Kuulutus

Collapse

Foorumi päivitetty uuteen versioon

Audifinns -keskustelufoorumi on päivitetty uuteen versioon 26.5.2019. Seuraa keskustelua ja raportoi mahdollisia bugeja täällä. Kiitos! Tapatalk on toistaiseksi huoltokatkolla 30.5.2019 alkaen ja toiveessa palauttaa mahd. pian.
Juho Komulainen / Webmaster
Näytä lisää
See less

A8 D2 -01 ja (mahdollinen?)webasto hukassa

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 -01 ja (mahdollinen?)webasto hukassa

    Taas tuli paluu Audeihin, ja tälläkertaa pihalla seisoo kyseinen auto. Auton myyjän kanssa (liike) ei ollut mitään puhetta webastosta/eberistä, katsottiin vain ettei ainakaan lämmityspiuhalle ole paikkaa.

    Kuitenkin nyt kun viimeinkin pääsin tutkailemaan autoa kotona tarkemmin, huomasin että ajotietokoneen kautta saisi lisälämmittimen joko heti päälle, tai ajastettua myöhemmäksi.
    Jos lämmittimen painaa heti päälle, syttyy mittaristoon kellon oikealle puolelle räppimään lisälämmityksen merkkivalo. Mitään ääniä ei kuitenkaan kuulu, ainoastaan syttyy tämä räppivä valo tai kuvake.
    Sen jälkeen tarkistin sulakkeet, ja ohjekirjan mukaan lisälämmittimelle kuuluvat sulakkeet löytyvät vänkärin jalkatilasta. Olettaisin, että ainakin tämä kolmannen, eli keltaisen, rivin 10. sulake pitäisi olla paikallaan vain, jos lämmitin löytyy. Ohjekirjassa se on merkitty "Seisontalämmitys, diesel-lisälämmitys". En nyt tarkistanut vielä sulakerasian pohjaa, mutta aika tiukassa siinäkin kohtaa sulake oli. Uskoisin että siellä vastakappaleet oli sulakkeen alla paikallaan.

    Lisävarustelistan syötin muutamaan otteeseen netin syövereihinkin, mutta ei sieltäkään löytynyt mainintaa mistään lisälämmittimestä.
    Voisiko tuosta kumminkin löytyä lämmitin, joka on esimerkiksi jossain vikatilassa tms, ja missäpäin konehuonetta se mahtaa sijaita? Pääseekö sen näkemään jostain purkamatta suuremmin ? Nosturia ei ole, ja näillä keleillä ei mieluusti tulisi auton alle möngittyäkään :D Ja autona siis A8 D2 vm 2001, 4.2 bensakoneella.

  • #2
    No tuon vuoden mallista en osaa sanoa, mutta omasta kun katsoo puskurin alle niin ppohjapanssarissa repsikan puolelta näkyy webaston pakoputki joka osoittaa alaspäin, tai toinen vaihtoehto olisi ilmanputsarin kotelon irrotus. Mulla saa ainakin webaston hyvin näkyviin tuolla kotelon irrotuksella, tämä siis koskee vm -95

    Niin ja mullahan on tuo webaston ohjausyksikkö kuskin ovessa kiinni. Oiskohan sulla ollu webasto joskus kiinni, mutta viety ohjausyksikkö ja töhö parempaan talteen?
    Viimeksi muokannut AaaVee; 31.12.2013, 00:32. Perustelu: lisäys

    Comment


    • #3
      Vois huomenna kurkkia jos sen verran saisi keulaa ylös, että näkis jos siellä pakoputken päätä olis näkyvillä. Näissäkö on vielä joku erillinen ohjausyksikkö vaikka olisi ohjaus muuten ajotietokoneen kautta ?

      Comment


      • #4
        No ainakin mulla on. Se webaston putki pitäis näkyä jo ilman tunkkauksia kun kurkkaat puskurin alle repsikan puolen pyörän läheisyyteen

        Comment


        • #5
          Ok, toivotaan että sieltä jotain näkyis :) Mulla oli entisessä autossa jälkiasennuswebasto, ja ainut ohjaus tuli päiväkellolta. Luulin ajotietokoneen hoitavan kaikki ohjaushommelit, siis jos sattuu olemaan alkuperäinen lisävaruste.

          Comment


          • #6
            Siellä se on faceliftissäkin. Omassa oli käräyttänyt ohjainkortin ja bensapumpun, ja OEM vaihtolaite ois ollu mallia 3k€ marmorilta. Hommasin Eberin Remucilla varustettuna ja nimimerkki Metsässä askarteli sen paikalleen. Hyvin on pelannut, jäi vaan noi alkuperäisohjaukset tarpeettomiksi.

            Comment


            • #7
              Ei näkynyt pakoputkea auton alla, pitää vielä varmistaa sieltä ilmanputsarin alta.
              Viimeksi muokannut Mazan; 31.12.2013, 12:59. Perustelu: typo..

              Comment


              • #8
                Siellähän se möllykkä lymyili, näki jopa hieman vesiletkun lähtöä ja sitä muovikantta kun sai ilmanputsarin tuloputken pois edestä. Onko tuo ilmanputsarin kotelon sisällä oleva ilmapumppu? ihan turvallinen irroittaa vai kannattaako vähän irrotella paikkoja että saa sen koko kotelon ja pumpun letkuineen käännettyä sivuun ?
                Alakauttakin sinne näemmä pääsisi käsiksi, kun vain saisi sen kummallisen muovinippelin irti siitä sisälokasuojan suojamuovista. Siinä on sellainen ruuvikanta, mutta pyöritellessä tuntuu pyörivän vain paikallaan. Kanta on suurinpiirtein peukalonpään kokoinen, kuvaa en huomannut tietenkään napata.

                Comment


                • #9
                  Se lokasuojan etu-alareunassa oleva muovinippeli on muistaakseni "puristuva" muovihakanen jonka uskaltais kyllä vaan vetää irti (mutta omalla vastuulla).

                  Yläkautta purkamisesta ei kokemusta.

                  Comment


                  • #10
                    Ei saanut kaapelilla yhteyttä, muihin palkkoihin kyllä yhdisti. Ei merkillisiä vikakoodeja, akun jännite ilmeisesti joskus kyykännyt, ja ratin napeissa ollut kosketushäiriöitä. Pitää seuraavaksi tutkia vielä ne sulakkeet ja piuhat perille asti.

                    Comment


                    • #11
                      Löytyihän sieltä vikaa :D Oli webaston virtaliitin rikki. 12v jatkuva oli tinni poikki webaston päästä, näytti hapettuneen aivan pokki. Saatiin väliaikaisesti ehjättyä korvaamalla puuttuva tinni irtotinnillä. Pitää juottaa uusi kun saa paremmalla ajalla koko lämmittimen irti autosta. Testaillaan nyt pari päivää :)
                      Tässä alempana siis se 2-napainen virtaliitin, ylempi tinni on maa, alempi puuttuu ja siihen siis se jatkuva 12v. Ylemmässä liittimessä on sitten kaikki muu. Vähän ahdas oli napata kuva, otettu sumuvalon reiästä.

                      Comment

                      Working...
                      X