Tänään ohjelmassa vilkkuviiksen vaihtoa C5 ässään. Vaatii ratin ja bägin irroituksen. Eihän tuossa mitään pitäisi sattua mutta riittääkö turvatyynyn disabloimiseksi sulakkeen irroitus? Ei hotsittaisi akunkenkää irrottaa kun ei ole tuosta soittimen koodista varmuutta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagin irroitus, riittääkö sulakkeen poisto?
Collapse
X
-
-
Hävisi tuo soitinkoodin pelote tästä hommasta. Tarvittavaa johdonpätkää vakkariviiksen asennukseen ei eilen tullut vaan postipaketissa tulikin naviplussan irroitustyökalut. Ettei menisi ihan munimiseksi niin nyppäsin sitten tuon soittimen irti kojetaulusta, johtoihin en koskenutkaan, liittimiä vain silmäilin. Nyt se sitten huutaa sitä koodia eli ilmeisesti tunnistaa jostain että grammari on käytetty autosta irti vaikka johdot olisivatkin koko ajan kiinni.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiIlman muuta. Tuo menee minustakin luokkaan overkill. Sama kuin, että jokainen pultti ja mutterihan pitäisi aina uusia irrotuksen jälkeen.
Comment
-
Adukka: Siellä mahtaa olla rattispiraali rikki.
Ainakin mitä on tullu nuita airbagin töitä tehtyä ei oo kertaakaan räjähtäny ja on yleismittarillaki vastusta bagistä mitattu eikä oo sillonkaan räjähtäny. Muistaa vaan että ei käytä virtoja kun on bagi irti ja kyllä ne voi niillä vanhoilla pulteilla kasata.
Comment
-
Öh? Auton järjestelmä varmaan tietää mitä tekee ja millä jännitteillä & virroilla ihan siksi että asiaa on jopa suunniteltu.
Meille ainakin kovaan ääneen infottiin ko. konsernin kursseilla että sinne ei sitten mennä sorkkimaan flukella vaikka kuinka mieli tekisi.
Toki mullehan on ihan yks ja sama jos joku haluaa näin toimia :)
Comment
-
noh, mut mistäpä sitä kuules apophis tietäisi minkälaisilla paskamittareilla ihmiset niitä resistansseja mittailee. periaatteessa nalli on esd-herkkäkin, niin tästä luulisi asioista enemmän tietävälle heräävän jo vähän kelloja päähän että kuinka herkästä hilusta on loppupeleissä kyse.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi-misc/31122009.mp4 tuolta näkeepi mitenkä se paskeinen sit tulee naamalle kun sattuu huonosti. kuvattu toissatalvena (2009)
Comment
-
Googlellahan aiheesta löytää paljon infoa. Nämä 'akunkenkä irti' jne. hommat on jostakin perimätietona lähteneet elämään, vaikka jo tässäkin ketjussa useampi on sanonut että ei ole pakollinen toimenpide.
Bagi on herkkä kapistus, mutta toisaalta 'vahingonlaukaukset' on todella tarkaan karsittu pois. Muutenhan nuo tulisi naamalle jatkuvasti kun talvella laittaa villapaidan päälle ja koskee rattiin.
Resistanssi on googlen mukaan alhainen 2-5 ohmia, joten tosiaan jos siihen kytkee vähänkään jännitettä ilman sarjavastusta, niin laukeamisvirta voi ylittyä. Mutta Flukella mittaamalla jos sen saa laukeamaan, niin en usko ennenkuin joku linkittää youtube videon :) Toisaalta en yllytä kokeilemaankaan.
Onhan nuita videoita
http://www.youtube.com/watch?v=rlJQ6z6yXp0
Comment
-
Googlellahan aiheesta löytää paljon infoa. Nämä 'akunkenkä irti' jne. hommat on jostakin perimätietona lähteneet elämään, vaikka jo tässäkin ketjussa useampi on sanonut että ei ole pakollinen toimenpide.
Bagi on herkkä kapistus, mutta toisaalta 'vahingonlaukaukset' on todella tarkaan karsittu pois. Muutenhan nuo tulisi naamalle jatkuvasti kun talvella laittaa villapaidan päälle ja koskee rattiin.
Comment
-
Vieras
Konserninmiehet testaa bägit adapterin avulla joka laitetaan bagin tilalle. Ei koskaan milloinkaan ikinä mitata mitään suoraan bägin navoista. Enkä sitä kenellekkään suosittele.
Akku irti on ELSAn ohje, jonka tehdas on laatinut. En tosin itsekkään ota irti koskaan kun bägien kanssa pelailen. Bägit on varustettu oikosulkukärjillä, joten ei pitäisi paukkua ihan helpolla kun ovat irti tai kytketään /irroitetaan autosta. Jos paukkuu, voitanee sanoa että tyynyssä oli jotain vikaa.
Comment
-
Vieras
Niinpä muuten onkin, toisissa ei vaan ole järkeä irroittaa liitintä itse pussista vaan ottaa johtoineen koko paketti.
No jos kuitenkin bägejä irroitellaan, niin laitetaan ne ulkopuoli ylöspäin säilöön. Eipähän poukkoile suinpäin jos sattuu poksahtamaan.
Mittaamiset jätän itsetuhoisille kavereille suosiolla.
Comment
Comment