Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2,2t ei starttaa kunnolla, bensapumppu oli rikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2,2t ei starttaa kunnolla, bensapumppu oli rikki

    Ongelma on seuraavanlainen:
    Autoa saa startata vähintään 5 sekuntia, ennen kuin lähtee käyntiin. Välillä paljon kauemminkin! Ennen auto on käynnistynyt heti avainta näyttämälläkin. vika on nyt ollut pari päivää.

    Kun koneen saa käyntiin tyhjäkäynti on aivan normaalia ja bensa ei haise. Myöskään ajossa ei huomaa mitään nykimisiä tms. Startti pyörii mielestäni normaalisti.

    Mikähän nyt voisi olla vikana? Mitään hyviä ideoita?
    Auto on 2,2t S4

    #2
    Hall anturi tai bensapumpun takaiskuventtiili tulee ekana mieleen.

    Comment


    • #3
      Jatketaan omaa viestiä.
      Nyt auto alkoi nykimään ja sammui, niinkuin bensa olisi loppunut! Ei lähde enään ollenkaan käyntiin.
      Otin bensapumpun lliittimen irti ja mittasin liittimestä jännitteen ja se oli noin 9-9,5V? Aika vähän mielestäni, vai pitäisikö pumpulle tulla 12V? Pumppu itsessään ei pidä mitään ääntä...ainakaan kuskinpenkille ei kuulu mitään.
      Ratin alla oleva oikeanpuoleinen rele naksuu, kun virrat kääntää päälle. Onko tämä bensapumpun rele?

      Ja vielä yksi tyhmä kysymys. Voiko HALL- anturi mennä yht äkkiä rikki, jolloin auto ei enään lähde ollenkaan käyntiin?

      Tarvii huomenna ottaa bensaletku irti ja kokeilla toimiiko pumppu...

      Comment


        #4
        Bensapumpulle pitäisi tulla akkujännite. Koita ohittaa rele johtimella.

        HALL-anturi voi hajota, koska vain.

        Comment


          #5
          Bensapumppu pyöriessään pitää sen verran ääntä, että sen käynnistymisen huomaa letkujakin irroittamatta. Kokeile ihan ensiksi Jarkon ehdottamaa releen ohitusta hyppylangalla. Bensapumpun rele pois paikaltaan ja oikosuljet hyppylangalla releelle tulevat isot liittimet, jos pumppu ok, niin sen pitäisi pyörähtää tällöin käyntiin.

          Comment


          • #6
            Ostin uuden bensapumpun releen, mutta ei ollut parantavaa vaikutusta.
            Bensapumppu pysyy edelleen aivan mykkänä, kun starttaa. Eli taitaa tulla eteen uuden bensapunpun osto.

            Comment


            • #7
              Kokeile tuleeko tulppaan kipinä startatessasi. Mikäli ei tule, lähtisin Hall-anturin ostoon. Merkkiliikkeessä sanovat että anturia ei saa erikseen ja pitää ostaa koko jakaja. Mikäli anturi on jakajan sisällä.

              mm. Alppilanautohuolto myy antureita erikseen. Itse ostin sellaisen 2,3 AAR moottoriin noin kaksi vuotta sitten.

              Comment


                #8
                http://www.vpv-motorracing.com myy jakajahalleja.

                Comment


                • #9
                  Niinpä näyttää olevan.

                  Honeywell 2AV54 Hall-anturi virranjakajaan näyttää aivan samalta kuin minulla oli.

                  Näytti hinnaston mukaan olevan edullinen. 29 Eur!!

                  Minä maksoin Alppilanautohuollosta muistaakseni 69 eur!!

                  Comment


                    #10
                    Ostin uuden bensapumpun releen, mutta ei ollut parantavaa vaikutusta.
                    Bensapumppu pysyy edelleen aivan mykkänä, kun starttaa. Eli taitaa tulla eteen uuden bensapunpun osto.
                    Kokeile kuitenkin sitä hyppylankaviritystä ennen uuden pumpun ostoa. Saat sillä ainakin poissuljettua releen ohjauspiirissä olevan vian ja jos näin niin ei tule turhaan hankittua uutta pumppua. Tosin uuden pa-pumpun laitto 10+ v. ikäiseen autoon ei ole huono idea ollenkaan.

                    Comment


                      #11
                      Ja bensapumpun relehän ohjaa sitten myös moottorin apulaitteiden sähköjä. Se on se releen keskimmäinen nasta ja se on erillään bensapumpusta. Eli jos siihen nastaan sähkön kytkevä kontakti releen sisällä on huono, niin bensapumppu kyllä käy mutta auto ei käynnisty. Joten yhdellä hyppylangalla et autoa käyntiin saa.

                      Comment


                        #12
                        Tuon hyppylankajutun ajatus oli vaan varmistaa pa-pumpun toiminta/toimimattomuus. Eli hyppylngalla kokeilee pärähtääkö pumppu tulille. Jos vehje pysyy mykkänä niin lienee todennäköistä, että pumppu on vikaantunut.

                        Comment


                        • #13
                          Pumpun toimintaa kokeiltu myös hyppylangalla, et ollut vaikutusta.
                          Tänään tilasin uuden pumpun ja huomenna pitäisi tulla liikkeeseen.

                          Comment


                            #14
                            Ilkka: totta. Ajattelin vaan mainita, kun omassa moottorinvaihtoprojektissa oli pientä ihmetystä tuon keskipinnin kanssa kunnes tutkin AAN-kytkiksen tarkkaan. Sieltä sitten löytyi ainoa oman johtosarjan bugi. :)

                            Comment


                            • #15
                              Noniin. Uusi bensapumppu vaihdettu ja taas käy ja kukkuu! Ekaa kertaa puoleentoista viikkoon audin ratissa ja eihän tämä hymy lähde millään pois!
                              Ostin pumpun paikallisesta AD-varaosaliikkeestä ja hintaa tuli kokonaiset 70?. Ei paha ollenkaan.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaan vähän tätä ketjua. Laitoitko vakiota vastaavan pumpun?
                                Mitä pumppuja olette laittanut jos haluaa vähän isomman.

                                Comment


                                • #17
                                  Esim. Mulla on tuollainen
                                  http://www.bosch-motorsport.de/conte.../html/2832.htm
                                  044 loppuinen versio FP200:sesta(5bar) Audi 200 20V tankissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    tuo 044 on helppo ja halpa vaihtoehto.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sen piti olla boschin pumppu, mutta ei kai sitten ollut. Aivan alkuperäistä vastaava kylläkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Miltäs tälläinen näyttäisi? http://www.futurez.fi/webshop/product_details.php?p=142

                                        Muutama walbro on tullut laitettua (riisikuppeihin)
                                        Paljonko bosch maksaa?

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuo bosch on vaan paljon helpompi asentaa, kun muistuttaa alkuperäistä enemmän. Maksaa se kyllä kaksinkertaisesti, mutta tuotto riittää paineillakin. 200lph @ 5bar on enemmän eri juttu kuin 255lph @ 3bar.

                                          Ja boschia saa tietysti sporttiautosta 299e =)

                                          Comment


                                            #22
                                            Lainaan tätä juttua kun oman UrS4 2.2 vika olis seuraavanlainen:

                                            Pelas aivan ok. ei vikoja,jätin parkkiin sen jälkeen yritti käyntiin pari kertaa,muttei lähtenyt.
                                            Nyttemmin ei ole edes luvannut,bensa ei haise.
                                            Tosiaan starttaa ihan normaalisti.

                                            Pitäisikö pumppu pyöriä kun kääntää virran päälle,vai vasta sitten kun starttaa?

                                            Pumppua koitin pyörittää ulkopuolisella 12V virralla ja se toimi normaalisti

                                            Relettä olen koittanut ohittaa,eli kytkin isot navat yhteen,ei vaikutusta
                                            Releen aukaisin ja se oli uuden veroinen.

                                            Takaiskuventtiili löytyy ilmeisesti ruiskun jakotukin päältä?Tyhmä kysymys mutta kumman kautta polttoaine takaiskulle pitäisi tulla? Eli jakotukin/auton etupään kautta vai rintapellinpään kautta.

                                            Muuta vinkkiä mitä pitäis kätsoa? Hall-anturin mittaus ohjeen olen tääällä joskus nähnyt muttä nyt en löydä sitä mistää...

                                            Comment


                                              #23
                                              Kun kerran b-pumppu toimii niin hyvin luultavasti hall, siitä pitäis vikakoodikin löytyä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Sain vihdoin koodit lukuun:

                                                00519-Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
                                                06-10-Signal to High-Intermittent

                                                00516-Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
                                                30-10-Open or Short to B+- Intermittent

                                                00513-Engine Speed sensor (G28)
                                                27-10-Implausible Signal-Intermittent

                                                00518-Throttle Position Sensor (G69)
                                                27-10-Implausible Signal-Intermittent

                                                00513-Engine Speed Sensor (G28)
                                                03-00-No Signal

                                                Onko vinkkiä? Ahtovuoto testinkin jo tein ja mitään suurempaa ei löytynyt.
                                                Varmaan pitäisi käynnistyä vaikka pieni vuoto olisikin...
                                                Viimeksi muokannut C 4; 3.7.2007, 16:39.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Engine speed sensorista ei ainakaan huolta, se tulee aina kun lukee koodit auto sammuksissa.

                                                  Pidä koodit itelläs muistissa, nollaa ne, heität lenkin ja luet uudelleen. Osa voi olla jotain vanhoja peruja?

                                                  Edit: Siis toi no signal tulee silloin, ilmeisesti siinä on kuitenkin ollu jossain vaiheessa häiriö päällä kun on intermittent siellä myös.

                                                  Edit2: Joo, sori... Eipä siinä paljon ajella jos auto ei lähe käymään... 00516 ja 00518 viitannee sun ongelmiin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Homma etenee,autossa on ilmeisesti jälkiasennettu ajonestolaite,joka on ny sitte päällä.Varashälytin ainakin on joka ei ole pelannut varmaan vuoteen.

                                                    Tietääkö joku minkälainen mokkula ajonesto on? Mistä sitä vois etsiä?
                                                    Taikka sitten poistaa käytöstä

                                                    Hyppylangalla pumpun releeltä pumpulle sain bensaa tulemaan koneelle asti.Suuttimista se ei sitte ilmeisti mene läpi koska tulpat on kuivat ja auto ei käynnisty.Ajonesto varmaan lamauttaa suuttimetkin?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Se ajonesto on siinä samassa purkissa kuin itse hälyttimenkin aivot, näin itsellä ainakin on ja ollut parissa jälkeen asennetussa.

                                                      Yleisin paikka varmaan on kuljettajan jalkatila. Mulla löytyi kun tipautti ratin alla olevan muovin pois, metallisessa tukirakenteessa kiinni.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Täytyy zoomata kun pääsee töistä jos purkin löytäis. Avaimenperän mallista päätellen hälytin vois olla Copra.
                                                        Jos jollain on ajoneston purkuohjeita tms. niin voi laittaa vaikka yv.tä niin ei mee yleiseen jakoon

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuossa kuvan yläosassa olevassa punaisessa sulakepitimessä oli sulake rikki,en kuitenkaan oo varma mikä se on.
                                                          http://img509.imageshack.us/img509/1296/audi001pa7.jpg Uus sulake ei auttanut mitään.

                                                          Tässä taas on jokin rele 2kpl teipattu yhteen,on varmaan hälyn systeemiä
                                                          http://img509.imageshack.us/img509/521/audi015dh1.jpg
                                                          johtoja kun seuraa niin ne on liitetty omaan johtosarjaan.

                                                          Alakaa pikkuhiljaa tympimään kun ei löydä koko häly laitetta,ei torvia ei mitään.
                                                          Täytyy huomenis ottaa edestä sisälokari pois jos se olis sielä

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            En ole satavarma mutta olisko ollut niin että toi sulake on nopeudenrajoitin.
                                                            http://chips-ur-s.com/Swap2.html

                                                            Oletko kattonut takapenkin alle onko ylimääräisiä boxeja?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X