Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbagin irroitus, riittääkö sulakkeen poisto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Airbagin irroitus, riittääkö sulakkeen poisto?

    Tänään ohjelmassa vilkkuviiksen vaihtoa C5 ässään. Vaatii ratin ja bägin irroituksen. Eihän tuossa mitään pitäisi sattua mutta riittääkö turvatyynyn disabloimiseksi sulakkeen irroitus? Ei hotsittaisi akunkenkää irrottaa kun ei ole tuosta soittimen koodista varmuutta.

    #2
    Ei se mihinkään pamahda. Siitä vain suoraan ratista irti johtoineen.

    Comment


      #3
      Ei niin, aika turhaa peloittelua tuo akun irroitus vartiksi ennen bägin irroitusta.

      Comment


        #4
        Kauppa selvä, tuokaa kukkia haudalle/sairaalaan jos ei huomiseen mennessä kuulu status-updatea cruiserin asennuksesta :)

        Comment


          #5
          Ilman muuta. Tuo menee minustakin luokkaan overkill. Sama kuin, että jokainen pultti ja mutterihan pitäisi aina uusia irrotuksen jälkeen.

          Comment


            #6
            Vikakoodeilta säästyy, kun ei bagi irti kytke sytytysvirtoja.

            Comment


              #7
              No eipä tarvinnut edes aloittaa koko operaatiota kun postiin tulleessa Saksan paketissa ei ollutkaan viiksen johto vaan mankan irroitusraudat. Ehkä jo huomenna.

              Comment


                #8
                Itse napsautan aina päävirtakytkimestä virrat veks, kun bagia on joutunut irroittaa. Tottunut siihen. Tosin voi joskus unohtuakin touhuillessa. Mutta hyvänä "pelokkeena" oli vuosien takaiset harjoitusammunnat parilla bagilla. Lujaa se singahtaa.

                Comment


                  #9
                  Hävisi tuo soitinkoodin pelote tästä hommasta. Tarvittavaa johdonpätkää vakkariviiksen asennukseen ei eilen tullut vaan postipaketissa tulikin naviplussan irroitustyökalut. Ettei menisi ihan munimiseksi niin nyppäsin sitten tuon soittimen irti kojetaulusta, johtoihin en koskenutkaan, liittimiä vain silmäilin. Nyt se sitten huutaa sitä koodia eli ilmeisesti tunnistaa jostain että grammari on käytetty autosta irti vaikka johdot olisivatkin koko ajan kiinni.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                    Ilman muuta. Tuo menee minustakin luokkaan overkill. Sama kuin, että jokainen pultti ja mutterihan pitäisi aina uusia irrotuksen jälkeen.
                    Aika moni esim.alustan pultti on venytettävä, siitä uusintakehotus. ;)

                    Comment


                      #11
                      No sen koodinhan nyt saa vissiin Audilta ihan käymällä.

                      Comment


                      • #12
                        Asiasta toiseen, mites tuollaisessa b5 a4ssa airbagin valo syttyy lähes aina kun muuttaa ratin asentoa. Joku liitin/johto kenties paskana. Tympäsee käyä kuittauttaa aina katsastuksiin tai olla koskematta ratin säätöihin.

                        Comment


                        • #13
                          Adukka: Siellä mahtaa olla rattispiraali rikki.

                          Ainakin mitä on tullu nuita airbagin töitä tehtyä ei oo kertaakaan räjähtäny ja on yleismittarillaki vastusta bagistä mitattu eikä oo sillonkaan räjähtäny. Muistaa vaan että ei käytä virtoja kun on bagi irti ja kyllä ne voi niillä vanhoilla pulteilla kasata.

                          Comment


                            #14
                            Rupee toi yleismittarilla bägin mittaaminen olemaan jo aika leikkimistä. Oon vissiin sen verran viisas, vaikka en mistään tiedäkään, että jätän omalta kohdaltani kokeilematta.

                            Comment


                            • #15
                              noh, elektroniikka-insinööri valtuutetussa merkkikorjaamossakin omaa myös senverta suojeluvaistoa ettei tuota menisi kokeilemaan tai kenellekään suosittelemaan. älä siis saatana mittaa millään tavalla bagin resistanssia !

                              Comment


                              • #16
                                No eikö se Audikin mittaa sitä resistanssia kun tutkii että onko se bagi kunnossa vai ei? Sillä on joku nimellisvirta, millä laukeaa, ei resistanssin mittaus sitä laukaise.

                                Comment


                                  #17
                                  Öh? Auton järjestelmä varmaan tietää mitä tekee ja millä jännitteillä & virroilla ihan siksi että asiaa on jopa suunniteltu.

                                  Meille ainakin kovaan ääneen infottiin ko. konsernin kursseilla että sinne ei sitten mennä sorkkimaan flukella vaikka kuinka mieli tekisi.
                                  Toki mullehan on ihan yks ja sama jos joku haluaa näin toimia :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    noh, mut mistäpä sitä kuules apophis tietäisi minkälaisilla paskamittareilla ihmiset niitä resistansseja mittailee. periaatteessa nalli on esd-herkkäkin, niin tästä luulisi asioista enemmän tietävälle heräävän jo vähän kelloja päähän että kuinka herkästä hilusta on loppupeleissä kyse.

                                    http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi-misc/31122009.mp4 tuolta näkeepi mitenkä se paskeinen sit tulee naamalle kun sattuu huonosti. kuvattu toissatalvena (2009)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Googlellahan aiheesta löytää paljon infoa. Nämä 'akunkenkä irti' jne. hommat on jostakin perimätietona lähteneet elämään, vaikka jo tässäkin ketjussa useampi on sanonut että ei ole pakollinen toimenpide.

                                      Bagi on herkkä kapistus, mutta toisaalta 'vahingonlaukaukset' on todella tarkaan karsittu pois. Muutenhan nuo tulisi naamalle jatkuvasti kun talvella laittaa villapaidan päälle ja koskee rattiin.

                                      Resistanssi on googlen mukaan alhainen 2-5 ohmia, joten tosiaan jos siihen kytkee vähänkään jännitettä ilman sarjavastusta, niin laukeamisvirta voi ylittyä. Mutta Flukella mittaamalla jos sen saa laukeamaan, niin en usko ennenkuin joku linkittää youtube videon :) Toisaalta en yllytä kokeilemaankaan.

                                      Onhan nuita videoita

                                      http://www.youtube.com/watch?v=rlJQ6z6yXp0

                                      Comment


                                        #20
                                        Googlellahan aiheesta löytää paljon infoa. Nämä 'akunkenkä irti' jne. hommat on jostakin perimätietona lähteneet elämään, vaikka jo tässäkin ketjussa useampi on sanonut että ei ole pakollinen toimenpide.
                                        Jos tietää mitä tekee, nii ei tartte akkukenkää ottaa irti, mutta en kehota tälläkään foorumilla neuvomaan, että ei oteta akunkenkää irti. On kovin monesti tullut sen jälkeen ihmettelyä, että miksi Airbagin valo palaa. Idiottivarmistukset kannattaa neuvoa, jos ei tedä millaisella älykkyydellä lukija on varustettu.

                                        Bagi on herkkä kapistus, mutta toisaalta 'vahingonlaukaukset' on todella tarkaan karsittu pois. Muutenhan nuo tulisi naamalle jatkuvasti kun talvella laittaa villapaidan päälle ja koskee rattiin.
                                        ESD purkaus käyttäytyy eritavalla kun bagi on irti. Tuskin laukeaa, mutta en menis villapaidalla hieromaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juurikin näillä fluken mittareilla on mitattu. En tietenkään suosittele kokeilla tuota mittausta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Suhteellista ilmeisesti tuo bägin herkkyys, yritin kerran räjäyttää yhtä bägiä vanhalla akulla ja se ei räjähtänyt. Akku oli vanha mutta ei ollut oikosulussa tms ei vaan enään riittänyt potku starttaamiseen. Bägi räjähti loppujen lopuksi akkuporan akulla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Konserninmiehet testaa bägit adapterin avulla joka laitetaan bagin tilalle. Ei koskaan milloinkaan ikinä mitata mitään suoraan bägin navoista. Enkä sitä kenellekkään suosittele.

                                              Akku irti on ELSAn ohje, jonka tehdas on laatinut. En tosin itsekkään ota irti koskaan kun bägien kanssa pelailen. Bägit on varustettu oikosulkukärjillä, joten ei pitäisi paukkua ihan helpolla kun ovat irti tai kytketään /irroitetaan autosta. Jos paukkuu, voitanee sanoa että tyynyssä oli jotain vikaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                oikosulkukärjet on siinä liittimessä, joka tulee spiraaliin. Jos irrottaa suoraan bagista, niin siitä ei oo mitään hyötyä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Niinpä muuten onkin, toisissa ei vaan ole järkeä irroittaa liitintä itse pussista vaan ottaa johtoineen koko paketti.
                                                  No jos kuitenkin bägejä irroitellaan, niin laitetaan ne ulkopuoli ylöspäin säilöön. Eipähän poukkoile suinpäin jos sattuu poksahtamaan.

                                                  Mittaamiset jätän itsetuhoisille kavereille suosiolla.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X