Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 2006 2.0 FSI öljyvalo ja öljynpaineongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 2006 2.0 FSI öljyvalo ja öljynpaineongelma.

    Joo eli kyseinen autohan leikkasi kesällä kiinni, kun nokka-akselien välinen ketju katkesi. Korjaamolla laitettiin uusi kone kiinni, mutta ongelmaksi muodostui se, että öljyvalo syttyy vaikka öljyä on. Ensimmäisenä vaihdettiin anturit ja katsottiin liittimet, ei auttanut. Sitten öljysihti, ja myöhemmin koko öljypumppu, eikä auta. Huomattiin, että 1500 kierroksen kohdalla valo syttyy ja paineet laskevat koneessa, mutta sitten paine nousee ja valo sammuu kun kierroksia lisää. Onkohan mitään tehtävissä vai onko ''uusi'' kone jo valmiiksi paskana? Mitään outoja ääniä tms ei käynnistä kuulu, muuten toimii niinkuin mitään vikaa ei olisikaan. Korjaamolta sai rahat takaisin ja homma sitä kautta ok, mutta nyt vaan miettii voiko tällä enää mitään tehdä? AIna kun se noin 1500 kierrosta tulee, niin valo syttyy, sitten häviää.

  • #2
    Onko ne paineet mitattu ihan mittarilla?

    Comment


    • #3
      On mitattu ja edelleen lähes sama ongelma. Koneen ja öljyjen lämmettyä paineet laskevat ja välillä öljyvalo alkaa vilkkumaan. Nyt on edellisten lisäksi vaihdettu öljynsuodatinkotelo paineensäätöventtiileineen, tiivistetty öljypumppuhässäkkä uusiksi ja pari öljysuihkua tukkoon koska oli epäily että sieltä jouset katkenneet ja sen takia paine karkaa. Nyt kesti yli tunnin ajo kunnes taas sama, vaikka paineet näytti jo parempaa huoltamolla testailun ja mittailun jälkeen. Tuleeko kellekkään enää mitään mieleen mitä voisi yrittää, vai oisko se vaan audi romulle :( Myös nokka-akselin asentotunnistin oireilee, mutta sitä ei ole vaihdettu vielä, ennen kuin tietää saako koneeseen paineita.. Onko kellään ollut mitän tähän liittyvää moottorin johtosarjavikaa tms?

      Comment


        #4
        Kyllä tuo kuulostaa siltä että paine karkaa alakerran laakereiden kautta, eli kone väljä.

        Comment


        • #5
          Ja ongelmana siis paineet alhaisilla/tyhjäkäynti kierroksilla, ei ollenkaan isommilla..

          Comment


            #6
            Paljonko ne paineet on silloin kun se merkkivalo syttyy?

            Comment


            • #7
              En tiedä paljon nyt oli kun syttyi, tänään ajelin tunnin reitin ja ei syttynyt enää.. Eli kyllä ne varmasti tuolla öljysuihkujen korjuulla parani merkittävästi. Huollossa sanoivat että ennen suihkujen tukkimista oli 0.5bar tyhjäkäynnillä kun valoa vilkutti, ja nyt kuulemma yli baarin kun suihkut oli tukittu.. Jospa se jäisi vaan satunnaiseksi, niin voisi ajella vaikka loppuun tuon kärrin..

              Comment

              Working...
              X