. En ole vielä asentanut suunniteltua lisälaturia/lämmitintä.
                                                            (Olen keskittynyt saamaan autotallin lämpimäksi;-)

                                                            Comment


                                                              Lueskelin tota A8 akku juttua,ja mulla on ilmeisesti BEM.ssä vanha ohjelma
                                                              Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
                                                              Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
                                                              Component: ENERGIEMANAGER H12 0490
                                                              Revision: 00000000 Serial number: 00000000029136
                                                              Shop #: WSC 37958 136 06455
                                                              VCID: 234FCB69E2CED91

                                                              Subsystem 1 - Part No: 000 915 105 DL
                                                              Component: von VA0 3111055203
                                                              Coding: 303030393135313035444C56413033313131303535323033
                                                              Shop #: WSC 12345 384 00290

                                                              No fault code found.

                                                              Onkos toi päivitys marmorin hommia??

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X