Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

T5 Transporterin etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • T5 Transporterin etupää kolisee

    Kertokaahan nyt T5:n omistajat onko autonne etupää täysin hiljainen, vai koliseeko montuissa?

    Meidän portterissa tuo kolahdus monttuun ajettaessa on aika kovakin, tietysti parhaiten sen kuulee hiljaisessa vauhdissa.
    Kovempaa ajettaessa taasen tulee kuminaa, jonka olettaisin johtuvan samasta ongelmasta.
    Ja tuo kumina on juuri sillä taajuudella mikä mulla ottaa ainakin korvaan todella ärsyttävästi.

    Autoon on vaihdettu koiranluut, raidetangon pää ja ihan äskettäin iskareiden yläpään laakerit.

    Vaihtoehtoja ei hirveesti enää ole, jokin kumipusla tai iskari?

    Auto myöskin katsastettiin juuri ilman huomautuksia, joten alapallokin lie poissuljettu aiheuttaja.

    Nyt ei viittis enää arpomalla vaihtaa mitään.

    E: Tarkennetaan, että kolisee siis molemmilta puolilta jota kuinkin samalla tavalla.
    Viimeksi muokannut A6tonen; 5.11.2010, 11:32.

    #2
    Kyllähän tuo omakin vähän kolisee. Mitään en ole sille tosin tehnyt mutta kun tuota listaasi katselee niin ehdottaisin kallistuksenvakaajan heloja, monessa autossa kolinat tulee niistä.

    Comment


    • #3
      Autoon on vaihdettu koiranluut
      Helat on siis jo vaihdettu, jos puhumme samasta asiasta?

      Comment


        #4
        Emme puhu, helat on ne jotka ovat vakaajan kiinnityksessä koriin/apurunkoon. Yleensä ihan yksinkertaisia ja edullisia kumipuslia, T5:n ratkaisuun en ole (vielä) tutustunut.

        Comment


        • #5
          Näyttäis olevan tollanen systeemi ja vajaa 14e marmorihintaa.
          Toi pitää kyllä kokeilla seuraavaksi, kun ei mikään ökykallis ole.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Koliseehan tuo meikäläisen pornstartterikin eikä katsuri ole koskaan mitään löytänyt.

            Comment


              #7
              Meidän firman portterin apurungon ("kelkka" mikälie oikea nimike) kiinnitys oli löystynyt ja piti kolinaa ja täris kun jarrutti... Kuulemma yleinen vika.

              Comment


              • #8
                Pitääpä viikonloppuna yrittää ryömiä taas auton alle katselemaan.

                Kävin ny tilaamassa ton vakaajatangon kumipuslan mutta ei oo kuulemma tähän Salon marmorille koskaan ennen niitä tilattu (näki koneelta) ja on 500tkm+ taksejakin tuolla huollettu.

                Mutta eivät osanneet lähteä sen paremmin arvailukilpailuun kolinan lähteestä sen jälkeen kun kyselivät onko iskarien yläpäät laitettu.

                On muuten kuulemma juuri tullut vahvistettu versio noista iskarin yläpään laakereista.
                Vissiin kulutustavaraa nekin.

                Comment


                  #9
                  Aiheeseen aivan kuulumaton asia mutta me saatiin portterista pakosarjakin halki jota ei laakkosen mukaan mene ikinä kun ambulanseissta ja poliisiautoista :) Eli kaasu pohjassa ja parkkiin ja seis. Ei ollu halpa sekään... Vajaa 170tkm ajettu. Euroopassa tosin tullut tulitettua aika paljon... 189km/h on huiput mitä se ottaa ala tai ylämäkeen. Voimaa olis mut taitaa olla rajotettu...

                  Comment


                  • #10
                    Otin pohjapanssarin pois ja kävin kaikki läpi.

                    Apurunko on kyllä kiinni mutta kyllä nuo vakaajatangon kumipuslat on ihan väljät.
                    Juu ja monikossa siksi, että niitä löytyi molemmista päistä yksi, kuten yleensä luonnollista lieneekin.

                    Toi albumin kuva vaan hämäsi, kyllä albumissakin lukee qty 2. Tarttee siis tilata toinenkin.

                    Comment


                      #11
                      On muuten kuulemma juuri tullut vahvistettu versio noista iskarin yläpään laakereista.
                      Vissiin kulutustavaraa nekin.
                      Oma ei T5 Porteri, mutta noin kerran vuoteen-kahteen vuoteen saa yläpäät vaihtaa. Paskaa ne on nuo "vahvistetutkin". Race-malli pitäis kai olla.

                      Comment


                        #12
                        Joko Aki sai puslat asennettua ?

                        Comment


                        • #13
                          En saanu. Olivat onneks sentään tilanneet automaattisesti kaksi puslaa.

                          Tutkaisin kiinnityspultteja, näyttäis olevan XZN. Noita ei vielä löydy omista työkalukokoelmista tarpeen isona.

                          Sitten näyttäis olevan vielä raidetanko ikävästi toisen kiinnityspultin edessä, eli koko auton keula pitäis nostaa ilmaan ja katsoa liikkuuko raidetanko tarpeeksi pois edestä...

                          Tarkoitus olis kuitenkin ennen kylmempiä kelejä saada homma hoidettua.

                          Comment


                          • #14
                            Operoitava puoli ylös, rengas irti, pultit löysälle (XZN 14mm), pattinkia tms. tukivarren alle, auto alas, pultit pois kokonaan ja sitä rataa.

                            Ihan helppohan nuo oli vaihtaa ja kyllä oli vanhat kumit aivan horot.

                            Kolinaa en saanut esille, vaikka tuossa hiekkateitä päryyttelin vähän mutta eiköhän tän viikon aikana vaimo kerro miten asian laita oikeasti on.

                            Comment


                            • #15
                              Oon tässä ny useaan otteeseen vaimoltakin tiedustellut, että onko kolinoita kuulunu.

                              Vastaus on aina ollu, että ei.

                              Joten kiitos Janille vinkistä, eipä olisi oma silmä ja mieli noihin kumeihin tarttunut.

                              Comment


                                #16
                                Hyvä että auttoi, täytynee tuo omaankin suorittaa jos/kun kolinat alkavat häiritsemään.

                                Comment


                                • #17
                                  Kolisee, ei kolise, kolisee, ei kolise... Mulla uutena 40 mm pudotettu -07 T5. Yhtenä päivänä paukkuu etupää pienestäkin sisäänjoustosta suoraankin ajettaessa, sitten taas voi olla kuukausia paukkumatta, ja sitten yhtenä kauniina päivänä taas napsuu. En oo jaksanu perehtyä tarkemmin, kun niin harvakseltaan ilmenee oireet.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X