Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bosch 5.7 ABS ohjainyksikon koodaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bosch 5.7 ABS ohjainyksikon koodaus

    Moikka!
    Tehtiin remonttia Audin a4 b6 ake 2.5tdi farkulle mikä meni putkeen lukuunottamatta vakkarin jälkiasennuksessa vaadittua sen u:n muotoisen liitinpalikan ja ratin asentosensorin vaihtoa. Uudet osat meni paikoilleen ihan nätisti ja vakkari toimii, mutta käynnistettäessä piippaa kolmesti, ajotietokoneesa punainen huutomerkki, abs + esp valot palavat ja seisontajarrun merkkivalo vilkkuu. Ajettaessa abs ja esp ovat pois pelistä.
    Vikakoodeja antaa seuraavanlaisesti:

    Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl
    Control Module Part Number: 8E0 614 517 A
    Component and/or Version: ABS/ESP allrad 1726
    Software Coding: 00000
    Work Shop Code: WSC 00000
    VCID: 2643101AC247002ECEF-517A
    2 Faults Found:

    01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
    35-00 - -
    01044 - Control Module Incorrectly Coded
    35-00 - -

    Sen mitä itse tuosta ymmärrän niin tämä abs/esp ohjainyksikkö on nollannut itsensä ja se pitäisi koodata uudestaan. Googlella löysin tämän http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...28Bosch_5.7%29
    minkä mukaan koitin eilen koodata vcds:sällä tuota ohjainboksia siinä kuitenkaan onnistumatta. Koodeiksi sain login 09355 ja coding 04455 mitkä nyt mielestäni on tuon sivun mukaan koostettu oikein. WSC kokeiltu myös muitakin kuin 00000, mutta sekään ei auttantu. 0/A4/1lt/6syl/manuaali on ollut se lottorivi minkä mukaan noita olen tehnyt. Joten onko tuossa abs/esp ohjainboksin ohjelmoinnissa jokin kikka kolmonen millä saa koodin sinne sisälle? Seuraamalla tuota ross-techin videota ja tekemällä vcds näytti software codingiksi edelleen 00000. Abs/esp boksin hajoamiseen en usko sillä auto oli vian ilmetessä ollut paikoillaan tallissa ja vcds:sällä jarrujen testiohjelman sai ajettua läpi. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että abs/esp ohjainyksikkö ei ota koodia vastaan ja jos on ollut miten ratkaisitte tämän? Nyt olisi kaikki vinkit ja neuvot enemmän kuin tervetulleita. Auto tällä hetkellä Tuusulassa poiketen profiilin sijainnista
    Viimeksi muokannut Miikkah; 5.1.2016, 10:50. Perustelu: tarkennus

  • #2
    Mitä tapahtuu sen jälkeen kun kirjaudut sisään pumpulle tuolla loginilla? Jos yhteys katkeaa (tai tippuu) niin se on väärä koodi. Oikean koodin tunnistaa siitä että ei tapahdu yhtään mitään.

    Comment


    • #3
      Yhteys ei katkea tai tipu ja mitään ei tapahdu loginin jälkeen, mutta koodauksen jälkeen heittää "logging failed due..." Ja mistä noita logging koodien muodostus "taulukoita" vielä löytää, kun koitettu ross-techin sivujen mukaan ja vcds:n oman ohjeen mukaan tehdä tuota login koodia. Ross-tech antaa 09355 ja vcds:n ohje antoi 09555 ja kumpikaan ei toiminut.

      Comment


      • #4
        Niin, hetkinen, minkä takia vakkariviiksen vaihtamiseksi piti vaihtaa ratin asentotunnistinkin? Se oli tietysti eri koodilla vielä?

        Comment


        • #5
          Vakkariviiksi tuli kiinni siihen u:n muotoiseen palikkaan mihin kiinnittyy sen lisäksi vilkun ja pyyhkijöiden viikset ja ratin asentotunnistin. Tämä u:n muotoinen palikka oli alunperin koodiltaa väärä ja ei tukenut vakkaria joten avk:lta uusi palikka, mikä tuki vakkaria, missä oli tuo ratin asentotunnistin mukana ja se meni sen kanssa kiinni autoon. Ilmeisesti tämä u:n muotoinen palikka pitää vcds:llä määrittää, mutta pitääkö se ratin asentotunnistinkin määrittää jotenkin ennenkuin abs/esp boksi suostuu ottamaan koodin sisäänsä? Ja vaihtuneet/uudet osat olivat vakkarin viiksi, ratin asentotunnistin ja se u:n muotoinen palikka mihinkä kaikki nuo viikset kiinnittyy. Uusi u:n muotoinen palikka on koodiltaan 8e0 953 549 q ja ratin asentoanturi on 00 2044 05.
          Eli pittäkö tässä nyt kertoa vcds:llä että nuo kaksi osaa on vaihdettu ja sitten koittaa uudestaan sen abs/esp boksin koodausta?

          Comment


            #6
            Mikä versio VCDS:stä on käytössä? Tuo ei näytä nyt koko koodia.

            Tämän ohjeen mukaan onnistuu

            Rattiakselin ohjainlaite koodataan Tämän ohjeen mukaan ja sen jälkeen päivitetään moottoriohjainlaitteen koodaus. ABS-boksia ei muistaakseni pitäisi tarvita lainkaan kunhan koodit poistaa lopuksi.

            Comment


            • #7
              12.12.0 on nyt käytössä. Ekassa viestissä oli toisen jampan kaapeli ja kone käytössä ja sekin oli 12.12.0. Abs boksi pitää kodata koska se on unohtanut koodinsa, mikä on ilmeisesti ko. palikan ominaisuus jos akku pidemmän aikaa irti tai irroittelee ratinasento sensoria.

              Yhden kerran onnistuttiin ohjelmoimaan rattiakselin ohjelmointilaite ja engine control module ja syöttämään abs/esp boksille oikea koodi sisään, koetettiin opettaa ratin asentoanturia ajamalla n. 20km/h suoraan ja kääntämällä rattia 90-180 astetta, mutta se epäonnistui ilmeisesti. Käytettiin virrat pois päältä ja se abs/esp boksi unohti jälleen koodinsa eli takaisin lähtöpisteeseen.

              Comment


                #8
                Note #5: In some cases, you will need to enter a non-zero WorkShop Code, such as 12345.
                Ootko tota kokeillu, on tullut itselläkin vastaan joskus.

                Comment


                • #9
                  Amalin sulle soiteltiinkin jo ja on kokeiltu.
                  Nyt päästiin pikkasen pidemmälle kuin aikaisempina yrityksillä.
                  Luettelona stepit mitä tehtiin vcds:llä:
                  - 16-Steering wheel
                  -Adaption
                  - Channel 081: Vehicle Data Learning
                  To start the process for vehicle data (VIN) learning, enter/save 00111 as new value.
                  -syötettiin arvo 00111 chn 81:seen
                  -Coding, (arvo oikein ei muutettu) do it
                  -01-Engine
                  -Coding (arvo oikein ei muutettu), do it
                  -03-ABS brakes
                  -Luettiin vikakoodit - 00778, nollattiin
                  -Login 09355 vcds ei sano mitään joten aikaisempien viestien perusteella oikein
                  -Coding 04455
                  Tässä kohtaa muuttui WSC 00000-12345 ja soft code 00000-04455 mikä on se oikea ja samalla mittaristosta hävisi huutomerkki ajotietokoneesta, seisontajarrun merkkivalo lopetti vilkkumisen ja ei piipannut enään kolmesti laitettaessa virrat päälle. Jäljelle jää luistoneston ja abs:sän merkkivalot. Tässä kohtaa pitäisi ilmeisesti suorittaa ratin asentoanturin "sopeuttaminen" painamalla jarru pohjaan ajamalla suoraan n.20km/h ja kääntämällä rattia 90-180 astetta kunnes valot sammuvat? Jostain syystä valot eivät sammu ja kun virtoja käyttää pois päältä abs boksi unohtaa tuon 04455 ja pitää aloittaa listan alusta uudestaan. Itse järkeilisin että ratin asentoanturin sopeuttaminen kusee jossain kohtaa, mutta missä?
                  Viimeksi muokannut Miikkah; 5.1.2016, 15:54. Perustelu: typoja

                  Comment


                    #10
                    Ettei olisi avainsana nyt tämä: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30

                    Eli rattiakselin virta katkeaa.

                    Comment


                    • #11
                      Tuo koodi tuli akun irtikäytön seurauksena ja siitä päästy eroon. Nyt jäljellä pyörinyt 01044(Control Module Incorrectly Coded) ja 00778 (Steering Angle Sensor Not Matched). 01044 päästiin eroon kun kävi nuo edellisen viestin listassa olevat stepit läpi, milloin pääsi koodaamaan abs/esp boksin uudestaan, joten ongelma kulminoituu joko rikkinäiseen ratin asentoanturiin tai epäonnistuneeseen ratin asentoanturin sopeuttamiseen.

                      Comment


                        #12
                        Ei tuo tunnu onnistuvan aina merkkihuollossakaan. Yleensä vika on ohjeiden seuraamisessa.

                        Comment


                        • #13
                          Eli millä ohjeilla tuo sopeuttaminen tulisi sitten tehdä? Tässäkohtaa jäljellä vikakoodi 00778 ja luistoneston ja absien merkkivalo palaa. Pitääkö vcds:llä säätä jotain vai mennäänkö suorilta ajamaan tietyn kaavan mukaisesti ja toivomaan että ylimääräiset valot sammuisi? Tuon mukaan koitettiin mutta se ei tuottanut haluttua lopputulosta http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._Function_Test

                          Comment


                            #14
                            Function testiä en muistaakseni ole ikinä joutunut tekemään, ellei siitä ole tullut vikakoodia.

                            Kyllä pitäs riittää se ojainyksikön koodaus ja ratinasentotunnistimen opetus.

                            Tässä kohtaa muuttui WSC 00000-12345 ja soft code 00000-04455 mikä on se oikea ja samalla mittaristosta hävisi huutomerkki ajotietokoneesta, seisontajarrun merkkivalo lopetti vilkkumisen ja ei piipannut enään kolmesti laitettaessa virrat päälle. Jäljelle jää luistoneston ja abs:sän merkkivalot. Tässä kohtaa pitäisi ilmeisesti suorittaa ratin asentoanturin "sopeuttaminen" painamalla jarru pohjaan ajamalla suoraan n.20km/h ja kääntämällä rattia 90-180 astetta kunnes valot sammuvat? Jostain syystä valot eivät sammu ja kun virtoja käyttää pois päältä abs boksi unohtaa tuon 04455 ja pitää aloittaa listan alusta uudestaan. Itse järkeilisin että ratin asentoanturin sopeuttaminen kusee jossain kohtaa, mutta missä?
                            Missä kohtaa sanotaan, että pitää painaa jarrua ja ajaa:
                            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...cs_(Bosch_5.7))

                            Comment


                            • #15
                              Osittain oikeilla jäljillä oltiin abs boksin ohjelmoinnissa tai ainakin samoja temppuja yritettiin, mutta ilmeisesti kaapelista johtuen ei mennyt niin kuin stromsössä. Vielä kerran kiitos amalinille vakkarin ja abs boksin ohjelmoinnista.

                              Comment


                                #16
                                No tuskimpa oli kaapelista kiinni :).
                                Eipä siinä ollut mitään normaalista poikkeavaa, eikä 5minuuttia kauempaa menny, kun seurasi vaan ohjeita.

                                Comment


                                • #17
                                  Moi, ongelmana Bosch 5.7 abs boksin koodaus. Ohjelmassa A4 B6 audiin vaihtaa manuaalilaatikko joten pitäis saada abs boksi koodattua automaatista manuaaliks. Oon koittanu liitetyn linkin ohjeiden mukaan tehdä operaatiota mutta kun saan uuden koodin sisään ja G85 kalibroitua niin abs boksi näyttää vikakoodia 01044 control module incorrectly coded. Oon koittanu asioita mitä tuolla threadissa sanottiin (tcu irti, eri tapoja ohjelmoida abs boksi) mutta mikään ei toimi, vaan vikakoodi ja abs+esp valot syttyy aina. Takaisinkoodaus niin että viat häviää onnistuu kyllä normaalisti. Missä vika piilee? Käytössä aito vcds 20.4.1 päivityksellä.
                                  I finished the TipTronic to manual transmission swap. I used an 0A3 6 speed out of a 2005 S4, all the parts bolted right up to my 2003 1.8T. Below are my notes and information for the swap. General Notes Get the Bentley manual. Read it, there’s plenty of great information on transmission removal/installation. Reference Biketsai's write-up: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/299543-Biketsai-s-DIY-Auto-to-Manual-Conversion or

                                  Comment


                                    #18
                                    Ootko huomannu, että loginkoodi ja coding on eri numeroita.
                                    Siihen suurimmalla osalla kaatuu homma.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oon huomannu, ja oon niitä sen verran monesti jo pyörittäny että muistan ihan ulkoa :D 09357 on kyseisen auton ns. oikea login koodi, jolla suoraan kirjautuessa ei abs ota sisään 04455 koodia eli manuaalia, mutta taas 09355 -loginilla(muuten sama mutta manuaalilaatikolle) kirjautuessa ottaa abs yksikkö sisään ton 04455 koodin, mutta väittää että väärin koodattu. Tämän jälkeen ku kirjautuu uudelleen tolla 09357 loginilla ja laittaa uudestaan 04455 koodauksen ni saa nollattua vikakoodit mutta ne tulee aina takas ku poistuu vcds:llä abs moduulista. Ns oikea koodi tällä hetkellä on siis 04457, koska auto on alunperin automaatti. Tossa swappi-diy:ssa käsketään siis absi(+ecu+mittaristo kyseisessä järjestyksessä) koodaamaan uusiks ja sanotaan ettei pitäis tulla vikakoodeja jos menee oikein. Sitä vaan aloin miettiin että tietääkö toi abs boksi itsessään mikä on sille oikea koodi, vai tarkistaako se/vcds tiedon jostain muualta, eli onko ongelma sittenkään absin koodauksessa? Oon kokeillu koodata myös 01 enginen kautta ecun manuaalipuolelle, kuten myös mittariston.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ootko tehny ratinasentotunnistimen basic settingsin heti perään, muuten koodaus nollaantuu tuossa Boschilaisessa.
                                        Oon varmaan kymmenille neuvonu, että seuraa TARKASTI niitä ohjeita, mutta ei vaan tunnu onnistuvan. Sitten kun tuo mulle niin saan sen tehtyä ohjeiden mukaan 5 minuutissa. Yleensä vika siis luetun ymmärtämisessä ;) Joskus toki vikaakin voi olla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja konstafinnila Näytä viesti
                                          [...]saa nollattua vikakoodit mutta ne tulee aina takas ku poistuu vcds:llä abs moduulista.
                                          Tässä on se olennainen: kuten Aki yllä sanoi, se G85-kalibrointi pitää tehdä heti koodauksen perään - muuten tulee vikakoodia.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X