Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyistä jälleen :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Paljonko menee pieleen, jos Teboil Carat III sijasta laittaa Carat IV öljyä LLkineeseen?

    Comment


      Varmaan menee kun tuosta ei löydy mitään VW luokituksia.

      Comment


        Kysynpä toisin päin: missä kohti ja miten paljon Carat IV (ACEA C4, Renault RN 0720 ja Mercedes-Benz MB 226.51, 229.51) speksit eroavat Carat III (VW504.00/507.00) spekseistä ja mitä haittaa IV:n käytöstä on VAG-speksejä edellyttävässä koneessa?

        Comment


          VW 50.700 ölpät on ACEA C3 öljyjä(onko sitten C4 suurta eroa, en tiedä). Kysymys kuuluu myös että miksi sitä Carat IV:tä pitäisi laittaa, kun sopivaakin on?

          C1, 2, 3 ja 4 ovat ns. Low SAPS -öljyjä, joissa rikki, fosfori ja metallipohjaiset lisäaineet on pääosin korvattu uudemman teknologian lisäaineilla. Tämän Low SAPS -ominaisuutensa vuoksi nämä öljyt eivät vaikuta haitallisesti uudenaikaisten ympäristöystävällisempien moottorien pakokaasujärjestelmien toimintaan. Ohuita C1- ja C2-energiansäästö-öljyjä tulee käyttää vain moottoreissa, joihin ne on hyväksytty.
          • C1: Ohuita ns polttoaineensäästö-öljyjä, jotka alittavat erittäin tiukat Low SAPS -rajat.
          • C2: Ohuita ns polttoaineensäästö-öljyjä, jotka alittavat tiukat Low SAPS -rajat.
          • C3: Low SAPS -öljyjä, jotka alittavat tiukat Low SAPS -rajat. Sama Low SAPS -taso kuin C2:ssa, mutta pienempi polttonesteen säästövaatimus.
          • C4: Low SAPS -öljyjä, jotka alittavat erittäin tiukat Low SAPS -rajat. Lähes sama Low SAPS -taso kuin C1:ssä, mutta polttonesteen säästövaatimus vastaa C3:a.
          • C5: Erittäin ohuita polttoaineensäästö-öljyjä, jotka alittavat tiukat Mid SAPS -rajat.

          Comment


            ACEA C4 ja C3 öljyillä on suurinpiirtein sama HTHS viskositeetti (High-Temperature-High-Shear, nesteen dynaaminen viskositeetti mitattuna 150°C:n lämpötilassa ja suurten leikkausvoimien vaikutuksen alaisena), eikä hinnassakaan näytä olevan kuin 2e ero C4n hyväksi (motonet).
            Jos olet laittamassa kyseistä öljyä profiilisi v6tdi A6:een (jossa mallivuoden perusteella B-alkuisella moottorikoodilla oleva kone=rullanokat) niin kyllä sillä yhden vaihtovälin varmasti ajaa.

            Comment


            • Kerrataas vielä:

              oliko niin että 2,7TDI A6 Allroad (vm2006-2011) öljyluokituksen pitää olla:

              VW 504 00/507 00

              Jos vastaus on kyllä niin eikö tämän pitäisi siis olla sopiva öljy?:

              https://www.motonet.fi/fi/tuote/5900...VAG-5040050700

              Comment


                On se.

                Comment


                • Aijuu, paljonko muuten menee öljyä tohon Allroad 2,7tdi / vm 2006 autoon? Jostyain luin, että 8,2l mutta pitääkö laskea suodatin päälle? Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL on näköjään 4l ja 1l kannuissa eli onko siis hankittava 2x4L + 1x litran puteli?

                  Comment


                    Kyllä, suodattimen kanssa 8.2-8.5litraa. 4+4+1 ja riittää vaihtovälin öljynlisäykseenkin jos suuttimet ei sitä puolta hoida.

                    Tai voithan hakea (tilata) Kärkkäiseltä tai Tokmannilta 2kpl 5litran pönikkää.
                    https://www.karkkainen.com/verkkokau...229-51-porsche

                    Comment


                    • Kiitos Ville-Veikko,

                      Vielä sellainen asia että täytetäänkö ylirajaan vai pitääkö jättää vajaaksi? -> jossain autoissahan ei saa täyttää ylimerkkiin..
                      Viimeksi muokannut Killeri; 14.1.2021, 10:07. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                      Comment

                      Working...
                      X