Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Taidankin sitten kipata roskiin nuo autoglymit ja sonaxit, mitä ostin ja pesen jatkossa autoa ainoastaan pinelinellä niin jää turha vahaustyö. Hyvin ristriitaista infoa välillä löytyy näistä vahoista, osa harrastajista haukkuu ja toinen kehuu.

    Comment


      Autoglymin vahoilla saa kyllä auton kiiltämään ihan hienosti, se vaan ei ole kovin kestävä vaha. Sellaselle joka tykkää vahailla kahen viikon välein niin mikäs siinä, ihan ok vaha. Jotenkin tuntuu että glymin vahat on sellasia "vanhanliiton" vahoja millä on joskus saatu parasta aikaan mutta nykyään on monet mennyt kehityksessä ohi.

      Joku uusi niilläkin oli oliko se hdvaha tai jotain vastaavaa, siitä en osaa sanoa miten hyvää kamaa on. Joskus kun tilailin klubin kimppaan kamoja niin sitä tais pari purkkia tulla. :)

      Kun jaksaa perehtyä aiheeseen tarpeeksi niin tajuaa mitä mikäkin aine tekee ja mitä itse haet kun niillä alat läträämään.

      Comment


      • vV8m5: Älä sitä Sonaxia mihinkään heitä. Hyvä tuote se on, mutta talveksi on kestävämpiäkin.
        quattro20v: AG:n HD wax on kestävä vaha. Kunnon pohjat vaan niin se kestää hyvin.

        Comment


        • Ei taida noista fiksaamoista saada ihan sitä laatua mitä olettas saavan(Oulussa tai muuallakaan). Minä maksoin reilusti yli 300 euroa. Heti kun tiskillä sanoi että kyseessä on audi ja musta, niin listahinnat heitettiin pois. Taisi olla minun moka, kun mainitsin että pari päivää ihailin a5 sportbackia phantom blackina jota on pesty vain käsin. Ilmeisesti olettivat että olen lähinnä vain myyntikuntoon laittamassa nelosta (tottahan se on kuitenkin, järjetön a5 sportback kuume quattrona, bensaturbona, stronicilla ja mmiplussalla) minun kohdalla taisi tulla ns. naamiointi lähinnä vain. Hinta vähän tippui lopulta tiskillä, mutta ei niin paljoa millasta jälkeä tuli.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
            Taidankin sitten kipata roskiin nuo autoglymit ja sonaxit
            Se ultra deep shine on ihan hyvää tavaraa, mutta ei järin kestävää kuten kaikki autoglymin tuotteet. Mun mielestä se on parempi kesäksi kun talven kurakeleille.

            Comment


            • Oulussa ei taida tosiaankaan olla kunnollista jälkeä tekevää fiksaamoa?
              Erinomainen paikka löytyy, jossa ei laadusta tingitä ja asiakkaan autoa arvostetaan ihan yksilönä.

              kts.
              http://www.kiiltostudio.fi/

              Comment


                Onko kukaan testannut Zumöl Glasuria?

                Comment


                • Tuohon hintaan pitäydyn kyllä collinitessä. Jos oikeen haluis hifistellä niin laittas 845-476s-915. Kokeilen tuossa joku päivä. Viimeeks perjantaina kävin pari autoa tekemässä 845-476s tyylillä eikä myllytyksen jälkeen parempaa komboa ole vielä löytynyt.

                  Comment


                    Mulla on noita kaikkia hyllyssä. 845:sta en ole laittanut, koska se on unohtunut muiden purkkien sekaan. Täytyypä yrittää jaksaa laittaa sitä alle seuraavalla kerralla.

                    Comment


                    • Huomannut ainakin että vähentää hieman sähköisyyttä ja pinnasta tulee syvempi.
                      Viimeksi muokannut pasi_orava; 6.4.2014, 20:50. Perustelu: Joo

                      Comment


                      • Mikko, Korhonen tuolta Pesukintaan puolelta on ainaki hommannut itelleen tuota, en tiiä onko testille vielä päässy. Nimim. Rauhallinen Erkki tuntu myös tietävän ko. Zymolista jotain..

                        Comment


                        • Kiitos Oravalle vinkistä taidankin pistää tuon 845 ja 476s:n tilaukseen. Yhden purkin tuota 476 ässää käyttänyt ja olin kyllä tyytyväinen vahaan. Helppo levittää/pyyhkiä ja pysyy hyvin pinnassa.

                          Mites onkos kenelläkään kokemusta ValetPRO:n autoshampoista? Tuossa mamasanilta tuota vahaa katselin ja iski samalla tuommonen merkki silmään. Jos vaikka testiksi tilaisi vannepesua ja autoshampoota.
                          Viimeksi muokannut NiGeRi; 9.4.2014, 18:40. Perustelu: Rivit kuntoon.

                          Comment


                          • NiGeRi:
                            Jos tarkoitat ValetPro Bilberryä niin ihan käypänen aine. Olen sitä käyttänyt muutamia vuosia ja en ole nähnyt tarvetta siirtyä toisiin aineisiin.
                            Riittoisaa, kun tekee kahteen spray pulloon. Toiseen ylläpitopesuja varten ja toiseen sitten stydinpää 1:1 ainetta, kun tulee tarvetta kovempaan pesuun.
                            ValetPron pesuaineista olen käyttänyt Poseidon Carnaubaa. Hyvä aine etenkin talvikäyttöön.

                            Comment


                            • Nigeri mites kauan siulla on purkki sitä 476s kestänyt? Itellä on toinen vuosi menossa ja autoja oon tehnyt kymmeniä. Todella vähän sitä tarvii laittaa, levitys sieni tulee pestyä aina kuumalla vedellä ennen levitystä. En tiiä onko sillä merkitystä mutta ainakin kuiva vaha sulaa siihen paremmin.

                              Comment


                              • Itsellä meni pari purkkia niin sanotusti huonoksi kun oli jäänyt varastoon talveksi jossa on pakkasta, niin heitin roskiin. Mutta yhdestä purkista taisin oman auton 4kertaa vahata vieläkin oli purkissa tavaraa.

                                Ekalla kerralla ainakin levitin vahaa ihan liikaa maalipinnalle, mutta toinen kerta meni jo paljon paremmin. Harjoitus se taitaa tässäkin jonkinlaisen mestarin tehdä. :D Nyt tosiaan tilasin tuon 845 ja 476s purkit, jos sitä vaikka vkloppuna ehtisi vaihtamaan kesärenkaat ja vahailemaan auton. Tai näin ainakin toivon..
                                Tuo 845 varmaan auttaa siellä pohjalla vielä sen verran, että tuota 476s ei tarvi niinkään paljoa kuin yksistään.

                                Comment


                                  Minkälainen tuo 845 on levittää? Verrattuna esim 476s:ään?

                                  Comment


                                    Meni 845 ja 915 väärinpäin... 915 vähän työläämpi pyyhkiä jos antaa jämähtää pintaan ja 845 ei kokemusta.
                                    Viimeksi muokannut Carbin; 9.4.2014, 21:18. Perustelu: Korjaus

                                    Comment


                                    • 845 on todella helppo levittää, melkein kun öljyä hierois pintaan. Ainut vaikeus on saada ravistettua uus pullo sekaisin. On nimittäin aika jäykkää aluksi. Ja todella riittoisaa, niinkuin muutkin collinitet. Alkaa mennä liikaa mainostuksen puolelle, pahoittelen. Kohta viisi vuotta hankaillut autoja eri aineilla ja puolustan vahvasti colliniten tuotteita, hinta ja laatu kohtaa todella hyvin.

                                      Comment


                                        Ite siirryin 845:sta käyttämään FK1000p. Antaa mun mielestä paremman kiillon ja kestokin on myös hyvä. Ja ehkä asteen verran helpompi käsitellä.

                                        Comment


                                        • 476s kanssa olen nyt viime aikoina huomannut, että aine jättää pinnan rasvaiseksi. Tulee erityisesti näkyviin ensimmäisen pesun jälkeen. Muilla vastaavia kokemuksia? kesto ja veden poisto-ominaisuudet tuollat ovat huippuluokkaa, mutta rasvainen pinta häiritsee.

                                          Comment


                                          • Ei ainakaan itellä oo jääny rasvaiseksi, näinköhän sie laitat liikaa sitä?
                                            Nigeri, sillä yhdellä purkilla pitäs saada tehtyä melkein 40 autoa? Siulla taitaa mennä aika reilusti liikaa sitä tai siul on tosi iso auto ;)

                                            Comment


                                              Mun mielestä toi 845 jätti kans sellasen vähän rasvasen pinnan, jos liian nopeesti levityksen jälkeen lähti pyyhkimään.

                                              Comment


                                              • Joo sen 845 kuivumisaika on hieman pitempi kun 476. Mutta sehän on vain alusvaha, ainakaan omassa käytössä ei ole jäänyt rasvaiseksi kun laittaa sen 476 päälle.

                                                Comment


                                                  Vinkkinä tuo FK 1000P, ei tarvi alusvahoja ;) Toki tuo ei peitä mitään naarmuja yms, mutta suojaa kyllä hyvin.

                                                  Comment


                                                  • Joo pitääpä tilata purkki samalla kun tilaan lisää menzernaa.

                                                    Comment


                                                    • Mustan pinnan vahauksesta?

                                                      Terve,

                                                      Ongelmana on että musta pinta jää rasvaisen näköiseksi vahatessa. Kokeilta vaikka mitä eri vahoja. Osaisiko joku sanoa onko ongelma pesussa vai vahassa? Kyseessä on mustakylkinen vene.

                                                      Comment


                                                        Koita pyyhkiä mikrokuituliinalla.

                                                        Comment


                                                        • Voisiko pidempi kuivumisaika auttaa? Mielestäni mikrokuidulla on just pyyhitty. Voiko väärän pesuaineen käyttö aiheuttaa moista? Olisiko antaa jotain aine suosituksia. Joka vuos kun kerran kuitenkin vahataan ja monta tuntia menee aikaa niin voishan niihin aineisiin myös vähän panostaa.

                                                          Comment


                                                          • Millä sitä on kiillotettu vai onko millään? Koneella jos kiillottaa liian karkealla tahnalla ilman viimeistelyä niin jättää hologrammia. Se ainakin näyttää hieman rasvaiselta. Tosiaan kunnon mikroliina esim eurow, niin ei jää vahaa ylimääräistä. Liinan pitäs tavallaan tarttua sormiin kiinni, siitä oon päätellyt liinan laadun ;)
                                                            Liukkaalta tuntuva liina ei myöskään ota sitä vahaa pois eikä pinta tule puhtaaksi.

                                                            Comment


                                                            • Olisko vaan liikaa vahaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X