Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt liian korkealla, ei mene katsastuksesta läpi, vinkkejä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Herätelläämpäs vähän vanhusta. Eli CO ja lambda korkeahkona, hylky leimalta. Auto S6 C5 2002 ANK.

    Arvot tyhjällä:
    CO% 0.3
    CO2% 12.1
    HC ppm 66
    O2% 3.9
    Lambda (tyhjä)

    Kierroksilla: (sallitut suluissa)
    CO% 0.4 (0.2)
    CO2% 13.6
    HC ppm 25 (100)
    O2% 1.68 (5)
    Lambda 1.07 (0.97-1.03)

    Eli lambda/t vai katti/katit? Olikohan kuskinpuoleinen katti vaihdettu mitä viimeksi auton alla olen käynyt, ei minun vaihtama kuitenkaan, vuosilukua en tiedä koska vaihdettu. Itselle ensimmäinen katsastus tälle autolle.
    Vikakoodeja ei ole muuta kuin Crash Signal from Airbag Controller ja SAI pumpusta. Pumpun ehkä toimimattomuus ei pitäisi varmaan vaikuttaa päästöarvoihin lämpimällä koneella? Tiedän miltä kuulostaa kun pumppu lähtee kylmällä koneella käyntiin.

    Comment


    • Piti leimalla hätäsee käyttää ja tiedossa oli ettei mm. Airbag valon takia läpi mene. Päästöissä CO% näytti 0.38 (sallittu ilmeisesti 0.2) noh ajattelin että ilmansuodattimella menee, pari vuotta viimevaihdosta aikaa. Ei kuitenkaan muuttanut asiaa jälkikatsastukseen. Apua lähtisin hakemaan, mistä vikaa etsimään. Tulppien vaihdosta myös aikaa joten ne menee vaihtoon muutenkin.
      potilas siis A4 B6 1.6
      päästöt katsastukseen
      CO% 0.38
      CO2 14,80
      HC ppm 36
      O2 0.20
      Lambda 1.000

      suodattimen vaihdon jälkeen
      CO% 0.38
      CO2 14,90
      HC ppm 22
      O2 0.20
      Lambda 1.000

      Comment


      • Eipä sitä enempää miettimää katti vaihtoo kun kerkiää, nyt kuitenki rimaa hipoen vielä läpi päästy
        Viimeksi muokannut Killeri; 13.5.2020, 17:35. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment

        Working...
        X