Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 3.0 TDi kiihtyvyysongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5 3.0 TDi kiihtyvyysongelmia

    Autoon ilmaantui vika.
    Yritin lukea vikakoodia, mutten saanut luettua. A4:sessa toiminut sama lukija hyvin. Minkälainen vimpain pitäisi ostaa, että saisi luettua koodit? Olisiko jollain jotain mallia heittää, mikä kannattaisi hommata ja toimisi?

    Auto on A5 quattro 3.0 TDi 180kW facelift vm.2012 automaatti.

    Ajoin normaalisti autolla aamulla. Kaikki pelasi. Auto seisoi n.1h parkissa ja sen jälkeen ei enää kiihtynyt kunnolla. Sammuttelin ja kokeilin uudestaan. Ei muutosta. Oli vähän kuin auto ilman turboa.
    Vaihdoin manuaallille, kierrokset siinä 4000 rpm. Ajoin jonkin aikaa ja syttyi hehkuvalo palamaan. Sama kun autoa starttaa, nopeusmittarin sisällä. Auto alkoi kulkemaan paremmmin. Ei silti ottanut enää isoja kierroksia. Alhaalta löytyi kuitenkin vääntöjä paremmin.
    Sammutin ja auto oli parkissa n.2h. Auto pelasi normaalisti.

    Kävin illalla vielä kokeilemassa. Auto pelasi ajossa normaalisti. Tyhjäkäynnillä otti kierroksia 2500 rpm. Onko tämä normaali?


    #2
    VCDS on se paras ja toimivin. Vikakoodit melkeempä täytyy seuraavaksi saada luettua niin pääsee vikaan kiinni.

    Ja ei varmaan tyhjäkäynnillä ota kierroksia 2500 rpm vaan vaihe P:llä? Tuo on normaalia.

    Comment


    • #3
      Juurikin näin.

      Comment


      • #4
        Vikakoodit luin, koodit liittyivät ilmanmassamittariin. Koodit oli: P0101. Nollasin nämä koodit
        Pelasi hyvin n.2500 km. Sitten ilmantui uudestaan keltainen moottorin valo. Ei ollut lukijaa, joten ajelin ja pelasi normaalisti vaikka keltaine valo paloi.

        Kunnes tänään kiihdytin ja iski syttyvalon päälle. Samalla kierokset tippuivat ja auto hyytyi.
        Tämän jälkeen kulkenut todella huonosti. Ei pysty liikenteessä ajamaan. Kiihtyy hitaasti ja ylämäkeen hyytyy. Paikaltaa lähteminen vaikeaa.
        Myös käynnistyminen vaikeaa. Joutuu starttaaman monesti ja samaan aikaan painmaan kaasua, että saa kieroksia. Ei pyöri kunnolla tyhjäkäynnillä. kun kiekat 1000+ rpm kone tuntuu pyörivän kunnolla. Pienillä kieroksilla tärisee kone ja sammuu.

        Kävin hakemassa vikakoodin lukijan. Nyt koodit: P2146 ja P2146 P.

        Mitähän tämä vika nyt käytönössä tarkoittaa?
        Suuttimet rikki vai?

        Comment


        • #5
          Koska railpumpun hihna vaihdettu, jos on?

          Comment


          • #6
            Ei löydy merkintöjä, että olisi vaihdettu ollenkaan.

            Comment


              #7
              Mikä on tekstiselitys noille P-koodeille, katso vaikka Roos Techin sivuilta ja kopioi tänne.

              Comment


              • #8
                P2146: P2146/008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit

                P2146/008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit: Open or Short to Ground

                Possible Symptoms

                • No Start
                Possible Causes

                • Supply power to injector(s) too low
                • Fuel Injector(s) Faulty
                • Wiring/connection fault
                Possible Solutions

                • Check Fuel Injector(s)
                • Check Wiring/connections
                Mtähän siis kannattaisi tehdä?
                Onko minkälainen homma näitä suuttimia alkaa itse puuhailemaan irti etc.?

                Comment


                • #9
                  Ongelma pysynyt samana.
                  Enää kierrokset tyhjäkäynnillä ei ainakaan kymänä tosin laske niin alas, että saamuisi tai alkaisi tärisemään.
                  Piuhat näytti olevan kunnossa.

                  Minkälainen homma on alkaa näitä suuttimia irroittelemaan?

                  Comment


                    #10
                    Tästä lukemaan: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-tdi-suuttimet

                    Comment


                    • #11
                      Selvisi, että suutin (1kpl) ja hehku ovat rikki.
                      Auto siis pajalla. Kuitenkin, kun suutin oli vaihdettu, oli huomattu, että koko toinen puoli moottorista on pimeänä.
                      Vika on kuulema siis moottorin ohjausyksiköstä.

                      Mitenkähän tämmöisen saa vaihdettua/korjattua? Korjaako joku näitä?
                      Pajalta kertoi kaveri, että hän ei tätä pysty tekemään, vaan auto pitäisi kiikuttaa merkkihuoltamoon.

                      Soitin K-Caaraan ja sieltä kaveri kertoi hinnaksi 1531€ osalle (työt tietysti päälle). Tämän lisäksi osaa ei ole Suomessa missään, eikä myöskään Saksassa. Joten taitaa lumet tulla uudestaan ennen kuin tämä olisi tätä kautta minulla.

                      Kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan.

                      Comment


                        #12
                        Mitäköhän tarkoittaa "toinen puoli moottorista pimeänä..."?

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Morgan_72 Näytä viesti
                          Selvisi, että suutin (1kpl) ja hehku ovat rikki.
                          Auto siis pajalla. Kuitenkin, kun suutin oli vaihdettu, oli huomattu, että koko toinen puoli moottorista on pimeänä.
                          Vika on kuulema siis moottorin ohjausyksiköstä.

                          Mitenkähän tämmöisen saa vaihdettua/korjattua? Korjaako joku näitä?
                          Pajalta kertoi kaveri, että hän ei tätä pysty tekemään, vaan auto pitäisi kiikuttaa merkkihuoltamoon.

                          Soitin K-Caaraan ja sieltä kaveri kertoi hinnaksi 1531€ osalle (työt tietysti päälle). Tämän lisäksi osaa ei ole Suomessa missään, eikä myöskään Saksassa. Joten taitaa lumet tulla uudestaan ennen kuin tämä olisi tätä kautta minulla.

                          Kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan.
                          Soitto https://www.sercap.fi/ saattaa auttaa eteenpäin, korjaavat myös ECUja joten voivat varmasti vilkaista mitä sisältä löytyy tai auttaa muuten asian kanssa.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
                            Mitäköhän tarkoittaa "toinen puoli moottorista pimeänä..."?
                            Oli asentaja pajalla ottanut toiselta puolelta piuhat pois, niin ei ollut tapahtunut mitään muutosta. Eli vain toinen puoli moottorista pyörii.

                            Comment


                              #15
                              Eiköhän se koko moottori pyöri, toisen sylinteriryhmän suuttimet mykät? Onko noille sulakkeet missä? Jos kovin ajeltu ja poljettu pätkien niin huonolla tuurilla jo reikä männässä.

                              Comment


                                #16
                                No jos puolet pytyistä olisi mykkänä niin tuskin sillä pääsisi edes parkkiruudusta pois.

                                Comment


                                • #17
                                  Tämä onkin erittäin haasteellista. Noin 10 kertaa saa uudestaan startata kun sammuu aina uudestaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                    Eiköhän se koko moottori pyöri, toisen sylinteriryhmän suuttimet mykät? Onko noille sulakkeet missä? Jos kovin ajeltu ja poljettu pätkien niin huonolla tuurilla jo reikä männässä.
                                    Sulakkeiden paikkaa en tiedä.
                                    Vikakoodia ei tosissaan anna kuin 1:stä suuttimesta. Pytty nr.5. Kun suutin oli tähän vaihdettu ei lähtenyt tämäkään pyörimään. Siksi asentaja varmaan epäili, että moottorin ohjausyksikkö on rikki.
                                    voi varmaankin olla mahdollista, että nämä kaikki toisen puolen pytyt ovat rikki?

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos vaihtaa suuttimen ristiin toisen kanssa, siirtyykö vikakoodi?

                                      Comment


                                        #20
                                        Minkälainen korjaamo antaa diagnoosiksi " kaikki toisen puolen pytyt rikki ". Kuulostaa vähän samalta kuin lääkäri antaisi diagnoosiksi “sydämessä reikä ja sen takia hengästyy. Aika usein näissä on ollut sekä tankkipumppuvikoja että ruiskupumpun hihnoja mennyt. Oireet viittaa vahvasti jompaan kumpaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Morgan_72, itellä sama ongelma ja vikakoodi. Saitko auton kuntoon ja missä vika oli? omas autos suuttimia vahdettu ja vika edelleen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla ilmeni samanlainen ongelma, että liikkeelle lähtiessä A6 ei kiihdy vaan hyytyy ylämäkeen. Sitten yhtäkkiä tehot tulivat takaisin. Audi Herttoniemessä luettiin vikakoodit, ja kuulemma "polttaa karstaa". Mikä voisi olla todellinen syy?

                                            Comment


                                              #23
                                              Voi olla sata syytä tuohon käytökseen ja tuo polttaa karstaa ei kerro yhtään mitään.

                                              Lueta VCDS:llä koodit ja laita tänne näkösälle.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X