Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 BiTDI ahtopaineongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A7 BiTDI ahtopaineongelma

    Kyseessä 2012 vm 200tkm ajettu bitti CGQB moottori koodilla. Aamulla kun lähtee liikenteeseen ja kone ajettu rauhallisesti lämpimäksi ekat kaksi reilumpaa kiihdytystä niin mitään ei tapahdu vedot aivan pois. Parin kiihdytyksen jälkeen toimii normaalisti. Kahdesti sytyttänyt hehkuvalon ja vcdsllä antoi koodin P0299 liian matala ahtopaine.

    Suutin remontti tehty pari vuotta sitten joten se puoli kunnossa. DPF täyttöaste tarkistettu, Pikku turbon servoa ei ole vielä vaihdettu mikä näistä tahtoo mennä mutta servon toiminta testattu vcdsllä ja vnt tanko liikkuu normaalisti. Kaikki putket katsottu läpi ei löytynyt omaan silmään vuotoa.

    Voisiko vika olla kuitenkin servossa? live dataa en ole päässyt katsomaan ns "vika päällä"

  • #2
    Vähän kuulostaa siltä, että kylmänä joku takkuilee ja lämpö sitten vapauttaa tai tiivistää. Oliko se servo testattu kylmänä vai moottori lämpöisenä?

    Comment


    • #3
      Kylmänä testattu. Voisko olla että jossain putkessa on pikku vuoto ja tiivistyy kun kone lämpiää. Pitää melkeen kattoa putket uudestaan läpi ja teettää vaikka savutesti jos ei mitään löydy ?

      Comment


      • #4
        Niillä saa ainakin suljettua vuotoja pois. Joskus jonkun ulvovan hydraulipumpun korjannut avaamalla klemmarin ja liikauttamalla imupuolen letkua. Ei mahtunut pois ilman isompaa purkua, joten tiukkasin takaisin ja kappas, ei huuda enää. Ei kai ollut kunnolla paikallaan ja sai vedetyksi ilmaa liitoksesta.

        Comment

        Working...
        X