Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 ei käynnisty

    pikkasen menee merkki sivuun kun passatista kyse,mutta haittaneeko tuo mitään
    eli tuo rouvan amx koneella oleva 2.8 ei käynnisty millään...ehjänä sammutettu talliin ja nyt ei sitten starttaa,pyörii niin pirusti ja bensa haisee mutta juuri muuta ei tapahdu...
    ideoita??
    nyt onneks kelit kohdallaan,pärjää se pyörälläkin;)

    #2
    Lue vikakoodit ekana. Tutki antaako kipinää ja sen jälkeen tiedetään lisää.

    Comment


    • #3
      arvaus

      nokka-akselin asento tunnistin

      Comment


      • #4
        tota samaa tunnistinta epäilen itsekin,siis lukemani perusteella,antaako vikakoodien luku siitä vahvistuksen??
        tosin lukeminen menee ens viikonloppuun,huomenna työt kutsuu,jos oma kulkinen toimii,heh

        Comment


          #5
          Kyllä vikamuistissa pitää olla ilmoitus asiasta. Toisaalta suuttimista ei pitäis tulla bensaa jos nokan tunnistin on mykkä.

          Comment


            #6
            Jatketaa tänne, kun kävi lähes samalla tavalla kuin topicin alottajalla.
            A6 2.8 -98 ajettiin mun talliin ja korjasin peruutustutkaa. Käynnistin auton muutamaksi sekunniksi, kun testasin pakkia. Silloin käynnistyi ja kävi hyvin.

            Seuraavan kerran ei sitten käynnistynytkään. Pyörittää hyvin. ajattelin että tulpat kastui edellisestä lyhyestä käynnistä. katsoin yhden tulpan. Oli kostea ja haisi bensalle. Annoin kuivua yön yli ja otin kaikki tulpat ylös ja putsasin. Ei käynnisty vieläkään.

            Kuuntelin takakontissa ettei bensapumppu surise. Ilmeisesti pumppu on takapenkin alla, koska takakontin luukun alla on vain anturi? Kiiressä en kerennyt vielä workshop manuaalia tutkia. Relekin varmaan pitäis kattoo. Muuten oisin varmaan takapenkin alle kurkannutkin, mutta auto on parkissa, niin ettei kumpikaan takaovi mahdu auki :)

            Ei vikakoodeja.

            Comment


            • #7
              Ihan yleinen ongelma noissa, sitä vaan ei saa käynnistää hetkeksi :)

              Kovaa starttailua vaan. Tosin kaverilta ei palanu kun startti samalaisessa episodissa... Lähti se kyllä sitten lopulta käymäänkin kunhan oli ensin uusi startti laitettu.


              Sattui joskus omallekin kohdalle:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=k%E4ynnisty

              Comment


                #8
                Samaa muistelin itsekin, että näissä kutoskoneissa on tuota tulpankasteluongelmaa, sen takia putsasin tulpat. Bensapumpun äänen puuttuminen ihmetyttää tällähetkellä eniten.

                Comment


                • #9
                  Jos en nyt väärin muista, niin sen ei kuulu surratakaan tuossa autossa.

                  Linjassa on tarpeeksi painetta ja pumppu lähtee vasta päälle kun auto käynnistyy?

                  Comment


                    #10
                    Mittaako se muka linjapainetta jollain tai onko siellä painekytkin.
                    Tosin eihän omassakaan V6 2.7bt:ssäkään pumppu pyörinyt, kun jakohihna oli poikki.

                    Comment


                    • #11
                      Tähänpä minä en osaa ainakaan vasta, ei ollut tarvetta koskaan tutustua tuon sielunelämään sen tarkemmin.

                      Comment


                        #12
                        Joissakin audin pumpuissa on pieni painevaraaja pumpun päässä, mutta ei sekään painetta pidä ikuisesti, joten systeemin olis pakko tietää linjapaine, jos se pyörittää pumppua vain tarvittaessa.

                        Comment


                          #13
                          Jospa siinä on joku aikavakio tms, surauttaa pumppua jos edellisestä käynnistyksestä on pitkä aika. Ei se tietääkseni paineita sieltä mistään mittaile.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmeisesti pumppu on takapenkin alla, koska takakontin luukun alla on vain anturi?
                            Nii juu, takapenkin alla on.

                            Comment


                              #15
                              En oikeen jaksa uskoa, että moottorinohajusyksikkö jää aikaa laskemaan.

                              Comment


                              • #16
                                Tuli tossa mieleen, että konehuoneen puolellahan tossa on bensakisko/painekisko what ever...

                                Ottaa siitä tulon irti (mahdollisesti jatkaa letkulla), pulloon/astiaan pää ja starttailemaan.
                                Pitäis selvitä aika helposti tuleeko ainetta, vai ei.

                                Comment


                                • #17
                                  Manuaalin mukaan 2,8 5V:n bensapumpun tuoton mittaus .Käännä virta-avaimesta virrat pois . Irrota sulake S228 vasemmanpuoleisista isoista sulkkeista viides ylhäältä lukien . Avaa tankin korkki, irrota paluuletku bensakiskosta ja laita letku mitta-astiaan . Kytke akun jännite sulakkeeseen siis ylimääräisellä johdolla. Mittaa pumpun tuotto. Pitäisi olla ainakin noin 400cm3/15 s, kun akun jännite 12V.
                                  Lisätään nyt vielä vastaava mittaus 2,7 biturbossa/V8(ei turbo) : irrota sama sulake nro 28, muutenkin samalla tavalla kuin vapaastihengittävässä . Pumpun minimituoton pitäisi olla vähän yli 500cm3/ 15 s .
                                  Viimeksi muokannut vepek; 3.9.2010, 18:57.

                                  Comment


                                    #18
                                    ääh ei jaksa noin vaikeita. Ei voimalla vaan väkisin.... eli tarpeeks kauan vaan starttia, niin lähti käyntiin.

                                    Mutta tässä nyt vikadiagnoosin vaiheet:
                                    Tutkiskelin kytkiksiä ja jäljitin bensapumpun releen. Otin sen auki ja avonaisena painoin kontakteja, niin lähti pumppu surraamaan -> pumppu ok.

                                    Muita perusmittauksia, että jännitteet ovat kunnossa.

                                    Virrat päällä rele ei vedä, mutta startatessa vetää. Eli tässä mallissa siis normaalia, että pumppu lähtee päälle vasta startatessa.

                                    Sain vinkkiä, että ottais tulpat ylös ja pumpulta liitin irti ja starttais, jolloin hieman sylinterit tuulettuis tulpanreiän kautta liiasta bensasta. En kuitenkaan heti sitä tehnyt vaan päätin kerran vielä kokeilla starttia.

                                    Siinä testatessa hieman lupaili ja jatkoin päättäväisesti starttausta ja lopulta lähti käyntiin.

                                    Ei ei siis mitään vikaa, vaan V6:sen ominaisuus, ei kannata tosiaan käyttää konetta vain paria sekuntia

                                    Comment


                                    • #19
                                      mulla teki saman tänään, eukko oli perjantaina siirtänyt autoa 3m sivuun että kaveri sai kärrin lainaan, aamulla hörähti kerran ja ei ilveelläkään käyntiin, lisävirtaa akulla ja n.2min starttausta ja välillä hörähteli ja sitten vaivalloisesti käyntiin, kierroksen kahteen tonniin pariks minuutiksi ja jätin tyhjäkäynnille 1h, nyt tuntus toimivan.
                                      on nämä vekkuleita XXX

                                      Comment


                                        #20
                                        Sama kävi eilen mulla, isäukko kävi siirtämässä autoa aamulla muutaman metrin kun lähti itse asioimaan, illalla auto lähti kyllä ilman suurempaa sahaamista käyntiin, mutta kävi hetken aikaa varmaan kolmella vaivalloisesti vatkaten. Hetken hyrskyttelyn jälkeen kävi ihan siististi.

                                        Isä tietysti ilkkui siinä vieressä että "Tollasia ne Audit on", sama episodi käynyt aikaisemminkin 1.8T:n kanssa :D

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jossain ketjussa oli että tuota 2.6/2.8 konetta ei kannata kovin lyhyesti käyttää, käy juuri noin ettei meinaa käynnistyä. Vai oliko se tässä? :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Auttakee viisaammat. Auto seissyt n. 2.5 kk läpöisessä tallissa. Eipä lähde enää käymään.
                                            Polttoainetta tulee tankilta konehuoneeseen saakka kun putken irrottaa ja starttaa. Jotenkin kuvittelisin että vika on kuitenkin polttoaine puolella. Ei edes lupaa vaikka akku ladattu täyteen ja annettu apuvirtaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Mikä auto, onko vikakoodit luettu?

                                              Comment


                                              • #24
                                                2.8 v6 Quattro. Koodeja en ole lukenut.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Voisiko olla kutoskoneen "perinteinen" tulpan kastuminen? En kyllä tiedä voiko noin pitkän ajan jälkeen vaivata, mutta jos on vain ollut lyhyt siirto talliin ja sammutus, niin miksei? Eli tulpat irti ja pyyhkii kuiviksi/puhtaiksi.
                                                  Tai suoraan käynnistysyritys kaasu pohjassa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ajoa oli tätä ennen pitkä pätkä. Samalla vaihdoin tulpat kun ajoin talliin, oli niin "lähellä" vaihtoaika. Mielestäni tulpat ovat aivan kuivat sahaamisen jälkeen, siksi epäilen polttoaine "pulaa", mutta...miksi?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Oisko suuttimet "jumissa"? Bensaa tulee kiskoon, mutta ei mene suuttimesta läpi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos huikalla lähtee käyntiin, niin annan ääneni bensapumpulle.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko kipinää tarkistettu ?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mulla tunne että vika voisi hyvinkin löytyä sieltä. Osaatko jeesiä mikä "helpoin" tapa puhallella kanavat auki?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X