Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Oisko suositella jotain laadukasta sientä levittämiseen?

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
      Oisko suositella jotain laadukasta sientä levittämiseen?
      Mequn sienet on hyviä ainakin

      Comment


      • http://www.cleanyourcar.co.uk/access...r/prod_89.html
        Nämä ovat myös hyviä. Eivät ihan niin pehmeitä kuin Megun mutta muuten vastaavia.

        Comment


        • Simoniz Original Wax (ei se nössö liquid-versio, vaan kiinteä). "Tinapurkki" maksaa vain kympin motonetissä, mutta on riittoisa. Levityssieneksi kelpaa kädenlämpöisessä vedessä kasteltu puuvillariepu, jolla levitetään vahaa ihan maksimissaan A3-paperinpalan kokoinen alue (jos on TODELLA nopea ranne). Kiillotukseen kiillotustrasselia, ja jos on perfektionisti, niin esim. mikrokuiturätillä jälkikiillotus, mutta itse lasken sen varaan, että seuraavan pesun yhteydessä lähtevät kaikki potentiaaliset pikkujämät pois (ja näin onkin aina käynyt). Kiilotus täytyy aloittaa viim. ½ minuuttia levityksen jälkeen, tai muuten työstä tulee todella kova. Kiillotuksen yhteydessä joutuu kuitenkin painamaan niin kovaa, että hyvä ettei pelti taivu lommolle. Rannekivu on kova työn jälkeen. En tiedä, kuinka pitkään nuo shampanjan hintaiset Glymit kestävät maalipinnalla, mutta ainakin tuo Simoniz kesti mulla syyskuusta helmikuuhun asti (tosin talvella tuli käytettyä auto vain pari kertaa harjattomassa pesussa). Maaliskuussa sitten vahasin uudelleen. Mieluummin runnon ranteeni kunnolla 2 kertaa vuodessa, kuin hinkkaan 1-2 kk välein esim. nanovahalla...

          Comment


          • Simoniz on todellista old skool kamaa. Hyvä vaha, ei siinä mitään, mutta tautisen työläs. Kiinteät vahat on yleensä aina parempia ja pitkäkestoisempia mitä nestemäiset. Suosittelisin tutustumista Colliniten 476:een tai Finish Karen 1000P sealanttiin. Molemmat erittäin pitkäkestoisia ja huomattavasti käyttäjä ystävällisempiä kuin Simoniz.

            Comment


            • Samaa mieltä Duken kanssa. Simoniz jää suosiolla kauppaan. 476 on ollut käytössä nyt pari vuotta ja on hyväksi todettu. Pesukerroista riippuen kestää pinnalla 2-6kk.

              Comment


                Kauanko olette antaneet tuon Collinite 476:n kuivaa ennen kiilloitusta? Itsellä ainakin puutuu kädet kun sitä hinkkaan pois.

                Comment


                  Isot pojat puhu että paneli kerrallaan. Eli levität esim. etulokarin ja pyyhit poies melkee samantien ettei jysähä kii. Ellen väärin muista kun omaani kyseistä tuotetta levittelin ni jämähti aika tiukkaan jossei alkanu samantein kiillottamaan pois, saatto olla jotain tekemistä kun laitoin ehkä turhan paksusti sitä.

                  Comment


                  • Mitäs mömmöä suosittelette jos aikoo itse koneella myllyttää?

                    Comment


                      Itse olen pari paneelia levittänyt Colli 476 ennen kiilloitusta. Joskus puoli autoakin ja helposti on lähtenyt kuitenkin poiskin vielä.

                      Comment


                        Ei taida olla kovin paksua kerrosta? Itse vahasin konepellin ja etulokarit, ja kun olin saanut levitettyä aloin kiillottamaan konepeltiä. Aika tiukassa oli, mutta vahaakin oli aika paksulti.

                        Comment


                          Siis nuo kiinteäthän levitetään todella ohuena kerroksena.

                          Comment


                            Hiukan tyhmä kysymys:

                            On tullut käytettyä poor boysin White diamondia ja sen päälle colliniten 845 (täällä joskus suositeltiin käsin vahaukseen kyseistä kombinaatiota hopealle autolle) ja kysymys koskeekin nimenomaan tuota 845. Eli tuntuu, että sen jäljiltä ei tule aivan niin tasaista pintaa kuin esim tuon poorboysin jälkeen on. Olenko siis ainoa jolla on kyseisiä kokemuksia vai onko myös muita? Vai johtuuko vain omasta laiskuudesta ja liian vähäisestä hinkkaamisesta?

                            Comment


                              Ite levitän sen verran ohuen kerroksen tuota collinite 915:sta että pystyn puoli autoa tekemään kerralla. Ei sitä kannata paksua kerrosta laittaa.

                              Comment


                                En minäkään paksulti laita. Ja on tullut kokeiltua myös eri taktiikoita, paneli kerrallaan, pari panelia kerrallaan jne. Voiskohan johtua siitä tuo epätasaisuus, että ei ole alun perin edes suunniteltu autovahaksi?

                                Comment


                                • Jos ei liian kuumassa vahaa niin itse olen monesti vetänyt sekä 746:n, että 845:n koko autoon ennen kiillotusta. Levitys sopivalla mikrokuitytyynyllä ja todella ohuelti.

                                  Comment


                                    Itse olen levittämiseen käyttänyt perus pesusientä, mutta ohuelti kuitenkin. Pari kertaa on myös tullut tehtyä koko auton levitys ja sitten vasta killotus.

                                    Comment


                                      Nyt on melkeen pakko sanoa ettei mulla varmaan riittäis mielenkiinto noihin kiinteisiin vahoihin ku on suuri vaara et jämähtää kii, varsinki ku niitä ei oo ikänä tullu käytettyä :) Onko mitään nestemäistä vahaa tiedos kellää joka olis tälläselle ei-niin-innokkaalle vahaajalle hyvä? Onko esim. Korrekilla mitään sellasta?

                                      Comment


                                        Korrekin nestemäinen kestovaha on varmasti työläämpi kuin laadukkaat kiinteät, esimerkiksi em. Collinite 476s, ja sotkee muistaakseni muovi/kumiosat valkoisilla tahroilla. Mieluummin vaikka AG:n punaista, jos helppoa työstettävyyttä halajaa.

                                        Comment


                                        • Paskat ne kiinteät mitään jämähdä kiinni. Paneeli kerrallaan jos pelottaa. Aina ne on irti lähteny :D

                                          Comment


                                            Eiköhän mikä vaan irti lähde, työn määrä tosin voi olla jotain ihan muuta ;)

                                            Comment


                                              Kävin pelkuruuttani hakemas sonax xtreme polish+waxin :)

                                              Comment


                                              • Ei oo 476 jäminy ikinä kiinni kun laittaa ohuelti ja kiillottaa kunnon (eurow) mikrokuituliinalla. Nestevaha oli ainakin megun nxt tosi hyvä. Ei kestä kun pesuvälin mut kiilto on huippu. Ja tosi helppo käyttää, sienikin on mukana;)

                                                Comment


                                                • Eipä ole minullakaan tuo Collinite 476s ikänä jämähtänyt. Ja koko auto tuli leviteltyä kerralla, ja vielä muutaman tupakin verran annoin kuivua, about 20-30min. Kiillotus mikrokuituliinalla ja todella helposti lähti. 915 sen sijaan saa kyllä helpostikin jämähtämään, ekalla kerralla vedin koko auton, ja kiillotus kestikin sitten pari tuntia... Pari panelia kerrallaan, max. puoli autoa jos liikkeet ovat rivakat :)

                                                  Comment


                                                    476s tosiaan pitää antaa kuivua, ennenkuin kaivaa mikrokuituliinan esiin. Märkänä jos yrittää kiillottaa on kädet varmasti kipeät. Itse teen niin, että vahailen autoa eteenpäin ja käyn aina välillä kokeilemassa ekaa paneelia, että kiillottuisiko jo. Eikä tuo kyllä ole jämähtänyt vaikka olisi unohtunut puhelimeen ja tupakille vahan levityksen jälkeen.

                                                    Comment


                                                    • Onko tervettä maksaa 200-250€ myllytyksestä, sis. "hionta"->myllytys/kiillotus->loppuvaha..?

                                                      Comment


                                                      • Eikös täällä foorumeilla ollu joku joka teki myllytyksiä vapaa-ajalla, johonkin 100e hinta luokkaan? Jossain pk-seudulla muistaakseni

                                                        Comment


                                                        • Joku kun tekis Pohjois-Savon puolella 100€:lla, nii vois jo harkita..=D

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viesti
                                                            Eikös täällä foorumeilla ollu joku joka teki myllytyksiä vapaa-ajalla, johonkin 100e hinta luokkaan? Jossain pk-seudulla muistaakseni
                                                            Meillä oli jo treffit sovittuna mutta sairastelun takia perui. Pyysin sitten ottamaan yhteyttä ja ehdottomaan uutta aikaa hänen aikataulujensa mukaan. Pari viikkoa mennyt ja vielä ei ole kuulunut mitään, joko ei ole kiinnostusta tai sitten on hommaa tarpeeks tai sitten on helvetin pitkään kuumeessa. Olishan se hyvien tapojen mukaista silti jotain vastata. Taidan teettää Lahden seudulla jollain niin ei tarvi pks:lle ajella.

                                                            Comment


                                                              Onko tervettä maksaa 200-250€ myllytyksestä, sis. "hionta"->myllytys/kiillotus->loppuvaha..?
                                                              Kyllähän tossa menee se viikonloppu jos sen tekee tosissaan, sitten kaikki mömmöt ja laikat siihen päälle niin en kyllä itse tekisi paljon halvemmalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X