Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 V6 kone käy vajaalla/misfire ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tyhjäkäyntiä käy ok, bensa tosin haisee vahvasti. Käynnistäessä käy ilman vikavalon palamista/vilkkumista minuutin tai syttyy myös jos yrittää ajaa. Tuntuu käyvän todella rikkaalla että tukehtuu ajaessa bensaan.

    Comment


    • #92
      Tämmöstä siellä Ramin autossa näkyi, ei muita vikakoodeja kuin nuo sytkäkatkot.

      Koodi:
      Address 01: Engine        Labels: 06C-909-559-ASN.lbl
         Part No SW: 8E0 909 559     HW: 8E0 909 059 
         Component: 3.0L V6/5V      G   0004  
         Coding: 0011711
         Shop #: WSC 63351 000 00000
         VCID: 72BD270A28B95247989-5160
      
      4 Faults Found:
      16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
                  P0300 - 001 - 
      16688 - Cylinder 4 
                  P0304 - 001 - Misfire Detected
      16690 - Cylinder 6 
                  P0306 - 001 - Misfire Detected
      16689 - Cylinder 5 
                  P0305 - 001 - Misfire Detected
      Readiness: 0110 1101
      No niitähän tulee koko ajan, kun katsoo laskureita tyhjäkäynnillä niin 4-5-6 generoi misfireä aivan solkenaan, kun taas 1-2-3 näyttää nollaa. Toinen puoli ei siis sytytä, mutta miksi?

      Lambdasäätö näyttää alla olevan kaltaiselta. Toinen puoli on rikkaalla ja toinen laihalla. Tuo rikas seos on sinänsä looginen, että jos ei sytytä niin meneehän sitä palamatonta tavaraa läpi lambdan nuuhkittavaksi?

      Lambdasäädön ohitus (group 99) ei muuta käyntiä yhtään, eli lambdan viallisuuteen en itse usko. Se mikä oudoksuttaa, on se ettei fuel trimmeissä näy elettäkään siihen suuntaan että ECU yrittäisi korjata seosta. Kone kävi tyhjäkäyntiä varmaan 20 minuuttia ja edelleen idle fuel trimmit molemmilla puolilla näyttää tasan nollaa. Miksi näin? Onko siihen joku syy jota en vaan hoksaa? Tähän asti aina kun olen nähnyt tilanteen jossa lambda näkee laihan tai rikkaan seoksen, niin fuel trimmi lähtee välittömästi nollauksen jälkeen ryömimään pois nollasta kun tilannetta aletaan korjata.

      Koodi:
      16:34:06 Group 032: Lambda Control (Mixture Adaptation)
        0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 1 Sensor 1
        0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 1 Sensor 1
        0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 2 Sensor 1
        0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 2 Sensor 1
      
      16:34:06 Group 033: Lambda Control
        7.8 %  Lambda Control Bank 1 Sensor 1
        1.520 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 1
        -14.8 %  Lambda Control Bank 2 Sensor 1
        1.520 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 1
      Nokan arvot tyhjäkäynnillä näytti seuraavilta, voiko noista fiksummat päätellä onko jako kohdallaan?

      Koodi:
      16:13:19 Group 091: Continuous Camshaft Adjustment (Intake - Bank 1)
        720 /min  Engine Speed (G28)
        16.1 %  Engine Load 
        0.0?KW  Adjustment Bank 1 (specified)
        -1.0?KW  Adjustment Bank 1 (actual)
      
      16:13:19 Group 092: Continuous Camshaft Adjustment (Intake - Bank 2)
        760 /min  Engine Speed (G28)
        16.1 %  Engine Load 
        0.0?KW  Adjustment Bank 2 (specified)
        -1.5?KW  Adjustment Bank 2 (actual)
      
      16:13:19 Group 093: Continuous Camshaft Adjustment (Phase Position)
        7.0?KW  Phasenlage Intake Bank 1
        4.0?KW  Phasenlage Intake Bank 2
        8.0?KW  Phase Position Bank 1
        9.0?KW  Phase Position Bank 2
      Mun vajavaisella ymmärryksellä näytti siltä, että bank 2 kaikki sylinterit 4-5-6 ei sytytä ja lambdan näkemä rikas seos on ennemminkin seuraus siitä, kuin syy siihen. Puolat ja tulpat on uusia, mutta onkohan puolille jotain yhteistä maadoituspistettä tms joka voisi pilata toisen puoliskon käynnin kokonaan, vaikuttamatta toiselle puolelle?

      Toisaalta kone ei jaksa edes paikallaan ottaa kierroksia, niin sellaistakin pohdittiin että voisiko täysin tukossa oleva katti tuolla bank 2 puolella tehdä nämä oireet? Pakopuoli tukossa, niin ei ole syttymiskelpoista seosta sylintereissä 4-5-6. Ja ahdistaa niin paljon, ettei jaksa ottaa kierroksia vaikka kolmessa mukissa sytyttääkin? Putkisto ei ole vakio, menee tuplana taakse asti joten tuke toisessa putkessa voisi vaikuttaa vain toiselle puolelle.

      Olisiko hyviä arvailuja muilla, tässä kaikki mitä meikäläisen arpakuutiosta irtosi?

      Comment


        #93
        Joko puristukset on mitattu?

        Comment


        • #94
          Ei ole vielä mitattu kun ei viittaa että sellaista vikaa olisi, mittaan varmuudeksi jossei ala selvitä. Ex omistajalta selvisi että polttanut vuoden ajan vikavaloa bank 2 puolen katista ja 4, 5, 6 missfireistä muttei ole vaikuttanut ajoon. Jakopää tehty kun luultu jaon olevan pielessä. Sama vika jatkui ja yhtäkkiä vika paheni nykyiseen tilaan ettei jaksa edes kiertää kun joku ahdistaa vastaan kuormittuessa.

          Otan putken irti lähipäivinä jos vika löytyisi sieltä tukkeentuneesta katista..

          Comment


            #95
            Paljon juttua löytyy tuosta ASN:n misfire ongelmasta googlella, "asn misfire". Taitaa olla jopa tyyppivika.

            Comment


              #96
              Juuri näin, tässäkin ketjussa taitaa olla useampia yksilöitä.

              En ainakaan tuolloin ratkaisua löytänyt vaikka kymmeniä työtunteja käytin.

              Comment


                #97
                Ehkä se pakopuoli olisi simppeli ja halpa tarkistaa, ettei ole katti tukossa, sulanut tms.
                Melko mystinen laitos, jos ei mikää auta.

                Comment


                • #98
                  Tämä tuli kuntoon, vikana oli tukkeutunut bank 2 katti.

                  Comment


                  • #99
                    audi a4 3.0v6 asn vikakoodi p0300, p0302, p0303, p0304, p0304

                    Terve. Audi alkoi yhtäkkiä käymään tyhjäkäynnillä kuin vanha veneen perämoottori, tyhjäkäynnillä kone tärisee ja auto hytkyy, kierroksilla toimii normaalisti. Olen uusinut tulpat, kaikki puolat ja alipaineletkut tarkistettu. Okisiko kellään mahdollisesti ideoita missä vika voisi olla? Auto on audi a4 b6 3.0 v6 quattro, manuaali laatikollla.

                    Comment


                    • Tervehdys. Mulla tuli ongelmaa A4 B6 3.0 V6 Quattro asn koneella vm.03 koneeseen, meni vitos pytyn kiertokangen laakeri, irrottelin ensin puolat ja tulpat näin sylinteri kerrallaan muut tiukkoja, vitosesta kuuluu klik ja mäntä painuu tulpan reiästä jatkolla kädellä painettuna noin viisi mm, eli suunnillee sen laakerin paksuuden. Ei kolistellut eikä muutenkaan varoitellut, onneks olin lähellä kotia kun ensimmäisen kerran äänti, mut matalilla kiekoilla pysy viel hiljaa, mut itse asiaan otin öljyt ja öljypohjan irti, sieltähän tuli vastaan vaan se öljypumpun ja kampiakselin tasapainotus akseli mötiäinen sekä ylempi öljypohja joka on ilmeisesti lohkossa kiinni, millanen homma ton kokonaisuuden purkaminen on? Työ pajana o iha tallin lattia, keula nostettu pukeille. Tarkoituksena olisi vaihtaa liuska laakerit, jos sekään onnistuu sieltä alakautta...kiitän vastauksista jo etukäteen

                      Comment


                        Kuulostaa kyllä isolta välykseltä tuo 5 mm, koska laakerin paksuus on alle 2 mm. Tuskin sieltä molemmat liuskat ovat karanneet? Jos on, niin veivikin on saattanut saada kipeää.

                        Kyllä sen alakautta purkaa, mutta onhan se aika ikävää siinä asennossa. Apurunko pois niin sitten pääsee paremmin käsiksi. Sitten vaan purkamaan. Öljypumppu voi olla vähän tiukassa niissä pinnapulteissa, itse olen joutunut taistelemaan sen kanssa että se lähtee pois. Katso sen ajoitus koska siinä on se tasapainotusakseli mukana.

                        Liuskat saa kyllä vaihdettua kun saat veivin alapään esille.

                        Comment


                        • Totakin miettiny et eihän sitä voi missätahansa asennossa irrottaa, kun on tasapainotus akselista kyse, minkähän mukaan se ajoitetaan? Moottori on tietty tuettava ylhäältä kun apurunkoa nyvitään, tiiä sit onko kuin tosia jutut joita oon kuullu tosta apurungon pulttien aukasusta, kuulema hyvinkin yleistä et pultti kyl kestää vääntää mut niihin vastaavat kierre tapit tms napsahtaa irti, sit o rälläköintiä ja hitsausta tai uuden apurungon etsintä. On siellä kampurakin saanut osansa, mut sen vakavuuden näkee kun sinne saa auringon paistamaan ? saakos sen öljypumpun ketjun pois siitä rattaalta muuten kun purkamalla kampiakselin etukoppa?

                          Niinkun kuva tekstistä lukee, miten toi irrotetaan, mihinkä se ajoitetaan? Kuis sitte ku joutuu kampee kääntämään et saa liuskat vaihettuu, kuin ois järkevin varmistaa et tulee samaan asentoon? Voi olla et on jollekkin tyhmiä kysymyksiä mut mä oon ihan ulkona ton koneen anatomiasta, meidän ensimmäinen Audi, kaks vuotta ehti olla eikä ollu tarvetta ruveta konetta purkamaan, tietty tulpat ja öljyt+suodatin, mut siinäpä se käytännön tietotaito onkin. Ostin amazonilta korjausoppaan tolle, pitäs tulla ens viikolla, jospa siit sais viel paremmin selvää mitä ja millä tavalla ?
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Killeri; 18.8.2019, 22:50. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                          Comment


                          • Korjaus opas tuli tänään, mut eipä siinä asn konetta ole, muuten äkkiseltään katteltuna koneet mekaanisesti samanlaisia, paitsi et tossa näytetään eri sylinteri järjestys ykkös-lohkossa kun se omassa on 1-2-3 kolmonen etupäässä, tossa näytetään 3-2-1, kolmos nokkaan pitäis toi öljypumppu ajottaa, onko näin myös asn koneella? Oon googlaillu ja ettiny mut o vähä tietoo tosta moottorista..

                            Comment


                              Siellä hammaspyörissä saattaa olla merkit. Olen muutaman noita purkanut, mutta en silloin ole ajoituksia miettinyt. Jos ei ole merkkejä niin tee ne itse ja laita osat samoihin kohtiin.

                              Comment


                              • Kiitos rohkasusta ? just lähen auton alle ihmettelemään mitä miten ja missä järjestyksessä ? pittääpi ainakin dokumendoita kuvilla ja kommenteilla, mikä särky mikä ei...

                                Comment


                                • Ongelmana 2001 vuoden otsikon autossa satunnaiset pätkimiset ja rytkyttämiset käynnistyksen jälkeen, oireilee satunnaisesti oli kuuma tai kylmä kone. Välillä pitkän aikaa vika poissa. 2 kertaa tehnyt kovemmassa kiihdytyksessä totaalisen hyytymisen, moottorin vikavalo vilkkuu ja käy ehkä max kolmella pytyllä. Pari kymppiä saa vauhtia pidettyä pintakaasulla. Mennyt ohi noin 10 sekunnin kuluessa kun höllännyt kaasun. Oiretta ei saanut tulemaan millään uudestaan vaikka kuinka on yrittänyt, oireilujen välissä jopa 4tkm ajoa ilman ongelmia. Poislukien pieni pätkiminen satunnaisesti ja vajailla käyminen käynnistäessä. Tulpat ja puolat uudet originaalit.

                                  Vikakoodeja 1,2,3,5,6 missfiret. Sekä multiple missfire. Käyteyty vagcomin pässä ja kaikki arvot normaalit. Satunnaisesti myös bank2 katti sytyttänyt vikavalon suodatus arvon takia. Ennen sen vaihtoa ja vaihdon jälkeen, samoin bank1 vagcomilla katsottuna koodi mutta ei sytyttänyt valoa.

                                  Vika paheni viikko takaperin töihin lähtiessä alkamalla ravistamaan ja vikavalo taas vilkkui. Sain nitkutettua kotiin ja samat vikakoodit taas. Tyhjäkäynnillä kävi todella huonosti, bank 1 puolen putkesta ei edes höyryä tullut että taisi olla se puoli kokonaan pimeänä. Auto seisoi työpäivän ja illalla laakista käyntiin eikä mitään oireita enään vaikka kävi polkemassa.

                                  Aikaisemmin autosta hajonnut ja tukkeentunut bank 2 puolen katalysaattori joka oli aivan vastaavilla oireilla ja koodeilla. Tosin silloin kävi tyhjäkäyntiä normaalisti jota nyt vika aktiivisena ei käy. Vika ehkä painottuu nyt enemmän bank1 puolelle. Varmuudelsi vaihdettu sen puolen katalysaattori myös muttei auttanut oireisiin.

                                  Imuvuotoja ei ole ja alipaine putkihässäkät ja alipaineletkut uusittu. Arvot ja anturit kaikki ok vagcomilla katsottuna. Kaikki testitkin suoritettu onnistuneesti.

                                  Tilasin nokka akselin asentotunnistimet ja ne vaihtoon seuraavaksi vaikkei koodeja niistäkään ole. Jakopää vasta tehty ja jako kunnossa.

                                  Kellään ideoita tai vastaavia kokemuksia?

                                  Comment


                                  • Elikkä. Välillä toimii oikein mut suurimmaksi osaksi käy tosi epätasaisesti ja välillä jopa meinaa sammua. Välillä herjaa että käy liika laihalla ja välillä sytytyshäiriötä. Välillä ei mitään vikakoodia. Pitäs leimalle viedä mut noi päästöt mietityttää... Kiitos ja anteeksi kun en löytänyt aikasempaa viestiketjua

                                    Comment


                                    • No nii ja nyt ei anna edes lukea vikakoodeja. Tollasta tekstiä tollasella laitteella.

                                      Comment


                                        Lue aidolla VCDS:llä.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X