Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 3.3 TDI Lämmöt ei nouse tarpeeksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 3.3 TDI Lämmöt ei nouse tarpeeksi

    Moottorin lämmöistä. Audi A8 3.3 tdi lämpömittari nousee n 70 asteeseen? Ei sen korkeammalle? Lämpöä tuntuisi tulevan kyllä, ainakin näillä keleillä riittävästi, termostaatti?
    Viimeksi muokannut arto s; 17.11.2011, 09:47. Perustelu: Turhien välimerkkien poisto, isoja kirjaimia jne..

    #2
    tervetuloa termarivikaisten kerhoon. :D

    Comment


    • #3
      Ok,että termostaatti? No, auto on itselle senverran tuore hankinta,ettei ole tuotteeseen paljon tutustunut, entä "alilämpöisyys"? Vaikuuttako mahdollisesti muihin toimintoihin?
      Viimeksi muokannut arto s; 18.11.2011, 09:30. Perustelu: Välimerkkien korjailua.

      Comment


        #4
        Eikö siis nouse isommalla kuormituksela / pidemmällä matkalla korkeammaksi? Nää lämpee aika hitaasti.
        Voisihan sitä tutkia kompuutterilla enste, ennen termarin vaihtoon ryhtymistä.

        Comment


        • #5
          Olet oikeassa, asiaa kannattaa tutkia ennen termarin vaihtoa. Kabiiniin tuntuisi lämpöä tulevan hyvin.
          Viimeksi muokannut arto s; 18.11.2011, 09:30. Perustelu: Välimerkkien korjailua

          Comment


            #6
            No ei se termarivikaisena "mittariston" lämpöjä nosta 90, ei edes motarilla. Tosin mulla on flektit otettu kaikki pois, niin jossain kaupungissa ku tarpeeks seisoo paikallaa niin saattaapi nousta 90, niin 70-80 välillä se aikalailla on mittaristossa ajon aikana. Ja kai sieltä lämpöistä ilmaa tulee vaikka vaan 70 astetta olis mittaris, vai kuinka paljon yli 70asteista ilmaa sielt pitäisi puhaltaa? :D

            Comment


            • #7
              Minulla oli lisälämmitin mykkä viime syksynä, jonka takia lämmöt ei noussut myöskään tuon ylemmäs.Ja kun ilma meni pakkasen puolelle lämpöä ei riittänyt kunnolla sisälle. Palopesä vaihdettiin ja alkoi lämmöt olla 90asteen tienoilla ja lämpöä tuli myös riittävästi sisälle.

              Comment


                #8
                Kyllä autossa on vika, jos ei lämmöt normaaliksi nouse. Ehjällä termarilla ei pitäisi olla mitään ongelmia nousta lämpöjen, vaik olis -20-pihalla. Tosin mul ei o validia arvoa, kun puuttuu kaikki moottoria ympäröivät suojat, joten käy muutenki viileempänä. :)

                Comment


                • #9
                  Termari vaihtoon vaan.

                  Comment


                    #10
                    Diffaksen moottori ei ihan vakio taida olla, joten se käynee vähän viileempänä, kun on optiomoitu :)

                    Ja jotain häikkää on, jos syksyn keleissä ei lämmöt nouse ilman lisälämppäriä.
                    Mikä siinon, että se pysähtyy 70 asteeseen termarivikasena? Toi 1.9tdi golffikin teki niin.

                    Comment


                      #11
                      Juu pointtina oliki et jos auto josta puuttuu kaikki ympäriltä lämpee. Tosin nythä toi ei lämpee ku on se termarivika. :D Enkä vaihda ennen ku jakopää aukee seuraavan kerran...eli joskus lähiaikoina. :)

                      Sehä o termarivikaisia niin paljon et pitäs koht tepolta pyytaa kimppatilaus ja paljous alennus :D

                      Comment


                      • #12
                        Kuis nopeesti noiden isojen dieselkoneiden lämpöjen tulisi nousta tällaisilla asteen parin pakkasilla? Itsellä saa ajaa tuolla 2.7tdi koneella sen 15-20km matka-ajoa ennenkuin nostaa 90 asteeseen lämmöt?

                        Comment


                          #13
                          Sama vika. Mutta hyttiin kyllä tulee lämmintä melko nopeasti. Kovemmilla pakkasilla olen pistänyt webaston hommiin, että hytissä tarkenee ne muutamat ensikilometrit.

                          Comment


                            #14
                            Uudemmissa autoissa on usein sähkövastus lämmittääs alkukilsoilla.

                            Eihän toi mun vanha riviviitonen ole verrannollinen noihin uusiin, mutta saa silläkin ajella 10-15km maantiellä päästäkseen 90 asteeseen.
                            Vastus onneksi hönkii vähän lämpöä enne sitä jo.

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä oli pari viikkoa sitten sama ongelma 3.0tdi A5 kanssa, että lämmöt ei lähteny nousemaan millään. Ei muutaku auto pörhölle ja sielä totesivat, että jäähdytysnesteitä ei voi enää oikein nesteiksi sanoa vaan enneminkin puuroksi ja termari sökönä. Homma hoitu termarin vaihdolla, putkien pesulla ja uudet nesteet sisään. Nyt ei tarvi hirveen kauaa autoa käyttää, niin lämmöt on 90 asteessa.

                              Comment


                                #16
                                Kysyitkö mikä muuttaa jäähdytinnesteen puuroksi? Kuulostaa taas melko oudolta.

                                Comment


                                • #17
                                  Ihmeelliseltä kuulostaa.Kahta erisorttista nestettä sekoitettu keskenään tai öljyä seassa..?Niin tai jotain jäähdytysjärjestelmän paikkausainetta...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sanoivat vain, että johtuu siitä kun termostaatti ei pelaa. Tiedä sitte taas et mikä on totuus.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ainakaan tuo ole totuus.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eikä nykyisillä nesteillä taida puuroa saada edes aikaseksi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Käsittääkseni nykyiset pakkasnesteet puuroutuvat ainoastaan joissain tapauksissa kun keskenään sekoitetaan vihreää ja punaista, vai olenko aivan hakoteillä?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ettei joku juuri olisi tehnyt tuollaista mokaa.
                                            Merkkitiskin G12++ taitaa olla sellasta, että voi lisäillä kumpaan tahansa nesteeseen ilman moista huolta, mutta mikään huoltoaseman tai marketin tavara ei sellasta ole.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vähän ihmetyttää toiki, koska auto huollettu aina audilla. Ja itse ole tullu ku lasinpesunesteitä lisättyä.
                                              Mutta kylläpä tuo näyttäs olevan jokaisen "ammattimiehen" arvio et väärän väristä nestettä lisätty edellisessä huollossa. Tätähän ei pidetty edes mitenkään mahdollisena pörhöllä.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X