Huomena viimene päivä näyttää! Eli ei vielä pitäs ajokieltoa tulla tosin jos ei sitte noista abseista ajokieltoa anna :/ Juu pitääpä ens viikolla olla yhteyksissä ku saan uuden boksin tilalle :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABS-yksikkö rikki, korjaus?
Collapse
X
-
Yritin TraFin sivuilta lukea, miten tuo menee:
Ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä (käyttökielto), jos sitä ei ole sille kuuluvana katsastusaikana esitetty katsastettavaksi tai ajoneuvo on katsastuksessa määrätty ajokieltoon.
Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian.
- Jos katsastat auton huomenna (katsastusajan viimeisenä päivänä), niin sinulla on 2 kk ajoaikaa, mikäli autoa ei määrätä katsastuksessa ajokieltoon.
- Jos auto määrätään katsastuksessa ajokieltoon tai et ehdi huomenna katsastukseen, niin ajoneuvo on ajokiellossa, eikä sitä saa käyttää liikenteessä.
- Jos katsastus menee huomenna läpi (epätodennäköistä), niin ajoaikaa on tavanomaiseen tapaan 1 vuosi.
Onko oikein? :)
Edit: Se 1 kk on aika, jonka kuluessa uusintakatsastus pitää tehdä samassa katsastustoimipaikassa. Jos ei ehdi, niin pitää maksaa koko katsastus uudestaan.
Comment
-
No eihä se läpi menny sen boksin takia :/ 1kk sain ajoaikaa ja boksi on luultavasti ens viikolla autossa paikoillaan niin hyvin kerkee tekemään jälkitarkastuksen :) Alustasarjakin olisi tarkoitus autoon laittaa ja katsastus miehen kans sovittiin että, kun tulen näyttämään autoa että jarrut on korjattu niin lupasi siinä samalla muutoskatsastaa alustasarjalle :)
Comment
-
Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen
Vain 1 kuukausi tuli ajoaikaa? Miksi ei maksimia? Katsastajako tuon saa päättää?
Ihmettelen sitä, minkä mukaan ajoajan pituus määrääntyy, kun TraFi sanoo, että maksimi on 2 kuukautta.
Comment
-
Kyllä siitä varmaan se 2kk:ta ajo-aikaa luulisi olevan tullut, mutta katsurit puhuvat mielellään kuukaudesta. Koska kuukauden jälkeen kun menet näyttämään, niin menee uusintakatsastukseksi ja sitten käy konttorin tiskillä sihteerikön kanssa iso vääntö et miten tää voi olla näin kallista ja miten ei oo sanottu ja jne. Puhuvat sitten kuukaudesta ettei tulis "kinoja".
Comment
-
Trafin sivuilta:
"Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian."
Uutta tietoa oli itsellekin vähän tuo, että oikeasti vähintään 2kk voi ajella, mutta 1kk jälkeen ei enää voi jälkitarkastuksella selvitä. Ja tuona 1kk aikana saa viedä toiselle asemalle jos haluaa, mutta pitää maksaa koko katsastuksesta.
Comment
-
jatketaas tähän. pitäisi löytää ehjä abs boksi. Vanhassa numerot 8E0 614 111 A / 0 265 220 408. Kumpi numero noista on merkitsevä? ja nyt kun noita on ostatellut niin on tarjottu AH, B-loppuista ja ilman loppukirjainta olevaa. ihan Bingoa ei ole vielä löytynyt, voiko tuohon laittaa jonkun muun kun just oikealla numerolla olevan?. Potilas on -98 nelikko passati 2,8 ilman esp.
edit, vai vieläkö näitä joku korjailee?Viimeksi muokannut samza; 28.1.2021, 19:56.
Comment
-
-
joo, korjaushomma on kysytty ja on varmasti toimiva. Tämän ikäluokan autoja on myynnnissä satasilla ja purussa reippaasti ja noita bokseja voisi kuvitella löytävänsä ihan kympeillä, jos vaan numerot sattuu. Pitänee hetki vielä koettaa metsästää jos vaikka tärppäisi se oikea numeroinen jostain :)
Comment
-
v2009 A3 1.9 TDi esc- ohjainlaitteen ohjelmisto päivitettiin 2017 ja nyt syttyivät abs ja esc valot. Vikakoodeina 01130 ja 16352. Audi Center ei tule vastaan, vaan uuden vaihto 1800€. Onko kokemuksia englantilaisesta Ecutesting yrityksestä. Lupaavat korjata ja antavat elinikäisen takuun. 240€ plus lähetyskulut. Jos audilta ottaisi uuden, niissä on mahdollisesti sama ongelma edessä koska juurisyytä ei ole korjattu. Olenko vain hyväuskoinen jos uskon...
Comment
-
B6:sen yksikkö kävi vuosi sitten Hollannissa korjauksessa. Asian hoiti paikallinen yritys http://www.autotronix.fi/ . Maksoi muistaakseni 400€ koko homma mutta minulta jäi lähetyskulut Suomessa pois kun pystyin viemään yksikön itse firmalle.
Comment
-
Mitä tarkoitat tuolla "juurisyytä ei ole korjattu"?
En tiedä miten A3:n ABS-pumppujen kanssa on, mutta ainakin saman ikäpolven A4:n pumppu vaihtuu autosta toiseen kunhan huolehtii koodauksen siirtämisestä vanhasta uuteen pumppuun. Tämän tekee vaikka VCDS:llä. Koodaus sisältää tiedon esim. vajaaveto vs. neliveto. Eli jos joltain rommarilta löytyisi osanumerolla vastaava pumppu edukkaaseen hintaan, niin sekin on yksi mahdollinen vaihtoehto.
Comment
-
B6:sen yksikkö kävi vuosi sitten Hollannissa korjauksessa.
En tiedä miten A3:n ABS-pumppujen kanssa on, mutta...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viestiMitä tarkoitat tuolla "juurisyytä ei ole korjattu"?.
Comment
-
Ohjelmapäivitetyissä on ilmennyt ongelmaa uudestaan ja on käynyt juuri niin, että ongelmaa on siirretty sopivasti softalla myöhemmäksi, ettei takuu ole enää voimassa, mutta tehdasuusissa laitteissa en ole kuullut olevan ongelmia, ne on tietääkseni päivitetyllä osanumerolla.
Comment
-
Moi,
Potilas -07 TT 3.2 ja vika seuraava:
-virrat päälle ja käynnistys -> EPC-valo jää palamaan. Sammu usintakäynnistyksellä.
-jarrutus niin, että ABS puuttuu pelin -> jarruvaroitus ja ESP ja EPC vikavalot päällä, ABS ei toimi.
Vika tullut pikkuhiljan vuoden aikana ja nyt aina päällä kun ABS reagoi.
Ala Petrin lukemat viat Kymiringiltä:
Address 03: ABS Brakes Labels: 8J0-614-517.clb
Control Module Part Number: 8J0 614 517 HW: 8J0 614 517
Component and/or Version: ESP MK60E1 0130
Software Coding: 0018001
Work Shop Code: WSC 01236 785 00200
VCID: 6ADA407445766DDB7D-803E
4 Faults Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 6
Mileage: 179984 km
Time Indication: 0
Date: 2021.03.23
Time: 11:08:10
Freeze Frame:
Count: 128
Count: 13061
Count: 128
Count: 41728
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 6
Mileage: 179984 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Count: 128
Count: 13061
Count: 56
Count: 43008
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 6
Mileage: 179984 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Count: 128
Count: 13061
Count: 40
Count: 43008
01130 - ABS Operation
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Reset counter: 230
Mileage: 178577 km
Time Indication: 0
Date: 2021.02.27
Time: 10:30:19
Freeze Frame:
Count: 11024
Count: 12547
Count: 124
Count: 49664
Mistä alkaisi vikaa haarukoimaan?
Sen verran vielä, että ABS-anturit silmämääräisesti ok ja niiden kaapelien liittimet tsekattu ja puhdistettu.
Comment
-
Comment