Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eikös tuo 614 tullut korvata sillä 644 releellä, jostain olin sellaista lukevinani? Uudempi ja toimintavarmempi kai siten.

    ​​​​​​Laitan tänään nuo takaisin ja koitan kattella mitä VCDS sanoo arvoiksi, kun tutkiskelen tarkemmin, sekä tsekkaan korkeapainepumpun hihnan, uuskin pitäis olla mul kiristäjineen nurkissa, niin se samal vaihdellen. Vesipumppu yms vois olla kans asiallista vaihtaa jo, sekä muut keulilta, hihna(t)? Auto ollut mulla 5-6vuotta, eikä häröilyjä, jonkun 45tkm ajanut ja n. 225tkm nyt.

    Tältä näytti ecun alle ensikurkkaus.

    edit: Testasin tuon 614 releen, naksahtelee normisti, räppäilee oikein kevyesti ja ohmit nolliin 30-87 piirin osalta kun kytkeytyy. Mutta samapase silti vaihtaa harrastamisen vuoksi. :) Sitten tuon vanhan jättää varaosalodjuun pyörimään. Mutta seuraavaksi sitä polttoainelinjaa paineiden osalta tutkimaan, lämpimänähän kai se tulis katsella, mutta nyt mennään näin, sekä pumppua koetellen ja jännitteitä etsien.
    Click image for larger version  Name:	4EFNgou.jpg Views:	0 Size:	153,5 Kt ID:	1919122
    Attached Files
    Viimeksi muokannut mäggäri; 6.6.2021, 11:44.

    Comment


    • Onko normaalia että autoa voit startata ilman, että jalka on jarrupolkimella? Testasin tossa kahdella toisella autolla, kun juolahti mieleen että eikös tulis olla poljin painettuna, jotta voi startata. Toinen audi ilmottaa vaan että laitappa jalka jarrulle ja ei siis inahdakaan. Siinä missä B7 ei merkitystä, vaan yrittää startata kumminkin päin.

      Sekä mikäli oikeat avaimet nyt oli kädessä, niin keskuslukitus on mykkänä kakesta, aiemmin molemmat kaket toimineet ja paristotkin vaihdettu vuosi sitten. Menen nyt ennen kiekkopeliä vielä testailemaan kakeja. Eli voisko olla lopun kaiken jossain virtalukonpohjassa/ko. seudun tunnistimissa vikaa ja IMMO hakkaa käsille, ei anna käynnistyä?

      edit: Molempia avaimia käytetty viikoittain, nyt ei kumpikaan kelpaa ees keskuslukitukselle.
      Viimeksi muokannut mäggäri; 6.6.2021, 19:07.

      Comment


        Niin onko se tiptronic? Manuaalin kanssa ei tuommosta tarvii.
        Avaimet tarvii parittaa autoon uudestaan nyt kun ecu kävi virrattomana/ akku oli irti.
        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-a4-b7?t=67023
        Viimeksi muokannut vV8m5; 6.6.2021, 20:30.

        Comment


        • On juu tippi, ASB koneella.

          Ja avaimet toimii taas. Huomenna suojaa pois ja korkeapainepumpun hihnaa tsekaten.
          Viimeksi muokannut Killeri; 6.6.2021, 20:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja jyrkipes Näytä viesti
            Auto seisoi tunnin tai pari jonka jälkeen kävin pidemmällä koeajolla ja logitin paineita koko ajan. Nyt ei tullut yhtään sakkausta ja katson että auto tuli kuntoon.

            Kooste:
            -tankissa olevan siirtopumpun rele rikkoutuu
            -systeemi pääsee kuivaksi.
            -Rele uusitaan mutta se ei auta ilmaamaan (koska muualla vikaa?)
            -saadaan ilmat pois tukkimalla korkepainepumpun paluu ja auto käyntiin
            -pumpussa/railissa/muualla oleva ilma aiheuttaa alkuun sakkausta ja railipaine ei seuraa haluttua kun on paljon syöttöä
            -ongelma poistuu ajamalla

            Kohti seuraavaa vikaa ja uutta remonttia.
            Eipä ollutkaan. Vuorokausi myöhemmin kaupungilta hinaamalla kotiin.
            Nyt raili ja se kp-pumpulle menevä kirkas putki olivat kuivia.
            Kokeilin tuleeko polttoainetta suodattimelle irrottamalla pumpulta tulevan letkun suodattimesta. Kun pumpun laittoi VCDS:llä päälle-pois -tilaan, pieni virtaus näkyi mutta kun sen tukki kevyesti peukulla niin loppui tulo heti.
            Otin vanhan siirtopumpun ja laitoin sen imemään dieseliä veneen tankista. Virtausta oli heti reilusti ja kokeeksi kytkin tuon testikombon syöttämään autoa. Lähti samointein käyntiin.

            Purin tankin pumppua esiin ja kokeilin sen syöttöä suoraan tankista. Sama juttu, kevyt liru vain, joten vika ei ollut välillä olevissa letkuissa (tankilta-suodattimelle). Samalla huomasin että tankin sisällä roiskui polttoaine heti kun pumpulle antoi ohjauksen.
            Nostin pumpun pois ja huomasin että roiske tuli ylimääräisestä nipasta. Kokeilin vielä erikseen venetankissa ja kyllä, soosi karkaa siitä pienemmästä nipasta, kun sen tukkii niin antaa painetta mukavasti ja virtaus kasvaa dramaattisesti "oikealla" puolella.

            Alkuperäisessä tuo nippa on tukossa tai sieltä ei tule mitään. Tässä "yhteensopivassa" tarvikepumpussa sieltä tulee soppaa, mutta jos sen tukkii niin soppa siirtyi virtaamaan syöttöletkuun.
            Koska parhaat ratkaisut yksinkertaisia, vetäsin nipan ruuvilla umpeen ja nyt aine siirtyy kuten moottori vaatii.
            Ohessa pari kuvaa.

            Epäselväksi jäi, onko tuo tarkoitettu joksikin ylipaineenestoventtiiliksi, eli jos paine kasvaa liikaa syöttöpuolella niin antaa tuosta toisesta nipasta vuotaa suoraan tankkiin. Muistelin nähneeni joissain tarvikepumpun kuvissa tuossa semmosen hatun mitä tässä pumpussa ei ollut.

            Arvelen että kestää vielä tarpeeksi tuommoisenaan.
            Attached Files

            Comment


            • Mikäs ryhmänumero näis V6 on jolla saa pumppua ohjailtua? Oon va löytänyt 2.0tdi yms ohjeet UDS/Non UDS ja nehän ei päde näis. Eilen output testil hyrskytin pumppua, on siel eloa toki, mut ois kiva myös oikein hoitaa homma.

              Comment


                Muistaakseni b7 kopassa ei löydy sellaista kanavaa vcdsllä että saisi ajeltua tankkipumppua suoraan. Pitäisi saada jatkuvavirta sen releelle hyppylangoilla.

                Toinen audi ilmottaa vaan että laitappa jalka jarrulle ja ei siis inahdakaan. Siinä missä B7 ei merkitystä, vaan yrittää startata kumminkin päin.
                Voiskohan siellä nyt olla jarruvalokytkin viallinen, tai tippikepin tunnistin joka haistelee missä asennossa se on.

                Comment


                • Unohtui sanoa että "toinen audi" on 2016 A3 2.0tdiq 184hp S-Tronic, joten voipi olla eri toimintaperiaate. Mutta muistelisin jo -97 vuoden 626 Mazdasta, sekä -05 vuoden Mazda6 autosta, että jalka piti olla jarrulla jotta sai starttua...? Tästä kaikesta vaan tuli mieleen.

                  Olikos tää tippikepin asentotunnistin missä, siinä kepin tyvessä olevassa ns. kasetissa joka nousee piirilevyineen könttänä ja siis kokonaisuutena isompi osa joka vaihtaen? Joskus tullut videoita katteltua yhdestä sun toisesta aiheesta, lähinnä yleisimmistä vioista.


                  Mutta noin muutoin tämä A4 B7 joka nyt potilaana, antaa normaalisti vaihdella kepin asentoa ja MMI-näytöllä näkyy mitä valittuna, sekä se punainen valo palaa siin kepin tyvessä (jossa jalan ikoni), ja sammuu kun laittaa jalkaa jarrulle. Siitä huolimatta antaa startata tosiaan kumminkin tavoin. Olisipa toista B7 jolla testata havaintoa. Sade kun hellittää niin ihmettelemään sitä korkeapainepumpun hihnaa, en ole ikinä tarkastanut edes.

                  Oispa ees jotain tolkun vikakoodeja, niin suoraviivaisemmin pääsis eteenpäin. :D


                  Tankkipumpun rele josta mainitset, on kaiketi J17 ja löytyypi mistä? Periaatteessa output-testillä naksuttelemalla löytää sijainnin, mutta infot kelpaa. Nimittäin joka tapauksessa aion testata tuota pumppua ja mahdollisesti jopa vaihtaa sen, ettei leivo sitten joskus. Ja tuolla metodilla sais tankin tyhjättyä vaihdon ajaksi kenties helpoiten?
                  Viimeksi muokannut mäggäri; 7.6.2021, 17:03.

                  Comment


                    No sekin on siellä ecun alla, ja oikeastaan tässä ei taida olla sen tankkipumpun pyörittelystä juuri hyötyäkään.

                    Tämmöinen löytyi ulkomaan foorumilta:
                    The relay is below ecu it has I light green wire going to it a 5 pin, the pump in the tank is only a scavenge pump and it feeds the common rail pump 1/2 bar it doesn't buzz on ignition or crank the common rail has a lift pump that sucks up 240 litres per hr. I'd try tow the car it could be a faulty crank sensor when it's towed it builds up impedance and fires. We have one in for engine rebuilds got all the pump equipment for testing. Ask a diesel specialist to check the common rail pump on the car with the Delphi sealed rail kit it's accurate and should put you in the direction of getting it solved.
                    Tokikaan tippiä ei kannata paljoa hinailla.


                    Sen verta monisäkeinen nyt tämä ongelma (avainten nollautuminen ei liittyne näihin jos kerta sulla oli jo akku irti) että jotain virta/maadotushäröäkin autossasi voi olla kun kerta ecuun ei yhteyttä yms. Oletko tarkistanut akun kaapelien kunnon ja maadoituspisteen?
                    Yksi kokeiltava keino voisi olla vielä kertaalleen nollata ecuun liittyvät vikakoodit irroittamalla akunkengät ja laittamalla ne hyppylangalla yhteen ja pitää yhdessä n. 15s. Purkaa näin jäännösvirrat eculta, jos siellä nyt jotain olisi niin tämä voisi nollata viat.
                    Viimeksi muokannut vV8m5; 8.6.2021, 00:24. Perustelu: Aikalisäys

                    Comment


                    • Vaihtelin eilen sen kiristäjän ja CR-pumpun hihnan, josta sai lisää tekemistä jahka auto käy, eli imusarjat pois ja niiden puhdistus. :D Kiristäjä jonka otin pois oli audilogoin (liekö ollut alusta asti) hihna aika huonona mut hampaat tallessa.

                      Sitten vois vaihtaa kampiakselin asentotunnistimen, hehkut, hehkureleen, vesipumppu yms. mitä mieleen tuleekaan, jotta mukavampi fiilis ajella kun tietää että hoivattu on.
                      Viimeksi muokannut mäggäri; 8.6.2021, 10:20.

                      Comment


                        Hyvähän se on kaikki kerralla uusia kun siellä touhuaa. Suosittelisin myös tilaamaan uudet hehkun hatut. Teppospiidiltä n. 30e kpl ja siinä tulee n. puolimetriä johtoa niin voi tehdä liitoksen johonkin kauemmas ja ehjään paikkaan.
                        Tärkeintä tietysti olis saada se käyntiin ensin, vai joko pärähti?

                        Comment


                        • Tokihan sellanenkin tulee mieleen, kun aikoinaan ei vikakoodeja ja ryytyi ajosta. Kolmantena iltana otin ahdinta auki liitoksistaan, niin ahdin oli 100-0 jumissa ja pakokaasut ei päässy kiertämään vapaasti. Hyvin käynnistyi kun moottori pääs puhaltamaan ulos. Ahdin lähti huoltoon ja jo pelitti taas.

                          DPF valoa vilkutellut oisko neljästi parin vuoden aikana, varmaan tarttis sekin tsekkaa taas.

                          Kumma kyl että täl kertaa oikuttelematta ruutuun, paluu autolle, ei käynnisty.

                          Ja ei ole edes luvannut vielä.
                          Viimeksi muokannut mäggäri; 8.6.2021, 13:06.

                          Comment


                          • Joku pieni muistilista ois aika jees niiden osalta jotka käynnistymisongelmien puoleen olennaisia, laitan tilaillen tilpehöörit tänään. Sellaisia huoltokohteita ikään kuin joille tulis antaa huomiota. Autolla 225tkm nyt.

                            Aiemmissa viesteissäni listasinkin jotain ja muiden mainitsemia;

                            Hehkut (metalliset?)
                            Hehkurele
                            Hatut hehkuille
                            Kampiakselin asentotunnistin
                            kasa suodattimia

                            Jotain muuta?

                            Saiko suuttimien arvoista mitään irti vain startilla pyörittäen?


                            Kun nää perushommat kunnossa ja tankkipumppu testattuna, niin varmaan aika kääntää katse ecua kohti, tiedä vaikka "aivot" solmussa ja täten mikään ei kommunikoi keskenään.

                            Mul on pari logia viel silloin kun jumahti, otin ennen putsausta, starttailin, otin uutta logia et mitä jää jäljelle. Tuo mitä aiemmin laitoin VCDS:n logia oli nyt pihoissa ollessa parkissa.
                            Viimeksi muokannut mäggäri; 9.6.2021, 09:39.

                            Comment


                              Nuo hehkunhatut heitin ehdotuksena että jos murenevat irroittaessa, omassa 390tkm ajetussa ne menikin kaikki palasiksi.
                              Ja metallihehkut menee näihin a4:n v6 tdi-koneisiin.
                              Hehkujen vikaisuus ei pitäisi kyllä käynnistykseen vaikuttaa noin radikaalisti. Kokeilitko jo tuota ecun nollaamista akunkengät yhteen kytkemällä?
                              Eihän pelkääjän (tai kuskin) lattiamaton alla ole vettä, ettei tipin poksi ole uinut ja liitännät hapettuneet?

                              Saiko suuttimien arvoista mitään irti vain startilla pyörittäen?
                              Eipä saa.

                              Comment


                              • Aikoinaan Passatin kanssa opin tuon vaikeimman kautta, että akkukaukalon pohjaproppu on hyvä pitää puhtoisena. ;) Siinä meni tovi kuivatellessa ja ottaessa lattiamattoa ylös jotta ilma kiertää paremmin. Nyt tuossa B7 on uusi 100Ah Exide, malliltaan EA1000, putsailin samalla kaikenmaailman kolot imuroiden ja muut tauhkat laappien pois.

                                Tipin box, luulin että on vaihteiston sisällä kuten multitroniceissa, joissa tuo on ilmeisen vikaantuva kohde... Vai onko sitten laatikossa joku omansa viel sisuksissa?


                                Teen tuon akunkenkien yhteenlaiton tänään tai huomenna ja käyn kädellä painelees lattiamattoja et jos löytyisikin kosteutta jostain.
                                Viimeksi muokannut mäggäri; 9.6.2021, 18:04.

                                Comment


                                  Pelkääjän jalkatilassa maton alla tippipoksi. Nosta vaan ihan suosiolla sitä mattoa, ottaa sen oven alareunan muovilistan pois niin mahtuu sen verran raottamaan mattoa että kädellä tunnustelee ja näkee sen poksin.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Noisy Näytä viesti
                                    Auto on Audi A4 B7 2007 2.7TDI (BPP) Multitronic. Vilkuttaa mittaristossa PRNDS-valoja, pyörittää mutta ei starttaa. Ongelma oli aluksi satunnainen, mutta nyt esiintyy lähes joka kerta kun pitäis käynnistää.
                                    Selvisikö tämän ongelman syy? Minulla on samanlaiset oireet autossa, moottori tosin bensakone 1.8t mutta muuten samanlainen auto.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X