Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
onkohan tämä vika ikinä selvinnyt?
itellä samanlaista vikaa 4.2sen kans. jos autolla ajamatta vaikka pari tuntia joutuu starttaamaan kauemmin mutta jos sammuttaminen jälkeen odottaa muutaman minuutin käynnistyy ihan normaalisti!?
Bensapumpun sisäinen osa. VAG osanumeroa ei varmasti ole, sitä en tiedä saisiko sen erikseen vaihdettua pumppuun. Minä olen vaan vaihtanut koko pumpun.
Hei. A6 2.4 v6 vm -99 kyseessä ja ongelma sellainen että auton ku starttaa kylmällä koneella, ei itään ongelmia. Ajan 1-2km kauppaan ja vietän kaupassa 2-3minuuttia. Sit kun tuun autoa starttaaaan ni saa sahata varmaa 10 sekunttia, ja sillonkin starttaa todella heikosti mutta kyl se siit sit lähtee.
Jos kylältä koneelta käynnistää, sammuttaa ja heti käynnistää uudestaan niin lähtee ilman ongelmia.
Pienen ajon jälkeen ei tykkää käynnistyä heti. Ja näköjää vähän tuurista kiinni, koska oli yö yli nosturilla ja aamulla kun piti ajaa pois ni sai sahata taas.
Ei oikein välii ole onko kone lämin vai kylmä, jos sammutuksen jälkeen käynnistää heti, lähtee käymää, jos venailee pari minuuttia, saa sahata.
On vaihdettu tulppaa ja johtoa ja bensapuppua jne...
Kävin lukemas VCDS'äl koodeja ni nollaa koodia näyttää.
Kuulin myös että nokka-akselin asentotunnistin (?) vois tuota tehä?
Mites lämpötila-anturit, esim. jäähdytysveden lämpötila-anturi? Moottorin measuring blockeista voi niitä vcds:llä seurata. Väärien lukemien vuoksi voi myös seokset mennä sekaisin...
Nostetaan vanha aihe ylös takas.
Vika vieläkin sama.
Paljon on puhetta lämpötila anturista.
Motonetist kun kattelee ni onko kysees imuilman lämpötila-antur vai tuo vedenlämpö?
Alkuperänen olis motonetissä 25€ ja tarvike 16€
Missä tuo anturi sijaitsee tarkalleen?
Kiitoksa. Vuoden verran olen elänyt tällä ominaisuudella mut nyt rupee oikeestikki starttailee huonosti.
Bensavalo kun syttyy ja sammuttaa lämpmänä ni saa sahata oikeasti pitkäään ennenkun lähtee. Lupailee kyllä ekat pari sekunttia mut sit ei enää mitään.
Viimeksi muokannut Killeri; 23.7.2019, 13:38.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Ei tuollaisesta omakohtaista kokemusta, mutta mielestäni kuulostaa enemmän bensapumppuun ja bensapaineisiin (esim. vuotavat suuttimet) liittyvältä ongelmalta. Ei tuo lämpöanturi toisaalta kallis ole uusia, joten siitä kannattaa aloittaa.
Itsellä aikoinaa hävis pumpu kautta jotenki paineet niin lisäsin tankkiin pumpun ja kannen väliin takaiskuventtiilin ja loppu oireet samantien. Ei tarvinu starttailla yön jälkeen 5- 10 sekkaa että käynnisty kunnolla
Tuo bensavalo oli nyt yks esimerkeistä mitä olen huomannut auton kanssa. Vaikka puolen tankkia olis ainetta ni lähtee lämpimäl koneel pienen seisonnan jälkee heikosti käymää.
Jos bensavalo jo palaa ni saa moneen kertaan käyttää virtoja pois ja takas ja samalla starttailla vielä.
Jos tankis on ainetta ni lämpimäl koneel kerran kaks ku starttaa ni lähtee, mut saa sahata jonkin aikaa ennenkun lähtee.
Kävin nyt hakemas tuon lämpötila anturin ja venaan et kone jäähtyy ni saa vaihdettua.
mitä meinaa "tankiin pumpun ja kannen väliin"
pumpusta lähtevän letkuun takaisin iskuventtiili?
Eli mulla on Audi A6, 2.4 V6 bensa koneella, 352tkm ajettu, suht tuoreeltaan jakopää laitettu uusiks (sekä termostaatti), tulpat, moottorin ilmansuodatin, öljyt+suodatin. Kaikki pitäis olla ok ja katsastettu hyväksytyst nyt marraskuun alussa, huollot tehty siis jo kuukausia sitten, jakopää keväällä.
Häikkänä nyt että käynnistyy hyvin kylmänä ja täysin kuumana. Eli ei jos lämpömittari näyttää jotain muutakuin 60 tai 90 astetta (eli niitten väliltä), silloin starttaa ihan normaalisti muttei lupaakkaa käyntiin lähtöä. Oon aivosyöpä leikkuun ja aivoinfarktin aiheuttamien juttujen takia rollaattori hyypiö eli tasapaino täysin paska, eli en voi juurikaa tutkia että missä olis vikaa. Älyä kyl olis autoista mut ei fyysistä kykyä, olisko helppo vika ja lämpöanturi olis vaa paskana? Sytytystulppa? Bensansuodatin tai pumppu? Ei vissii termaria saa vaihdettuu helposti jos vika siinä?
Kannattaa varmaan aloittaa lämpöanturin vaihdolla. Se ei ole kovinkaan hankala vaihtaa, eikä kallis. Vikakoodit tietysti ihan ensimmäiseksi, että mitä kaikkea sieltä löytyy. Lämpöanturiksi vain alkuperäinen, tarviketta ei kannata vaivautua asentamaan. Lämpöanturi löytyy koneen takapäästä, sellainen sokalla kiinnitettävä mötikkä. Termarin vaihto on käytännössä jakopään purku, joten siihen ei kannata kevein perustein alkaa. Jos lämmöt nousee nätisti 90 asteeseen ja pysyy siinä, niin se on kunnossa.
Joo tän ketjun oireet ei kyllä täsmää, kellää täs ketjus EI oo vikana se et ei lähe ollenkaa käyntii jos lämmöt mittarissa 90 tai 60. Auto sammuuki iteksee ku on ollu noin tunnin liikkeellä ja joutuu pysähtyy vaikkapa liikennevaloihi, eikä lähe käyntii ollenkaa ennenku lämmöt ei hievaha mihkää virrat päälle laittaes. Tyhmäki jo älyää et toi minkä kerroin edellises viestis ni EI ole samaa oiretta. Täytynee siis vaihta mielummin koko kosla eikä koneen kaikkia osia.
Viimeksi muokannut Killeri; 1.1.2024, 14:01.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Kysyit itse voiko olla lämpöanturi ja lämpöanturista ja sen vaihtamisesta vastattiin.. Ja mainittiin vikakoodien lukemisesta. Huomattavasti helpompi alkaa poissulkemaan vikoja jos on tiedossa onko autossa jotain koodeja muistissa. Muuten saa juurikin vaihdella kaikkia osia joilla VOI olla vaikutusta.
Moottorin lämpöanturi hajoaa 99%:esti niin et viisari ei nouse riittävän ylös.Sen oikean lukeman pystyy tarkistamaan VCDS:llä, ei tarvii summassa vaihtaa. Ei ole itsellä vielä sellaista Audia osunut kohdalle jossa auto jää käynnistymättä kun tuo anturi näyttää väärin. Sehän lähtee käyntiin vaikka johto on irti. Ainakin näin vanhoissa peleissä. Joku muu vika siel on, noilla kilsoilla veikkaan bensapumppua.Just ennen loppua voi tehdä tuota et välillä toimii ja välillä ei. Eikä anna vikakoodeja näin vanhoissa...
Elikkäs itellä on ollu nyt puolivuotta A6 2000vm 2.4 quattro manuaali ja se ei aluksi auton ostaessa tempuillu ku ehkä kerran kahteen viikkoon. mutta nytten kun kelit alkanut lämpenemään ja auto saanut enemmän käyttöä on ruvennut satunnaisesti sammuilemaa risteyksiin/tyhjäkäynnille ja ei käynnistyä kauppojen pihasta.. kerenny tehä jakopään ja alipaine letkut. Jäähärin lämpötilanturikin uusittu ei mitään vikakoodia anna. on luettu silloinkin kun auto ei käynnisty ja ei vikakoodeja. vika ei ole bensapumpun releessä/piuhoissa tai ilman saannissa. isäukko selitti jotain siirtopumpusta mutta ei vaikutusta vaikka tankki olisi täynnä.. voiko vikana olla mittaristo (mittariston kierroslukemat ja nopeus on välillä mennyt pimeäksi) tai virtalukon pohjaa/sirun lukijaa ja miten semmosen edes voi tarkistaa Vika on siis täysin satunnaista ei ole ajotyylillä/ilmankosteuksilla ja näillä omasta mielestä mitään merkitystä. Auto sammunut vaan alle 2000 kierroksilla. Ja ei ruvennut mitään nykimään vaanko niiku jokus ois vaan avaimen kääntäny pois päältä... lähtenyt aina alle 30min jälkeen käyntiin jos ollut käynnistymis häiriötä sammunu yhteensä noin 4-5 kertaa ja ei käynnisty ajon jälkeen joka toinen päivä. Mittaristo pelaa 90% ajasta ja vaikka mittaristo sammuu voi ajaa ongelmitta ja mittaristo herää hetken päästä takas. Vakkarikin pelaa kun mittaristo ei.
Bensapumppu vian voit poissulkea siten et ens kerralla kun hyytyy niin avaa siitä koneen päältä bensalinjan tulopuolen liitin, muistaakseni tarviit 17mm ja 14mm avaimet. Kannattaa olla joku pikku kanisteri mukana mihin laittaa se letku jos sieltä tuleekin jotain. Ja joku trasselinippu kun avaat sitä liitosta jos siellä onkin painetta.Jos startatessa ei kanisteriin tuu mitään niin bensapumppu kaput. Voi oireilla just noin et välillä toimii ja välillä ei.
Ei ainaskaa bensapumppu vika oo. Nyt ruvennu auto temppuilee entistä enemmän, ja huomannu et syy päänä on se et joku systeemi sulkee bensapumpun releeltä virran. (ollut kokoajan bensapumpun rele esillä sisusta purettu, releen kansi irti) esim ku ajaessa sammuu nii bensapumpun rele naksahtaa pois päältä ja ei startatessa enään yrittäkään mennä päälle ja taas kahden tunnin päästä auto/rele toimii/käynnistyy kun ei olisi mitään ongelmaa. Ei auta toinen avain tai akunkengän irrotus ja kapasitaattorien tyhjennys. Ei auta sekään että pitää sytytysvirtaa 10min päällä ja sit koittaa starttaa. En myöskään nyt täysin pois sulkis tuota kampiakselin tunnistinta. Mutta auto toimi talvella vaikka oli kampiakselilta ei signaalia vikakoodi jatkuvasti.
Eikä myöskään väkisten laittaa virtaa bensapumpulle painamalla relettä.
Comment