Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS-yksikkö rikki, korjaus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tieros
    vastasi
    joo elikkäs! hajos tossa muutama kk sitten absin ohjainyksikkö kuulemma parit piuhat menny poikki ja voi kenties korjata! noh ei nyt ole löytynyt sellaista korjaajaa joka olis sen homman hallinnu jos ei sitten nyt löydy tämän viestin ansiosta! mutta siis asiaan! Olen yrittäny ettiä uutta koneistoa ja boksia suomesta eikä löydy varaosahaullakaan yhtään samoilla numeroilla olevaa jotenka onkohan mahdollisesti numerot vaihtuneet vai eikö sitä vain yksin kertaisesti ole olemassakaan?? numerot ovat boschin num: 0265 220 408 ja audin oma num: 8E0 614 111A

    Kertokaas mitä teen?

    Leave a comment:


  • Mkurtti
    vastasi
    Itse korjautin tuolla vekatronicilla ja ei moitteen sijaa.
    Kysyin ennen boksin lähettämistä, että jos ei tule kuntoon niin paljo maksaa. 20? tulee silloin kuluja.
    Boksi tuli kunnossa olevana takas hintaan 135?, 25? halvemmalla kuin mitä puhelimessa sovittiin. Vuoden takuulla.

    Leave a comment:


  • A6tonen
    vastasi
    Korjaa vaihtelevalla menestyksellä:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...light=vekat%2A

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Tollanen firma vaasassa korjailee noita boxeja hintaa tulee sellanen 170€

    http://www.vekatronics.fi

    Leave a comment:


  • juhop
    vastasi
    Ehkä tyhmä kysymys mutta kuinka se boksin tilaaminen bba-remanista käytännössä menee? Jos yritän selvittää boksin numeron omastani ja tilaan sen jälkeen tuolta kokonaan uuden että en lähetä vanhaa sinne. Ja löydän tuolta vain 350e hintaisia osia, muistelin että ne ois ollu vaa 199e.

    http://www.bba-reman.com/catalogue/P...px?category=40

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Jos ne Muita isompien pinnien reijät on siinä 16, 17, 18, 19 niin sitten tulee virtaki siiihe isoo liittimeen niinku pitää eli, + tulee (17, 18) ja maa (16, 19) ja sitte kun laittaa virtalukosta virran päälle tulee + (15) ja (10).

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Ei tuu ton ikäisessä autossa. Ja itseasiassa nyt ei ole varmaa että mistä anturista tuossa puhutaan kun ei ole tarkkaa vikakoodia.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Ei sano mitää muutaku pyörimisnopeuden tunnistimesta herjaa, mutta se on vaihdettu eikä ollu siinäkään vika...
    Katoitko koodit auto sammutettuna vai käynnissä? Jos auto ei käy, tulee toi koodi automaattisesti joka kerta.

    Leave a comment:


  • Jukuri
    vastasi
    Juu. Eipä sitä sähköboksia kannata varsinaisesti ruveta itse edes aukomaan, koska korjaus vaatii just sopivat vehkeet ja aineet.
    Muutaman satasen remppa ulkomailla on kuitenkin paljon halvempi kuin yli tonnin osat Suomessa. Sähköboksin irrotus ABS:n kyljestä vie aikaa alle tunnin jos pitää pakkasessa ja pimeässä tehdä.

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Juu anteeks epäselvä kommentointi... alkuun sano pyörimisnopeuden tunnistimesta ja sittemmin ei ottanu yhteyttä enää ollenkaa kun tänää katottiin testerillä (vika ollu jo jonki aikaa kun ei oo tullu laitettua kuntoon pumppu remppaan kuluneen ajan ja kiinnostuksen puutteen takia...)

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Ei sano mitää muutaku pyörimisnopeuden tunnistimesta herjaa, mutta se on vaihdettu eikä ollu siinäkään vika...
    Joo eli ei saanu yhteyttä testeri ABS:n ohjain yksikköön / ei kommunikoi
    Ota tosta nyt sit selvää kun vian kuvaus muuttuu kokoajan. Mutta tuo , ettei boksii saa yhteyttä on tyypillista kun boksissa on tuo tyyppivika.

    Leave a comment:


  • A6tonen
    vastasi
    http://www.lbak.dk/Audi/Repair_ABS_unit_passat.pdf

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Löytyskö keneltäkään kuvia tälläsestä puretusta versiosta missä nää langat näkyis? (ihan vain kiinnostuksen vuoksi.. en ajatellu ite ruveta räplää)

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ne maadoituslangat on aika pieniä, mutta kyllä niitä hyvillä laittella ja hyvässä valossa korjaa. Siinä vieressä onkin sitten erittäin pieniä (hiusta ohuempia) kultalankoja, jotka saa poikki erittäin helposti.

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Että viittaisko toi ettei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen, siihen maadotus langan katkeemiseen? Onko noita kukaa ite räpläilly, että onko minkälaisia ne johdot siellä sisällä?

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Joo eli ei saanu yhteyttä testeri ABS:n ohjain yksikköön / ei kommunikoi

    Leave a comment:


  • Jukuri
    vastasi
    Signaalin katkos ABS-yksikön ja kojetaulun välillä koodin loppu jotain 1203 tms tarkoittaa ABS-yksikön sähköpuolen vikaa, jonka BBA-reman osaa korjata.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Laita Teemu tänne tarkempi vikakoodi ,niinkuin tossa ylempänä on esimerkki, niin osaa arvailla paremmin.

    Leave a comment:


  • Pende
    vastasi
    mutta yks vaihtoehto on joku anturi jarrupolkimen takana
    Se jarruvalokytkin ei ole kallis kokeilla edes summan mutikassa, maksaa parikymppiä ja on helppo vaihtaa itsekin, vaatii vain sen kojetaulun alaosan verhoilun irrottamisen, muuten lähtee ilman työkaluja, vain kääntää vastapäivään...

    Kyllä se jättää yleensä myös vikakoodinkin, esim:
    16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
    P0571 - 35-00 - -
    lienee yleensä tuota rataa, tai vaihtelee vuosimalleittain tai eri varusteluin....
    Olennaista on että tuo tiputtaa, ABS ja ESP pois päältä ja piiputtelee sitä huutomerkkiä.

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Joo johdotus on katottu.. mutta yks vaihtoehto on joku anturi jarrupolkimen takana mistä yks kaveri puhu en tiiä sitte... pitänee perehtyä tarkemmin.. mutta tolla BBA-REMAN:in nettisivuilla, mikä korjaa näitä boxeja sanottii että yks oire saattaa olla että herjaa anturiviasta.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    No johdotus sit anturin ja boksin välillä, onko mitattu, että tulee anturilta boksille asti?

    Tuo anturiherjakaan ei viittaa tuohon maadoitusjohto-tyyppivikaan. Joten en usko, että boksissa vikaa, ennenkuin olet tarkistanut johdotuksen.

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Ei sano mitää muutaku pyörimisnopeuden tunnistimesta herjaa, mutta se on vaihdettu eikä ollu siinäkään vika...

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    sulla on semmonen vuosimalli, että ei ole välttämättä se maadoitustyyppivika. Lue vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    vastasi
    Ei ollu vika sulakkeissa... alkaa pikkuhiljaa jo nakertamaa tää veheje ku syksyllä piti vaihtaa nokat ja viimeviikolla teetin pumppuremontin tammerdieselissä ja nyt rupes absit v****ilee.

    Leave a comment:


  • Juha V
    vastasi
    Minulla kävi samoin ja vika oli, että jarruvalojen sulake oli palanut.

    Leave a comment:


  • Tiptronick
    aloitti aiheen ABS-yksikkö rikki, korjaus?

    ABS-yksikkö rikki, korjaus?

    2.5 TDI:n Abs pumpussa häikkää.. kun laittaa virrat päälle kuuluu kolme piippausta ja syttyy punainen huutomerkki , abs valo ja luistoneston valo... Lueskelin tuolta että näissä katkee jokin maadoitus johto?? Onko suomessa ketään kuka ymmärtää näitten päälle vai pitääkö lähettää tonne BBA-Reman:ille ?
Working...
X