Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HVAC - vikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • HVAC - vikaa

    Kulkine on A6 4f. Anturissa (g395) vikaa. Missähän tuo voisi fyysisesti sijaita?

    Vikakoodit:

    Address 08: Auto HVAC Labels: 4F0-910-043.lbl
    Part No SW: 4F0 910 043 HW: 4F1 820 043 F
    Component: KLIMABETAETIGUNGH04 0100
    Revision: 00000022 Serial number: 00000000025274
    Coding: 0000150
    Shop #: WSC 02331 785 00200
    VCID: 5B8DD41A9A08ECF95A9-800E

    2 Faults Found:
    00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 70
    Mileage: 171863 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.01.22
    Time: 12:47:11

    01314 - Engine Control Module
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 70
    Mileage: 171863 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.01.22
    Time: 12:47:15

  • #2
    Tuoltahan se löytyy. Siellä on hyvin todennäkösesti neulaventtiili eli ei tarvi aineita tyhjätä kun anturin vaihtaa.

    Comment


    • #3
      Olisikos tuo G395 ilmastoinnin kennon sivussa jäähyttäjän edessä (paine/lämpötila-anturi)? - http://www.audi-portal.com/en/diagno...ors_17262.html

      Googlen kuvahaulla lisää kuvia?

      Comment


      • #4
        Kiitoksia teille. Travii kattoa ensin liitos. Jos ei siitä vikaa löydy, niin sit mittari käteen ja kattomaan onko se sökö

        Comment


        • #5
          Tuossa jotain lisä infoa asiaan: http://uberlame.com/a6_tsb/HVAC/Air%...02020124-2.pdf

          Comment


          • #6
            G395 paineanturi

            Hei

            Oliko vika anturissa, vai löytyikö jotain muuta häikkää? Itselläni sama vikakoodi päällä. Saako anturin vaihdettua ilman puskurin irroitusta, vai kannattaako suosiolla ottaa puskuri irti?

            Comment


            • #7
              Itsellä ilmastointi alkoi temppuilemaan (A6 4F 3.0TDI) ja käytin ilmastointihuollossa kahdesti kun ei ensimmäisellä kerralla normaali huolto auttanut vaan jatkoi satunnaista oikuttelua. Huolto tuomitsi kompuran rikkinäiseksi ja oli vaihtanut uuteen, mutta oma vikakoodien luku antoi:

              "00256 Active/static A/C pressure/temperature sensor-G395-No signal/communication". Uusi osa eBaysta varaosanumerolla 4F0959126C (lopussa voi olla A tai B:kin). Posteineen 37 euroa ja tuli vajaassa viikossa.

              Netistä tutkin ohjeita tämän osan vaihtamiseen ja kaikki ohjeet viittas puskurin irroittamiseen. Pientä sorminäppäryyttä käyttäen; osan voi vaihtaa ilman että puskuria käyttää irti. Toki mun autossa on S6:sen maski niin sen ritilöiden läpi pystyi listalla avaamaan ensin anturin ja sen jälkeen pyörittelin yhden kierroksen anturia auki, että pistokkeen se puoli oli ylöspäin missä on se klipsi jota pitää nostaa että pistokkeen saa anturista irti. Pistokkeeseen laitoin rautalangan niin että kun pistoke oli irti niin se oli rautalangassa kiinni, että se ei tippunu puskurin syövereihin, koska tilaa työskennellä oli todella vähän.

              Kun pistoke oli irti, niin anturin sain pyöriteltyä sormin pois paikoiltaan ja uusi tilalle --> pistoke kiinni. Kun vanhan anturin irroitti, niin mitään nestettä tai muutakaan ei kennon puolelta tullut; eli plug'n'play -asennus. Aikaa koko hommaan meni noin 1h ja nyt ilmastointi puhaltaa jääkylmää ja toimii niinkuin pitää.

              Viimeksi muokannut Killeri; 10.5.2020, 18:01. Perustelu: Viesti palautettu.

              Comment


              • #8
                Otetaan sen verran takas, että ei tuonu autuutta uusi anturi eli ilmastointi toimi sen 3-4 päivää ja lakkas toimimasta...Mistähän saisi selville että missä vika on kun antaa silti vikakoodina tuota "G395..." eli tuohon anturiin viittaa, mutta voisko olla johto sitten jostakin poikki?
                Viimeksi muokannut Killeri; 10.5.2020, 18:00. Perustelu: Viesti palautettu.

                Comment


                • #9
                  Mikä tarkka vikakoodi? Mitä testeri näyttää painearvoksi? Minkä merkkinen anturijonka vaihdoit?

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä menee mystiseksi tämä ilmastoinnin vika... Nyt se toimii välillä ja välillä ei. Huomaa kyllä kesken ajon kun lakkaa ilmastointi pelittämästä ja alkaa puskeen pahanhajusta (märkäkoira) ilmaa ja kosteaa sellaista autoon sisälle. Saattaa toimia 1km, 5km tai 50km...Auton alle ei ole varmaan 2kk syntyny lammikkoa kun ilmastointi on toiminut mutta tänään yhtäkkiä teki senkin eli tiputti iloisesti vettä. Mistä tuo vesi tulee kun ilmastointi päällä eli voisiko vika olla siinä?

                    Ideoita? En viitsisi ajella autoa huoltoon, kun siellä vaihdetaan ensimmäisenä kompura ja viisisataalappunen paloi siihen ja vika ei välttämättä ole edes siinä.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 10.5.2020, 17:59. Perustelu: Viesti palautettu.

                    Comment


                    • #11
                      Vaihdapa vanha anturi takaisin, jatkaako edelleen tuota on/off toimintaansa?

                      Itse kallistuisin viallisen ohjainyksikön puoleen jos tekee molemmilla antureilla samaa.

                      Comment


                      • #12
                        veikkaan johtovikaa esim tuosta anturille tulevan liittimen juuresta (vähän näyttää että heittää aika jyrkän kurvin ja vois olla tärinästä menny johto\johdot poikki), mutta tuo nyt ihan mutulla. vikakoodikin tukisi johtovikaa minusta.

                        Comment


                        • #13
                          Pitääpä koittaa mitata pistokkeesta kun ilmastointi toimii ja kun ei toimi, niin jos se auttas asiassa eteenpäin.

                          Ja lammikkojen kanssa niin jos en nyt ihan väärin muista niin joskus aiemmin on tehnyt lammikkoa auton alle vaan yhdessä kohtaa ja nyt eräs päivä alkoi yhtäkkiä syytää vettä alleen mutta lammikko tuli kahteen kohtaan (kuskin ja vänkärin alle ja video kuvattu kuskin puolelta). Tekeekö muilla lammikon kahteen paikkaan? Linkissä video...

                          https://www.dropbox.com/s/tjhp4yxvdo...90517.mp4?dl=0
                          Viimeksi muokannut Killeri; 10.5.2020, 17:59. Perustelu: Viesti palautettu.

                          Comment


                          • #14
                            Oli eilen lotjake ilmastoinnin täyttöhuollossa, kun kevään ensimmäiset lämpimät kelit viime viikolla sai kaipaamaan viileämpää kabiiniin, no ei tullut vaikka laittoi kytkimen minimille...
                            Huollossa tuonne saatiin menemään vähän yli 100g uutta tavaraa, eli ei sen systeemin vielä olisi tuolla puutteella pitänyt ihan pimeeksi mennä. Koko määrä tuossa on jotain +900g

                            No leuka rintaan ja kotiin ja VCDS käyntiin:
                            00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 004 - No Signal/Communication

                            Voiskos tuo olla syypää, ettei kylmää toimiteta? Lähinnä mietityttää se että onko jostain johto poikki vai onko tuo virheilmoitus, jos anturi on paskana?
                            Ja toisena kyssärinä ,oliskos tuo oikea koodi ko. keksinnölle:4H0959126A

                            Tuo on kaiketi sellaisessa paikassa, että että vaatii systeemin tyhjentämisen ennen asentamista?



                            Comment


                            • #15
                              Kylmäainemäärä 780±20 grammaa
                              Takailmastointilaitteella = 930±20 grammaa
                              Ei tarvi tyhjentää venttiili välissä etukennon vas puolella muistaakseni
                              Viimeksi muokannut Killeri; 10.5.2020, 20:22. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                              • #16
                                Taistellut tässä viime viikot toimimattoman ilmastoinnin kanssa. Vikakoodit herjasi paine-/ lämpötila-anturia => vaihdettiin uuteen => vikakoodi poistui, mutta kylmää ei tule edelleenkään.
                                Joku randomi flapmotor / defrost herja HVACciin jäi, mutta luulisi, ettei se kylmäntuottoon vaikuta.

                                Muualta löytyi transmission temperature sensorista herja, onko tuo tiptronicin jäähdyty jotenkin ilmastoinnin kanssa naimisissa??

                                Mistähän seuraavaksi alkaisi vikaa etsimään, vai hankinko suoraan vaan uuden kompressorin?

                                Comment


                                • #17
                                  Kompura lähtee päälle, mutta mielestäni nytkähtelee sammuksiin/käyntiin,sammuksiin jne.. Virrat tippuu 14,5 V --> n.12-13V hetkellisesti ja samalla ajovalot välähtää. tuntuu myös että ajossa nytkähtelee samalla, kun kyseinen virtapiikki tapahtuu. Kylmäaineet vaihdettu ja kompurakin parivuotta vanha, eli ei siinä vikaa täytyisi olla.Onko tietoa viasta?
                                  Viimeksi muokannut reedi; 21.5.2020, 21:47.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko autossasi (A3 8L vm.00) automaatti- vai manuaali-ilmastointi? Jos manuaali onko jälkiasennettu? Jos alkuperäinen vikakoodien luvusta voi olla apua.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Automaatti on

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sitten vikakoodien luku VCDS:llä. Jos sinulla ei ole lähipiirissä mahdollisuus voit kysyä apua tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...mistajat/page8

                                        Comment


                                        • #21
                                          Noniin. Kasin kylmästöinti toimii taas. Johtosarjassa paineanturin johto poikki konetilassa. Hangannut runkopalkkiin itseänsä tjms..
                                          Korjattiin lähikorjaamolla johto juottamalla ja taas rokkaa. Eli todennäköisesti vaihdettiin se anturi aikaisemmin turhaan, tosin vaihto poisti kyllä vikakoodin(?) eikä anturi ollut kallis.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Moi,

                                            Antaakos mitään koodia jos kompura oireilee? Edellisen omistajan mukaan kompura olisi syyllinen ilmastoinnin toimimattomuuteen...Delphillä en nähnyt muuta kuin asentomooottorin vikakoodin.

                                            Jotain vois kokeilla ennen kompuran vaihtoo ryhtymistä, painetesti jne. ?

                                            P.S Löytyykö joltain nurkista A4 B6 BEX- koneeseen sopivaa kompuraa?

                                            Kiitokset!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Miten oireilee? EI tule kylmää ollenkaan vai tulee vasta pidemmän ajon jälkeen vai joku sivuääni?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei vaan tuu kylmää...nappasin nyt tuon paineanturin irti ja huomenna uutta tilalle, katotaan mitä sanoo...
                                                ja ei mitään tietoo onko päässy kuinka tyhjentymään, pieni sihaus tosin kuulu kun anturin pyöräytti irti eli kyllä siellä jotain on sisällä
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 2.6.2020, 11:02. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kylmäaineen paineet katsoisin VCDS:llä ennen minkään osien vaihtamista. Onkos tässä jo muuttuvatilavuuksinen kompura (ei magneettikytkintä hihnapyörällä)? Jos on niin veikkaan kompressorin säädintä. Se pikku mutikka johon menee sähköliitin kompuran kyljessä. Tämä tietysti siinä tapauksessa että kylmäainetta on oikea määrä mutta ei silti toimi eikä vikakoodeja ole.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Näkeekös noita "ilmaisversiolla"? Delphilläkin vois kokeilla...

                                                    Jos varaosa kompuraa hakee niin näyttäs olevan tuo säädin tuossa päällä...ETKAsta en kyllä löydä
                                                    Viimeksi muokannut TT74; 3.6.2020, 12:08.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Poistoon tämä viesti ?
                                                      Viimeksi muokannut Joksa_; 14.6.2020, 19:22.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        S4 b5, mistä tuo ilmastointi ottaa moottorinlämpötiedon? Tällä hetkellä ilmastoinnin kompura ei lähde päälle, koska moottorin lämpötila on liian suuri (koodi 11), 121c.

                                                        Component: J255 - Heating/Air Conditioning (#08) - 1 Display
                                                        -001,0,Compressor Operation
                                                        -11 = Compressor OFF by excessive engine temperature
                                                        Viimeksi muokannut Joksa_; 17.6.2020, 21:19.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kai siinä on samanlainen lämpöanturi kuin vaparikutosissakin. Moottorin takana olevassa kansien välisessä vesiputkessa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eli se nelinapainen anturi?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X