Olisko noista ja vastaavista melun torjuntaan. Kori on pelkällä peltipinnalla, kumimassat pohjasta poistettu ja vanhat kovat bitumit sisältä. Onkos mitään elastisena pysyviä bitumeja enään tai jotain ruiskutettavia mömmöjä vai lätkittävä useampi kerros noita mattoja pahimpiin paikkoihin. Alta 300 € sais 16 neliöö, pääsishä sil alkuun?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Silent coat äänieristys
Collapse
X
-
Itse käyttänyt tätä:
http://www.fanaticaudio.com/shop/pak...-gold-neloset/
Toimii erittäin hyvin kun vaan asennuksen suorittaa kunnolla.
-
http://www.ebay.de/itm/ALUBUTYL-Damm...3D171823921996 Tilasin näitä tänään 5 rullaa eli 10 m2 = 154,50€ rahteineen :)Viimeksi muokannut hoff4; 10.2.2016, 23:07.
Comment
-
Monet on suositelleet Katepal K-36:tta joko sellaisenaan tai maton kanssa. Varsinkin epätasaisemmille pinnoille. Black Goldin speksit vaikutti lupaavilta, mutta voiko tuo tiivistysliima jotenkin heikentää niitä?
Comment
-
Tätä hommaa tuli itsekkin juuri harrastettua tohon profiilin b5, ensin Silent coatilla 8m² ja sitten vielä STP Black Goldia 4,5m². Ja on muuten selkä jumissa, kädet mustelmilla ja sormenpäät helevetin kipeenä.
Kyllähän tuo hiljeni, mutta itellä oli odotukset ehkä vähän liian korkeella. Kumina ja rengasäänet vaimentunut jonkin verran, mutta diisselikoneen murinaa/mölinää ei taida saada vaimennettua kunnolla millään.
Musiikki soi paremmin ja nyt tossa kopissa ei tarvitse huuattaa niin kovalla musiikkia edes moottoritie nopeuksissa.
Nyt on vaimennettu katto, koko kontti(lattia/varapyöräkotelo, pyöränkaaret, takaluukku), etuovet ja koko lattia niin korkeelle tulipeltiä pitkin kuin yletti kojelautaa irroittamatta.
Comment
-
Nyt tarvis noviisiäänieristäjä neuvoja.
Projekti on aikanaan peltipuhtaaksi puhallettu ja nyt maalattu. Alkujaan ollut sisäpuolella pohjassa ja tunnelissa, sekä tulipellissä melkoisen kattavasti ohutta "mattoa" ja pohjassa raskaampaa bitumipalaa.
Muotojahan on, kaarevia, pokkauksia jne.
Mitä tavaraa mihinkin ja mistä edullisesti / helposti ko. tavaraa saa?
Myös linkit esimerkkeihin ja "teeseitse" ohjeisiin kelpaavat :)
Comment
-
http://autonvaimennus.fi
tuo kannattaa lukaista ihan ensiksi läpi. Noin 50% peitto butyylimatolla paljaille metallipinnoille riittää jo todella pitkälle.
Comment
-
Ainakin toi STP Black Gold taipuu ihan kivasti aika jyrkkäänkin kulmaan. Ihan huoneen lämpöisenäkin. Ei tarvii mitään kuumailma puhaltimia sun muita. Kyllä kait siitä kiva lasku tulee jos koko sisustan vuoraa mutta mun mielestä työstäminen on aika helppoa.
Comment
-
Mä tutkin kesällä asiaa ja totesin että on sen verran painavaa tavaraa, ettei ulkomailta tilaamalla kannata. Nopealla tutkailulla jos olisin hommaan ryhtynyt, niin olisin Motonetistä käynyt hakemassa STP Black Goldia.
Comment
-
Ostin autostudiosta tuon 4.5 m2 paketin black goldia reilusti alle satasella, joten jos muutakin hankintaa on mielessä, niin kannattaa ainakin yrittää vähän tinkasta. Moponetissä hieman hankalampaa jos ei käytä kanta-asiakkaan liittymistarjousta tms.
B6 vaimennellessa mietin noiden ovien kohdalla miten toimia. Eteen sököstelin välipellit pienistä paloista, mut takaovissa korvasin alkuperäiset pellin ja ovipahvin välimuovit kokonaisella matonpalalla. Ulkopeltiä vasten toki kauttaaltaan kerros mattoa kun ensin purkaa oven paljaaksi.Viimeksi muokannut Hervast; 2.9.2016, 07:38.
Comment
-
-
Mä olen äänieristänyt kolme harrasteautoa kokonaan. Butyylimatto (olen käyttänyt Dynamat Extremeä) on toimiva resonaatioiden hallintaan. Mutta, sen lisäksi on hyvä pistää varsinainen äänieristemateriaali vielä lisäksi. Butyylimatto siis lisää kappaleen massaa (esim. lattiapelti) ja siirtää resonaatiotaajuutta niin, että resonaatio harvemmin on enää ongelma. Äänieristemateriaali (foami-, lumppu- tai partikkelimatto tms.) taas muuttaa äänen lämmöksi eli toimii ihan oikeasti äänieristeenä. Nämä kaksi asiaa siis tekevät ihan eri asian mutta yhdessä toimivat hienosti.
Ovien kanssa olen ite toiminut niin, että pistän jonkun palan butyylimattoa ja sitten koko ovipaneelin kokoisen foamieristeen oven sisäpellin ja ovipaneelin väliin. Parhaiten onnistunut vaimennus oli semmonen, että niihin oviin en pystynyt pistämään kuin vajaan A4 kokoisen palan Dynamatia ja sitten sen ison palan ehkä 3-5mm paksua foamia. Ennen eristystä ovi kuulosti peltiämpärilliseltä nauloja kiinni heittäessä ja eristyksen jälkeen tuli semmonen komee thump kuin paremmassakin premium -autossa.
Lattioissa olen käyttänyt bitumi tai butyyli + lumppueriste. Toimii.
Comment
-
Homma aloitettu, Silveriä tuli laitettua. Ei kyllä paljoa veny, eli lattiassa kun tuossa rapsakassa on todella monta pokkausta peräkkäin. Melkoisen vaikea saada se matto kuitenkin niitä myötäämään ja kiinni. Ilmeisesti se sidosaine pistää hanttiin. Täytyy huomenna kokeilla vähän lämmittää, josko se auttaisi.
Comment
-
-
Mitä suosittelette työkoneen ohjaamon hiljentämiseen? Kuulosuojaimet ei käy, joku kuitenkin ehdottaa..
Olen itekseni ajatellut asiaa niin että hytin seiniin ja penkin alle kerros tuollaista bitumin tapaista mattoa ja päälle sitä pehmeää telttapatjaa. Onko hyvä näin vai imeekö tuo huokoinen vaimennusmatto pölyä kuinka hirveästi?
Kannattaako ahtaaseen moottoritilaan laittaa muuta kuin bitumia?
Comment
-
Autosoundin foorumin puolella on iso iso ketju tästä aiheesta, mutta jos nopeasti referoin ulkomuistista: Paras vaimennus saavutetaan höttö-raskasmatto-höttö -yhdistelmällä joka peittää koko pinnan, rakoja ja koloja ei siis saa jättää.
Moottoritilaan on saatavilla omaa tulenkestävää alumiinifoliopintaista vaimennusmattoaan, sillä paksuutta parisen senttiä. Butyylit alle (ei bitumia!!!) ja tuota päälle niin hyvä tulee.
Comment
-
Fanatic Audiolla (autonvaimennus.fi) on aika hyviä ohjeita itse tekevälle. Esim. ovien vaimennus.
Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viestiParas vaimennus saavutetaan höttö-raskasmatto-höttö -yhdistelmällä joka peittää koko pinnan, rakoja ja koloja ei siis saa jättää.
Comment
-
Ensin siis tuo butyylimatto n. 30-50% peitolla. Siitä enempi on jo melko turhaa. Butyylin päälle telttapatjaa 100% peitolla ja päälle raskasmatto 100% peitolla. Tästä Juha-Matti varmaankin puhui kunnon äänieristämisellä.
Ite vaihtasin ensimmäisenä mahdollisimman hiljaset renkaat, sillä kuitenkin kaikkein eniten vaikutusta.:)
Comment
Comment