Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 Xenon- ja halogeenipitkät palamaan yhtäaikaisesti?
Collapse
X
-
Nyt en äkkiseltään osaa suoraa vastausta laittaa, mutta täällä asiaa on käsitelty jonkin verran.
-
Huonot nuo nuo senonit näin syys pimeällä mutta tuo räpsy valohan on ihan tavallisella polttimolla ja sillä tuntus näkevä jotenki edes. Pörhöllä tosiaan sanoivat, että onnistuu mutta eivät tee semmosta.
Leave a comment:
-
Puhutaanko nyt varmasti C5-korista? Ei kai siinä vielä erillistä räpsyä ole. Perinteinen lyhyt ja pitkä vain, joista pitkiä räpsytellään.
Leave a comment:
-
Onko todellakin, niin ettei lisäpitkiä voi / osata ottaa käyttöön.
Tuntuu hölmöltä, että on valot vaan ei saa käyttää?
Leave a comment:
-
Varmaan releen virrankulutus ei ole riittävä. Oletan nyt, että todellisen pitkien signaali menee vain releen kautta? Väliin joko vastus tai valotarkistuksen koodaus pois.
Leave a comment:
-
Onkos kenelläkään tietoa seuraavasta ongelmasta. Eli laitoin halogeenipitkien tilalle xenonit ja releytin ne niin, että palavat jatkuvasti samalla kun on pitkät päällä. Noh, ongelma on siinä, että ajotietokone rupee herjaamaan, että pitkät eivät toimi vaikka ne toimivat.
Varoitus ei ilmaannu heti kun pitkät pistää päälle vaan, ehkä n.5min päästä, jos pitkät ovat olleet jatkuvasti päällä. Varoitus myös kuittaantuu itsestään pois, jos pitkät ovat pois käytöstä tuon samaisen n.5min. Ja ei tarvitse edes sammuttaa autoa välissä. Ilmeisesti tuo 5min on joku ajotietokoneen tarkkailuväli millä se tutkii onko polttimot kunnossa, vai? Ja miksihän se noin tekee, vaikka valoja on enemmän päällä kuin normaalissa tilanteessa.
Leave a comment:
-
Ei vaan noilla ohjeilla saa ihan samoin umpion sisällä olevan vilkkupitkän palamaan jatkuvasti niin kuin ulkoinen lisäpitkä. Releellä vaan syöttöä pitkän liittimeen ohi auton oman umpiosähkön.
Leave a comment:
-
Jep, lisäpitkien - ehkä pitää laittaa semmoset. On vaan niin sääli...
Leave a comment:
-
Tuossa ketjussa ohjeita 4f pitkien kytkemiseen:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...467#post923467
Leave a comment:
-
Mulla on pirkkavolkkarissa ollut releet ja diodit kaverina.
Olikohan diodi pitkistä lyhkäsiin päin, että lyhyet saa sähkönsä pitkistä, niiden ollessa päällä.
Diodi esti sen, että pitkät ei syttynyt omine nokkinensa lyhkäsistä.
Toki nämä olivat ohjausvirrassa pelkistään.
Tarkempaa kytkentää en näin selvinpäin muista...
Leave a comment:
-
Ongelmanahan tässä toki on se, että kysyjä (minä siis) on täysin kädetön tekemään sähkökytkentöjä, mutta osaa värkätä tietokoneiden kanssa vaikka ja mitä =)
Myös nivelet etc. osaan vaihtaa, mutta mikä on rele ja miten se toimii =)
Joten helpointa olisi, jos voisi vaan testerillä koodata. Toki helpoin ei ole aina mahdollisuus. Ehkä pitää opiskella hieman releytystä ;-)
Leave a comment:
-
Ehkäpä sitä ei voi koodata. Tee perinteinen pitkävalo kytkentä releellä jonka herätteeksi bixenonin pitkä ja syöttö suoraan tuohon vilkkupitkän polttimon kantaan.
Leave a comment:
-
Koitetaan nyt vielä, eli kukaan ei ole saanut Audia/muuta korjaamoa ohjelmoimaan pitkiä toimimaan "kunnolla"?
On vaan niin kovin ärsyttävää, kun autossa olisi jo vakiona kunnon pitkät, mutta niiden käyttämiseksi on koko ajan vedettävä valovipua... :|
Leave a comment:
-
Voitko kertoa lisää millaisen virityksen tuohon 21W DRL umpioon teit miten että sait siihen lisäpitkän? Aiemmin kun tätä pohdittiin epäilys oli että ei siitä saa minkäänlaista kunnon kuviota.
Leave a comment:
-
Kahden vuoden kokemuksella: 50W muunnossarjaxenonit ei lämmitä liikaa, saati sitten sulata mitään. Litteätkään ballastit eivät mahtuneet sisälle vaan asensin ne umpion sisäsivulla olevaan "koloon".
Ei nämäkään mitkään Volvon valot ole, mutta 400% paremmat, kuin alkuperäiset. Heijastin antaa melko leveän, vaan ei pitkän valokuvion. Osaltaan vaikuttanee sekin, että nämä "lisäpitkät" on niissä 21W päiväajovalo umpioissa, kun aihio ei ollut tuo LED DRL umpio, vaan se vanhempi. Voipi olla, että xenoni ei ole ihan optimaalisessa kohdassa heijastimeen nähden. Mene ja tiedä...
Leave a comment:
-
Nimenomaan tuo umpion 'sulaminen' ja sameaksi muuttuva pinta on se syy miksi ne toimivat vain kaukovalovilkkuna. Kyseisten A6 ja samoin B6 & B7 aanelkkujen kanssa ongelma että menee umpiot pilalle. Tehtaan suunnitelman mukaan on varmaan tarkoituskin että kestäisi nuo umpiot pidempään kun sen 'pari ekaa vuotta' kun se on ekalla omistajallaan...
Leave a comment:
-
55W xenon on hohkanu täällä kanssa tuossa lisäpitkässä rapiat 6kk ja mitään merkkejä sulamisesta ei ole ainakaan vielä, pitää kuitenkin seurata tuota. Ohjaus otettu siitä linssiltä releen kautta.
Leave a comment:
-
On laiteltu palamaan muutamaan autoon, vielä ei oo kukaan valittanu sulaneista umpioista. Pari relettä tarvii asennukseen.
Leave a comment:
-
On se auto parkissa tai ei, polttimon palolämpötila on sama. Umpiossa ei myöskään ole ajoviimatuuletusta. 2 vuotta voi hyvinkin kestää, vaikka 6, ken tietää. Valmistaja nyt on ilmoittanut ettei kestä, ei se jänkkäämällä muutu. Eikä edellisen mallin lyhty ole vertailukohta nykyiselle. piste.
Leave a comment:
-
Eli umpion materiaali on erillainen ku esim.-07 A6:nen ilman xenoneita(ex),niin siinähän oli just tuo samainen valo kaukovalona,hyvin kesti umpiot ja heijastimet sen 2v.minkä se mulla oli...:O????..ja kukapa niitä parkissa ollessa poltaa pitkiä....!!!
Leave a comment:
-
Kyseessä lienee pääosin polttimon kanta-alueelle syntyvä lämpö joka saa heijastimen sulamaan.
Monessa autossa heijastimen häviävät hetkessä ylikokoisilla polttimoilla. Suunnittelupöydällä minimoidaan materiaalikustannus. Pitkiä valoja ei juuri käytetä kuin täällä autiossa pohjolassa.
Leave a comment:
-
aika outo selitys, kun b6 bixenoneissa palaa halogeeni pitkä normaalisti xenonin mukana ja umpio on kooltaan pienempi. Silti se kestää sen lämmön mutta 4f umpio ei?
Leave a comment:
-
Vaikee sanoo, paljonko on plajon tuossa lämpökuormassa Kainuun pakkasissa. Etelän maissa varmaan eri asia.
Leave a comment:
-
Tuosta oli TM:ssä juttua pari vuotta sitte ku A6 oli jossain testis mukana. Kerrottiin että umpion valmistaja on sanonu ettei umpio kestä sitä lämpökuormaa mitä siitä tulee. Aivan helvetin vammaisesti suunniteltu koska Audis olis ollu melkeimpä testin parhaat pitkät ku halogeenit paloi mukana.
Leave a comment:
-
...kukapa se niitä parkissa polttaa ja vielä kesällä...syyspimeet vesisateella..sillon niitä tarvii...talvella taas on lumi maassa ....:)!!
Leave a comment:
-
A6:sen "lisäpitkät"..?
Eli kyseessä 2010 A6:nen xenon valoilla,mallissahan on umpiossa myös "kaukovalovilkku"...kysymys:Saako ne palamaan pitkien kaa ja jos ni mitä pitää tehdä...ihan hölömö homma jos ne on siinä vaan ns.kaukovalovilkkuna...:O????
Leave a comment:
-
Voisi tietty jotenkin ajatella, että tuo lämpöongelma ei välttämättä ole kovin akuutti Suomen pimeillä pakkasilla. Ehkä sitten, jos ulkona +28C ja auto on paikallaan ja kaikki polttimot palaa.
Leave a comment:
Leave a comment: