Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Olikohan tuo 19L? Toisaalta epäilyttää koska tuli hälytyksen jälkeen laitettua 10 litraa ureaa ja tällä määrällä säiliö tuli aivan täyteen. Säiliössä olisi pitänyt olla vielä n.2,4L. Kulutushan on jotain litra/1000km.
    Tiedä sitten jäikö säiliöön tai täyttöputkeen jokin ilmalukko koska 10L enempää ei mahtunu? Seurataan tilannetta...

Comment

No joo. Tuo 19litraa sopisi meidän täyttelyihin ja ajoihin. Onko ollut ylitäytöstä ongelmaa? Asiasta varoittanut taisi olla volkkaristi. Joskus ymmärsin, että autotehtailla on ollut tarkoitus, että kusta laitettaisiin vain huollossa. Mutta eipä tuo meinaa tässäkään riittää huoltovälit. Siitähän jää ainakin kolmannes uupumaan. Puhumattakaan Mersun Sprintteristä työmaalla, johon kaadamme kusta koko ajan.

Comment

Ylitäyttö ei aiheuttanut mitään ongelmia. Ja muutenkin nämä adblue ongelmat loppuivat pumppupaketin vaihdon myötä (tarinaa tässä viestiketjussa ylempänä).

Comment

Volkkarin seuraava vaihdettava osa on tämä nox katalysaattori. Kuulemma olkanut purkamaan itseään. No en vielä suostu uskomaan tuon olevan syynä. Miksi taas 600km ilman mitään vikakoodeja. Takuu ei tietenkään kata katalysaattoria ja vw:n jälkitakuu on muutamasta ylimenneestä huoltopäivästä ja uupuvasta kuitista ainakin kiinni. 2500e vaihdettuna. Ihme jos hajoaa jo 110tkm ajettuna.
          Viimeksi muokannut Puuhapete; 11.2.2019, 19:17.

Comment

Tiputtaako nämä henkilöautoissa tehoja? Työkoneiden kanssa ollut vaikka mitä vääntöä ja ylitäytöstä menee seos suhteet sekaisin ja ei osaa enään laskea oikeaa määrää kun ecu ei osaa käsitellä asiaa jos tankissa on 107% tavaraa.

Comment

Tuolla ns luottokorjaamolla kertoivat myös ylitäytön aiheuttamista vikatiloista. Kai semmonen mahdollista on, mutta mikä sen aiheuttaa?

Comment

Ei se tankin täyttöaste mihinkään seossuhteisiin vaikuta. Mitataan NOx-pitoisuus pakokaasuita ennen ja jälkeen SCR katin ja valmista urealiuosta ruiskutetaan sen verran että saadaan tehtävä täytettyä, eli NOxit halutun verran alas.

Ne työkoneet mitä minä olen nähnyt niin tankin täyttöasteen maksimi on 100%. Ja SCR-kattien rikkoutumisia ei ole kuulunut, vain tukkeutumisia liiasta urean ruiskutuksesta ja liian kylmän pakokaasun sekaan ruiskuttamisesta.

Comment

Sharanin SCR katti menee VW:n Goodwillin piiriin, joten se vaihdetaan ilman kustannuksia. Positiviiset fiilikset siitä, vaikkakin edelleen epäilen sen vian olevan jossain muualla. No onhan sitten se ainoa komponentti tossa järjestelmässä fiksattu, mikä ei mene takuuseen.
                  Tai sitten se katti on syypää, mistä sen tietää varmasti, kun vika tulee ja menee satunnaisesti.

Comment

Noin on SCR-Kattikin vaihdettu uuteen VW:n Goodwillin piirissä. Vika ei vaan poistunut vaan tuli seuraavana päivänä samalla tavalla takaisin. Ja taas tutkimuksiin.
                    Softapäivitys, SCR-Anturi ja SCR-Katti vaihdettu tähän mennessä. 0e onneksi omasta pussista, muuten huideltaisiin jo 5ke luokassa ja ilo vain jatkuu.
                    Loppuu tätä menoa komponentit mitkä siellä voi oikutella.

Comment

Uskaltaisko jo sanoa, että scr-katin vaihto korjasi ongelman. Katin vaihdon jälkeen putsattiin vielä toi vaihdettu anturi, koska oli vetänyt karstaan ilmeisesti ton hajallisen katin takia.
                      Tuli vain mieleen se, että kovin helposti meni goodwilliin toi katti. Siis minä en edes osannut semmosta kysyä, tarjosivat itse sitä. Tuo päästökorjaus, ilmaiset adblue täytöt, voisko ajatella että nuo on jotenkin liitoksessa toiseen. Tai sitten mulla vaan kävi tyypillinen tuuri to katin kanssa, kun se hajosi. 100% varmaa on ettei se hajonnut mun toimesta vaan on ollut jotenki edellisen omistajan tiedossa, koska ongelma tuli ekan tankillisen aikana auton ostosta.

Comment

Working...
                      X