Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin 3.0TDI moottorien tehoerot.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin 3.0TDI moottorien tehoerot.

    Moi.
    Katsellut 2012 ja eteenpäin 3.0 tdi audia niin silmään pistännyt ero a4 vs a6 että a6 204hv ja a4 240hv miksi näin? Mistä erojohtuu?
    kumpi on luotettavampi?

    #2
    Löytyyhän A6 myös 245 hv versio. Ja tietty 313 hv bi-turbo.

    Comment


    • #3
      Eli esim 2012-2014 löytyy sikinsokin 204hv ja 245hv? Ainakin kun nettiautosta katsoo?
      Mistä tehoerot johtuu? Saako ohjelmoimalla molemmista samat tehot irti?

      Comment


        #4
        Ainakin softatalojen nettisivujen mukaan saa samat tehot kummastakin.

        Comment


        • #5
          245hp isompi turbo, kuin 204hp. Biturbo on tupla kuten nimestä näkee.

          Comment


            #6
            Ja jotain muutakin kulutuksen/päästöjen optimointiin liittyvää eroa oli noissa 204 ja 240hv. Tiiä sitten huomaako loppukäyttäjä eroa jos vaikka molemmista lastutetaan samat tehot.

            Comment


              #7
              Onhan vielä lisäksi 200kw (272hv) versio ainakin A6:seen, yhdellä turbolla.

              Comment


              • #8
                Ja on myös A4 b9 3.0tdi 200kw...

                Comment


                  #9
                  Ja ne on uudempia versioita ketjun aloitusviestissä kysytyistä moottoreista...

                  "VW EA897 - Wikipedia" https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_EA897

                  Niinkuin aiemmin mainittua:

                  The 184 kW variant of the 3.0 TDI engine has a GTB 2260 VZK exhaust gas turbocharger (monoturbo) from Honeywell Turbo Technologies , while the 150 kW variant uses a GTB 2056 VZK. The compressed fresh air is cooled by an air-to-air charge air cooler . There is also a swirl flap in the intake section.
                  Taasen evo-mallin moottoreissa wikipedian mukaan olisi sama turbo mutta Etkastahan tuokin selviäisi.

                  EA897 evo (since 2014)To edit

                  In 2014 a revised version of the 3.0 TDI unit was presented. The output of the basic version was increased from 150 kW to 160 kW and that of the high-performance version from 180 kW to 200 kW. The geometric compression ratio has been reduced to 16.0: 1. The cylinder crankcase is still sand-cast from GJV-450 and is 1.1 kg lighter than its predecessor. The engine now has a GTD 2060 VZ exhaust gas turbocharger with electromechanical VTG control. In the 200 kW variant, the motor weighs 192 kg according to the DIN standard.

                  Comment


                    #10
                    Nyt menee tosiaan sukupolvia ristiin.
                    A6/A7 4G prefacelift 150kW CLAA on pienempi turbo ja polttoainepuoli kuin 180kW CDUC. Eivät viriä samaan.
                    Faceliftissä on sitten CRTx -moottorit ja 155kW - 200kW on raudaltaan sama ja viriävät samaan.

                    Comment

                    Working...
                    X