Ei siellä ole laatikon softassa mitään tuollaista ominaisuutta, jolla tuo voisi tapahtua. Tai en ainakaan koskaan ole mitään sellaista nähnyt. Se ei mene manuaalille muuten kuin sen sinne kytkemällä joko ratin M-napista, ratin läpysköistä vetämällä tai vaihdevivusta tönäisemällä - riippuen mikä malli ja varusteet autossa nyt onkaan.
Eihän vaihdekepissä roiku mitään koristeita tai ylipäänsä säilytetä siinä ympärillä tavaraa? Jotenkin en nyt jaksa uskoa, että kahdessa autossa olisi vaihteenvalitsin jotenkin vioittunut, että räpsisi manuaalipuollelle heilahduksista.
Tarkennetaas nyt vielä, että lukeeko mittaristossa vaihdenumeron vieressä M, silloin kun noin tapahtuu? Eli se on oikeasti manuaalipuolella, eikä vain pidä helposti isoa päällä, kun Drive Selectistä valittu Economy-modea tms.?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaihdelaatikko vaihtaa manuaalille moottorijarrutuksissa
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Qwert Näytä viestiVaihdevipua sivuittain heilauttamalla sen saa takaisin D-moodiin, jolloin auto älyää sitten vaihtaa pienemmälle.
Leave a comment:
-
Et oo huollossa asiasta mitään maininnut? Eihän tuo normaalia toimintaa ole.
Leave a comment:
-
Juu tuo Q7 on ollut uudesta. Merkkihuolettukin on. No ehka se on sitten huonoa tuuria kun samaan perheeseen sattunut Suomen ainoat Audit joissa vaihteisto pelaa noin.. :) nyt niiden mittareihin on jo 300 tkm kelattu eli parjailee niilla
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Qwert Näytä viestiPelkalla kaasunnostolla tosiaan menee manuaalille. Ilman etta koskan vipuihin tai vaihdekeppiin. Siis nuo molemmat autot.. eiko tosiaan muilla toimi audit niin?
Leave a comment:
-
Itse ainakin vetelen flappypaddle nonsenseista pienemmälle moottorijarrutuksissa, tällöin menee M moodiin, vaihtaa toki automaatille itsekseen jos tästä pysähtyy. Muutoin menee itsekseen takaisin D moodiin jos vauhti jää vakioksi hidastuksen jälkeen. Jos kiihdytän niin sitten joudun nykäsemään vaihdekepukasta taaksepäin, että menee takaisin D tilaan, tai S, kumpi siellä nyt ennen läpsyköistä nykimistä oli. Muutoin pysyy kyllä aina ja ikuisesti D:llä.
- 1 like
Leave a comment:
-
Niin mutta siis "Vaihdevipua sivuittain heilauttamalla sen saa takaisin D-moodiin"... eihän sitä vaihdevipua pidä liikuttaa yhtään sivuttain jos haluaa pitää auton automaatilla. Käyttöohjekirjasta varmaan selviäis jos toi jotenkin erilailla toimi vrt BMW ja MB.
Leave a comment:
-
Ei mene vapaana rullaustilaan vaan nimenomaan M-moodin moottorijarrutukseen. Ongelma tosiaan on etta kun sitten painaa taas kaasua, ei auto kiihdy mihinkaan kun on 7 tai 8 lootassa. Edellinen X5 ja GL toimi toisin, ne pysyi koko ajan automaatilla. Audissa on kummallinen logiikka.
Leave a comment:
-
Meniskö aloittajalla aski kuitenkin vapaalle eikä manuaalipuolelle eli coasting modeen? Sen saa kyllä pois päältä jos ahdistaa
Leave a comment:
-
Jos ei vaihdekeppiin tai vaihtoläppiin (mitä ovatkaan oikealta nimeltään) koske ei laatikon pitäisi poistua automaatti tilasta koskaan.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiJos pelkällä kaasun nostolla hyppää manuaali moodiin niin väitän ettei ole normaalia.
Leave a comment:
-
Siis jos vaihdevipua on ensinnäkin liikutettu sivuttain on se liikkunut automaatilta manuaalille? Ja että se vaihtaa automaatille kun vaihdetaan manuaalilta automaatille, kuulostaa vaihteiston puolesta varsin normaalille.
Leave a comment:
-
Jos pelkällä kaasun nostolla hyppää manuaali moodiin niin väitän ettei ole normaalia.
Leave a comment:
-
Vaihdelaatikko vaihtaa manuaalille moottorijarrutuksissa
Perheessa kaksi Audia, B9 A4 2.0 TDI 7-vaihteinen automaatti sekä 2016 Q7 S 8-vaihteinen automaatti. Molemmissa on sama ongelma eli että moottorijarrutuksissa, esim. rekan perään hidastettaessa maantienopeuksissa, autot vaihtaa vaihteiston M-moodiin. Sitten kun pitäisi lähteä uudestaan kiihdyttämään, pesässä on iso vaihde, esim. 7 tai 8, joten auto ei kiihdy mihinkään. Vaihdevipua sivuittain heilauttamalla sen saa takaisin D-moodiin, jolloin auto älyää sitten vaihtaa pienemmälle. Onko muilla ollut samaa ongelmaa eli että Audin automaatti olisikin tuollainen "semiautomaatti" ? Miten tuosta ilmiöstä pääsisi eroon ?Avainsanat: Ei mitään
Leave a comment: