Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäkaukovalot A4 B7:aan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Maxpres
    vastasi
    Joo virta ehdottomasti akulta. Isekkään sitä maininnut, kun tuossa loruilin asennuksesta, kun sitä piti jotenki itsestään selvyytenä. Eikä noista 2.5" johdoistakaan muuten paljon apua olisi :)

    Leave a comment:


  • Petri R
    vastasi
    eikai kukaan tosissaan meinannut ryöstää omilta valoilta virtaa? huh huh...

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Niin ja noin yleisesti kytkennästä, kannattaa laittaa releen kautta ohjaus ja omat virtapiuhat suoraan akulta (edit siis toki releen kautta) lisävaloille. Turha rasittaa niitä orkkisvalojen johtoja 200W lisäkuormalla.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Rekkamiehen valintahan tuo olisi, eli xenoneilla on noissa 37,5 referenssi =nuo kun lätkäiset päälle niin auton omat valot pitää sammuttaa... :D

    Hienoja lakeja tässä maassa...

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...lo/3010310100/

    Umpiossa hyväksyntä xenonvalolle (DR merkintä). Tämänhetkisen viranomaisten käytännön mukaan näihin valoihin saa asentaa 35w xenonit
    Xenoneilla lisätehoa 100W-polttimoiden sijaan?

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    100-wattinen sammuu eri tavalla, se niinku hiipuu sammuessaan. 55W räpsähtää kuin veitselle leikaten pimeäksi.
    Eli kyllä poliisit varmaan tunnistaa jos satut vastaan ajamaan 100W lisäpitkät sammuttaen ja ne jaksaa kiinnittää huomiota, mutta siitäkin on vielä suht pitkä matka että vetävät käsijarrukäännöksen, pysäyttävät ja alkavat tutkimaan polttimoa.

    (edit- toki mitä kauempaa ne sammuttaa niin sitä huonommin sen huomaa. mulla on ainakin tapana ajoissa vaihtaa ne lyhyet vaikkei "laittomia" valoja oliskaan :) )

    Leave a comment:


  • Petri R
    vastasi
    Onhan noita sakkoja saatu kun on ollut liian suuren referenssin valot autossa. Riippuu ihan kuin mlkkuja poliiseja sattuu olemaan, mutta perusteet on sakoille olemassa. Samoin sille, että hylätään katsastuksessa (tai ainakin merkintä otteeseen). Polttimon tehoa tuskin kukaan huomaa, se menee läpi melkoisella varmuudella.

    Leave a comment:


  • Maxpres
    vastasi
    Joo 100 wattiset tosiaan sinne laitoin, vaikka ne eivät lailliset olekkaan. Itse katson kuitenkin että on tärkeämpää nähdä, kun kuitenkin joutuu jonkin verran talvella pimeillä teillä ajeleen. Kesäksi noi saaki siten lähtä tuosta keulilta.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Gousti mulla pölyttyy vintillä Rallye 1000:t kirkkaalla lasilla,100 wattisilla ja kilpitelineellä.laita faksia tai jotain jos haluat sovitettavaksi. Yhden talven ilmainen koeaika (ilman palautusoikeutta...) :)
    Viimeksi muokannut kontio; 29.9.2013, 17:59.

    Leave a comment:


  • Archie
    vastasi
    Kyllä alkuperäiset voi vaihtaa 100-wattisiin, vaikka ne eivät laillisia olekaan. Mulla on ollut niitä pienissäkin muovikuorisissa lisävaloissa eikä sulamisilmiöitä ole tapahtunut. Jostain syystä moni kouhkaa referenssiluvuista: ikinä en ole kuullut, että katsastaja tai poliisi olisi tarkastanut kenenkään lisävalojen referenssilukuja ja polttimoiden tehoja. Pieni vilunki niissä voi ihan hyvin mennä kansalaistottelemattomuuden tai jopa turvallisemman näkemisen piikkiin... :)
    Toisaalta harvan 100-wattisen polttimon valoteho on suorassa suhteessa ilmoitettuihin teholukemiin...

    Leave a comment:


  • Gousti
    vastasi
    OK. Kiitos vinkistä. Ootko itse vaihtanut nuo polttimot 100 wattisiin vai onko alkupeäset?

    Leave a comment:


  • Maxpres
    vastasi
    En viitsinyt katkaista sitä alkup. johtoa, vaan ihan kuorin sen ja sitten kiersin sen releelle menevän johdon siihen ympärille ja erkkaria päälle. Tosin se herätteelle menevä johto ei ollut tuota 2.5" vaan siihen riitti ohkasempikin. Jos haluaa käyttää noissa valoissa 100w polttimoita, niin sitten kannattaa vetää kaikki (paitsi tuo heräte) tuolla 2.5":lla ja myös sellainen sulakerasia, jossa myös tuon paksuiset johdot. Sellaista muuten ei saanut Motonetistä, mutta siellä oli myös rasioita, joihin sai liitettyä sellaiset johdot kuin haluaa.

    Leave a comment:


  • Gousti
    vastasi
    Ihan peru ryöstöliittimelläkö ryöstit ton herätteen? Aika huima ero on kuvissa! Taitaa mennä hankintalistalle.. ;)

    Leave a comment:


  • Maxpres
    vastasi
    Ihan pitkien rinnalle. Herätteen releelle otin ihan siitä johtonipusta mikä menee umpioon. Sieltä etsin valokynän kanssa oikean piuhan ja ryöstin siitä.

    Tässä kuvaa pitkät päällä ja vertailuna lyhyet.

    Leave a comment:


  • Gousti
    vastasi
    Miten kytkit nuo valot toimimaan? Teitö erillisen kytkimen vai kytkitö pitkien rinnalle?

    Leave a comment:


  • Maxpres
    vastasi
    Eli nämä Luminatorit (ref 17.5). Enkä ostanut mistään liikkeestä vaan tuli ihan muuta kautta, joten en tiedä mistä on alunperin.

    Niin ja sen verran voisi lisätä tuohon asennukseen, eli jos käyttää tuota Motonetin kilpitelinettä, niin siihen piti lisätä sellaiset n. 10x5cm lattarauta jatkot, jotta valoja sai hiukan ulos päin maskista, koska muuten otti kiinni.

    Leave a comment:


  • Gousti
    vastasi
    Tommi mitkä nuo hellan luminaattorit ovat malliltaan? Mikä noissa on Ref. luku? Nopeesti katsottuna löysin vaan 37,5 ref. luvulla olevia. Niin ja mistä noi hommasit?

    Leave a comment:


  • Maxpres
    vastasi
    Nyt on Hellan Luminatorit paikallaan. Ref.luvut kun laskee (yhteensä 90) niin on vieläpä laillinenkin, sitähän ei tarvitse kertoa, että mitkä polttimot siellä on :) Asennuksessa ei juuri ongelmia ollut, eikä siihen mitään valmiita johtosarjoja tosiaan tarvinnut. Motonetistä kaikki hilppeet (2.5" kaapelia, rele diodilla ja rek.kilven taakse teline) ja heivas ne mukana tulleet neekerikaapelit pois ja korvas kaikki tuolla 2.5":lla. Mitään häiriöitä ei ole aiheuttanut auton omaan sähköjärjestelmään.

    Vähän ne on tuossa Audin keulilla kun hirvellä kiikarit, mutta pääasia on että nyt NÄKEE!
    Viimeksi muokannut Maxpres; 23.9.2013, 14:15.

    Leave a comment:


  • Archie
    vastasi
    Tuota em. sarjaa ei tainnut olla myytävänä puoli vuotta sitten tai lipsahti silmien ohi. Itse laitoin tämän asennussarjan: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1640

    Asennussarjaa valmistavan Sepabin nettisivu:
    http://www.sepab.se/produkter/elsystem/extraljuskablage

    Cibien lyhtyjen mukana tulevat, valmiiksi asennetut liitäntäkaapelit olivat muuten onnettoman ohuita arviolta 0,5 mm2:n johtimia, korvasin ne 1,5 mm2:n johtimilla.

    Lopputuloksesta kuva täällä: http://aijaa.com/tiv5iE

    Leave a comment:


  • JVL74
    vastasi
    Heräte pitkiltä. Kannattaa käyttää diodi suojattua relettä, niin silloin ei "vuoda" mitään auton omaan sähköjärjestelmään. Ei vaikuta CAN-väylään mitenkään.

    olisko se diodi reletuollainen? näyttäs valmiit sarjat olevan halpumaan päin, ei enää kovin hintava.

    Leave a comment:


  • Archie
    vastasi
    Enpäs ole muistanut kommentoida tätä asiaa. Asennukseen kului useampikin tunti, mutta tulos oli sen väärti: kummasti vastaantulijoiden pitkät vaihtuivat lähivaloille ja ajoissa! Oinosen asennussarja on hyvä, mutta aika hankala asentaa, puskurin runko kun on reunoilta joka suuntaan vino. Sen lisäksi hankin sähköpuolen asennussarjan. Asennukseen olisi mennyt ainakin pari tuntia vähemmän, jos olisin heti tajunnut teipata matkustamon kytkimelle menevän johtimen kiinni sisälämppärin panssarikaapeliin ja vetää sen avulla johtimen sisälle. Aluksi yritin turhaan etsiä sopivaa läpivientireikää konehuoneen ja matkustamon väliltä. Tämä iso työ meni tavallaan "hukkaan" kun vaihdoin B7-Audin uudempaan muutama päivä sitten...

    Leave a comment:


  • vihijtap
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Archie Näytä viesti
    Nostetaanpa topikkia uuteen käsittelyyn. Toisessa tuoreessa viestiketjussa käsitellään B6:n lisäkaukovaloja, mutta nyt siis kymysys B7:sta. Itsellä on edelleen lisävalot asentamatta, taas pimeiden tultua on alkanut pännimään vastaantulijoiden valopolitiikka. Ainoastaan tehokkaat pöntöt keulalla taitavat aikaansaada rispektiä vastaantulijoilta.

    Onko kukaan laittanut B7:aan tätä lisävalokiinnikesarjaa:
    http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2568

    Perinteinen rekkarin alle asennettava asennuslevy on hankittuna, mutta olisko tuo em. kiinnikesarja kätevämpi ja (yhtään) tukevampi?

    Kokemuksia Bilteman testivoittajavaloista? Siis näistä:
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ukovalo-42362/

    Tekniikan Maailmahan kehui näitä parhaiksi luokassaan. Arveluttaa tuo muovinen rakenne, iso koko ja pikapesu-yhdistelmä...
    Minulla oli edellisessä Passatissa tuollainen nettiosan lisävalokiinnikesarja. Toimi todella hyvin, pysyivät valot tukevasti kiinni, eikä tarvinnut porailla reikiä mihinkään. Ainut miinus tuli kun huollossa joutuivat irrottamaan maskin ja laittoivat nuo ulos tulevat raudat väärästä kolosta maskia läpi --> taivutti alinta lamellia ikävästi alaspäin...

    Leave a comment:


  • Trekkeri
    vastasi
    Jostain toisesta ketjusta bongasin idean että laittaisi DRL:ien tilalle lisäpitkät. Onko joku toteuttanut ja onko tuo muidenkin mielestä sekä hyvä idea että myös laillinen asennus?

    Leave a comment:


  • jad
    vastasi
    Heräte pitkiltä. Kannattaa käyttää diodi suojattua relettä, niin silloin ei "vuoda" mitään auton omaan sähköjärjestelmään. Ei vaikuta CAN-väylään mitenkään.

    Leave a comment:


  • Jukkath4
    vastasi
    Ajattelin kans hommata lisää valoa keulalle.
    Mutta voiko nuo kytkennät tehdä ihan vaan ryöstämällä herätteen pitkiltä uudelle releelle vai tarviiko jonkun kunnon relesarjan CAN-väyläselle ajokille? Ne kun maksaa maltaita.

    Leave a comment:


  • Archie
    vastasi
    Nostetaanpa topikkia uuteen käsittelyyn. Toisessa tuoreessa viestiketjussa käsitellään B6:n lisäkaukovaloja, mutta nyt siis kymysys B7:sta. Itsellä on edelleen lisävalot asentamatta, taas pimeiden tultua on alkanut pännimään vastaantulijoiden valopolitiikka. Ainoastaan tehokkaat pöntöt keulalla taitavat aikaansaada rispektiä vastaantulijoilta.

    Onko kukaan laittanut B7:aan tätä lisävalokiinnikesarjaa:
    http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2568

    Perinteinen rekkarin alle asennettava asennuslevy on hankittuna, mutta olisko tuo em. kiinnikesarja kätevämpi ja (yhtään) tukevampi?

    Kokemuksia Bilteman testivoittajavaloista? Siis näistä:
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ukovalo-42362/

    Tekniikan Maailmahan kehui näitä parhaiksi luokassaan. Arveluttaa tuo muovinen rakenne, iso koko ja pikapesu-yhdistelmä...

    Leave a comment:


  • TiKo
    vastasi
    Kiitos! Tuli tänään sitten viimeisetkin piuhat laitettua paikalleen. Huomattava parannus entiseen, mutta koska nälkä kasvaa syödessä niin tuli mieleen, että vois vaihtaa vielä 100w lamput. Onko kellään kokemuksia, miten Hellan ff200:set moiset kestää?

    Leave a comment:


  • perrier
    vastasi
    Kytkentä menee siis jokseenkin näin:

    Akulta +12v -> sulake -> rele -> lamput
    maa (rungosta) -> rele & lamput
    heräte (johtosarjassa pinnistä 11) -> rele

    Leave a comment:


  • TiKo
    vastasi
    Mietinkin juuri tuota releelle menevää maata, joka on Hellan asennus ohjeessa otettu lampulle menevästä johdosta (oliko se nyt sitten se pinni 5). Mutta sen voi siis myös huoletta vetää suoraan runkoon?

    Leave a comment:


  • perrier
    vastasi
    Otin pelkän herätteen rosvolla. se kun ei ihmeellistä vaadi. Maan otin sitten ihan rungosta. rele siis tuolla välissä, ei viitsi ihan solenoidilta ottaa virtaa lampuille ;)

    Leave a comment:

Working...
X