Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7 bit/S4 2.7 moottoreiden yhteensopivuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7 bit/S4 2.7 moottoreiden yhteensopivuus?

    Joo elikkä vm.2000 A6 2.7bit (ajk) 240tkm ajettu söi nostimen puhki ja pakonokastakin tuli entinen,käytettyjä moottoreita katsellessani olisi esim.
    S4 moottoreita(aza) ja muillakin koodeilla tarjolla,mutta mitä hankaluuksia
    tulee moottorin ohjauksen kanssa vai käykö ilman mitään muutoksia?

    #2
    S4 moottorikoodit on AGB ja AZB.
    AZB löytyy -01 S4:sta ja on kaikkee pientä hieman päivitetty mukaanlukien uudet päästövaatimukset.

    A6:ssa saattaa olla lisäilmapumppua yms härpäkettä, mutta peruskone pitäs olla aika sama, siis lohko ja kannet.

    Mulla on tossa yks AGB varaosakone pölyttymässä, enkä ole vielä päättänyt, että myynko osina, kokonaan vai pidänkö varaosina.

    Comment


      #3
      Kyllä ne käy aika hyvin ristiin, eikä moottorinohjauksesta tarvitse huolehtia, laitat vaan vanhan boksin uuden koneen kanssa. Jos "uudessa" koneessa ei ole öljypohjassa anturia, sen voi vaihtaa tietty vanhasta koneesta. Ei sitä kyllä taida kaikissa kutosissakaan olla. Huohottimissa voi olla vähän eroa, mutta ne voi vaihtaa ristiin jos haluaa, tai antaa olla niinkuin on.

      Ihan viimeisissä kutosissa (2003) on vähän erilaiset puolat, ja johtosarja ainakin niiltä osin erilainen. Jos koneesi olisi sellainen, sitten pitäisi vaihtaa myös venttiilikopat vanhasta koneesta että vanhat puolat saa käyttöön.

      Eli ei tule mitään isoa eikä ylitsepääsemätöntä ongelmaa jos laitat ässän koneen.

      Comment


      • #4
        Hienoa kun tulee heti tietoa.Ja joo olen vasta etsimässä uutta pataa,kaikki vähemmän ajetut moottorit kiinnostaa kun ajattelin vielä tolla ajella, on toiminut tähän asti kun junan vessa ja merkittömänä näyttääkin pappamallilta

        Comment


          #5
          Mulla olis yksi kone tulossa myyntiin kunhan vaan saisin sen pois keulalta. Ajettu noin 140t km, ja toimii kuin kello.

          Comment


          • #6
            Melkoinen jumppa toi koneen irroitus mutta huomenna on pata lattialla.Pistättekö Mikko ja Ari mulle tarkempia tietoja vaikka s-postiin moottoreistanne jos ootte myymässä, vuosimallia, mitä on tehty ja mitä pitää tehdä (jakopää ym.)tuleeko apulaitteet mm.ahtimet ja tietty mitä maksaa

            Comment


              #7
              Jos Plug&playn haluut, niin Mikolta saat varmaan helpommin. Mun varaosakoneeseen löytyy suurinpiirtein kaikki tarvittava, mutta esim. kannet on irrallaan. Eli projektiksi tai yksittäisiä osia. Hinnat sen mukaan, et kuin paljo tarttee. Jos oikeesti on kiinnostunut, niin kannattaa tulla kattomaan.

              Comment


              • #8
                Mikäs näissä koneissa on syynä noihin teho eroihin? Esim A6 2.7 bit koneissahan on vähemmän tehoa kun s4 2.7 bit koneessa.

                Itellä olis kans projektina hommata -99 s4 uusi kone koska vanhasta meni myös nostajat ja alakerrasta laakeri.

                Comment


                • #9
                  Tehoero on A6 ja S4 2.7bittien välillä vain softassa

                  Comment


                    #10
                    On niissä myös jotain eroa imunokissa.

                    Mulla olisi yksi alakerta missä on hyvä kampura ja uudet laakerit, mutta se tarvitsee uudet männät ja porautuksen. Tuo olisi hyvä viriaihioksi.

                    Comment


                    • #11
                      Joo eri osanumero imunokissa, mutta mistään en ole faktaa löytänyt että onko niissä edes mitään eroa duraatiossa tai nostossa. Kukaan mitannut? Ilmeisen pieni ero kyseessä joka tapauksessa.

                      Comment


                        #12
                        Minulla on kyllä yhdet kutosenkin nokat tallissa, mutta ne on kiinni kansissa. Joskus kun olisi aikaa, niin voisi vertailla. Ei ne turhaan niitä eri osanumeroilla ole tehneet.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                          On niissä myös jotain eroa imunokissa.

                          Mulla olisi yksi alakerta missä on hyvä kampura ja uudet laakerit, mutta se tarvitsee uudet männät ja porautuksen. Tuo olisi hyvä viriaihioksi.
                          Mistä siulla noita koneita riittää kun lähiaikoina niitä on kannettu urakalla jo pois :)

                          Comment


                            #14
                            No tuokin on haalittu hyllyyn jo hemmetin monta vuotta sitten :) Ei siis viimeisin lohko ;) Mihin sitä seepra raidoistaan pääsee...

                            Comment


                            • #15
                              Eli jos laitan A6 BiT koneen S4 keulalle ja kone toimii S4 softalla, niin mahtaakohan tulla ongelmia? Kuitenkin nokatkin varmasti vaikuttavat jotain..

                              Comment


                                #16
                                Kyllä se varmasti toimii. A6 koneet on yleensä myös uudempia kuin ässän koneet, eli niissä voi olla neljä lambdaa, lisäilmajärjestelmä yms pientä eroa. Onko auto prefacelift vai ei? Johtosarjoissakin on silloin eroa.

                                Jos laitat ässän ECUn ja johtosarjan (jos prefacelift), niin sitten pitäisi olla "plug and pray".

                                Comment


                                  #17
                                  Pitääkös näissä jo olla mittariston ja ecun samaa paria ettei tuu immon kanssa ongelmaa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eli meikäläisen auto on -99 keväällä rekisteröity. Ulkoapäin facelift, mutta ilmeisesti koneeltaan sitten pre-faceliftin heikko versio? Viisaamat korjatkoon jos oon väärässä..

                                    Comment


                                      #19
                                      Vaikeampi sanoa, voi olla, tai sitten ei :)

                                      ECUn ja IMMOn pitää olla parituskelpoiset.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Passaakohan Ajk:n startti Agb:hen, luulisi että joo ?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä käy, molemmissa samanlainen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ainakin katalogissa näyttää olevan samalla numerolla, eli pitäis sopia.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hello! Audi A6 2.7 twinturboon pitäisi vaihtaa moottori. Nykyinen on AZA-koodilla. Voiko tilalle laittaa AJK- tai ARE-koodin moottorin? Mitä eroa niillä on eli mitä tulee huomioida?

                                              Comment


                                                #24
                                                Erot on lähinnä saastejutuissa, eli tuossa AZAssa on neljä lambdaa, AJK:ssa muistaakseni vain kaksi. Ja downpipet muutenkin eri näköisiä. Mutta voit vaihtaa tarvittavat osat ristiin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  ARE:ssa myös 4 lambdaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Lambdat ja downpipet huomioon, niin vaihto onnistuu. Hyviä ja tarpeellisia vinkkejä, kiitos!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Omassa ajk koneessa ei ole lisäilmapumppua ja kannen päissä olevat ilma kanavat tulpattu jo tehtaalla.
                                                      Voi tulla ongelmaksi jos autossa on lisäilmapumppu eikä softasta ole sitä poistettu käytöstä.

                                                      ​​​​

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X