Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Oikean etupään outo kolina

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Oikean etupään outo kolina

... eli siiis oikealla etupäässä kolahtelee joku kun ajaa kevyesti jarrua painaen pieniin monttuihin. Mistähän mahtaa olla kyse? Ilmiötä ei siis ole jos ei paina jarrua, tämä siis pikainen diagnoosi! Kolina saattaa jatkua hetken jarrutuksen jälkeen, siis jos on pieniä monttuja, mutta yleensä loppuu pian. Samalla olen huomannut että motari nopeudesta voimakkaasti jarruttaessa ratti alkaa vispaamaan tosi voimakaasti, ja tämäkin tuntuu aina välillä. Oisko etupään jarruissa jotain pahasti pielessä vai jotain muuta vakavempaa.

Itselläni tuossa muutama vuosi sitten urS4:ssa oli vastaavaa oiretta. Jarruihin lopullisesti homma paikallistui kun sain kolahduksen aikaiseksi sopivasti peruuttamalla ja jarrua painamalla. Ongelmaksi paljastui satulan kiinnityspultti, joka ei suostunut oikein pysymään kireällä ja satula pääsi löystymään. Käsineen nopeasti kokeilemalla satula ei tuntunut löysältä, vasta kun sitä väänsi tosissaan, huomasi väljyyden.

Oireet kyllä voivat viitata jonkun muunkin asian pielessä olemiseen, joten kannattaa tarkastaa asia pikaisesti.

Comment

painiskelen Kalle saman ongelman kanssa. Vetari ja tukivarret vaihdettu samoin se koitanluu.
      MIelessä käväisi, että voisiko olla mahdollista, että jarrulevyt ois kierot tms. Soitin Laakkoselle ja kysyin ja olivat sitä mieltä, että liittynee juuri jarruihin eli ei olla vielä yhtään viisaampia.
      Edellisen auton kanssa syyksi paljastui moottorin pusla eli motti nappasi runkoon kiinni jarrutukses josta tuli tuo outo kolaus

Comment

Mä pyysin viime huollossa tarkistaa noi koneen puslat mut ne on muulemma ok, joten vika ei ilmeisesti mulla ole niissä. Silloin ohimennen kysäsin huoltomieheltä tuosta kolinasta ja se arveli että jarrujen tapit saattas olla sen verran löysät et ne aiheuttaa tuon kolinan. Pitänee pyytää tarkempi katselmus kun vien seuraavaan huoltoon, ajoa se ei sinänsä ole haitannut, mutta hyvä korjata ettei tule mitään isompaa!

Comment

Tukivarrethan siellä muistuttelee käsitöistä.

Comment

Alatukivarret vaihdettu molemmin puolin

Comment

Entäs ylä, nosta keula ylös ja ravistele pyöriä välys tuntuu parhaiten lähes ääriasennossa.

Comment

Juu pitää pyytää kun vien auton kevät huoltoon, ilmeisesti ei kyse kuitenkaan kovin vakavasta asiata?

Comment

mulla itseasias ollu auto ilmas ja tukivarsia vännelty ja käännelty miltei liiankin kanssa. Sehän tuossa ihmetyttääkin. NO onneksi kohta on katsastus ni eiköhän tule esille :D

Comment

Mitäs katsastus mies sanoi? Mulla meni toinen alatukivarsi uusiksi, takuuseen. Samalla vaihdettiin iskarit eteen ja toinen raidetangonpää. Edelleen pikkuisen täristää mutta se outo kolina on nyt kadonnut. Levyt on vaihdettu eteen joten ei varmaan ole niistä, käytin pajalla ja katsoivat jarrupenkissä että pitäs olla levyt suorat, kuulemma näkyy jos on levyt kierot! Mitä muuta vois olla joka aiheuttaa tuon tärinän jarrutuksessa?

Comment

Working...
                    X