Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarru remontin jälkeen K1-Line ja K2-Line Short Circuit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takajarru remontin jälkeen K1-Line ja K2-Line Short Circuit

    Vaihtelin tuossa eilen A6 4f 2008 taakse jarrupaloja ja levyjä. Avasin VCDS:llä aluksi elektronisen käsijarrun ja aloin hommiin. Akkulaturi oli kokoajan kiinni autossa mutta auton sytytys virrat unohtuivat päälle (avain virtalukossa) sekä läppäri koko ajan kiinni diagnostiikka portissa. Sain levyt ja palat vaihdettua, ja yritin laittaa VCDS:llä käsijarruja kiinni, mutta en saanut yhteyttä autoon. Otin avaimet irti virtalukosta jolloin mittariston kaikki valot, jotka ignition tilassa, jäivät päälle, eikä auto muutenkaan reagoinut mihinkään esim. virtalukko, hätävilkut, ovien lukot jne. Edes akun puolen tunnin irroitus ei auttanut vaan tilanne palautui tismalleen samanlaiseksi, kuin oli ollut ennenkin.

    No otin akun yöksi irti ja kokeilin aamulla uudelleen akun kiinnityksen jälkeen kaikki näytti normaalilta. Auto reagoi avaimeen kääntämiseen ja laitoin läppärin kiinni diagnostiikka porttiin. Aluksi pääsin kiinni autoon ja lähes kaikki modulit olivat diagnostiikka näytössä punaisena, aloin vikakoodien nollaamisella, mikä keskeytyi lähes alkuunsa, ja auto meni taas samaan vikatilaan kuin jarruremontin jälkeen. Testasin VCDS:llä kommunikoinnin josta sain ilmoituksen Can OK, K-1 ja K2-Line Short Circuit.

    Olisiko jollain antaa vinkkejä, miten ja mistä alkaisin vikaa paikallistamaan ja korjailemaan. pitäisi varmaan alkaa irroittelemaan control moduleita yksi kerrallaan pois väylästä ja testata VCDS toisessa autossa....

    Edit: Kaapeli testattu toisessa autossa ja todettu toimivaksi!
    Viimeksi muokannut MiVi77; 16.6.2021, 10:47.
Working...
X