Päivitelläänpä hieman.
Talven aikana vaihtui Motronic hyllyyn ja tilalle tuli Autotunelta AEM infinity 8H (508) ja pnp adapteri johtosarja. Näiden asennus ja käyttöön otto sujui kohtuu kivuttomasti. Alkuun hieman päänvaivaa aiheutti CAN väylä tukemattomuus, joka olikin vain hieman kalliimmassa 6H mallissa. Onneksi tammikuun päivityksessä jenkit saivat saman myös tähän, joten saatiin mittaristo tyytyväiseksi.
Hieman kipeätä ottaneen pakosiiven takia kävi ahdin valkeakoskella saamassa hellyyttä ja samalla vaihtui siivet astetta isompiin. ( 62 / 65 )
Luonnollisesti kaveriksi uudelle ahtimelle hommattiin hieman isommat suuttimet ( EV14 1500cc)
Pakoputkistoa muutettiin viisautuneena viime kesästä. Ahtimen päähän kaveri hitsasi suoraan pakopesään LVI muhvin 70mm > 100mm, jonka päähän V-band kiinnitys downpipeen. Downpipelle rakennettiin uusi kiinnitys, jotta saatiin ränni kunnolla tuettua. Keskiputki tuli 89mm putkesta ja varustettiin magnaflown 200cel katilla. Perän jälkeen putkisto haaroittuu 2 x 63mm parilla vaimentimella. Koko roska nyt alusta loppuun rosteria.
Viikko sitten käytiin pyörittelemässä rullia AMW dynoservicen uudella rullalla ja hyvältähän se vaikutti. Kartat löytyivät hienosti kohdilleen, jonka jälkeen alettiin hakemaan kierroksia. Asianomaiset yllätti hieman tuo tehokäyrä, joka ei näyttänyt laskemisen merkkejä. Viimeiseksi rajoittajaksi jäikin 8350rpm ja edelleen nouseva tehokäyrä. Ahtopainetta 2.1bar ja pakopainetta 1.7bar. Näillä meni omat varovaiset tavoitteet rikki ja päivä samalla purkkiin.
711hp / 667nm
Talven aikana vaihtui Motronic hyllyyn ja tilalle tuli Autotunelta AEM infinity 8H (508) ja pnp adapteri johtosarja. Näiden asennus ja käyttöön otto sujui kohtuu kivuttomasti. Alkuun hieman päänvaivaa aiheutti CAN väylä tukemattomuus, joka olikin vain hieman kalliimmassa 6H mallissa. Onneksi tammikuun päivityksessä jenkit saivat saman myös tähän, joten saatiin mittaristo tyytyväiseksi.
Hieman kipeätä ottaneen pakosiiven takia kävi ahdin valkeakoskella saamassa hellyyttä ja samalla vaihtui siivet astetta isompiin. ( 62 / 65 )
Luonnollisesti kaveriksi uudelle ahtimelle hommattiin hieman isommat suuttimet ( EV14 1500cc)
Pakoputkistoa muutettiin viisautuneena viime kesästä. Ahtimen päähän kaveri hitsasi suoraan pakopesään LVI muhvin 70mm > 100mm, jonka päähän V-band kiinnitys downpipeen. Downpipelle rakennettiin uusi kiinnitys, jotta saatiin ränni kunnolla tuettua. Keskiputki tuli 89mm putkesta ja varustettiin magnaflown 200cel katilla. Perän jälkeen putkisto haaroittuu 2 x 63mm parilla vaimentimella. Koko roska nyt alusta loppuun rosteria.
Viikko sitten käytiin pyörittelemässä rullia AMW dynoservicen uudella rullalla ja hyvältähän se vaikutti. Kartat löytyivät hienosti kohdilleen, jonka jälkeen alettiin hakemaan kierroksia. Asianomaiset yllätti hieman tuo tehokäyrä, joka ei näyttänyt laskemisen merkkejä. Viimeiseksi rajoittajaksi jäikin 8350rpm ja edelleen nouseva tehokäyrä. Ahtopainetta 2.1bar ja pakopainetta 1.7bar. Näillä meni omat varovaiset tavoitteet rikki ja päivä samalla purkkiin.
711hp / 667nm
Comment