Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Xenon- ja halogeenipitkät palamaan yhtäaikaisesti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sound
    vastasi
    Nyt en äkkiseltään osaa suoraa vastausta laittaa, mutta täällä asiaa on käsitelty jonkin verran.

    Leave a comment:


  • MAX
    vastasi
    Huonot nuo nuo senonit näin syys pimeällä mutta tuo räpsy valohan on ihan tavallisella polttimolla ja sillä tuntus näkevä jotenki edes. Pörhöllä tosiaan sanoivat, että onnistuu mutta eivät tee semmosta.

    Leave a comment:


  • MAX
    vastasi
    Anteeksi!! C6:han se oliko ja vuosimalli tais olla 11

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Puhutaanko nyt varmasti C5-korista? Ei kai siinä vielä erillistä räpsyä ole. Perinteinen lyhyt ja pitkä vain, joista pitkiä räpsytellään.

    Leave a comment:


  • MAX
    vastasi
    Saako räpsyvaloja palamaan pitkien kanssa yhtäaikaa, koodaamalla vai pitääkö/ onnistuuko tehä vanhan aikasesti? Jos onnistuu koodailla niin kukahan osaisi lapinläänin aleella?
    Viimeksi muokannut 8866; 13.9.2013, 22:22. Perustelu: Oikea malli otsikkoon

    Leave a comment:


  • Aho K
    vastasi
    Onko todellakin, niin ettei lisäpitkiä voi / osata ottaa käyttöön.
    Tuntuu hölmöltä, että on valot vaan ei saa käyttää?

    Leave a comment:


  • jounii
    vastasi
    Varmaan releen virrankulutus ei ole riittävä. Oletan nyt, että todellisen pitkien signaali menee vain releen kautta? Väliin joko vastus tai valotarkistuksen koodaus pois.

    Leave a comment:


  • jetti
    vastasi
    Onkos kenelläkään tietoa seuraavasta ongelmasta. Eli laitoin halogeenipitkien tilalle xenonit ja releytin ne niin, että palavat jatkuvasti samalla kun on pitkät päällä. Noh, ongelma on siinä, että ajotietokone rupee herjaamaan, että pitkät eivät toimi vaikka ne toimivat.

    Varoitus ei ilmaannu heti kun pitkät pistää päälle vaan, ehkä n.5min päästä, jos pitkät ovat olleet jatkuvasti päällä. Varoitus myös kuittaantuu itsestään pois, jos pitkät ovat pois käytöstä tuon samaisen n.5min. Ja ei tarvitse edes sammuttaa autoa välissä. Ilmeisesti tuo 5min on joku ajotietokoneen tarkkailuväli millä se tutkii onko polttimot kunnossa, vai? Ja miksihän se noin tekee, vaikka valoja on enemmän päällä kuin normaalissa tilanteessa.

    Leave a comment:


  • an13
    vastasi
    Ei vaan noilla ohjeilla saa ihan samoin umpion sisällä olevan vilkkupitkän palamaan jatkuvasti niin kuin ulkoinen lisäpitkä. Releellä vaan syöttöä pitkän liittimeen ohi auton oman umpiosähkön.

    Leave a comment:


  • portos
    vastasi
    Jep, lisäpitkien - ehkä pitää laittaa semmoset. On vaan niin sääli...

    Leave a comment:


  • an13
    vastasi
    Tuossa ketjussa ohjeita 4f pitkien kytkemiseen:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...467#post923467

    Leave a comment:


  • jesi
    vastasi
    Mulla on pirkkavolkkarissa ollut releet ja diodit kaverina.

    Olikohan diodi pitkistä lyhkäsiin päin, että lyhyet saa sähkönsä pitkistä, niiden ollessa päällä.
    Diodi esti sen, että pitkät ei syttynyt omine nokkinensa lyhkäsistä.
    Toki nämä olivat ohjausvirrassa pelkistään.


    Tarkempaa kytkentää en näin selvinpäin muista...

    Leave a comment:


  • portos
    vastasi
    Ongelmanahan tässä toki on se, että kysyjä (minä siis) on täysin kädetön tekemään sähkökytkentöjä, mutta osaa värkätä tietokoneiden kanssa vaikka ja mitä =)

    Myös nivelet etc. osaan vaihtaa, mutta mikä on rele ja miten se toimii =)

    Joten helpointa olisi, jos voisi vaan testerillä koodata. Toki helpoin ei ole aina mahdollisuus. Ehkä pitää opiskella hieman releytystä ;-)

    Leave a comment:


  • an13
    vastasi
    Ehkäpä sitä ei voi koodata. Tee perinteinen pitkävalo kytkentä releellä jonka herätteeksi bixenonin pitkä ja syöttö suoraan tuohon vilkkupitkän polttimon kantaan.

    Leave a comment:


  • portos
    vastasi
    Koitetaan nyt vielä, eli kukaan ei ole saanut Audia/muuta korjaamoa ohjelmoimaan pitkiä toimimaan "kunnolla"?

    On vaan niin kovin ärsyttävää, kun autossa olisi jo vakiona kunnon pitkät, mutta niiden käyttämiseksi on koko ajan vedettävä valovipua... :|

    Leave a comment:


  • an13
    vastasi
    Voitko kertoa lisää millaisen virityksen tuohon 21W DRL umpioon teit miten että sait siihen lisäpitkän? Aiemmin kun tätä pohdittiin epäilys oli että ei siitä saa minkäänlaista kunnon kuviota.

    Leave a comment:


  • CCCO
    vastasi
    Kahden vuoden kokemuksella: 50W muunnossarjaxenonit ei lämmitä liikaa, saati sitten sulata mitään. Litteätkään ballastit eivät mahtuneet sisälle vaan asensin ne umpion sisäsivulla olevaan "koloon".
    Ei nämäkään mitkään Volvon valot ole, mutta 400% paremmat, kuin alkuperäiset. Heijastin antaa melko leveän, vaan ei pitkän valokuvion. Osaltaan vaikuttanee sekin, että nämä "lisäpitkät" on niissä 21W päiväajovalo umpioissa, kun aihio ei ollut tuo LED DRL umpio, vaan se vanhempi. Voipi olla, että xenoni ei ole ihan optimaalisessa kohdassa heijastimeen nähden. Mene ja tiedä...

    Leave a comment:


  • Spooshy
    vastasi
    Nimenomaan tuo umpion 'sulaminen' ja sameaksi muuttuva pinta on se syy miksi ne toimivat vain kaukovalovilkkuna. Kyseisten A6 ja samoin B6 & B7 aanelkkujen kanssa ongelma että menee umpiot pilalle. Tehtaan suunnitelman mukaan on varmaan tarkoituskin että kestäisi nuo umpiot pidempään kun sen 'pari ekaa vuotta' kun se on ekalla omistajallaan...

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    55W xenon on hohkanu täällä kanssa tuossa lisäpitkässä rapiat 6kk ja mitään merkkejä sulamisesta ei ole ainakaan vielä, pitää kuitenkin seurata tuota. Ohjaus otettu siitä linssiltä releen kautta.

    Leave a comment:


  • vsiirtola
    vastasi
    On laiteltu palamaan muutamaan autoon, vielä ei oo kukaan valittanu sulaneista umpioista. Pari relettä tarvii asennukseen.

    Leave a comment:


  • oliver
    vastasi
    On se auto parkissa tai ei, polttimon palolämpötila on sama. Umpiossa ei myöskään ole ajoviimatuuletusta. 2 vuotta voi hyvinkin kestää, vaikka 6, ken tietää. Valmistaja nyt on ilmoittanut ettei kestä, ei se jänkkäämällä muutu. Eikä edellisen mallin lyhty ole vertailukohta nykyiselle. piste.

    Leave a comment:


  • Pekka L
    vastasi
    Eli umpion materiaali on erillainen ku esim.-07 A6:nen ilman xenoneita(ex),niin siinähän oli just tuo samainen valo kaukovalona,hyvin kesti umpiot ja heijastimet sen 2v.minkä se mulla oli...:O????..ja kukapa niitä parkissa ollessa poltaa pitkiä....!!!

    Leave a comment:


  • oliver
    vastasi
    Kyseessä lienee pääosin polttimon kanta-alueelle syntyvä lämpö joka saa heijastimen sulamaan.
    Monessa autossa heijastimen häviävät hetkessä ylikokoisilla polttimoilla. Suunnittelupöydällä minimoidaan materiaalikustannus. Pitkiä valoja ei juuri käytetä kuin täällä autiossa pohjolassa.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    aika outo selitys, kun b6 bixenoneissa palaa halogeeni pitkä normaalisti xenonin mukana ja umpio on kooltaan pienempi. Silti se kestää sen lämmön mutta 4f umpio ei?

    Leave a comment:


  • Jukuri
    vastasi
    Vaikee sanoo, paljonko on plajon tuossa lämpökuormassa Kainuun pakkasissa. Etelän maissa varmaan eri asia.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Tuosta oli TM:ssä juttua pari vuotta sitte ku A6 oli jossain testis mukana. Kerrottiin että umpion valmistaja on sanonu ettei umpio kestä sitä lämpökuormaa mitä siitä tulee. Aivan helvetin vammaisesti suunniteltu koska Audis olis ollu melkeimpä testin parhaat pitkät ku halogeenit paloi mukana.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Entäs jos ne vaan tylysti releyttäisi? Ikäänkuin lisävalot mutta umpioiden sisällä. Voisi kaikki mahtua vieläpä umpion sisään.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 22.8.2012, 20:58.

    Leave a comment:


  • Pekka L
    vastasi
    ...kukapa se niitä parkissa polttaa ja vielä kesällä...syyspimeet vesisateella..sillon niitä tarvii...talvella taas on lumi maassa ....:)!!

    Leave a comment:


  • Pekka L
    vastasi
    A6:sen "lisäpitkät"..?

    Eli kyseessä 2010 A6:nen xenon valoilla,mallissahan on umpiossa myös "kaukovalovilkku"...kysymys:Saako ne palamaan pitkien kaa ja jos ni mitä pitää tehdä...ihan hölömö homma jos ne on siinä vaan ns.kaukovalovilkkuna...:O????

    Leave a comment:


  • Jukuri
    vastasi
    Voisi tietty jotenkin ajatella, että tuo lämpöongelma ei välttämättä ole kovin akuutti Suomen pimeillä pakkasilla. Ehkä sitten, jos ulkona +28C ja auto on paikallaan ja kaikki polttimot palaa.

    Leave a comment:

Working...
X