Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Avant takalasinpyyhin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olis takalasinpesimen ongelmaa, johon tarvis hyviä neuvoja.
    Auto A4 B7 -07
    Ongelmahan alkoi sillä, että etu- ja takapissapoika alkoi hiipumaan, joten hain motonetistä uuden pumpun tilalle. Samalla vaihdoin akun.
    Tämän jälkeen virta päälle ja takalasinpyyhin oli päällä kokoajan. Ennen tätä toimi siis normaalisti.
    Ajattelin josko pissapojan johdot ois jääny johonkin väliin tms tai uusi pumppu rikki. Vanha pumppu takas ja johtojen ehjäksi toteaminen ja edelleen takalasinpyyhin päällä.
    Sulakkeiden tarkastus ja moottori luukusta käteen. Samalla huomasin letkun vuotaneen saranan kohdalta ja katto hieman märkä. Mutta moottori kuiva, samoin liittimet, sekä piirilevy sisällä ei hapettumia, putki ehjä ja mitattessa kolmeen johtoon tulee jännite, eli vika muualla. Johtojen tarkastus saranan kohdalta, kaikki ehjiä.Nippuun ja edelleen pyyhkii.
    Samalla huomasin, kun takalasinpyyhkijän laittaa päälle, silloin se sammuu ja kun virrat laittaa päälle, pyyhin liikahtaa hieman.Seuraavan kerran kun laittaa virran, pyyhkii kerran ja palaa oikeaan paikkaan.
    Ajattelin että rele saanut siipeen akun vaihdossa ja kun relettä ei löytynyt, päätin jonkun foorumin neuvojen saattelemana tilata control modulin missä releet pyhkijöille (8E0907279N) mutta ei vaikutusta.
    Viiksen irroitus ja mittaus, toimii.
    Eli. missä voisi olla vikaa.
    Voisiko takaluukussa olla joku paikka mihin vesi olisi valunut, ja sattumoisin samalla hetkellä tehdä vian ? Eihän se akun vaihto vaadi mitään koodailuita? Toki akun alla oli vettä ja samalla ruuvarilla putsasin vesireiät, mutta ei senkään pitäs... kai.. onko siellä joku maapiste mikä olis ns"perusvika".
    Samaan syssyyn huomasin että eberin kun laittaa päälle, niin sisäpuhallin ei aina lähde päälle.
    Sekin aiemmin toiminut..
    Sori pitkät sepustukset, mutta alkaa toivo hiipumaan, ja nyt ois tuota aikaa tuohon taas laittaa...

    Comment


      #32
      Erikoisen oloinen vika. B7 ei tarvitse akulle koodia. Usein nämä mystiset sähköviat on ollut maavikoja kuten epäilet, mutta ihan ekana takapyyhkijöiden viankuvaus osuu että se moottori on kuitenkin viallinen. Nihkeä tietysti testailla jos ei oo ehjää kokeilla tilalle.

      Mulla ei tähän siis oo juuri annettavaa, mutta tässä vuosien aikana on tullut purettua melko monta vaggilaista ja yleisesti maadoitus on aika haperon oloista. Jossain malleissa takana maapiste on pyöräkotelossa ja lähtee melkein vetämällä irti kun on ruostunut ympäriltä, ei siinä varmasti elektronit johdu tarkoituksenmukaisesti.

      Comment


      • #33
        Juuri tuollainen maapiste riittäisi tämän aiheuttamiseen.
        Oiskos sitten vain sattumaa, että tuli vika juuri tähän saumaan.
        Juuri edellisenä päivänä putsasin takalasin suuttimen ja kun se ei auttanut niin uutta pumppua hakemaan. Silloin kaikki toimi niinkuin pitikin.
        Takalasinpyyhkimen moottori on kyllä sisältä ihan uudenveroisen näköinen, luulisi jotain hapettumaa tms näkyvän jos olisi hajalla. Mitenköhän ne virrat sinne kuuluisi kulkea?

        Comment


          #34
          Tuosta 4äffästä on takalasin pyyhkijä vähä väljä. Onkos noihin jotai kestävämpää olemassa. Tuo alkuperäinen näyttää olevan muovia ja nyt varsi lähtee irti tuosta osasta mikä tulee akseliin kiinni.

          Comment

          Working...
          X