Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -06 alhainen latausjännite?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Joo paskaa on kaikki. Purnaa siitä silti siellä huollossa tai jossain eikä täällä meille.

    Comment


    • #62
      Vitalis ;) kaikki hajoaa käsiin heh, firman kaffe-automattikin on rikki ja odotellaan osia kuun lopulle ;)
      Viimeksi muokannut JPa1; 9.2.2011, 07:21.

      Comment


      • #63
        Bernerin huoltomiehen mukaan orkkis-Exide on tasan samanlainen kuin tarvikemalli. Ainoastaan sarjanumero puuttu. Mistä hitosta se auto muka tietäisi, mikä sarjanumero siihen akun kylkeen onl aitettu. Jos merkki ja koko täsmäävät, niin luulis toimivan. Varmasti eri merkkisten akkujen kesken niitä eroja voi ollakin siten, että säädin ei osaa sitä oikein käyttää.

        Comment


          #64
          Mistähän se Bernerin mies tietää että se tarvike on tasan sama?
          Pelkkä merkki ja amppeerimäärä ei ole riittävä tieto.

          Ei muuten, mutta en ole itse vielä törmännyt tietoon, minkä tarvikkeen kanssa orkkis olisi täysin samanlainen. Kun ei orkkis akuista ole tarkkoja speksejä mistään saatavissa valmistajan kautta.

          Comment


          • #65
            Ja taas alkoi aamu mahtavasti, nyt ei enää lataustilan mukaan lataakaan, mutta nätisti lähti käyntiin ja virtaa tuntuu riittävän... jaa-a oliskohan sittenkin akun koodaus pielessa, oli merkkihuolto mitä mieltä hyvänsä...?

            Kaipa kuitenkin virran pitäisi oikeasti alkaa loppumaan jos lataus ei pelaa, kun tuollaisen 45min latauslenkin ajelin töihin tullessa ylimääräistä???

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja JPa1 Näytä viesti
              Ja taas alkoi aamu mahtavasti, nyt ei enää lataustilan mukaan lataakaan, mutta nätisti lähti käyntiin ja virtaa tuntuu riittävän... jaa-a oliskohan sittenkin akun koodaus pielessa, oli merkkihuolto mitä mieltä hyvänsä...?

              Kaipa kuitenkin virran pitäisi oikeasti alkaa loppumaan jos lataus ei pelaa, kun tuollaisen 45min latauslenkin ajelin töihin tullessa ylimääräistä???
              Onko autossa jälkiasennettu vetokoukku?
              Oliko MMI;n softa kohdillaan?
              Onko mitään vikakoodeja, muita kuin nyt tietty virran vähyydestä johtuvia?

              Comment


              • #67
                Niin, tota en tullut ajatelleeksi: On jälkiasennettu vetokoukku... tosin ei ole aiheuttanut mitään ongelmia ennen, 1,5v sitten laitettu...

                Tänään kävin pikahuollossa, jossa luettiin vikakoodit ja ei ollut mitään muita kuin virran vähyydestä johtuvia koodeja...

                MMI:n softasta ei käsitystä, eli orkkis, mutta sehän siis ei pitäisi pystyä tyhjäämään akkua yhdessä yössä?

                Korjaamolla todettiin että akku viallinen, akkuliikkeen ensiarvio: auto viallinen... No, akku jäi lataukseen ja testailevat sen jälkeen...

                eli???

                Comment


                  #68
                  Onko sähkösarja Jäegerin valmiste?
                  Jos on, onko älyboksissa tekstit punaisella, sinisellä vai vihreällä? Yleensä boksi on laitettu kontin oikealle reunalle sinne luukun taakse.
                  Onko ollut vikakoodia "perävaunuohjainlaite Jxxx, ei signaalia/tiedonsiirtoa, satunnainen tai pysyvä?

                  Jos on niin boksi vaihtoon, jos on punaisella tai sinisellä tekstit. Alkuhätään voi kokeilla ottaa boksin irti muutamaksi minuutiksi ja kytkeä uudestaan.

                  Comment


                  • #69
                    Ok, pitänee tsekata tuo, en tosin tiedä mikä sähkösarja on kyseessä, mutta eiköhän se selviä...
                    Kuitenkin ihan Kovilin normi irto-koukku jonka asennutin merkkihuollossa, mutta tuskimpa noilla kovin monia vaihtoehtoja on sähkösarjoiksi tarjollakaan... Asennuksesta muistan, että eka sähkösarja oli viallinen, jonka takia asennus otti 1/2pv kauemman kuin ensin arvioitiin, kun koko sähkösarja piti vaihtaa toiseen.

                    Tuon akun loppumisen takia vähän joka suunnalta tuli noita "ei signaalia - satunnainen" mutta huoltomies totesi niiden liittyvän vain virran vähyyteen... en muista oliko tuo perävaunuohjainlaite listalla...

                    Comment


                      #70
                      Kovilin sarja= luultavasti Jäegerin sähkösarja.
                      Tuossa näkyy se boksi jossa punaiset tekstit.

                      Comment


                      • #71
                        Hyvin oli jemmattu tuo Jäegerin boksi (eli sellainen löytyi)
                        En päässyt näkemään koko boksia suoraan, mutta tunnustelemalla löytyi ja kännykällä kuvaamalla pääsin näkemäänkin sen... Ja olihan se juurikin samannäköinen boksi kun tossa sun kuvassa, mutta tekstit vihreät, jos oikein tulkitsin, niin puna-tai sinitekstisissä on ollut ongelmia?

                        No, huomenna pitäis saada kuulla akkuliikkeen arvio tosta hyytyneestä akusta...

                        Niin ja nyt auto pelaa hyvin ja lataa MMI:n mukaan lainassa olevaa akkuliikkeen vara-akkua erittäin hyvin...

                        Comment


                          #72
                          Vihreällä tekstillä olevissa ei ole ongelmia havaittu.

                          Comment


                          • #73
                            Hece R,
                            Mitä tuo latauksenvalvontayksikö ja sen vaihto kustansi?

                            Tuo kyseinen pömpeli voisi olla meikäläisenkin ongelmien alku ja juuri.
                            Näin pakkasten taas tultua on todella hehkeää astua webastolla lämmitettyyn autoon ja todeta ettei akussa ole tippaakaann juicea jäljellä että auton saisi käyntiin. Akkuna on merkkihuollossa vaihdettu 110Ah:n merkkiä mikälie, ja se piti vielä erikseen käydää koodaamassa kun joltain huoltokaverilta se oli unohtunut. Akunlämmitintäkin olen tässä jo harkinnut, mutta kokemuksia sellaista tuntuu olevan aika harvalla.

                            Comment


                              #74
                              Tuosta MMI bugista, vaikkei se yhdessä yössä tyhjennäkkään akkua, niin jos koko ajan on 0,7A virta, niin kyllähän se vähillä ajoilla akku vähitellen tyhjenee.

                              Comment


                              • #75
                                Joo, akkulämmitintä minäkin olen harkinnut, harvinaisen hankala tuo takakontin sijoitus, kun akku ei pakkasella lämpiä juuri koskaan... Mutta nehän on 12V vehkeitä, eli siitä samasta akusta pitäis ottaa virta? Tuskin on kellään kokemuksia vesijohdon sulanapitokaapelista lämmittimenä (kelalle akun ympäri), sen sais haarottimella sisäsarjaan kiinni ja siten 230V, mutta mitenhän tuo pelais? (Ja routamattoa myös akun ja piuhan ympäri) ;)

                                Mites tuo MMI:n softabugi siis fiksattiin?, jossain oli (eli missä?) saatavilla uutta softaa ja se pitäisi polttaa CD:lle ja levy sisään -> softa päivittyy ja 1/3 MMI:n ominaisuuksista häipyy jonnekin piilovalikoihin? Ja sitten kalastellaan niitä merkkihuollossa pari päivää? Vai pystyikö ne itse hakemaan takaisin?

                                (Tänään pitäisi saada tuomio tosta sipanneesta akusta, mutta alustavasti ei kait ole kyse akkuviasta... perjantaina ei ollut vielä kuormitustesti valmis)

                                Comment


                                • #76
                                  Kokonaisuudessaan homma maksoi 600€ kun aika pitkään oli mennyt selvitellessä, missä vika olisi.

                                  Osa oli luokkaa 340€ ja itse vaihtotyö luokkaa 50€. Onneksi puolet meni minulla myyjäliikkeen piikkiin.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Huh, aika suolainen hinta vermeellä.
                                    Tänään olis akun vaihto edessä ja samalla voisi laitatuttaa tuon Arctic Heatin akkulämmittimen.
                                    Jotenkin arvelisin ettei tuo akku tuolla takakontin pohjalla lämpene piiiiiitkään aikaan kun ei sinne mistään lämmintä juurikaan tule. Ehkä tuosta lämmittimestä olisi jotain apua.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Itselle tuli 3.0TDI 4F (orkkis polttoainelämmittimellä) viime viikon keskiviikkona Saksasta ja -15 asteessa lähti hyvin käyntiin, mutta kun pakkanen laski -25 alle seuraavana yönä, niin ei kuulu kuin 'naks.....naks,naks' ja polttoainelämmitin oli 30min pöhöttänyt just tätä ennen. Jonkin aikaa kun jaksoi avainta väännellä niin hyrähti kyllä iloisesti käyntiin ekalla startilla. Soittelin Audin huoltoneuvojalle ja hänen suosittelemana kävin paikallisessa akkuliikkeessä. Akkuliike repi perjantaina akun irti ja sanoi, että eivät usko vian olevan akussa (Vartan 95Ah AGM) ja sain sieltä täyteen varatun akun lainaksi takakonttiin ja oman akun heille kapasiteettimittauksiin (tänään tai viim. huomenna pitäisi saada infoa).

                                      No, lauantaina sitten (-19 astetta pakkasta)
                                      - 30 min webastoa (mittasin akun napajännitteen webasto päälllä 12,04V).
                                      - Webasto lopetti huminan ja akun napajännite 12,07V
                                      - Hehkutus 2x ja startti ja taas 'naks … naks,naks' - muutaman avaimenkierron jälkeen mittasin napajännitteen 11.81V
                                      - Muutaman kymmenen avaimenkäännön jälkeen lähti käyntiin kuin palmu alta ja napajännite käynnissä 14.18V .

                                      Joka tapauksessa tänä aamuna (-31 astetta pakkasta), webasto 30 min ja 10 min webaston ajastimen loputtua käänsin avainta ja ensiyrittämällä käyntiin. Hyvin epäjohdonmukaista toimintaa siis, joten erityisesti mistähän kannattaisi alkaa tuota vyyhtiä purkamaan? Tuo latausohjain ja koodaus pitäisi olla kunnossa, mutta varalta varasin huomiseksi tiistaille ajan koodauksille (ja kait sieltä saa muutkin vikakoodit pihalle). Onkohan tuo 'naks…(2s viive)…naks,naks 'merkkin jostain (kuten startin hiilet, solenoidi vanhemmissa autoissa)?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mielenkiintoinen sekotelma erinäisiä ongelmia kyseisen automallin virransyötössä.
                                        Minulla kävi vastaava tilanne eilen vaikka pakkasta ei ollut kuin 13 astetta. Webastolla 10 min lämmitystä ja sen jälkeen pelkkää naksutusta. Akkumittari näytti 10%. Onneksi oli akkulaturi jo valmiiksi paikallaan ja sähkötolppa parkkiruudun vieressä. 20 min ja mittari näytti 60% joten yritin käynnistää uudestaan. Taas sama juttu. Sarja perättäisiä nakutuksia ja mittarit villisti tärisivät. Käyntiin ei millään. Annoin laturin taas ladata 20min ja katsoin sitten akkumittaria. Näytti edelleen 10%. No koitin kuitenkin käynnistää ja laakista käyntiin.
                                        Sitten vajaa pari tuntia motariajoa kohti himaa ja koko aikana tuo akkumittari ei noussut 10%:sta.
                                        Himassa auto lataukseen koko yön ajaksi. Aamulla laturi näytti että akku on täynnä. Akkumittari oli eri mieltä eli edelleen se sama 10%. Jotain on todella sekaisin.

                                        No katsotaan toipuuko tuo akun vaihdon yhteydessä....

                                        Olishan tuo mukava talviauto, silloin kun suostuu käynnistymään.
                                        Viimeksi muokannut shogberg; 14.2.2011, 09:25. Perustelu: parit typot.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Toi viimeisin kuullostaa suunnilleen samalle kuin mulla oli. Akun jännite saattoi olla välillä 10%, välillä jopa sata (siis MMI:n mukaan). Erilaisia apulaitteita tippui pois päältä. Esim ESP ei välttämättä pelannut, saati istuinlämmitys... Mulla vaivaan ainakin toistaiseksi on auttanut tuo latauksen valvontayksikön vaihto.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Täytyypä torstaina, kun vien auton marmorille akun vaihtoon, kysyä tuosta latauksen valvontayksiköstä. Sen toiminnan testaaminen ei liene kovin iso operaatio?
                                            Onkohan tuo sellainen komponentti jota löytyy yleensä varastosta vai pitääköhän se tilata tehtaalta?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ainakin Bernerillä Kouvolassa tilasivat osan jostain keskusvarastolta. Pari päivää oli toimitusaikaa.

                                              Comment


                                                #83
                                                Latauksen valvontayksikkö 4F0915181B, hinta marmorilla 343e. Minulta moisen saa 1,5 vko toimitusajalla 298e hintaan.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Auto on torstain marmorilla tutkittavana. Mainitsin tuosta valvontayksiköstä että kannattaisi varmaan tutkia onko siinä vikaa.
                                                  Vika ei liene heille enää täysin ennenkuulumaton sillä olivat jo tänään yhtä samanlaista tutkineet, eikä siitä mitään vikaa löytynyt.
                                                  Oli kuulemma autolle tarjottu 10 min. sähköä ranteenpaksuisesta narusta ja pirssi ei änähtänytkään. Sitten hieman aikaa odottelua ja lähti laakista käyntiin. Melkoisen tutut oireet.
                                                  Kuulostaa melkeinpä jo tyyppivialta.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    No niin. Nyt on akku vaihdettu ja sähkökulutusta mittailtu. Tuossa aikaisemmin mainittu vetokoukun sähkösarja ja sen hallintaboksi osoittautui viallikseksi. Nyt tuo boksi on vaihdettu joten saa nähdä loppuiko tuo sähkön summittainen katoilu.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      jaegerin tekohengitysohje:
                                                      http://www.kovil.fi/media/HUOLTOTIED...2.2008_CFC.pdf

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Onkos jollakin tietoa onko olemassa ihan hyväksyttyä yhdistelmää että sais ladattua auton akkua samalla kuin on roikan päässä öisin? Auto on A6 4F ja autossa audin oma lisälämmitin, mutta kun tulee ajeltua aika lyhyttä ajoa niin akku ei kerkeä latautua kunnolla ja tuloksena akun varaustason varoituksia aina kun tulee autolle (tämä siis aina kun yrittää esilämmittää autoa).
                                                        Toimii kyllä esilämmitys jos käy ajamassa kunnolla vaikka joka päivä auton akun täyteen mutta ei oikeen riitä siihen into ja aika =).

                                                        edit: ja uskaltaako tuon audin akkua latailla vaan suoraan liittämällä laturin akkuun? Ei ole tähän mennessä uskaltanu kun ei ole parempaa tietoa. Laturi on ylläpitolaturi mallia BX-1 12V/3,8A LINKKI
                                                        Viimeksi muokannut Pehri; 18.2.2011, 06:15.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Jos sulla on sisätilanlämppärinpistoke niin siihen jos laittaa vaikka tuon ctekin xs7000 -laturin. Sillä kyllä latautuu isompikin akku. Laturin piuhathan menee toinen plussaan ja toinen siihen maatappiin joka jököttää takakontin takaseinässä akun vieressä, ei suoraan akkuun sitä maapiuhaa.
                                                          Ainakin sedanissa nuo takaluukun tiivisteet on sen verran paksut että siitäkin välistä voi laturin johdon vetää, jos ei lohkolämppärin pistoketta ole, kuten esim. mun autossa ei ole.
                                                          Ei se mikään elegantti ratkaisu ole, mutta takaa sen että aamulla päästään myös ruudusta omin voimin pois.
                                                          Se, onko tällainen systeemi "hyväksytty", en osaa sanoa, mutta vuoden verran se on ihan hyvin toiminut.
                                                          Viimeksi muokannut shogberg; 18.2.2011, 07:17. Perustelu: Nakkisormi iski jälleen

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Benttoni on siitä huono, ettei muista edellistä tilaansa, bilteman vastaava lähes tuplatehoinen 7A älylaturi maksaa vähän reilut 50 egee ja se muistaa tilat jne ja sisältää pikaliittimilliset piuhat sekä hauenleuoilla, että kiinteillä kiinnityksillä.

                                                            Suoraan älä akkuun yhdistä, sen sijaan autosta löytyy oikeat pisteet lataamistakin varten tod. näk. ihan ohjekirjasta ja silmiä käyttämällä. Esim. A8:n akku on takana oikealla kotelossa ja siinä akun vieressä on selkeät ohjeet, että laturi kiinni niin, että toinen toiseen napaan suoraan ja toinen power management unitin viereiseen tankoon.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Itselläni on defan laturi konehuoneessa, kytketty niihin virrananto napoihin pellin alla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X