Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 takalasin pyyhin.

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 takalasin pyyhin.

    Mistä johtuu kun pesen tuulilasia niin rupee myös takalasin pyyhinkin vispaamaan?
    Viimeksi muokannut Killeri; 9.4.2018, 21:28. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Oliko mahdollisesti myös pakki päällä, kun takalasin pyyhin pyyhki?

    Comment


    • #3
      Mulla käyny muutaman kerran niin, että tuulilasia pestessä päästää viiksen ja se napsahtaa keskiasennon yli asentoon jossa takalasin pyyhin tulee päälle.

      Voi myös olla että pyyhkijöitä ohjaava viiksi on tiensä päässä.

      Tekeekö joka kerta kun lasia pesee, vai satunnaisesti.

      Comment


      • #4
        Ei oo ollut pakkia päällä ihan normiajossa tekee tuota ja tekee sitä joka kertalasia pestäessä.

        Comment


        • #5
          A6 C5 takalasin pyyhin

          Elikkä takalasin pyyhin ei toimi. Neljä piuhaa ja yhteen tulee 12v mut mitä kolme muuta johtoa tekee? Yleismittarin piippi huutaa jotta maa linjassa kaikki??? Wooot onko kellään kytkentäkaaviosta hajuja?? En äkkiseltään löytäny mistä saa takapahvin pois kokonaan kun se takaverho tuntuu olevan pultatttu jotenkin näkymättömillä pulteilla ;) raottamalla pääsi liittimeen käsiks ja sai mitattua mut moottorille ei taivu sormet että syöttäis virtaa.

          Comment


            #6
            Se on melko jippojipponen se takaverhouksen irrotus
            Siinä on vain melko tiukat nastat/lukot, takareuna eka irti, vähän ulospäin veättää ja tempasee loputkin tapit pois. Ihtee joka kerta vähän jännittää sen irrotus ettei kiinnikkeet hajoa.

            E: Unohdinkin nuo alla mainitut ruuvit, omasta ne on jo säretty.
            Viimeksi muokannut pykiz; 20.3.2014, 19:02.

            Comment


            • #7
              Suosittelen pientä voitelua

              Kun se pahvi on irti, niin niihin klemmareihin voi ruiskuttaa kuivavaseliinia (Dry lube) ennen pahvin takaisinlaittoa.
              Irtoaa seuraavalla kerralla melkoisesti helpommin, mutta pysyy kyllä hyvin kiinni.

              Comment


              • #8
                Sen pahvin saa irti, kun irrottaa ruuvin sisäkahvasta ja hätäkolmion alta. Sitten vain vetää suoraan ulospäin sitä. Se on kovassa ja ekalla kerralla hirvittää. Alakulma irtoaa helpommin ja siitä kun kurkit sisään niin näet millaisia ne metalli klipsit on. Sitten vain lisää voimaa. Pitkällä talttapäisellä ruuvimeisselillä voi koittaa avittaa klipsejä.

                Itselläni oli moottori jumiutunut kun ostin auton ja purkamalla, putsaamalla ja öljyllä lähti toimimaan. Tosin olen jo myöhemmin vaihtanut uuteen kun alkoi se pesurikin vuotamaan. Suomessa aika suolasen hintaisia uudet moottorit, mutta ebaystä tarvikkeena ~50e.

                Toinne paikka on että sieltä luukun kumihaitarin sisältä on ne johdon katkenneet. Tähän ehkä viittaisi toi jos näyttää maata kaikki.

                Comment


                • #9
                  Toinne paikka on että sieltä luukun kumihaitarin sisältä on ne johdon katkenneet. Tähän ehkä viittaisi toi jos näyttää maata kaikki.
                  Täältä minäkin aloittaisin etsinnät. Pienet nirheet menee kuitenkin vaikka vaan sähköteipillä umpeen. Ei tarvii turhaan tinailla.

                  Comment


                  • #10
                    Mitä niihin liittimen piuhoihin pitäis tulla??

                    Comment


                      #11
                      eBaysta kuraa

                      Tosin olen jo myöhemmin vaihtanut uuteen kun alkoi se pesurikin vuotamaan. Suomessa aika suolasen hintaisia uudet moottorit, mutta ebaystä tarvikkeena ~50e.
                      Oli hitusen erilainen sisuskaluistaan tuo eBayn moottori. Myyjä vielä vinkkaa, että jos ei toimi, niin vaihda kytkentälevy vanhasta. Siitä siis lähdin liikkeelle, enkä edes kokeillut mitä se "pakasta vedettynä" olisi tehnyt.

                      Toimihan se sen aikaa, että sen sai testattua, mutta sitten kuoli. Vika löytyi moottorista: toinen hiili jumissa. Eipä siitä tarvikkeesta lopulta jäänyt jäljelle kuin runko ja akseli, kun otin vanhasta moottorinkin tuohon.

                      Dokumentoidaan nyt se liitinkin: 15, WW, INT ja 31.
                      Se siis kaipaa koko ajan 12V ja maan, jotta pystyy palauttamaan pyyhkijän lepoasentoon. Arvatenkin nuo 2 muuta ovat jatkuva pyyhintä ja tihkuasento.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Itselläni on tuo tarvike moottori pelannut noin vuoden. Joskus viime syksynä/alku talvesta vaihdoin sen.

                        Isoin ero on että moottori toimii päinvastaiseen suuntaan. Tosin johtuuko siitä että uudemmissa se pyyhkiä toimii toiseen suuntaan ja käytetään samoja osia. No ei tällä varmaan mitään väliä ole.

                        Toinen vika/ominaisuus on että jos viikseä käyttää vain todella pikaisesti takana niin pyyhin nytkähtää vähän, mutta ei suorita yhtä pyyyhkäisyä. Jos viikseä malttaa pitää noin sekunnin päällä niin pyyhkiä suorittaa pyyhkäisyn loppuun vaikka viiksi olisi palautettu off asentoon.

                        Onhan noille tarvikeosien hinnoille yleensä joku syy. Itselläni tuo on kuitenkin toiminut riittävän hyvin. Tosin vanha moottori on kyllä tallessa joten pitää katsoa jos jaksaisi siitä askarrella moottorin ja piirilevyn.

                        Comment


                          #13
                          Tarvitsen uuden takalasin pyyhkimen moottorin (A6 C5 / Allroad). Sen pitäisi levätä vasemmalla (kuskin puolella). Niitä on kuitenkin molemmille puolille. Mikähän olisi osanumero?

                          Nykyinen lepää oikealla mutta varsi on tarkoitettu vasemmalle. Ja moottori toimii ihan miten sattuu (tauot keskelle, eikä lopeta ennen kuin auton sammuttaa), siksi se pitää uusia.

                          Comment


                            #14
                            Tehtaalla sinne on asennettu tällainen. Sopii ainakin '02 Allroad, '00 ja 02 A6 Avant.

                            Comment


                              #15
                              Kiitos! Mistähän vielä varmistaisi että lepää vasemmalla? Edellinen siis lepää oikealla vaikka tilatessa luulin kaikkien olevan samanlaisia.

                              Comment


                                #16
                                Mulle Nikunen Oulussa laittoi alkuperäisen tilalle vasemmassa lahkeessa olleen tilalle oikean lahkeen kamppeen. Sanoivat jonkun korjaussarjan maksaneen saman kuin tarvikeosan. Toimii hyvin, mutta taitaa ruikkia vedet pyyhkimen jälkeen eikä eteen.

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä haluaisin vasemman lahkeen moottorin. Muuten menee varsikin uusiksi. Tarvikkeen suunta taitaa olla mahdoton asia selvittää. Pitää tsekata hinta marmorilla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Toi linkittämäni lepää vasemmalla ja on sama kuin alkuperäinen, mutta ilman Audin numeroita. Tulee täydellisenä suuttimen kanssa. Kolmeen autoon olen tuollaisen hommannut - luulen tietäväni.
                                    Nyt viikonloppuna 9€ alennus koodilla NEUNUNDNEUNZIG 99€ ostoksesta. Postikuluthan tuolta ovat aina 20€ tilaat sitten pienen nippelin tai muutaman parin jarrulevyjä. Jarrulevyt ja suodattimet kannattaa tilata eri kerroilla tai sitten henkisesti varautua sihen, että joku suodatin voi olla rypyssä.

                                    Comment


                                      #19
                                      pta, Mahtavaa, kiitos! Tilaan samalla yhden ikkunamoottorin. Mun osalta case closed.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X