Kuulutus

Collapse

Foorumi päivitetty uuteen versioon

Audifinns -keskustelufoorumi on päivitetty uuteen versioon 26.5.2019. Seuraa keskustelua ja raportoi mahdollisia bugeja täällä. Kiitos!
Juho Komulainen / Webmaster
Näytä lisää
See less

V8 perän tasonsäädön poistaminen ja muuta alustasta

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts

V8 perän tasonsäädön poistaminen ja muuta alustasta

Moro.

Mulla on tuommonen -91 V8 3.6 koneella ja tuossa alkaa olemaan nuo tasonsäätöiskarit ja niihin liittyvät hydrauliikkaputket melko heikolla hapella.

Ajatuksena oli että purkaisi tuolta peräpäästä kaikki nuihin liittyvät hilppeet pois ja vaihtaisi jonkin madaltavan alustasarjan tilalle.

Eli mitkähän putket tuossa nyt pitäisi tulpata tai yhdistää ettei tuonne taakse asti kulkisi enää öljyä? Löytyykö mistään kaaviota mistä näkisi?

Ja toinen kysymys olis sitten että mitä mitä muita osia pitää hommata tuonne takapäähän iskarin ja jousen lisäksi kyseistä operaatiota varten?

Sama homma olisi edessä jossain vaiheessa ja minua kiinnostaisi mitkä orkkis osat sinne käy tilalle? Foorumin perusteella tasonsäädöttömän V8:n tolpilla perä tippuu matalammalle kuin tässä vakiona, joten mikä olisi ratkaisu siihen?

Comment

Foorumilla on jotain asiasta jo kirjoitettukin, muistaakseni joku oli vaihtanu hydrayliöljysäiliön ns. normaaliin malliin ja poistanut nuo taakse menevät putket. Varmaan onnistuisi pelkästään tulpata kaikki öljylähdöt jotka liittyy tuohon tasonsäätöön?

Comment

Ei sitä säiliötäkään pakko ole vaihtaa.

En nyt muista ulkoa, mutta oliko niin, että tasonsäädöttmässä on pidemmät jouset? Jousen väliin voi aina koittaa tehdä korotusrenkaan. Jossain iskareissa jousilautanen on sokkaa tai laippaa vasten makaava irtonainen levy, jonka alle voi myös tehdä renkaan.

Comment

Audi 100:essa oli samanlainen tasonsäätö niin laitoin siihen ns. vapaakierron eli teki tyhjän lenkin ja palasi säiliöön. Tukkia sitä ei ehkä kannata...

Comment

Mä tein yhteen omaan satkuun taka-akselin kohdille tismalleen samanlaisen U-lenkin, vaikutti liian vaivalloiselta lähteä purkamaan putkia lähemmäs keulaa.

Comment

Sille kierrolle on varmasti oma piiri, joten sen puolesta tulppaaminen ei ole ongelma. Melkein pitäisi isompana hasardina niiden putkien jättämistä sinne, jää potentiaalisia vuotopaikkoja. Umpiperä tuskin mitään särkee, varsinkin kun siellä on muitakin laitteita, joissa kierto toteutuu.

Itse tulppaisin siis mahdollisimman läheltä lähdettä. Voihan ne vanhat linjat jättää autoon paikalleen, jos menee liian isotöiseksi.

Comment

Hämärä muistikuva vastaavasta operaatiosta on, että painelinja taakse lähtee jarrupommilta ja siihen riittää ihan hytikkatulppa tukkimiseen.
                Paluulinjasta en enää muista mistä sen tukin, mutta putket poistin autosta samassa operaatiossa kokonaan.
                Takapäässä muistaakseen yläjousikupeissa oli jokin ero jotka pitää vaihtaa, että korkeus sattuu kohdalleen.

Comment

Minulla oli V8:sta vaihdettu pois nuo tasonsäädön rojut ennen ostoa, taka-akselilla oli vain putket lenkitettynä. Itse tulppasin pommin päästä putken hopealla juottaen sen jälkeen, kun aloin ihmettelemään vihreän kullan jäänteitä kuskin oven kohdalla auton alla :)

Ei tihkunut, eikä aiheuttanut oireita yli vuoden käytön aikana.

Comment

Working...
                  X