Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6:n etupäässä kolisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
    Itellä kanssa kolinan kanssa ollu ongelmia jo vuosi heti alustan vaihdon jälkeen.. Kuskin etukulma kolisee.. Kaikki tukivarret vaihettu eikä apua.. Kolisee enimmäkseen pienissä ja loivissa töyssyissä.. Kuskin etukulma kolisee myös kun pumppaa käsillä etukulmaa. Katsastuksessa ei tullu mitään moitteita.. Kaikkee on koitettu mutta ei tunnu mikään auttavan.. Autona A4 B7 2.0Tq..
    Mulla täysin samanlaiset oireet tuossa B6:ssa.. tänään tuli vatkattua alustaa oikein olan takaa ja katseltua apurungon puslia ja moottorin tukigummeja mutta ei löytynyt välyksiä sitten millään eikä kolinat lakannu jos samaan aikaan rengasraudan kanssa koitti vääntää puslaa. Ja madallussarja myös löytyy ko. pirssistä.

    Comment


    • #62
      Mulla on kans noi apurungon puslat ja moottorin tukikumit vielä vaihtamatta.. Mikä alusta sulla Simo on? Mulle on alustana Eibach Pro Street S.. Tuntuu jotenkin et voisko toi ääni tulla iskarista? Toisaalta iskarit ei vuoda mitenkän eikä toi kolina vaikuta auton käyttäytymiseen mitenkään.. Aika herkästä pitäis olla kiinni kun mulla ainakin ihan van käsillä painamalla kuuluu toi ääni hyvinkin selkeesti. Iskaritkin on jo kertaalleen irrotettu ja ei niissä tuntunu mitään outo olevan.. Kaikki pultit ja mutterinkin on uusittu ja laitettu momentti ELSA:n ohjeiden mukaan et ei pitäis olla ees mitään asennusvirhettä.. Tosiaan kaikki tehty vielä kahteen keraan kun eka laitettiin alusta ja sit kuukauden päästä kaikki tukivarret.. Huomenna pitäis tehdä jarrujumppaa et katotaan tulisko sieltä mitään kolinaa aiheuttavaa vastaan mutta epäilen vahvasti et tuskin se syy jarruista löytyy..

      Comment


      • #63
        Jaahas kolinan syy sit v issiin löyty ainakin iteltä! Vaihdin tänään jarrupalat eteen ja vaihdon jälkeen kolinat hävis autosta!! Jarrusatuloiden yhdyspultti ollut ilmeisesti vähän löysällä ja se on aiheuttanu kolinaa.. Noin 30km lenkki tuli heitettyä palojen vaihdon jälkeen ja sillä matkalla ei ainakaan kolinoita kuulunu.. Toivoa pitää ettei oo vaan hetkellinen korjaantuminen kyseessä vaan vika oli oikeesti noissa satulan pulteissa.. Kannattaa siis koittaa kiristää jos se vaikka auttais muillakin ei vie kun sen 15min..

        Comment


        • #64
          kolinat

          itsellä a8:ssa kolina tuli vakaajan puslista

          Comment


          • #65
            Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
            Mulla on kans noi apurungon puslat ja moottorin tukikumit vielä vaihtamatta.. Mikä alusta sulla Simo on? Mulle on alustana Eibach Pro Street S.. Tuntuu jotenkin et voisko toi ääni tulla iskarista? Toisaalta iskarit ei vuoda mitenkän eikä toi kolina vaikuta auton käyttäytymiseen mitenkään.. Aika herkästä pitäis olla kiinni kun mulla ainakin ihan van käsillä painamalla kuuluu toi ääni hyvinkin selkeesti. Iskaritkin on jo kertaalleen irrotettu ja ei niissä tuntunu mitään outo olevan.. Kaikki pultit ja mutterinkin on uusittu ja laitettu momentti ELSA:n ohjeiden mukaan et ei pitäis olla ees mitään asennusvirhettä.. Tosiaan kaikki tehty vielä kahteen keraan kun eka laitettiin alusta ja sit kuukauden päästä kaikki tukivarret.. Huomenna pitäis tehdä jarrujumppaa et katotaan tulisko sieltä mitään kolinaa aiheuttavaa vastaan mutta epäilen vahvasti et tuskin se syy jarruista löytyy..
            Olikohan se nyt FK:n alustasatsi. Tosiaan samat kolinat ja tulee ihan käsin painellen. Pajalla ollessaan tuosta oli koko pyörän ripustus irti kun pojjaat ei saaneet irtoamaan sitä ylätukivarsien pitkää kiinnityspulttia, joten jarruhilppeetkin olivat irti eikä vaikuttanu kolinoihin mitään.

            Onkos quattroon olemassa oma kallistuksenvakaajatanko? Mittailin tuossa sen tangon paksuutta ja näytti 35 mm. Jostain varaosaputiikin sivuilta katselin että olis 27 ja 29mm halkaisijalla olevia puslia?
            Vai tuleekos ko. tanko vahvistettuna alustasarjan mukana?

            Comment


            • #66
              Mulla on B7:ssa edessä S4 etuvakaaja ja se on paksuudeltaan 32mm. Etuvakaajia ei pitäis olla eri kokosia. Kahta eri mallia joista toinen on ontto ja toinen on täyttä tavaraa.. Näin ainakin olen ymmärtänyt.. Tuolla vähän juttua noista vakaajista. Itellä alko taas etupää koliseen ihan samaan malliin kun ennenkin. En osaa sanoo mistä hetkellinen korjaantuminen viikko sitten jarrurempan yhteydessä mahto johtua..

              Comment


              • #67
                Hyödyksi oli tämä ketju vian etsinnässä. Vasen teampi alatukivarsi siis antautui kerrasta. Selvimpänä oireena juurikin tunne taaksepäin ponnahtamisesta pysähdyksiin jarrutettaessa. Korin puolen kumiholkki otti itseenä, kun auto oli pari tuntia takapäästä ylhäällä akselikeventimellä. Jotenkin ei vaan meinannut mielikuvitus riittää: maalasin takalokaria -> etupää alkoi välittömästi kolisemaan

                Comment


                • #68
                  Pitänee viedä pajalle vianselvitykseen, mutta kysäistään ensin kuitenkin jos vaikka olisi jokin ilmiselvä vika kyseessä.

                  Eli kuskin puolen pyöräntuentojen suunnalta kuuluu lähes aina liikkeelle lähdettäessä naksahdus. Etenkin jos liikkeelle lähtee vähänkään pidemmän seisomisen jälkeen ja vieläpä kääntää rattia samalla. Aikanaan Passattiin vaihtelin näitä tukivarsia, mutta nyt ei kuitenkaan kuulu siitä tuttua kolinaa monttuihin ajettaessa.

                  Toinen ominaisuus on vieläkin mystisempi ainakin itselleni. Eli esimerkiksi liikennevaloihin pysähtyessä, juuri ennen kuin auto pysähtyy, kuuluu kuskinpuolen pyörän seutuvilta melko kova "korahdus" tai "hurahdus". Lisäksi jos jarruttaa oikein hiljaa, heilahtaa auton kori sivusuunnassa?? Äänen kanssa yhtäaikaa tuntuu pientä värinää myös jarrupolkimessa. Autossa on Tippilaatikko, mutta käytös on sama niin vaihde päällä kuin vapaallakin pysähtyessä. Jarrut eivät muuten ravista enkä ole ajossa tai muutenkaan huomannut mitään muuta oiretta.

                  Comment


                    #69
                    Tuo liikkeellelähdön naksahdus saattaa hyvinkin olla jarrupalojen jässähtäminen kiinni levyyn. Jos siis kuuluu vain kerran kun lähdet vaikka yön yli seisseellä autolla liikkeelle.

                    Comment


                      #70
                      Jarrupalasta voi olla pinnat irti.

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja b0bb0 Näytä viesti
                        Pitänee viedä pajalle vianselvitykseen, mutta kysäistään ensin kuitenkin jos vaikka olisi jokin ilmiselvä vika kyseessä.

                        Eli kuskin puolen pyöräntuentojen suunnalta kuuluu lähes aina liikkeelle lähdettäessä naksahdus. Etenkin jos liikkeelle lähtee vähänkään pidemmän seisomisen jälkeen ja vieläpä kääntää rattia samalla. Aikanaan Passattiin vaihtelin näitä tukivarsia, mutta nyt ei kuitenkaan kuulu siitä tuttua kolinaa monttuihin ajettaessa.

                        Toinen ominaisuus on vieläkin mystisempi ainakin itselleni. Eli esimerkiksi liikennevaloihin pysähtyessä, juuri ennen kuin auto pysähtyy, kuuluu kuskinpuolen pyörän seutuvilta melko kova "korahdus" tai "hurahdus". Lisäksi jos jarruttaa oikein hiljaa, heilahtaa auton kori sivusuunnassa?? Äänen kanssa yhtäaikaa tuntuu pientä värinää myös jarrupolkimessa. Autossa on Tippilaatikko, mutta käytös on sama niin vaihde päällä kuin vapaallakin pysähtyessä. Jarrut eivät muuten ravista enkä ole ajossa tai muutenkaan huomannut mitään muuta oiretta.
                        Jarrujen narahdus loppupysähdyksessä ja jarrun vapauttamisessa kiusaa täälläkin. Mulla uudet ehjät palat alla joten ne eivät ole ongelmana. Ajattelin aluksi kokeilla liukutappien herkistämistä/rasvaamista, jos ei tokene niin levyt vaihtoon.

                        Comment


                        • #72
                          Tuli ensimmäisenä itselleni mieleen ABS "narina" kun toi vika ilmeni. Sattui silmään täältä ketju, että muillakin tehnyt kävelyvauhdista sitä, että ABS tulee turhaan mukaan. Täytyy yrittää skoopilla katsoa antureiden signaalit ja kun viallinen kulma löytyy niin tarkistaa kehä ja anturin asemointi.

                          Naksahtava ääni puolestaan kuuluu myös muulloin kuin liikkelle lähdettäessä. Esimerkiksi parkkipaikalla hiljaa ajaessa ja kääntyessä jyrkästi vasemmalle. Eli joku tuentaan liittyvä siellä lienee naksahtelee. Saa nähä miten amatööri löytää sieltä varsiviidakosta viallisen osan

                          Comment


                          • #73
                            audi a6 1,9tdi -03 kuskinpuoli edestä kolisee.

                            edestä kuskinpuolelta tulee kolina/kilinä. selvä ääni tulee jo10-40km/h ajettaessa. heti jos tiessä on epätasaisuuksia, esim: katkoviiva, kuoppia. korjaamolla kävi tarkastuksessa, mutta eivät löytäneet selvää vikaa. vasen ala takimmainen tukivarsi vaihdettiin. epäilivät että siittä tulee ääni, mutta eipä ollut vaikutusta. se vaihdettiin turhaan jo. voisko kolina tulla etuiskarin yläpään laakerista? ääni tulee pelkästään kuskinpuolelta. ei viitti summissa alkaa ostelee osia. olisko jollain tietoa / kokemuksia? se ääni on kuin jokin helähdys. aivan kun 2 peltiä kolahtelis yhteen. kiitos jo vastauksista etukäteen.
                            Viimeksi muokannut antti81; 6.8.2013, 01:55.

                            Comment


                            • #74
                              sen verran vielä, että kun painaa jarrua ajon aikana ja kuoppiin, niin eipä enään kolise. etujarrupalt vaihdettu vuosi sitten. pintaa on jäljellä vaikka kuinka paljon paloissa. voisko se kolina tulla jarrusatuloista? olisko ne jouset kuolleentuneet. vai voiko pinta jarrutuksessa hävitä tukivarsien kolina?

                              Comment


                              • #75
                                Oliskohan näin yskinkertaista, viallinen koiranluu edessä?

                                Comment


                                • #76
                                  Jarrupalat voivat kolista satulaa vasten. Hiljenee juurikin jarrua painamalla. Muutamassa autossa olen liimannut possulla palat kiinni. Pitää vaan katsoa miten liimaa, että ei vaikuta jarrujen toimintaan. Tarkista että liikkuuko palat sormivoimin mihinkään. Aavistus klappia on todennäköisesti kolisevissa paloissa.

                                  Comment


                                  • #77
                                    kolina loppui edestä. kiristin takimmaisesta jarrupalasta niitä kynsiä. jotka menevät männän sisälle. ja samalla vaihdoin uuden jousen jarrusatulan ulkopuolelle. jarrusta voi tulla yllättävän suuri kolina. ei kannata heti mennä ostamaan uusia tukivarsia/ koiranluita, jos ne eivät ole selvästi viallisia.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Audi A6 C7 (kolina etupäästä)

                                      Hei,

                                      Onko kellään olllut samaa oiretta nimittäin kuskin puoleta kuuluva kolina, kun ajaa esim. "mukulakivitietä",silloin kolinan kuulee helposti. Itse epäilen vian juontavan alatukivarren puslsiin, mutta kertokaa jos jollakulla on ollut samaa oiretta ,mistä vika löytyi ?

                                      Comment


                                        #79
                                        Minulla uusittiin kolinan takia puslat S7 versioihin, ja toinen kolinan aihe oli katkenneet jarrupalojen värähtelyjouset.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Toi jarrupala homma voi olla mahdollinen, sillä palat oli juuri vaihdettu kun ostin auton 3 viikkoa sitten. Täytyypä tutkia. Kiitos vastauksesta

                                          Comment


                                          • #81
                                            Sattuisko kellään olemaan osanumeroa noille puslille? Täällä kolisee kans. Pitää tosin varmistaa renkaan vaihdon yhteydessä ne "jarrupalojen värähtelyjouset".

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tutkin nuo värähtelyjouset ja niissä ei ole vikaa. Kolina ei muutu vaikka painaa jarrua kun ajelee kuoppiin.

                                              Mikähän pusla siellä voisi kolinaa pitää. Numero 8 oli jollekki vaihettu. Entäs 20? Arvailuksi menee, mutta kyselen tyyppivikojen perään koska tuskin kilometreistä johtuvaa normaalia kulumista on vielä kovin paljon. Autolla on 80tkm ajettu.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Näyttäisi olevan hyvin samanlainen rakenne kuin B8:ssa, jossa on joissain ollut alapalloista johtuvaa kolinaa. Ilmeisesti tehtaalta nivelessä on liian vähän rasvaa ja se aiheuttaa nopeaa kulumista. Kumipuslat saa olla aika pahasti entiset ennen kuin alkavat kolista. Narinaa yleensä ilmenee paljon aiemmin.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Tuostapa tuli mieleen keväällä alkanut narina parkkitalon rampeilta/rampeille ajaessa kun tarvitaan vähä enempi joustoa. Ja jossain vaiheessa on kolinakin kuulunut. Ei tainnut ässän puslissakaan olla pitempää takuuta...

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Taidan kokeilla tursuttaa neulalla alapallonivelen täyteen rasvaa. Jos kolina loppuu tilaan uudet ja vaihdan joskus.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Mystinen kolina etupäässä

                                                      Lainaan tätä aihetta. Auto on 2005 vuoden 2.7 TDI Avant.

                                                      Auto katsastettiin maaliskuun lopussa ja ainoa huomio oli vasemman koiranluun vaihtokehotus. Vaihdoin koiranluun. Jonkin ajan kuluttua alkoi kuulumaan kolinaa etupäästä. Se kuuluu erityisesti hitaammissa vauhdeissa sellaisissa kohdissa joissa vain toinen eturangas nousee tai putoaa alas. Joskus myös ihan hiljaa suoraan ajaessa napsahtaa. Tuntuisi pääsääntöisesti tulevan kuskin puolelta mutta välillä kuulostaisi että myös apparin puolella kolisisi.

                                                      Vaihdoin sitten myös oikean puolen koiranluun. Ei auttanut. Viime viikolla korjaamolla avasivat vasemman puolen iskarin ja vaihtoivat iskarin yläpäähän ilmeisesti laakerin. Ei auttanut. Totesivat iskarin ja jousen olevan ehjiä.

                                                      Hankalan ongelmasta tekee se, että aina kun keula on ollut nostettuna ylöspäin, ääniä ei kuulu heti vaan vasta muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen.

                                                      Olen muutamia A4 kolinaketjuja selaillut. Onko A6 kuskeilla kokemuksia/ratkaisuja?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tarkasta taaemman alatukivarren apurungon puoleiset puslat, reilusti vääntelemällä.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mystinen kolina etupäässä

                                                          Eilen tutkailtiin tätä nosturilla. Tukivarsia tuli käänneltyä ja väänneltyä mutta mitään selkeää aiheuttajaa ei löytynyt vaikka laskettiin etupyörät alas ajoasentoon. Irrotettiin raidetangon päät ja kokeiltiin olisiko sisäpuolisissa välystä mutta ei ollut. Jälkiasennus Eberi oli hieman löysästi kiinni mutta sen kiinnittäminen ei poistanut ääniä. Hiljaa ajaessa kuuluu välillä "napsahdus". En tiedä voisiko kyseessä olla se että jarrupalat pääsevät liikkumaan kuten muutamassa ketjussa on todettu...

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Mites kallistuksen vakaajatangon runkokumit? Vanhuuttaan väljistyy ja aiheuttaa koiranluumaista kolinaa myös.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Mites ne jarrupalojen kiristyssangat??

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X