Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT Uraherkkä ja/tai perä irtoaa vasemmalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT Uraherkkä ja/tai perä irtoaa vasemmalle

    Moro,

    (edit, otsikko väärin, perähän tässä pyrkii oikealle ja nokka vasemmalle)

    Käväsin Kajaanissa vaihtamassa muutaman osan, kun rekisteröintikatsastuksessa määrättiin:

    - Etujarrulevyt vaihtoon (jäi ne "keskittävät" ruuvit asentamatta, kun toinen katkesi irroittaessa ja toisesta kanta hurahti pyöreäksi)

    - Oikea raidetangon pää (ulompi) (säädettiin samaan mittaan kuin aikasempi)

    - Jouset (tuli 25mm matalammat joka nurkkiin)

    - Jarruneste vuoto vasemmasta takajarrusatulasta korjattu (jarruputken liitinmötikän väliin oli kertynyt paskaa ja sieltä vuoti, puhdistus ja uusi prikka autto)

    Näppärä pikku remontti, mutta nyt sitten ajelin takaisin Ouluun ja joku tuntui oudolta.

    Kun tuli liukkaampi kohta tai uria joissa jäätä sivuilla niin auto tuntui lähtevän ihan väkisin kääntämään nokkaa vastaantulevalle kaistalle 80km/h+ nopeuksissa. Jotenki tuntu, että kun veto oli pois niin se aiheutti enemmän holtittomuutta perässä. Saattaahan tuo olla tietenkin ihan normaalia ura-heittelyä, mutta ei tuo minun mielestä ennen ole tuntunut noin epävakaalta ajaa. Ihan hirvitti välistä kun autoja tuli mutkassa vastaan ja joutu tekemään normaalia enemmän työtä pitääkseen autoa omalla kaistalla.

    Mitä tuossa nyt sitten on mennyt pieleen jos on? Renkaitten paineet kävin Vaalassa tarkistamassa ja vähän sai tasata, mutta ei se nyt kummemmin auttanut. Camber tietysti painui enemmän miinukselle madalluksen takia, mutta ei hirveästi.

    Vai olenko nyt vain vainoharhanen ja säikähtelen mitä sattuu (ei, en ajanut krapulassa).

    #2
    Ei muuta kuin pyöräkulmien säätöön. Nyt todenäköisesti oikealla puolella on liikaa aurausta josta tuo vetely johtuu.
    Camberi vaikuttaa myös yllättävän paljon ominaisuuksiin ja jopa tuo 25mm lasku aiheuttaa varsinkin takana ison muutoksen.

    Comment


    • #3
      Camperia ei hirveämmin tosin muutella noilla taka-alatukivarsilla. Noh, pirralla saa vähän venytettyä reikää, mutta en tiedä yhtään oululaista korjaamoa joka tuon tekis.

      Comment


        #4
        Eikö näihin saanu jotain päivitettyjä tukivarsio taakse, että pääsis tuosta sisäreunan järsinnästä eroon? Jossain muistaisin semmosia nähneeni.

        Comment


        • #5
          Ei muuta kun nopeasti kulmien säätöön, nyt kun tiet ovat jo sulat niin menee renkaat melko nopsaan sileäksi.

          Comment


          • #6
            Tälläset

            Comment


              #7
              Kyllä täällä ainakin paikallinen fixus teki lisää säätövaraa kun sanoin että vakiona varat eivät riitä tehkää sen mukaan lisää kuin tarvitsee. Reilummin laskettaessa loppuu nimittäin edestäkin varat camberin suhteen.
              Tehdashan päivitti noita takatukivarsia melkein heti eli uudemmissa on jo valmiina ovaalit reijät, eli senkään suhteen ei tarvitse pelätä etteikö varret kestäisi tai luistelisi säädöistään reippaammassakaan ajossa.
              Jos kauhistelee tukivarsien vinguttamista niin sitten vaan tuollaiset spadden linkittämät tukivarret taakse.

              Comment


                #8
                Missä vaihees noi ovaalit tukivarren reijät on tullu? Meinaan onkohan mitään mahdollisuutta että allekirjoittaneella olis jo nuo päivitettyt palikat. Täs on jousi-remontti tulos eteen kevään mittaan, ja ajattelin KW:ta runnoa alle, kun ne maksaa melkein saman mitä alkuperäiset takajouset...

                Comment


                • #9
                  Jostain hiipii ajatus, että 2001 tai 2002 olisi tullut ovaalit reiät...
                  Niin ja tohon camberin vaikuttavuuteen. Itsellä madallettu ainakin 40mm alkuperäisestä ja camberit ne mitä tulee siinä samalla eli melko paljon kulmaa. Ei mun mielestä lisännyt mitään vetelyä/holtittomuutta, tosin kulmat säädetty heti madalluksen jälkeen.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                    Missä vaihees noi ovaalit tukivarren reijät on tullu? Meinaan onkohan mitään mahdollisuutta että allekirjoittaneella olis jo nuo päivitettyt palikat. Täs on jousi-remontti tulos eteen kevään mittaan, ja ajattelin KW:ta runnoa alle, kun ne maksaa melkein saman mitä alkuperäiset takajouset...
                    Kannattaa harkita jousivalintaa vielä kerran, noi nelikon takajouset ei tuppaa kw valmisteena kestämään, kolmannen sarjan jälkeen vaihdoin itse merkkiä ja kavereilla myös mennyt noita poikki ihan liikaa hintaan nähden.

                    Comment


                      #11
                      No mitä merkkiä raati sitten suosittelee? En oo mitenkään sitoutunut mihinkään toimittajaan :) Vaatimuksena on vain että alle 1k ja säädettävä

                      Comment


                      • #12
                        BC Racing (mamasan)? Siitä ainakin kuullut hyvää ja säätömahdollisuuksia.

                        Comment


                          #13
                          BC Racing -alustat eivät ole mallikohtaisesti tyyppihyväksyttyjä. Toimitamme jokaisen alustan mukana kuitenkin valmistusprosessit ja -materiaalit hyväksyvän yleisen TÜV -todistuksen sekä maahantuojan todistuksen siitä, että sarja on tarkoitettu kyseiseen automerkkiin ja malliin asennettavaksi. Emme voi kuitenkaan luvata hyväksyttyä muutoskatsastusta autoihin joihin mallikohtainen tyyppihyväksyntä vaaditaan.
                          Se siitä

                          Comment


                          • #14
                            Kannattaa harkita jousivalintaa vielä kerran, noi nelikon takajouset ei tuppaa kw valmisteena kestämään
                            Jännästi ittellä kesti KW V3:sessa jouset 5 vuotta, ajettu prässättynä ja ilman säätöpaloja yms. Eikä ne uuden omistajankaan käytössä mihinkään oo hajonnu.

                            No mitä merkkiä raati sitten suosittelee? En oo mitenkään sitoutunut mihinkään toimittajaan :) Vaatimuksena on vain että alle 1k ja säädettävä
                            J-M, tohon hintaluokkaan menee nätisti eibach pro street-s.

                            Comment


                            • #15
                              Onko täällä porukkaa Oulusta joka on käyny säätädättämässä jossain täällä päin? Olen jo pitempään miettiny tehdä itse tuon ovaalin reijän, mutta kun ei ole vehkeitä (vinkua) millä kikkailla niin pitää jättää se säätäjälle. Nyt vain pitäs löytyä semmonen pulju joka osaa tuon homman ja viitsii vingutella siihen samalla.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja jugurtti Näytä viesti
                                Jännästi ittellä kesti KW V3:sessa jouset 5 vuotta, ajettu prässättynä ja ilman säätöpaloja yms. Eikä ne uuden omistajankaan käytössä mihinkään oo hajonnu.


                                J-M, tohon hintaluokkaan menee nätisti eibach pro street-s.
                                Ehkä tuo käsittely on saanut ne kestämään.
                                Omalla kohdalla noista lähti toisesta päästä kierrettä sen pienimmäin lenkin verran joka kerta. ja alustoina oli v1, v3 ja kiinteä. sama kaikissa.

                                Nykyään alla on ylempänä mainittu bc racing.

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä mä taidan silti pitäytyä tossa KW:ssä, on hinnaltaan suht huokea ja luotettavassa maineessa. Kuiteskin TT on siirtymässä jossain vaiheessa pelkäksi kesäautoksi, ja ei siihen ole nytkään tullui oikein hurjasti kilsoja tauluun, niin kyllä siinä pitäisi kestää vaikka pahvista tehdyt vieterit :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    KW V1 ollu omassa autossa ~5 vuotta ja eipä oo vielä jouset luovuttanut.

                                    Comment


                                      #19
                                      H&R jouset alla ja perä heitteli miten sattui ennen pyöränkulmien säätöjä, camberit takana jäätävästi -merkkiset (yli 3.0o)... Nyt säädettiin ja heittely väheni huomattavasti. Kannattaa myös tarkistaa laahaako jarrut takana.

                                      Comment


                                        #20
                                        Huomannu kans tuon perän levottomuuden alustavaihdon jälkeen, mulla vieläkin reilusti miinus camberia. Mutta säädettävät tukivarret odottaa jo kaapissa kevättä ja alleasennusta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Omassa TT:ssä alkoi esiintymään nyt tätä samaa vetelyä ja perän irtoamista kiihdytyksissä säädettävän alustan asennuksen jälkeen. Auto käytetty pyöränkulmien säädössä, mutta nyt talvikelien alettua huomaa, ettei kaikki ole ihan kuten pitää. Tässä linkki pyöränsuuntausraporttiin: http://s771.photobucket.com/user/nik...tml?sort=3&o=0

                                          Osaako joku etevämpi kertoa näkyykö tuossa nyt jotain sellaista joka voisi syyllinen ko. ongelmaan olla? Ylemmät arvot ovat siis taka- ja alemmat etuakselin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eihän tuossa ole säädetty kuin etuakselin auraus.. Camberit on säätämättä edestä, takaa voisi myös noita kulmia vähän tasoitella. Ei muuta kuin takaisin säätäneeseen liikkeeseen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kohtuu rahalla säädettävät varret taakse.
                                              Tilasin moiset rouvan S3:een pari kk sitten. Erittäin asiallista tekoa ovat hintaan nähden. Laiskuuksissani en ole niitä vielä asentanut paikalleen.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tai sitten säädettäessä vingulla alempaan varteen ovaali reikä kuten tehtaallakin on todettu. Ei sinänsä nuokaan enää pahan hintaiset ole, KW.n vastaava ~300€.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo, varasin nyt uuden ajan nelipyöräsuuntaukseen. Jospa se sitten tuolla tulisi kuntoon.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja nikokup Näytä viesti
                                                    Joo, varasin nyt uuden ajan nelipyöräsuuntaukseen. Jospa se sitten tuolla tulisi kuntoon.
                                                    Älä sitten vaan vie minnekkään euromaster, vianor luokan paikkoihin, mulla ei ollut edes yritetty takapäätä säätää vaikka viedessä nimenomaan sanoin asiasta. Suosittelen V-Wauhtipistettä , siellä homma toimii .

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Otin tällä kertaa ajan ihan tuolta Audicenteristä. Meinasivat nelipyöräsuuntaukselle hinnaksi reilu 90e, joka oli omasta mielestä ihan kohtuullinen aiempiin kokemuksiin verrattuna. Jospa siellä saisivat sitten homman kuntoon.

                                                      Mikä oli muuten Wauhtipisteessä hinta tuolle säädölle? Sinne varmaankin seuraavaksi sitten jos ei tuolla merkkarilla kulmat tule kondikseen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mulle tehtiin muiden homien lisäksi tuntityönä, muistaakseni n.100 € siihen uppos. Riippu tietenkin aukeeko paikat helposti.
                                                        Viimeksi muokannut jta; 2.1.2015, 20:53. Perustelu: Lainaus oli turha, koska edeltävä viesti

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuon lapun perusteella voisi vaatia rahojakin takaisin, ellei ole asiakasta informoitu miksi ei takapää mene aurauksen osalta säätöihin. Camber nyt ei tietenkään mene ilman säädettäviä varsia.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Euromasterilla omaan TT:n säätö 120e, aika pitkään siellä teutaroivat ennenkuin oli valmista. Asentaja valitteli, että madallettu TT on niin ahdas säätää... mutta saivat siis säädettyä kuntoon, kun korjaamolla edellisellä viikolla kääntivät nuo epäkeskopuolat oikeinpäin. (Niko mulla olisi ylimääräiset uudet epäkeskopuolat myytävänä).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X