Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 nykii

    Audi nykii ja tukkeutuu 1000-2000 rpm välillä miksi heittäkää nyt jotain


    oma arvioni: Joku anturi on rikki joka säätää bensan syöttöä poljin asennon mukaan mutta mikä se voisi olla??

  • #2
    Kannattaa luetuttaa vikakoodit jossakin. Voisi olla imuvuoto? Mainitsemasi kaasuläppäanturi ehkä.

    Muokkasin otsikkoa.

    Comment


    • #3
      joo otsikko nyt parempi :) vika koodit luettu audin liikkeessä ei vikaa ja kaasuläppä sopeutettu parikin kertaa uudelleen ei vaikutusta. imuvuotoa epäilen mutta ääni ei sitä ainakaan kerro. päästöt ok ja lambda vag-comin mukaan ehjä samoin ilmamäärämittari....
      kai pitäisi varata aika sähkömiehelle.
      60 egeä tunti ei paljo naurata!!!

      Comment


      • #4
        Tulpat ja tulpanjohdot tarkistettu?

        Comment


        • #5
          Mahdollisen imuvuodon jäljille voisi päästä perinteisin menetelmin eli starttipilottia tai jotain muuta vastaavaa suihkia imusarjan ympäristössä ja kuunnella vaikuttaako käyntiin.

          Toimiiko auto muuten ok? Ylemmillä kierroksilla ei mitään ongelmia? Kerro kaikki mitä tulee mieleen niin keksitään lisää vaihtoehtoja.

          Comment


          • #6
            tulpat vaihdettu 4kk sitten , johdoista en tiedä mutta kyllä ne ainakin kipinän perille toi tuolloin ja näyttää päällisin puolin ehjiltä.
            auto toimii ylemmillä kierroksilla normaalisti eikä alle 2000 kierroksenkaan ajossa ole ongelmia muuten kuin että nykii ja on todella tarkka kaasun käytöstä ,moottori jarrutus voimakas heti kun päästää jalan kaasulta ja toisin päin. vaihde vapaalla kaasutellessa röpöttää ja tukkeuttuu sekä paukkuu....ihme vika

            Comment


              #7
              Auton vuosimalli voisi johdatella vikaantuneen ECU:n perään. Toivottavasti vika on kuitenkin muualla.

              Comment


              • #8
                Onkos 1.6:ssa suorasytkä kuten 1.8t:ssä? Niistähän niitä puolia ainakin on paukkunut.

                Comment


                • #9
                  Ei ole suorasytkää. Varmaankin se moottorin takana oleva huohotusputki poikki haitarin kohdasta taikka sitten pakosarja niin paljon halki, jotta sekoittaa lambdan täysin

                  Comment


                  • #10
                    Huohotus putki korjattu "pielavetisellä" ei pitäsi vuotaa. lambda arvot tyhjäkäynnillä ja n.2500rpm:llä ok! pakosarja hieman halki mutta ei niin paljon että vuotaisi.

                    Comment


                    • #11
                      Voisiko kaasuläppä kotelo olla kuitenkin rikki ja siksi auto ei aina tiedä missä asennossa poljin on ja syöttää siis bensaa hieman miten sattuu?? mutta toisaalta miksi auto sitten toimii suuremmilla kierroksilla normaalisti eikä auto mitenkään "hyöki" tasakaasulla...

                      Comment


                      • #12
                        ilmeisesti autoni vika on siinä määrin erikoinen että on parempi kääntyä sähkömiehen puoleen mutta kiitoksia kaikille ehdotuksista, starttipilotti hommaa en ole vielä kokeillut mutta teen sen viikonloppuna....

                        Comment


                        • #13
                          OT, Keskustelin toissapäivänä erään taksimiehen (volkkari tdi) kanssa. Hän kertoi, että alle vuoden ikäinen auto ei "vedä" määrätyillä kierroksilla. Tyhjäkäynnilläkin rämisee pakoputkessa. Hänen mielestä vika on tukkoon menneessä katissa? Katin tukkoonmeno johtuu kuulemma siitä, että ajetaan pääasiassa kaupunkiajoa? Suunnittelija Saksassa ehkä ajattelee: Ajat aikansa kaupungissa, mutta silloin tällöin moottoritietä 200 km/h = paikat puhdistuu:)

                          Comment


                          • #14
                            Taksimiehethän perinteisesti tietävät kaiken autotekniikasta aukottomasti :)

                            Comment


                            • #15
                              Nostetaanpa vanha aihe taas kehiin, Autoni vika paikallistettu pitkän syynin jälkeen tai ainakin luulen niin(tämän päivän pelannut hyvin).
                              Elikkäs kiitoksia ROLLElle, joka sai minut tutkimaan pakosarjaa hieman tarkemmin, ja mitäs mitäs pakosarja oli alapuolelta (ei nähnyt pelkällä konepellin aukaisulla) kahdesta kohtaa halki juuri ennen lambda-anturia.
                              Noh päätin sitten epätoivoisena kokeilla pakoputken korjaus tahnaa halkeamiin. eka koeajolla ei merkittävää parannusta mutta jo illemmalla (ehkä 50 km ajon jälkeen) huomasin yhtäkkiä että perkules autohan ei nyvi eikä röpöttele!!!!! Hurraa....
                              Nyt sitten ajattelin hitsata/hitsauttaa pakosarjan mutta jos ei kestä niin ei kun purkaamolle puhelua

                              Comment


                              • #16
                                Juha, kerrohan mitä "mönjää" käytit ( muutaman viikon päästä= jos paikkaus onnistui) ? Voisi kiinnostaa muitakin?

                                Comment


                                • #17
                                  Noh jos jotain oikeasti kiinnostaa niin se oli jotain (en muista merkkiä) mallia "pika patentti" töhnää pienessä peltipurkissa. kai vähän niinku plastikpadinkia :)
                                  se oli ihan vaan kokeilu mielessä ja mielenkiinnosta tehty korjaus mutta ilmoittelen jos paikkaus pitää, onhan se toki halvempi korjaus kuin uuden osto ja vaivanakin pienempi kuin uuden vaihto...tahnan merkinki voin ilmoittaa jos vielä löydän purkin tallilta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin!
                                    parisen viikkoa autoni pakosarjan korjauksesta on kulunut, ja hyvin on kestänyt vaikka en olisi ikinä uskonut "patentin toimivan" mutta joo Jormaa kiinnosti mitä mönjää käytin , purkki olihetki sitten kädessäsi ja Wurth merkkistä pakoputken korjaus/tiivistys tahnaa se oli
                                    Jos kiinnostaa vielä että miten sitä laitoin niin tässä tulee informaatiota:
                                    ensin hion karkealla hiekkapaperilla kohdat joihin tahnaa laitoin sen jälkeen huolellinen puhdistus lakkabensiinillä ,sitten käytin autoa kunnes sarja oli kuuma ja taatusti kuiva. sitte mönjää lastalla levittäen halkeama kohtiin ja vähän ylitsekin. sitten auto käyntiin ja ajamaan,aine kuivui hetkessä ja hyvin on pysynyt....että semmosta kannattaa kokeilla jos käy yhtä huono tuuri kuin mulla...uusia pakosarjoja ei ainakaan Jyväskylän varaosaliikkeet myy ja purkaamoillakin harvoin tarjolla,menee kuulemma moottoreiden mukana...

                                    Mutta jos jollain on kyseinen pakosarja jostain syystä jäänyt nurkkiin pyörimään tai tulee jostain vastaan niin olen tietysti kiinnostunut ostamaan sen...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hyvä,että "ensiapu" auttoi. Mutu on, että se ei ole kovin pitkäikäinen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo tarvikkeenahan tuota pakosarjaa ei saa, mutta VAG varaosatiskiltä kyllä. Se että autosi korjaantui vasta viikon verran patentin jälkeen johtuu siitä, että moottoriohjainlaite haki uudet polttoaineseossoputukset kohdilleen, kun lambda-anturille ei enää mennyt halkeamasta ylimääräistä ilmaa. Tuo soputumien poisto (ja boxin resetoiminen tehtaan arvoihin) onnistuu OBD yhteensopivalla testilaitteella taikka irroittamalla akunkenkä puolen tunnin ajaksi

                                        Comment


                                        • #21
                                          Rolle , nykiminen loppui kyllä jo heti samana päivänä n.50 km ajon jälkeen juttua vähän ylempänä....

                                          Comment


                                          • #22
                                            No siis joo...kuitenkaa se paikkaus ei tosiaan heti vaikuta

                                            Comment


                                            • #23
                                              joo ei

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuli muutama viikko sitten uitettua A4 1.8T '96 vajaavetoisena Saksasta. Autoon olen ollut todella tyytyväinen. Muutamia pieniä vikoja tietysti on vanhassa autossa.

                                                Nyt kuitenkin ilmeni eilen yksi vika, joka kummastuttaa pientä mieltä. Tuli Jouluna ajettua ensimmäistä kertaa pidempää matkaa yhteenmenoon. Ajettaessa tasaista nopeutta 80-90 välillä tapahtuu yllättäen nykimistä. Tuntuu aivan kuin bensan syöttö katkeaisi. Auto ei reagoi kaasuun milläänlailla. Tätä jatkuu muutaman sekunnin, sitten kaikki pelaa taas normaalisti. Ajattelin ensin sen olevan jonkinsortin sekaannus automaatin "aivoissa". Ajattelin sen jotenkin olevan kahden vaiheilla vaihtaako vaihdetta vai ei. Siitä ei kuitenkaan tunnu olevan kyse., koska kierrokset eivät olleet "vaihtorajalla" (n. 2300 rpm).

                                                Kun auto tuli maahan, kävin sen kanssa paikallisessa merkkiä myyvässä/huoltavassa liikkeessä jossa tarkastettiin ajotietokoneen ilmoittamat virheet. Mitään ei ollut vialla. En ole nyt käynyt vian ilmettyä katsomassa, josko jotain olisi tullut sinne.

                                                Onko mahdollisesti jollain aavistusta/omaa kokemusta mistä moinen nykiminen johtuu??

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Äkkipikaa ehdotan, että vaihda lambda uudeksi, niin säätö nopeutuu ja nykiminen vähenee. Vanhalla sensorilla on jo ikää. Tutki vagcom:lla L-säädön nopeus.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kiitoksia vinkistä. Se lambda-anturin vaihto oli tässä itse asiassa tapetilla rekisteröintikatsastuksen yhetydessä. Katsastusmies ei saanut arvoja rajoihin. Silloin epäilin juuri tuota lambdaa, mutta pienen syynin jälkeen löytyi myös minimaalinen vuoto kohta pakoputkesta. Reiän tukkiminen auttoi ja katsastusmies oli tyytyväinen.

                                                    Tämä on ihan mutu tuntumaa, mutta jos lambda on aikansa elänyt niin eikös se häiritse etenkin kone kylmänä eikä niinkään lämpimänä?? Tosin yksi juttu saattaisi liittyä anturin vaihtotarpeeseen. Mittauksen mukaan kone käy hieman liian rikkaalla, sallituissa rajoissa kuitenkin. Vaikuttaako lambdan säätö seokseen??

                                                    Itse en ole mikään autotekniikan tohtori. Olen kuitenkin huomannut, että näillä sivuilla tietoa on ja sitä jaetaan. Siitä kiitos kaikille Foorumilaisille.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuota tuntuu olevan liikkeellä: emännän Golf Variantin päästöjä ei saatu tänään kuriin millään. Lambda-arvo keikkui jossakin 1.14 tienoilla. Tutkittiin kaasuttimen alipaineletkut ja sen jälkeen pakoputki, jonka keskipöntön liitoksen vuodon tukkiminen tiputti arvot sallittuun.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kone kylmänä ei kaiketi käytetä lambda-arvoa vaan ennaltamääriteltyä sopivan rikasta seosta ja kyllä juurikin seoksenmuodostukseen lambda-anturi vaikuttaa. Se on ns. takaisinkytkentä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Liitoksesta meikäläisenkin putki vuoti. Vuoto oli niin olematon ettei sitä edes kädellä kunnolla tuntenut. Huomasi vasta kun märkää paperimyttyä piti edessä, että alkoi ilma tunkea veden läpi.

                                                          Voiko jossain muussa olla vikaa, vai liittyyky juuri lambdaan tuokin, että noin pieni vuoto heittää lambda-arvot metsään??

                                                          Kone kylmänä ei kaiketi käytetä lambda-arvoa vaan ennaltamääriteltyä sopivan rikasta seosta ja kyllä juurikin seoksenmuodostukseen lambda-anturi vaikuttaa. Se on ns. takaisinkytkentä.
                                                          Ahaa, no sitten täytyy varmaan ruveta tosissaan tutkimaan lambdan vaihtoa. Missäs se palikka tarkkaanottaen B5 1.8T'ssä sijaitsee. Voisiko joku viisaampi kertoa ettei tarvitse koko konehuonetta purkaa... Onko muuten paha homma??

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Nykiminen jatkuu...

                                                            Kyselin vielä maahantuojalta tuota nykimisen syytä. Vaihtoehtoja kuulemma kolme: lambda, ilmamassa-anturi tai laatikko vika.

                                                            Viimeinen pisti kylmän hien kihoamaan otsalle. Kuulostaa kalliilta vialta. Onko tiedossa vastaavia vikoja olleen automaattivaihteistoissa tai olisiko jollain kertoa syitä miksi laatikko tuollaisen aiheuttaisi. Etsin jo foorumilta, mutten löytänyt oikein sopivaa vastausta.

                                                            En viitsisi lähteä koittamaan kaikkia yksitellen, tulee liian kalliiksi. Lambda ja ilmam.-anturi jo 200? ja laatikko remppaa ei varmaan edes aloiteta tuolla hinnalla...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X