Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI herjaa P 008700 koodia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0TDI herjaa P 008700 koodia

    Eli audi a4 b8 capa 3.0 tdi lastutettu motest syksyllä...sen jälkeen rupesi herjaamaan koodia P008700.. eli liian matala polttoaineen paine. ennen lastutusta ei mittän koodia antanut.ja tämä vika tulee vain täys kaasu kiihdytyksessä, normi ajossa ei anna mitään. vaan reippaassa kiihdytyksessä. vaihdettu polttoaineen suodatin. ei merkitystä. tilattu uusi polttoaine paine anturi ,kunhan saapuu... hihnan kattelin myös ok.mutta kattelin lukijalla realiaikaista tietoa polttoaine paineesta niin näytti luokkaa 900bar ennen kuin rupesi vikatilaa pukkaamaan...siis kiihdyttäessä onko siellä noin korkea?? lastuttaja sanoi että ei pitäis olla ohjelmassa mitään mikä tekis tuon.. moottorilla ajettu 200 000km... käynistyy hyvin.. myös suodattimen vaihdon jälkeen ilmaa nopeasti itsensä .
    mistäköhän tätä ongelmaa lähtis tutkimaan..hankalaa kun pelaa kuitenkin muuten hyvin..

    siis muuten vakio moottori osiltaan ja tehoja ei otettu irti kuin se perus setti (ei ollut penkissä)
    Viimeksi muokannut Killeri; 18.1.2023, 09:16. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Kysynpä samaan ketjuun, eilen pääsin suuttimien pohjatiivisteiden jälkeen antamaan kunnolla kenkää, CDYA kone. D- ja S-asennoissa logitin ja railipaine nousee maksimissaan 1840bar@4600rpm ja auto toimii ok. Kun testasin manuaalipuolella, tuota ennen, ykkösen täyskiihdytyksessä se meni vikatilaan rajoittimella (hehku vilkkumaan) ja vikakoodina juurikin P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too low mechanical malfunction

    Ajatuksia? Voiko liittyä tuohon remonttiini ja järjestelmässä/suuttimissa joku hetkellinen häiriö? Vai voiko rajoitin/fuel cut aiheuttaa tuon?

    Comment


    • #3
      No hitto kun on mystinen vika.. ohjelmoitiin vakio ohjelma takaisin ja nyt teki tuota vikaa jo sillä että kyllä siellä jotsin vikaa on..

      samoin tekee välillä hiljaisissa kiihdytyksissä..
      mittasin suuttimien ohivuodon ja kaikissa oli tasaiset määrät.. paine anturistakaan ei ollut apuja..

      olisko pumpussa jotain häikkää? Tai siinä polttoainemäärä säätämessä mikä on pumpussa.??

      hihnassa hampaat tallella ja suodatin uusi.

      Comment


        #4
        Minä puolestani kommentoin aiempaan omaan vikaani että ei ole tuon yhden kerran jälkeen vika ilmennyt. Kumma juttu, mutta valtakunnassa taas siis hetkellisesti kaikki hyvin.

        Comment


        • #5
          Terve. Potilaana A7 C7 3.0tdi CDUC vm2012. Antaa kiihdyttäessä koodia P0087 fuel high pressure too low. Eilen vaihtelin polttoaineen painesäätimen uuteen, ei apua. Tallissa vielä paineanturi odottaa vaihtoa, hiukan epäluuloisena yritän sen tänään vaihdella vielä. Onko näissä korkeapainepumpun porsimiset kuinka yleisiä? Vai voisikohan vika olla suuttimissa tai muualla? Ainoa diagnostiikka vehje mitä löytyy on carista, en tiedä saisikohan sillä suuttimien arvoja ulos. Autolla ajettu 215k. Vast ikään tehty yli kahden tonnin remppa jäähdytinnestevuodon vuoksi, alkaa usko loppumaan...

          Comment


            #6
            Saahan pumppu riittävästi soppaa? Suodattimet ok?

            Comment


            • #7
              Suodattimet? Polttoainesuodattimen vaihtelin helman alta ensimmäisenä, viime viikolla, tämän unohdin mainita! Onko muita?
              Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2023, 09:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #8
                Mulla oli 3.0BiTDI CVUA samalla vikakoodilla yksi suutin rikki. Suuttimien korjausarvoja logittelin pidemmän lenkin ja excelissä vertasin arvoja ohjearvoihin, sieltä se syyllinen sitten löytyi.

                Comment


                • #9
                  Täytyy vastaavaa kokeilla, kylmäkäynnistyksessä olen huomannu humppaavaa käyntiä ja naputusta kun kone hetken käynyt! Naputus loppuu jonkun ajan kuluttua. Voisi hyvin viitata suuttimen kuntoon. Pitää katsoa saako caristalla lokeja näistä vai täytyykö viedä pajalle.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2023, 10:53. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja ToniL Näytä viesti
                    Suodattimet? Polttoainesuodattimen vaihtelin helman alta ensimmäisenä, viime viikolla, tämän unohdin mainita! Onko muita?
                    En ole varma, onko pumpussa vielä joku sihti. Kts. Ross-Techin wiki.

                    Comment


                      #11
                      Jos ja kun rail-painetta herjaa. Johonkin se paine katoaa. Itse tarkistaisin ensimmäisenä yleisimmät vikapaikat, eli suuttimien korjausarvot. Paine katoaa joko rikkoutuneesta kuparisesta pohjatiivisteestä tai suuttin on finaalissa. Yleensä prikka menee ensin.

                      Comment


                      • #12
                        Eikös se kuparitiivisteen vuotaminen aiheuta ennemminkin sen että sylinterinpaine pääsee kovemmassa vedossa polttoainelinjan paluupuolelle ja se taas ampuu paluuletkuja irti. Rail-paine voi karata suuttimen sisäisen vuodon takia paluupuolelle tai vuotavan suutinkärjen takia palotilaan.

                        Comment


                        • #13
                          Päivitystä tilanteeseen:

                          Tänään auto sammu kiihdyttäessä valtatielle kaksi kertaa ? Käynnisty kuitenkin normaalisti uudelleen. Vikakoodia puski molempien suutin kanavien jostain virrasta ja vähän jostain muustakin. Pääsin kotiin kyllä kun ajeli lähes pintakaasulla. Noh, kävin tutkimassa autoa ja otin naputtavimman suuttimen irti, tästä oli kupariprikka hukkunut kokonaan nirvanaan ? Vaihdoin uuden niin nyt ei auto ainakaan humppaa käynnistäessä ja tuo aikasemmin naputus mikä alkoi hetken ajan päästä käynnistyksessä loistaa poissaolollaan. En kerennyt vielä testiajolle, mutta ilmoittelen myöhemmin lisää.

                          Comment


                          • #14
                            No niin, alkoi oma oirehtimaan samaa P0087, kovemmassa kiihdytyksessä tulee vika esiin. Käytössä VCDS ja kaapeli. Miten tuota suuttimien toimintaa voi katsoa?
                            Potilas tosin 2.0Tdi, alla vika koodi.

                            5211 - Fuel Rail/System Pressure
                            P0087 00 [167] - Too Low
                            MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00000001
                            Fault Priority: 2
                            Fault Frequency: 1
                            Mileage: 293690 km
                            Date: 2023.01.22
                            Time: 17:08:01

                            Engine RPM: 3589.00 /min
                            Normed load value: 83.5 %
                            Vehicle speed: 53 km/h
                            Coolant temperature: 104 °C
                            Intake air temperature: 47 °C
                            Ambient air pressure: 1010 mbar
                            Voltage terminal 30: 14.660 V
                            Unlearning counter according OBD: 80
                            Fuel temperature: 41.8 °C
                            Mean injection quantity: 53.49 mg/stroke
                            Rail pressure regulation: status-Bits 0-7: 5
                            Fuel high-pressure: actual value: 1409000 hPa
                            High fuel pressure: specified value: 1727000 hPa
                            Pressure control valve adaptation factor: 1.0868
                            Fuel level: 16.00 l


                            Readiness: 0 0 0 0 0

                            Comment


                              #15
                              Millois pa-suodatin vaihdettu?

                              Comment


                              • #16
                                Tämä vika tuli illalla ulos, vuotavat että kuuluu ja näkyy

                                Comment


                                • #17
                                  Terve, viikon ajelun jälkeen päivitystä; Ei ole auto tarjonnut koodia enää, ja vaikuttaisi toimivan taas!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Terve, pitkä tauko välissä, usko loppui. Auto herjaa vieläkin koodia P0087 kunnon kiihdytyksessä, kylmänä toimii aika hyvin, lämmetessä alkaa antaa koodia. Onko näissä A7:ssa tankkipumppua? Koitan logitella myöhemmin polttoaineen paineita, kun saan läppäriin toimivan akun, käytössä VCDS.

                                    Paikallaan sain logiteltua suuttimien korjausarvoja, tyhjäkäynnillä 0.8 taisi olla korkein, suutin 4.
                                    Rajoitinta vasten (3000rpm) saman suuttimen korjausarvo 1.8. Onkohan suuttimissa vika? Koitan myös ensi viikolla asennella uudet pohjaprikat, pultit ja tiivisteet suuttimen pohjan kalvainsarjan kera. Tulee ainakin kerralla puhtaaksi ja pitäväksi sekä tsekkailen korjausarvot uusiksi.

                                    Onko vielä muita vinkkejä mistä lähteä hakemaan vikaa? Tosiaan polttoainesuodin, polttoaineen paineensäädin ja polttoaineen painetunnistin vaihdettu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa olisi pari kuvaa, en tiä osaako antaa suuntaa johonkin...

                                      Edit. Ensimmäinen kuva kierrosrajottimella, toka kuva tyhjäkäynniltä ja viimeinen kuva vikakoodista, tuli taas tänään päälle.
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut ToniL; 18.8.2023, 19:27.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tässä loki suuttimista ja paineista kiihdyttäessä, aika paljon jää haetusta paineesta, 1800bar vs toteutunut 1500bar.
                                        Toisessa kuvassa tein testiä suuttimien paluulinjoista mistähän tuo johtuu että 1, 2 ja 3 suuttimien polttoaine on mustaa ?
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Musta on nokea joka on päässyt palotilasta vähän väärään paikkaan. Varmaan jotain näkyy kun ottaa suuttimet irti, pohjaprikat voi olla syöpyneet.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ok! Raportoidaan lisää kun saadaan suuttimet iskuun, mahdollisesti viikonloppuna. Voiko tuo noki mahdollisesti tukkia suodatinta vai värjääkö vaan ainetta? Mietin että mistä seuraavaksi etsii vikapaikkoja, voiko korkeapainepumpun kunnon tsekata jotenkin helposti? Näyttääkö suutintenkorjausarvot kohtuullisilta. Voiko suuttimien toimintaa testata muilla tavoilla?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Päivitystä tilanteeseen, sain auton toimimaan. Vika ei ollut suuttimissa eikä missään muussakaan isommassa.

                                              Olin aiemmin vaihtanut painesäätimen ja paineanturin polttoaineelle. Vaihdoin vielä uuden tiivisteen painesäätimelle (kasasin uuden vanhalla tiivisteellä koska uutta ei tullut mukana) ja uuden paineanturin, vemo merkkisen, kirrasin molemmat vielä kunnolla.

                                              Jompikumpi korjasi auton. Joko vanha painesäätimen tiiviste ei ollut pitävä tai edellinen paineanturi oli väärä/rikki.

                                              Nyt on taas vetoja

                                              Comment


                                                #24
                                                Allun CLAA-moottori on myös alkanut antaa herjaa alhaisesta railipaineesta kovemmassa kuormituksessa.

                                                Kattelin suuttimien korjausarvoja, niin 3-sylinterissä pahimmillaan enemmän kuin -1.xx mg/stroke, kun samaan aikaan mean injection quantity n. 4 mg/stroke. Kuulostaa suhteessa aika suurelta!

                                                Jossain ohjevideossa kehoitettiin seuraamaan railipainetta (Fuel high-pressure: actual value) lämpimällä moottorilla moottori sammuksissa. Esimerkissä oli tosin bensakone, mutta pitäisi ilmeisesti toimia samalla tavalla CR-dieselissä. Ideana, että sammutuksen jälkeen luetaan railipaine ja parin minuutin kuluttua sen pitäisi olla noussut hieman lämmön vaikutuksesta. Kokeilin tätäkin ja moottori sammuksissa paine on heti 0:ssa.

                                                Onko nyt siis niin, että tuo 3-suutin falskaa railipaineet harakoille? Toki toinen vaihtoehto voisi olla paineensäädin railin päässä.


                                                edit:
                                                Taitaa epäilys kohdistua entistä vahvemmin 3-suuttimen suuntaan. Yks aamu töihin lähtiessä puoliso ihmetteli auton ulkopuolelta outoa sivuääntä. Siinä vaiheessa pitäisi jakoketjun olla ollut jo hiljentynyt. Kuulostelin käynnistyksen aikaisia ja sen jälkeisiä ääniä. Kuuntelin myös suuttimia joutokäynnillä stetoskoopilla suutinputken juuresta. Muiden suutinten ääni oli lähinnä "tik, tik, tik", mutta 3. oli "kop, kop, kop"

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hei! :)

                                                  Ongelmatapauksen auto:
                                                  AUDI A4 B8 Avant, 2009
                                                  3.0 TDI quattro; Moottorikoodi: CAPA (OHJELMOITU)

                                                  Auto jäänyt eilen parkkipaikalle, kun on yritetty lähteä töistä kotiin. Auton käynnistää, pysyy muutamia sekuntteja käynnissä, kunnes sammuu.
                                                  Auto hinattu kotiin ja tänään luettu vikakoodit VCDS ja sieltä tulee tämä P0087+muita tähän viittaavia vikakoodeja.

                                                  Vikakoodi logit liitteenä. Ei antanut viestin pituuden vuoksi liittää suoraan tähän viestiin.

                                                  1. vikakoodien luvun jälkeen nollattiin vikakoodit ja kokeiltiin lähteä koeajolle. Koeajo päättyi alle 100m jälkeen. Auto peruutettiin tallista, jolloin ongelmaa ei ollut. Tämän jälkeen kytkettiin 1. silmään ja liikkeelle. Auto nyki selvästi, kunnes sammui. Auto takaisin talliin, jolloin luin 2. kertaan vikakoodit. Kun vikakoodit nollattiin, auto kävi tyhjäkäyntiä normaalisti, ilman merkkejä, että sammuisi tms. Heti, kun autolla yrittää lähteä liikkeelle, alkaa ongelmat.
                                                  Seuraavaksi menin tarkistamaan moottorilta tulevaa livedataa. Otin polttoaine puolen näkyville ja sain tällaisia tuloksia. Toki nyt näin jälkikäteen, olisi pitänyt myös katsoa se suuttimilta tulevat korjausarvot, mutta ne saadaan kyllä tarvittaessa kaivettua.

                                                  Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-09-03 101729.jpg
Views:	469
Size:	110,4 Kt
ID:	1976975

                                                  Miten tästä pitäisi nyt jatkaa? Onko heti tiedossa tuhansien eurojen arvoinen remontti vai pääseekö jopa alle violetin sävyisen eurosetelin? ;)
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Noniin, nyt hieman jatko juttua edeltä kirjoittamaani. VIKA ON SELVINNYT!
                                                    Kävin tänään katsomassa tästä em. autosta suuttimien korjausarvoja tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mitä se auto jaksoi pysyä käynnissä. Korjausarvojen puolesta näytti jopa yllättävän hyvältä tulokset, joten pois suljettiin vaihtoehto että suuttimet olisi jollain tavalla rikki.

                                                    Tätä ennen autoon oli jo vaihdettu:
                                                    - Polttoainesuodatin
                                                    - Polttoaineen paineanturi, mutta moottori ei suostunut lähtemään sillä uudella käyntiin. Vanhan vaihto takaisin ja lähti käyntiin, mutta sammui, miltei heti.

                                                    Tämän jälkeen pidettiin pieni tuumaustauko ja luettiin tätä viestiketjua antaumuksella läpi. Sitten syttyi ajatuslamppu ja tarkistettiin polttoainepumpun hihna. Hihnasta oli syöpynyt suurin osa hampaista pois.
                                                    Suojakotelosta tuli sellaista kuituhöttöä vastaan ja hihnasta irronneita hampaitakin oli selkeästi nähtävillä.

                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Puhelimella pystyasennossa selatessa ei näy tarkemmat profiilitiedot viestin yhteydessä, mutta tuosta lopusta ei ollut vaikea arvata mistä päin.
                                                      Taitaa olla kuuluisa oktomurske taas asialla.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Omalla kohdalla vikatilat poistui yhden suuttimen vaihdolla. Olin varautunut myös railipaineensäätimen vaihtoon, mutta ajattelin selvyyden vuoksi tehdä yhden asian kerrallaan, niin ei jää niin paljon arvailun varaan mikä ratkaisi ongelman.

                                                        3-sylinterin suutin siis piti muista poikkeavaa ääntä ja korjausarvo oli myös muita suurempi. Perinteisiä viitteitä pohjatiivisteen vuotoon ei ollut ilmennyt, niin arvelin että suutin saattaisi nousta ilman ulosvetäjääkin. Eikä sitä tähän hätään olisi kovin kustannustehokkaasti löytynytkään. Muutama kirosana ehti päästä, kun ei se ihan vaan nostamalla lähtenytkään, mutta lopulta onnistui varovasti nitkuttamalla. Oisko jotain reilu 10 min mennyt kaikkineen purkamisen aloittamisesta siihen kun suutin oli jo kädessä.
                                                        Yllätys oli suuri, kun pohjatiivisteestä ei näkynyt jälkeäkään. Tai no, suuttimen varressa olleessa karstassa oli joku epämääräinen kuparihippunen. Myös ylempänä oleva O-rengas oli aivan hapero.

                                                        Lopulta jäi hieman epäselväksi oliko vika suuttimessa vai tiivisteessä. Ei varmaan ois pahitteeksi vaihtaa loputkin suuttimet jossain vaiheessa, kun niillä ajettu jo karvan alle 250 tkm. Kulumaa ja vuotoa voi olla jo eikä sitä välttämättä näe korjausarvoista tai mistään muustakaan ilman purkamista ja testausta.

                                                        Uusi suutin ei aluksi tuntunut painuvan riittävän syvälle. Lopulta meni ihan nätisti samaan korkeuteen viereisen kanssa, kun nitkutteli pyörivällä liikkeellä edestakaisin.
                                                        ​​Koodasin uuden suuttimen kuten kuuluu ja pienellä sahaamisella käyntiin. Kuuntelin suuttimet ja koputus oli hävinnyt. Kurkkasin korjausarvoja ja tässä vaiheessa 3. näytti vielä reilu -1 mg/stroke kuten ennen vaihtoakin.
                                                        Kävin koeajolla ja vetää hienosti ilman vikatiloja. Sen jälkeen katsoin uudestaan korjausarvoja ja 3. oli jo luokkaa -0,20 mg/stroke eli huomattavasti pienempi.

                                                        Uuden suuttimen mukana tuli pohjatiiviste ja paluuletkun pieni O-rengas, mutta ei suuttimen varteen tulevaa isompaa O-rengasta. Onneksi tilasin varuilta kaikki kolme kuuteen suuttimeen, kun en ollut varma mitä sisältyy. Lisäksi kiinnityspultti täytyy vaihtaa jokaisen avauksen jälkeen, koska venyvää sorttia. Pultin kiristykseen löytyy monenlaista ohjetta: joku sanoo 10 Nm, netissä oleva ohjevideo sanoi 6 Nm + 90° ja Autodata 8 Nm + 90°. Vedin viimeisen mukaan.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X