Olis takalasinpesimen ongelmaa, johon tarvis hyviä neuvoja.
Auto A4 B7 -07
Ongelmahan alkoi sillä, että etu- ja takapissapoika alkoi hiipumaan, joten hain motonetistä uuden pumpun tilalle. Samalla vaihdoin akun.
Tämän jälkeen virta päälle ja takalasinpyyhin oli päällä kokoajan. Ennen tätä toimi siis normaalisti.
Ajattelin josko pissapojan johdot ois jääny johonkin väliin tms tai uusi pumppu rikki. Vanha pumppu takas ja johtojen ehjäksi toteaminen ja edelleen takalasinpyyhin päällä.
Sulakkeiden tarkastus ja moottori luukusta käteen. Samalla huomasin letkun vuotaneen saranan kohdalta ja katto hieman märkä. Mutta moottori kuiva, samoin liittimet, sekä piirilevy sisällä ei hapettumia, putki ehjä ja mitattessa kolmeen johtoon tulee jännite, eli vika muualla. Johtojen tarkastus saranan kohdalta, kaikki ehjiä.Nippuun ja edelleen pyyhkii.
Samalla huomasin, kun takalasinpyyhkijän laittaa päälle, silloin se sammuu ja kun virrat laittaa päälle, pyyhin liikahtaa hieman.Seuraavan kerran kun laittaa virran, pyyhkii kerran ja palaa oikeaan paikkaan.
Ajattelin että rele saanut siipeen akun vaihdossa ja kun relettä ei löytynyt, päätin jonkun foorumin neuvojen saattelemana tilata control modulin missä releet pyhkijöille (8E0907279N) mutta ei vaikutusta.
Viiksen irroitus ja mittaus, toimii.
Eli. missä voisi olla vikaa.
Voisiko takaluukussa olla joku paikka mihin vesi olisi valunut, ja sattumoisin samalla hetkellä tehdä vian ? Eihän se akun vaihto vaadi mitään koodailuita? Toki akun alla oli vettä ja samalla ruuvarilla putsasin vesireiät, mutta ei senkään pitäs... kai.. onko siellä joku maapiste mikä olis ns"perusvika".
Samaan syssyyn huomasin että eberin kun laittaa päälle, niin sisäpuhallin ei aina lähde päälle.
Sekin aiemmin toiminut..
Sori pitkät sepustukset, mutta alkaa toivo hiipumaan, ja nyt ois tuota aikaa tuohon taas laittaa...
Auto A4 B7 -07
Ongelmahan alkoi sillä, että etu- ja takapissapoika alkoi hiipumaan, joten hain motonetistä uuden pumpun tilalle. Samalla vaihdoin akun.
Tämän jälkeen virta päälle ja takalasinpyyhin oli päällä kokoajan. Ennen tätä toimi siis normaalisti.
Ajattelin josko pissapojan johdot ois jääny johonkin väliin tms tai uusi pumppu rikki. Vanha pumppu takas ja johtojen ehjäksi toteaminen ja edelleen takalasinpyyhin päällä.
Sulakkeiden tarkastus ja moottori luukusta käteen. Samalla huomasin letkun vuotaneen saranan kohdalta ja katto hieman märkä. Mutta moottori kuiva, samoin liittimet, sekä piirilevy sisällä ei hapettumia, putki ehjä ja mitattessa kolmeen johtoon tulee jännite, eli vika muualla. Johtojen tarkastus saranan kohdalta, kaikki ehjiä.Nippuun ja edelleen pyyhkii.
Samalla huomasin, kun takalasinpyyhkijän laittaa päälle, silloin se sammuu ja kun virrat laittaa päälle, pyyhin liikahtaa hieman.Seuraavan kerran kun laittaa virran, pyyhkii kerran ja palaa oikeaan paikkaan.
Ajattelin että rele saanut siipeen akun vaihdossa ja kun relettä ei löytynyt, päätin jonkun foorumin neuvojen saattelemana tilata control modulin missä releet pyhkijöille (8E0907279N) mutta ei vaikutusta.
Viiksen irroitus ja mittaus, toimii.
Eli. missä voisi olla vikaa.
Voisiko takaluukussa olla joku paikka mihin vesi olisi valunut, ja sattumoisin samalla hetkellä tehdä vian ? Eihän se akun vaihto vaadi mitään koodailuita? Toki akun alla oli vettä ja samalla ruuvarilla putsasin vesireiät, mutta ei senkään pitäs... kai.. onko siellä joku maapiste mikä olis ns"perusvika".
Samaan syssyyn huomasin että eberin kun laittaa päälle, niin sisäpuhallin ei aina lähde päälle.
Sekin aiemmin toiminut..
Sori pitkät sepustukset, mutta alkaa toivo hiipumaan, ja nyt ois tuota aikaa tuohon taas laittaa...
Comment