Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.7 1999 biturbo vuotaa rajusti öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.7 1999 biturbo vuotaa rajusti öljyä

    Eli lähipäivinä alkanut kulkine vuotamaan öljyä ja nyt jättää jo lätäkön, joten ei pysty enää edes ajamaan.

    Vuoto löytää tiensä niin, että tippuu öljypohjan tulpan kohdalta alas.
    Tuo valutus on nyt sen verran rajua myöskin, että jättää auton perään vanan ja sammuttaessa vuoto lakkaa..

    just ja just pääsin työpaikalta himaan ja lopussa auto myöskin päästi kolme piippausta, joskaan en tiedä mistä syystä tälläkertaa, kun mittarinäytöstä mennyt pikselit..öljyä oli vielä kyllä minimin yläpuolella..

    Onko ehdotuksia, että mistä voisi vuotaa, niin osaisi vähän varautua siihen mitä on luvassa..?

    #2
    Olisikohan nokkien säätimen tiivisten pullahtanut ulos? Tai jonkun nokan stefa.

    Comment


      #3
      Helpointa lienee aukaista konepelti ja ottaa muoveja pois, niin näkee vähän tarkemmin paikan. Jos se jättää vanan perästään, niin pitäisi kohtuullisella työllä summittainen paikka nähdä kuitenkin, vaikka bitissa taitaa tilaa aika naftisti ollakin. "Tiputtaa moottorin matalimmasta kohdasta" ei ikävä kyllä kerro muuta kuin painovoiman vaikutuksesta.

      Comment


        #4
        Olisiko suodatinjalan lämmönvaihtimen tiiviste? Sieltä voisi vuotaa melko reilusti ja olisi tuossa öljypropun vieressä.

        Comment


          #5
          Vois olla myös kampiakselin etustefa joka pulpahtanut pois.

          Comment


          • #6
            okei..
            onko miten mahdoton homma alkaa itse purkamaan konetta aikalailla nollakokemuksella?
            rahanmeno sais pikkuhiljaa alkaa loppua tän kanssa...

            Comment


              #7
              Ei se kovin monimutkaista ole ja hyviä ohjeita löytyy mutta työkaluihin menee helposti useampi satku ihan yht'äkkiä jos nekin tarvii nollatasolta alkaa hankkimaan. Jos aikomus ja tahtotila on omaa osaamista kartuttaa niin ilman muuta mutta jos kyseessä on kertaluontoinen projekti niin sitten ehkä järkevämpi vaan purra hammasta ja viedä pajalle.

              Comment


                #8
                Tuskin sitä hirveästi tarvii purkaa. Ensin kannattaa avata konepelti ja kurkkia sinne öljypohjaan ja selvittää mistä se vuotaa. Sitten selviää remontin suuruus.

                Comment


                • #9
                  Kannattaa lopettaa ajot ja vaihtaa se öljynjäähdyttimen o-rengas ja samalla kiristää se keskiputki, jonka ympärille labyrintti tulee. Rytkäisin talvella sahapukin apuakulla käyntiin ja ihmettelin auton alta ilmestyvää läikkää. Luulin ensin sitä jäähdytinnesteeksi, mutta olikin kunnon lammikko öljyä. Tuli muuten kiire sammuttaa auto. Vauhdissa olis voinut hajottaa koneen, vaikka yli kuusi litraa ölkkää ottaakin.

                  Comment


                    #10
                    Ei se biturboissa ole mikään yleinen vuotopaikka.

                    Comment


                    • #11
                      Pääseekö alakautta turbon öljylinjaan vaihtamaan tiivisteen? Kuskin puolen turbon alta, tai sitten venakopasta hikoilee ölppää

                      Comment

                      Working...
                      X